Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Već slikano u oktobru, ali nema veze.

Da li si možda uslikao i stazu na suprotnoj strani ulice, to je tek nedavno završeno?
 
Mogu ovih dana ako nastavi lepo vreme. Prija mi aktivnost. Ako budem išao u ovako dužu šetnju ili vožnju kačim slike.
 
dsc05875.jpg

Ovaj trotor kroz podvoznjak je sirine oko 2 m tuda moze da se sprovede staza
 
Anketa - projekat parkirališta za bicikle
22/01/20140 Comments

Izrada projekta parkirališta za bicikle na 30 lokacija u Beogradu inicirana je od strane Sekrearijata za saobraćaj grada Beograda dodeljena je preduzeću "Model 5" koje bi ovaj posao, ako je zaključivati prema podacima sa iz ugovora, trebalo da završi u prvoj polovini februara 2014 godine.

Samu anketu možete pogledati ovde i po našem mišljenju je urađena veoma korektno i pokriva opseg suštinskih pitanja u vezi potreba biciklista prilikom parkiranja njihovih dvotočkaša. Eventualna zamerka bi bila to što nije zahtevana validna e-mail adresa prilikom popunjavanja ankete i to što se ista nije našla i na sajtu Sekretarijata za saobraćaj, na osnovu čega se stiče utisak da bicikli kao sredstvo održivog transporta nije na mapi interesovanja saobraćajnih planera ili da institucija ne stoji iza samog projekta.

Ulice za bicikliste pozdravljaju ovu inicijativu Sekretarijata za saobraćaj ali bismo skrenuli pažnju na dosadašnju praksu postavljanja takozvanih češalj parkinga za bicikle koji su postavljeni na šezdesetak lokacija u Beogradu, za koju smatramo da ne odovara potrebama biciklista iz sledećiih razloga:
Moguće oštećenje osetljivijih bicikala i disk kočnica, odnosno krivljenje žbica/točkova i potreba za češćim centriranjem (vidi sliku)
Nemogućnost vezivanja bicikle za ram, odnosno na dva mesta (ram i jedan od točkova). Na savremenim biciklama prednji točak se skida jednostavnim otvaranjem / zatvaranjem osigurača tako da lako možete ostati bez ostatka bicikla
neprilagođenost svim vrstama biciklala zbog preširokog razmaka između "češljeva" (vidi sliku)
Nemogućnost vezivanja U-lock bravom za ram

Picture
Češalj parking
Umesto ovih parkinga predlažemo takozvane obrnuto U profile, kakvi se u različitim varijantama koriste u evropskim metropolama, a i u Novom Sadu i Šapcu. Njihove prednosti su:
Bicikl se može vezati za oba točka i ram
Bicikli se stabilnije parkiraju i ne postoji opasnost od oštećenja
Upotrebljiv je sa svim vrstama sredstava za osiguranje od krađe (U-lock, sajla, lanac)
Picture
U profil parkinzi u Beču
Pozivamo sve građane koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo da što pre i što detaljnije popune ovu anketu koju možete preuzeti na linku ispod da bismo dobili što kvalitetnije parkinge. Savetujemo da ne dajete uopštene odgovore nego da što detaljnije opišete lokacije i vaše zahteve. Link ka anketi:

https://docs.google.com/forms/d/1b1KS2P ... U/viewform

Autor teksta: Zoran Bukvić Autor fotografija: Igor Ralić i Zoran Bukvić

Izvor: Ulice za bicikliste
http://www.uzb.rs/4/post/2014/01/anketa ... cikle.html
 
samo fizičko obezbedjenje ili ništa. Ovde ljudima kradu bicikle iz zaključanih podruma i garaža, a ove na ulici odnesu za desetak sekundi ako imaju pravi alat. Krade se sve, čak i najjeftiniji čelični jednobrzinci, mada lopovikoji tipuju bajseve obično gledaju šta piše na menjaču i prednjoj vili, ako je amort, pa onda donose odluku o akciji.
 
