Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

screenshot-2013-11-26-20.png

screenshot-2013-11-26-20.png


Raskrsnica Cara Dušana i T6
 
Veliki akcenat je dat na stvaranje mreže biciklističkih staza unutar grada
taj akcenat bi morao biti na stvaranje što više biciklističkih staza sa rubnih delova grada ka centru
jer i veci broj gradjana stanuje van centra i

Veliki broj gradjana bi se rado odlučio
da svoja putešestvija obave biciklom kada bi postojao bezbedniji i lakši prilaz centrima grada :D

A to što je ,,središte,, BG nekako i pokrivno bic. stazama malo ima efekata
jer nije bezbedno ni lako doći do njih :dil: što jako odbija vecinu da se odluče za bicikl

Za naredni preriod akcenat bi trebao da postoji
da svi važniji saob.pravci sa ..periferije,, budu fizilki sopojeni sa nekom tačkom postojece mreže bickl. staza

Konkretno : Zrenjaninski , Pačevački .Smederevski, Batajnički ,Surčinski put itd. . . :)
 
Да ли неко зна како се показала акција Паркинг сервиса „Паркирај и бициклирај“ са електричним бициклима ?
У петак сам пролазио поред Сава Центра па се сетих те акције, а и снимих „паркинг“ бицикала са пуњачима.

 
Gago +1 :)
verujem da si mnoge prijatno iznenadio kao i mene sa ovom fotkom
koja je do sada uspesno izmicala BBu :)

Kotristim priliku da se sada tokom zime pise- na BBu
o mestima gde su neophodne biciklisticke staze (veza periferija sa centrom)
kako bi smo definisali prioritetne pravce i predloge planova
Te sa prvim topim danima moze bar nesto da se pokrene u gradu
a ne tek tada da se trosi vreme na razmisljanje
 
Sudeći po slici - potrebno nam je još bicikala jer su svi u upotrebi (nema nijednog na parkingu).

Sa obzirom da nisam video nijedan taj bicikl u gradu - zaključujem da je od celog projekta ostao samo parking :(
 
Bisiki su sklonjenio zavrsena sezona inace vidjao sam ih po gradu
 
spatiotecte":3gbmpt7r je napisao(la):
U jbt zar ovo postoji u Srbiji?????????

Да постоји, о овоме је већ писано баш на овој теми, вероватно си превидео. Постоје три оваква паркинга са електричним бициклима, на Ади, код СЦ Милан Гале Мушкатировић и овај што сам сликао код Сава Центра.

По Директоровим речима бих рекао да се користе, што је добро, а то је био и основни циљ. Мислим да би ови из Паркинг сервиса требало да имају мало јачу рекламу око ове акције, а не само што се пар пута појављивало, као вест, на Студију Б.

Сад су ето бицикли у зимском сну, па на Сретање кад се "пробуде и кад угледају своју сенку" :) , зна се.....

Ево Спатио овде на сајту Паркинг сервиса имаш мало више о овој акцији:
http://www.parking-servis.co.rs/cir/inf ... id_prevoza
http://www.parking-servis.co.rs/cir/par ... bicikliraj
http://www.parking-servis.co.rs/cir/par ... h_bicikala
 
Hovenring - viseća biciklistička staza na granici između Ajndhovena i Veldhovena u Holandiji. Odnosno kružni tok za bicikliste

969330_10151991765933395_763824145_n.jpg
 
Ovo bi bilo dobro rešenje za slaviju :)

Parkiraj bicikliraj je bilo malkice komplikovano, trebala je neka dodatna karta? Inače, već nekoliko meseci sam de kanio da parkiram negde kola i isprobam taj bajs ali nikako da se namolim. Preneću utiske kada to učinim.
 
Gorstak89":2luk326h je napisao(la):
Ovo bi bilo dobro rešenje za slaviju :)

Parkiraj bicikliraj je bilo malkice komplikovano, trebala je neka dodatna karta? Inače, već nekoliko meseci sam de kanio da parkiram negde kola i isprobam taj bajs ali nikako da se namolim. Preneću utiske kada to učinim.

Кружни ток за бициклисте на платформи јесте занимљиво решење, али није прикладно за Славију. На шта би то личило, у центру града... Уосталом, ван Новог Београда и обала река не постоји бициклистичка инфраструктура, изузев мале стазе у парку на Миријевском венцу, која је краћа од једног километара.

