Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Како правилно да извршим престројавање, а да не блокирам раскрсницу и да претпоставим да просечни возач неће да ме удари намерно или да намерно неће да ме пусти? Успео сам у скорије време да блокирам раскрсницу због правила левог скретања и због нестрпљивих идиота међу возачима који намерно обилазе бициклисте на милиметар као да смо уљези у саобраћају.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Како правилно да извршим престројавање, а да не блокирам раскрсницу и да претпоставим да просечни возач неће да ме удари намерно или да намерно неће да ме пусти? Успео сам у скорије време да блокирам раскрсницу због правила левог скретања и због нестрпљивих идиота међу возачима који намерно обилазе бициклисте на милиметар као да смо уљези у саобраћају.
Taj stav vozača se prosto nikad neće promeniti. Jedino realno rešenje je da ti maksimalno paziš i na njih i na sebe.

Jedini incident koji sam ikad imao na bajsu je kada me je londonski taksista namerno udario sve sa zlim osmehom na licu kao da mu je drago što je imao priliku to da uradi. U**** se kad je video da ga jurim da mu uslikam tablice ali je uspeo da pobegne.
 
Ja kacigu nosim zbog svoje bezbednosti. Baš me briga što nije obavezna. Cene im se kreću od 6-7000 pa na više. Ali šta je to u poređenju da ako dođe do povrede, oporavak je dug i skup, a ako si zaposlen, ona ode 35% od plate zbog bolovanja. Dakle, ne isplati se da je nemaš.
Svakako poštujem svačiji izbor. Ali ja trenutno vozim bez kacige i ne bih voleo da me zaustavi neko zbog toga. Mada, moram da naglasim da kada bi uveli to pravilo, poštovao bi ga.
 
Nije problem da se uvede obaveza nošenja kacige ako je to zasnovano na nekim analizama ili barem da se isprati kako je u drugim zemljama.

Problem je što se ovde problem bahatih vozača i opšte vozačke nekulture rešava preko grbače onih koji najmanje smetaju. Svakodnevno viđam nekoliko desetina prekršaja koje niko ne kažnjava, a sve je to vidljivo na kamerama koje su po celom gradu. Samo da se zadržimo na nedavanju migavca, nepropuštanja pešaka ili biciklista koji su već krenuli da prelaze kolovoz (po propisima, prvo se uveriš da možeš bezbedno da pređeš), korišćenje mobilnog, obilaženje cele kolone da bi stao prvi...

Kada to reše, tada se neće ni postavljati pitanje obaveze nošenja kacige.

A ako se već pitam, obavezno nošenje van grada je po meni ono kako bi trebalo.
 
Nije problem da se uvede obaveza nošenja kacige ako je to zasnovano na nekim analizama ili barem da se isprati kako je u drugim zemljama.

Problem je što se ovde problem bahatih vozača i opšte vozačke nekulture rešava preko grbače onih koji najmanje smetaju. Svakodnevno viđam nekoliko desetina prekršaja koje niko ne kažnjava, a sve je to vidljivo na kamerama koje su po celom gradu. Samo da se zadržimo na nedavanju migavca, nepropuštanja pešaka ili biciklista koji su već krenuli da prelaze kolovoz (po propisima, prvo se uveriš da možeš bezbedno da pređeš), korišćenje mobilnog, obilaženje cele kolone da bi stao prvi...

Kada to reše, tada se neće ni postavljati pitanje obaveze nošenja kacige.

A ako se već pitam, obavezno nošenje van grada je po meni ono kako bi trebalo.
Nažalost, kako stoje stvari, to će sve postati sve gore i gore pre nego što počne da ide na bolje (ako se taj preokret ikada desi).
 
Analize sve manje ,do neke odluke, čak sa ALom za par sekundi do vrlo preciznih rezultata...s druge strane despotija sve veća.... eto i do prostog bicikla stigla... 🥺
 
Mislim da je više puta pominjani NotJustBikes kanal na YT imao u jednom prilogu lepo objašenjeno zašto i ne treba da bude obavezna kaciga za vožnju bicikla u svrhe svakodnevnih obaveza po gradu. Jedan od glavnih po meni je upravo kako se ne bi još jednim pravilom ljudi odbijali od toga da koriste same bicikle.