"Overio" sam danas novu stazu preko Topčiderske reke, preko vijadukta u Radničkoj.

Jedina zamerka je tzv "pešačko ostrvo" uz ogradu sa strane Ade. Ideja je OK, ali to ostrvo biciklisti koji dolaze iz pravca Sajma ne vide sve dok ne savladaju uspon, a ako nema pešaka, mogu da ga zakače točkom...


PS, ako neko nije već javio: trotoar i staza u Radničkoj, po silasku sa mosta iz pravca NBG, su asfaltirani.
 
Uslikaću sledeći put, bilo je dosta ljudi, nisam hteo da pravim zastoj.

Verovatno sam se pogrešno izrazio, "ostrvo" mi je prvo palo na pamet, "trotoar" bi to malo bolje opisalo

Gorstak89":292mrkwt je napisao(la):

Sada je ovaj betonirani deo na levoj strani izdignut i oivičen kockama za ivičnjak. Nije loša ideja, ali kada se dolazi iz suprotnog smera, ovo razgraničenje se ne vidi sve dok se biciklista ne popenje na vrh uspona...
 
Toliko je lose traljavo idotski fuserski odradjeno ,da kad bi radio u komisij za prijem radova nikad ga nebi dobili ,isto tako bi da vidm projekt za ovaj fus i da pitam glavnog izninjera kako djonobraz ima
 
Malo sam gledao katastarske parcele i pogledam Bulevar Nikole Tesle 6660/1 kad tamo
Забележба парцеле
Датум: 8.11.2013 0:00:00
Број предмета: 952-02-7392/2013
Опис: СНИМАЊЕ ОБЈЕКТА,БИЦИКЛИСТИЧКА СТАЗА-ГЕОНЕТ ИНЖИЊЕРИНГ

Šta ovo znači? Da li je to nešto što se redovno snima, ili je u planu neko sređivanje tog poteza?
 
Ovo sam ranije spominjao, staza na prilazu Adi, novi most preko Topčiderke.

Mislim da je dobra ideja da pešaci imaju ovaj "trotoar" zato što biciklisti koji dolaze iz pravca Sajma nemaju preglednost i ne vide ko im dolazi sa suprotne strane.

Problem je, kao i obično, u izvođenju.

Ovaj ivičnjak se takođe kasno uočava, pa neko ko ne zna, može da udari točkom.
Ako već nisu napravili pešačku stazu sa obe strane mostića, ili barem delimično sa strane Sajma, mogli su barem da nekako da je obeleže...

Slika1516_zpsfc4cb60d.jpg


Slika1514_zps59af3fc7.jpg


Slika1513_zps264bd802.jpg


Slika1512_zps31aa3d7c.jpg


Slika1511_zps29642092.jpg
 
Tu relja nema opravdanja to je tako kriminalno odradjeno
Postoji li objasnjenje logicko za ovo krivudanje staze u omladinskih brigada slia nebojsina
adscf5260.jpg
 
Nisu hteli travu da diraju. Svi znamo da je ta staza polu divlja i da tu niko nije ništa kontrolisao. Ima tu sigurno materijala za dosta hapšenja (kao i u svim drugim sferama).

Poslato sa telefona
 
Ako se ne varam, na tom mestu se nalazila autobuska stanica...
 
"Чувено" бахато место, угао Омладинских бригада и Булевар АВНОЈ-а, још мало па готово проширење до ивице тротоара

 
Гага":35g3xfb3 je napisao(la):
"Чувено" бахато место, угао Омладинских бригада и Булевар АВНОЈ-а, још мало па готово проширење до ивице тротоара


ovo su sve uz zabranu radova koja je bila nalepljena izradili. sta kad u Srbiji mozes da gradis i preko puta opstine i mupa i pored zabrane.
 