Што се тиче постојећих стаза, поготово оних на Новом Београду... то је у највећој мери неко скромно полурешење, где су делови пешачких стаза прилагођени бициклистима, што и не би био толики проблем да неретко укупна ширина тих стаза које деле пешаци и бициклисти није већа од два метра. Тако да у Београду нема више од 15 километара правих - независних бициклистичких стаза. Али да не гунђам превише, добро је да и њих имамо. :)
 
Ma kakva biciklistička staza, ovo bi na slaviji služilo pešacima :) Moja krivica što to nisam napomenuo. A malo nije realno očekivati mnogo bolje staze na nbg jer bi to mnogo koštalo a ni sadašnje saze nisu toliko opterećene. Dok profi vozači i dalje koriste asfalt...

Što se tiče semafora malo sutra ga nema :D

72694028.jpg


image-3295367.JPG
 
Сасвим је небитно што би тај кружни ток био намењен пешацима, једноставно - није му место на Славији.

Неко је овде на форуму имао одличну идеју (не могу да се сетим на којој теми) за сличну пасарелу код Аде, где би се савршено уклопила, а пре свега мислим да је неопходна на тој локацији.
 
Pasarela na adi i ako jeste dobra stvar nije prioritet. imaš kružni voz. Ali ja bih je svakako podržao.

Inače, bila je slična ideja ovoj baš za slaviju.

682Z.jpg
 
Gorstak89":269pesi5 je napisao(la):

Ово са графитима су се холанђани инфицирали кад је тамо Звезда гостовала, или је ипак народ свуда исти а ми овде надувавамо како смо најгори у свему. :p
Кружни ток са све раскрсницом изгледа прелепо. А што се наших стаза тиче, лако би могло да се набаци десетине километара без посебних улагања по Бокином рецепту уз дораду. Чак и нека кружна верзија је могућа преко два Дунавска моста и делимично постојећу инфраструктуру погодну за бициклисте кроз Борчу...Па спојити од П.моста до 25ог и ето целине за дане вожње.
 
Ne shvatljivo mi je svi putnimo jednu Bg kasu
kada za motorizovan deo Beogradjana treba da se izvadi iz kase ogromna cifra niko ne pravi problem
vec samo samo zahvati, pa to treba...
a kada treba znacajno manji zahvat iz te kase izvrsiti za Biciklisticko-pesacko povezivanje stazama
rubnih delova grada sa centrom
onda od zahvatanja nema nista ,samo gomila ,,strucnih,, opravdanja
 
Тренутно је актуелан упитник везан за обележавање бициклистичких коридора према периферији. Пројекат финасира УНДП Србија (Јунејтид Нешнс Дивилопмент Програм), а пројектну документацију припрема ЦЕП.
https://docs.google.com/forms/d/1rgNvDr ... Q/viewform
Ја сам испред ЦЕП-а задужен за координацију са грађанским сектором. Имам рок до петка 27.12.2013. да сакупим и обрадим ставове јавности. Суштинско зашта сам задужен су конкретни правци, са полазним и крајњим тачкама и путањама, премда, ја сам за то да грађански сектор одреди и САДРЖАЈ те вертикалне сигнализације. Мислим да управо преко САДРЖАЈА вертикалне сигнализације можемо јако утицати на популарисање бициклизма.
boca-ica":fskjajsr je napisao(la):
Veliki akcenat je dat na stvaranje mreže biciklističkih staza unutar grada
taj akcenat bi morao biti na stvaranje što više biciklističkih staza sa rubnih delova grada ka centru
jer i veci broj gradjana stanuje van centra i .....
Таман сам се спремио да ти дам плус када...
boca-ica":fskjajsr je napisao(la):
Konkretno : Zrenjaninski , Pačevački .Smederevski, Batajnički ,Surčinski put itd. . . :)
А шта смо ми у Шумадији, Подсахарска Африка без развојних пројеката? Када си прешао на конкретно, ниси смео да изоштавиш:
1) Авалски правац, по мени најлепши правац, уједно и најбезбеднији за вожњу путем. Може имати осим Авалског пута и прилаз из Раковице.
2) Десна обала Саве, према Обреновцу, који је већ великим делом урађен издвојено до Макиша, а према Умци сваког лепог дана викенда редовно буде преко 100 бициклиста дневно. Повремено неко профура са колима, али је генерално јако мало друмског саобраћаја.
3) Правац Ибарске магистрале, који је далеко безбеднији за бициклизам од, на пример, Дорћола или Душановца са безброј попречних улица и лошом прегледношћу. Чак постоји један слабо коришћен асфалтиран пут кроз шуму од Железника до Рушња.
 