Oni koji voze duže relacije, drže visoku prosečnu brzinu, to mi je skroz ok i verujem da uglavnom i nose kacige. Dobro bar delom :D
 
Mislim da je više puta pominjani NotJustBikes kanal na YT imao u jednom prilogu lepo objašenjeno zašto i ne treba da bude obavezna kaciga za vožnju bicikla u svrhe svakodnevnih obaveza po gradu. Jedan od glavnih po meni je upravo kako se ne bi još jednim pravilom ljudi odbijali od toga da koriste same bicikle.

Oni koji voze duže relacije, drže visoku prosečnu brzinu, to mi je skroz ok i verujem da uglavnom i nose kacige. Dobro bar delom :D
+1 👏 :sesir:
 
Mislim da je više puta pominjani NotJustBikes kanal na YT imao u jednom prilogu lepo objašenjeno zašto i ne treba da bude obavezna kaciga za vožnju bicikla u svrhe svakodnevnih obaveza po gradu. Jedan od glavnih po meni je upravo kako se ne bi još jednim pravilom ljudi odbijali od toga da koriste same bicikle.

Oni koji voze duže relacije, drže visoku prosečnu brzinu, to mi je skroz ok i verujem da uglavnom i nose kacige. Dobro bar delom :D
Ја лично носим кацигу увек небитно да ли идем до продавнице или у дужу вожњу само због идиота у саобраћају који намерно не поштују бициклисте.
 
Problem je što se ovde problem bahatih vozača i opšte vozačke nekulture rešava preko grbače onih koji najmanje smetaju. Svakodnevno viđam nekoliko desetina prekršaja koje niko ne kažnjava, a sve je to vidljivo na kamerama koje su po celom gradu. Samo da se zadržimo na nedavanju migavca, nepropuštanja pešaka ili biciklista koji su već krenuli da prelaze kolovoz (po propisima, prvo se uveriš da možeš bezbedno da pređeš), korišćenje mobilnog, obilaženje cele kolone da bi stao prvi...

Kada to reše, tada se neće ni postavljati pitanje obaveze nošenja kacige.​
Kada reše problem, rešili su i problem sa produžetkom njihovog bivanja u poziciji.
 

Бициклистичка трка у част ветерана који су бранили небо Србије током НАТО агресије


Туристичка организација ГО Сурчин, у сарадњи са Удружењем ветерана 3. ратног дивизиона 250. ракетне бригаде ПВО „Слободно небо Србије”, Југо циклинг кампањом и Туристичком организацијом Пећинци, организује бициклистичку туру – вожњу бициклима под називом „Tрка слободе – вожња ратним стазама 3. ратног дивизиона 250. рбр ПВО”.

Идеју је покренуло удружење „Слободно небо Србије” поводом обележавања завршетка НАТО агресије над Србијом 1999. године, која је окончана 10. јуна исте године. Како је ове године 10. јуна радни дан (понедељак), најадекватнији датум биће субота, 8. јун, за обележавање овог историјског датума. За стазу су изабрана места где су били постављени ватрени положаји јединице 3. ратног дивизиона 250. рбр ПВО, која је свих 78 дана рата бранила Београд без губитака. Са тих положаја гађан је најсавременији НАТО авион Ф-117А.

Према програму, у 10 часова је планирана поздравна реч, као и пригодни програм испред касарне у Јакову. Старт трке је у 10.30 часова, а такмичари ће возити следећом трасом: Јаково – Бечмен – Петровчић – Карловчић – Сремски Михаљевци – Шимановци. Завршетак трке је у 14 часова, уз пригодни културно-уметнички програм у Шимановцима – сеоски парк, Трг Светог Николаја 16, саопштено је из Туристичке организације ГО Сурчин.

e5fd714f2736633a2b40a4399c462c68_2048876450.jpg


 

Guy Timor (21), one of Israel's most promising cycling talents, tragically lost his life after being hit by a car. Reports indicate that Timor, who was riding his bike on a road about 60 kilometers south of Tel Aviv, was the victim of a reckless driver.
 
Vrh