Drugari, bila bi velika sramota da ova akcija prođe bez boljeg prepoznavanja i uključivanja velikog broja građana, zato pozivam i vas. Zamislite kada bi na Brankovom mostu sutra zatvorili i drugu pešačku stazu, da li bi svi jednostavno prelazili most autobusom ili bi se tada neko pobunio? Ova automobilska politika nas sve druge uništava! Zato vam prosleđujem poziv i nadam se da ćete se priključiti. Ako to uradite, molim vas da mi pošaljete sličicu ili sken zavodnog pečata, za kolekciju. :)

Inicijativa "Beociklizacija" poziva sve koji se smatraju pogođenim problemima sa mostovima u akciju

MOSTOVI ZA BICIKLISTE

u kojoj ćemo dopisivati Sekretarijatu za saobraćaj i tražiti završavanje radova i otvaranje pešačke staze na Brankovom mostu, sprovođenje popravki na Pančevačkom mostu i prilagođavanje Starog savskog mosta biciklima.

Primerak dopisa možete preuzeti na http://www.bck.rs/mostovi

Dopis je potrebno odštampati u dva primerka, popuniti podacima i predati na šalteru Sekretarijata za saobraćaj u šalter sali levo, Ulica 27. marta 43-45 (preko puta Poštanske štedionice) radnima danima od 8 do 17 časova.

CILJ AKCIJE

je da Sekretarijatu za saobraćaj pokažemo koliko smo ugroženi potpunim odsustvom osećaja za potrebe svih koji pešače i bicikliraju preko ova dva mosta koji povezuju biciklističke staze i kejeve sa obe strane reke.

Brankov most je od avgusta prošle godine sa jedne strane zatvoren za pešake i bicikliste, a radovi na popravci noseće konstrukcije se ne miču sa mrtve tačke. Pančevački most je u zoni trotoara prepun visokih ivica, rasklimanih ploča, neasfaltiranih i teško dotrajalih delova. Stari savski most je prepun prepreka i ni na koji način prilagođen biciklistima, a prethodno poslati predlozi za poboljšanja se ignorišu.

10171256_627669000646951_8905571855795211547_n.png


:gobb:
 
astrodule":2qgnuc6w je napisao(la):
Malo sam gledao katastarske parcele i pogledam Bulevar Nikole Tesle 6660/1 kad tamo
Забележба парцеле
Датум: 8.11.2013 0:00:00
Број предмета: 952-02-7392/2013
Опис: СНИМАЊЕ ОБЈЕКТА,БИЦИКЛИСТИЧКА СТАЗА-ГЕОНЕТ ИНЖИЊЕРИНГ

Šta ovo znači? Da li je to nešto što se redovno snima, ili je u planu neko sređivanje tog poteza?

To znači da je u toku proces predaje nadležnosti za održavanje staza sa Direkcije za građevinsko Direkciji za puteve i uslov je bilo to snimanje objekata sa sprovođenjem u katastru, praktično znači legalizaciju biciklističkih staza.

Pretpostavljam da se to radi zato što posle izgradnje staza NIJE urađen Projekat izvedenog stanja, pa tako sumnjam da Direkcija za građevinsko zaista zna koliko je staza izgrađeno za pare koje su dali i kriminalno je što se tako nešto tek sada radi.
 
Čekaj, da li je moguće da OVDE nikoga ne interesuje što su nam mostovi načisto razje*******ani?
 
Ne mogu sada da nakacim sliku, ali vrlo sam se prijatno iznenadio kolicinom staza i kulturom u saobracaju u Segedinu koji sam prvi put posetio za praznike :)

Nije uporedivo sa BG zbog velicine, ali ceo grad i narocito most u centru imaju jasno obeležene staze i ogroman broj ljudi ovo koristi kao prevozno sredstvo. Ono sto je bitno je da da bi ovo funkcionisalo i biciklisti jasno postuju pravac kretanja na stazama, tako da se jednom stranom ide samo u jednom smeru, osim ako nije zajednicka traka. Ovo u BG-u niko ziv ne ferma dva posto.

E cim sam se vratio kod nas, slika kroz Bataju i broj parkiranih vozila po drvecu me vratila u realnost i jadno stanje drustva u kome mi zivimo.
 
Vrh