Karlo pa videli (3) tri tačke na kraju rečenice , ne završih je, jer ima dosta za nabrajanje :)

Naravno svi pravci sa rubnih delova grada moraju da imaju neku bic. vezu ,da dodju do centra

Ko bi sam ili sa nekim mladjim članom porudice se osudio
da vozi biciklove auto kolovozom par km medju automobile
kako bi se ukljucio na postojece bezbedne biciklističke staze,
Jeste da ima entuzijasta ali i oni mnogo rizikuju
o čemu je ovde bilo mnogo svedočenja
pri tome činjenioca je da ne mali deo Bgda i živi na rubovima
Interesuje te stav
Sve dosadasnje uprave grada pale su na tom pitanju ( i ako su su zahtevna sredstva mala )
čak i deca znaju Ezopovu basnu o ručku Lisice i Rode http://pricezadecu.blogspot.com/2010/01 ... -roda.html
 
На следећој слици је пружање ЕУРОВЕЛО 6 кроз град, и потенцијалне локације за детаљну инфо таблу би могле бити Калемегдан, Ташмајдан, Трг Николе Пашића, на пример. То су важне градске локације, где бициклисти могу да се зауставе и читају са широких пешачких површина, и то могу постати "логистички центри" циклотуризма.

ruta_beograd_b.jpg


Осим тога, потребно је да обрадим мишљење о правцима пружања рута и крајњим одредиштима, и то најкасније до 26.12.2013.

2.1. Ка Авали
2.2. Ка Обедској бари
2.3. Ка Обреновцу преко Бољевца
2.4. Ка Сурчину, Бојчинској шуми
2.5. Ка Панчеву и Делиблатској пешчари
2.6. Батајничким путем
2.7. Зрењанинским путем ка Ковилову и Лисичијем јарку
2.8. Ка Звездари
2.9. Ка Кошутњаку
2.10. Ка Ади Хуји
2.11. Предлози који нису понуђени у анкети
2.12. Ка Обреновцу десном обалом Саве:
2.13. Смедеревски пут према Винчи: Завршава се на археолошком локалитету Винча.
2.14. Нека четрнаеста рута, по вашем мишљењу.
 
Za 2.6 Batajnicki put je bar lako, pravac Zemun - Batajnica:
U sa leve strane duž puta uglavnom postoji ali u jadnom stanju popločana pešaćka staza iza drvoreda do zgrada
U sa desne strane duž puta uglavnom postoji zemljani kolski put iza drvoreda do njiva

Trasa Batajnički nadvoznjak-Kineski most
(veza sa Zemunskim kejom a od njega je i centar dostupan)

Pretpostavljam da zemljani kolski put je naj lakše urediti kao sto je na mostu na Adi (traka uz traku)
odgovora po širini a njegova izrada ne bi ometala saobracaj

Rizik da stazu koriste i poljoprivredne mašine postoji ali
sobzirom da sa druge strane njiva, ka Dunavu, takodje postoji mreža zemljanih kolskih puteva
koj omogucavaju ne ometan pristup tim parcelama rizik je mali
jer se saobracajnim znacima polj. mašine mogu preusmeriti na njih
kako bi biciklistička staza ostala neoštećena

Nadam se da ovo pisanije išta koristi :)
 
Изостављање Гроцке је овде поприличан пропуст будући да је Грочанска чаршија једна од две преостале заштићене урбане целине (Друга је Гардош). У самом насељу постоји знатан број заштићених примерака српских варошких кућа из 18 и 19 века, предео од Винче до Гроцке је пријатан за вожњу (чувена Југословенска Калифорнија) у са врха Гроцке и суседног Брестовика за време ведрих дана могу се видети и Вршачке планине, док две густо пошумљене Аде и изузетна ширина Дунава комплетирају уникатан пејсаж. Брестовичко брдо је за време Римљана било примарна војна осматрачница за целу провинцију. Такође, у Брестовику се налази и једина римска гробница на територији Београда, а у Бегаљици и женски манастир Рајиновац са сопственим виноградима и вином које се производи.

Винча јесте по значају колевка Европе, али је у толико срамном стању да не бих препуручио одлазак. Само да се црвенимо пред странцима. У самој Винчи, сем тог налазишта у бедном стању нема више апсолутно ничега сем једног спаљеног наказног сплава и једног полудивљег ресторана-пицерије на нечему што би требало да се зове - кеј.

Набројане руте не могу лепотом да се пореде са овим примером. Страни туристи који долазе бициклом из правца територије која се звала Аустроугарска су се више него довољно нагледали тог амбијента у много квалитетнијим верзијама па им баш није неги угођај да заврше у једном Сурчину ... Панчеву .... или некој сличној нашој верзији аустроугарског урбанизма зачињеној дивљом градњом избеглица деведесетих ... без намере да вређам становнике дотичних насеља.
 
Vrh