Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Zamisli jedan zoološki vrt gde svaka vrsta životinja ima svoj poseban kavez.

I onda nekom padne na pamet da ukloni sve pregrade i pomeša zebre i lavove, foke i ajkule, orlove i zečeve, ...

To je jednostavno loša ideja.
Dobar pokušaj sa ovom zoo vrt analogijom, ali to prosto ne pije vodu. Mi nismo u zoo vrtu i ne možemo da se odvajamo tako.

U ljudskom društvu kada je neko pretnja po bezbednost drugih, mi tog pojedinca gledamo da isključimo iz drustva (zatvorom) ili iz saobraćaja (oduzimanjem dozvole). To onda može da služi kao primer i drugima, u fazonu "eto šta može da ti se desi ako ne paziš ili ako divljaš". Samo što to kod nas ne ide baš tako...

Uostalom, ideja da se vozila sa kabinom izdvoje od vozila bez kabine prosto nje moguća. Em dvotočkaši (bez motora) nemaju gde da idu (nemamo ih kud), em imaš i one sa motorima i šta ćeš sa njima?
 
Šta ova žena koja je poginula ima od sprovođenja zakona?

Imperativ je da ne dođe u takvu situaciju.
Nema ona ništa. Kao ni svaka druga žrtva kriminalne radnje. Ali imamo svi ostali pošto ta bu**** neće više gaziti ljude svojim Mercedesom ... I kad bi se pravilno sprovodio zakon,to bi mogle da vide druge budale u Mercedesima i da malo stave prst na čelo.
 
Dobar pokušaj sa ovom zoo vrt analogijom, ali to prosto ne pije vodu. Mi nismo u zoo vrtu i ne možemo da se odvajamo tako.

U ljudskom društvu kada je neko pretnja po bezbednost drugih, mi tog pojedinca gledamo da isključimo iz drustva (zatvorom) ili iz saobraćaja (oduzimanjem dozvole). To onda može da služi kao primer i drugima, u fazonu "eto šta može da ti se desi ako ne paziš ili ako divljaš". Samo što to kod nas ne ide baš tako...

Uostalom, ideja da se vozila sa kabinom izdvoje od vozila bez kabine prosto nje moguća. Em dvotočkaši (bez motora) nemaju gde da idu (nemamo ih kud), em imaš i one sa motorima i šta ćeš sa njima?
Neka idu onda i pešaci i trotineti autoputem pa neka paze oni što voze kola.

Za motore i kabine si u pravu.
 
,, .... I onda nekom padne na pamet da ukloni sve pregrade i pomeša zebre i lavove, foke i ajkule, orlove i zečeve, ...
To je jednostavno loša ideja.... ,,

Ma da toliko je loša ideja da gospodju prirodu treba prevaspitati i naučiti da se drži napisanog slova na papiru 😀😀😃


Bicikl je kopneno prevozno sredstvo na dva točka koje pokreće vozač svojom snagom pomoću pedala
Kada vozač sedi na biciklu i vozi ga, on ima status vozila u saobraćaju i na njega se primenuju propisi na ISTI način kao i na druga vozila.

I ovo treba znati u svetlu biciklizma i saobracaja :
Поштовање је позитиван осећај или радња која се показује према некоме или нечему што се сматра важним, или коју поштује. То преноси осећај дивљења због добрих или вредних квалитета а то је и процес одавања части некоме испољавањем бриге, забринутости или бриге о његовим потребама или осећањима.
Šta će nam onda bilo kakvi zakoni pa neka gospođa priroda sve sama reguliše a ne mi da joj se mešamo. :)
 
Pre neki dan na NBG, idem ulicom pored biciklističke staze i iza mene neki čovek sa biciklom, trubi mi da se sklonim, a jedino gde sam mogao da se sklonim je biciklistička staza, po kojoj je vozio drugi biciklista i išao meni u susret. Na kraju je ovaj što nije koristio za njega namenjenu stazu, morao da sačeka da mu se oslobodi pešački deo da bi mogao da me zaobiđe.​
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Neka idu onda i pešaci i trotineti autoputem pa neka paze oni što voze kola.
Ne znam, nisam saobraćajni inženjer, ali se meni čini da je jedno imati određene puteve van naseljenih mesta koji su isključivo namenjeni motornim vozilima, a nešto sasvim drugo da sve saobraćajnice (pa čak i one po naseljenim mestima) budu rezervisane za takva vozila.

Iako sam vozač, pre bih pristao da svi putevi u gradu budu označeni sa ovim znakom:
images (2).jpeg

Nego da oteramo dvotočkaše sa ulice.

Uostalom, pešacima nije prijatno kada biciklisti koriste trotoar, a odgovarajuće bici staze ćemo čekati nekoliko decenija.
 

"Чак две трећине бициклиста које је смртно страдало – страдало је тако што их је возило сустигло", каже в.д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
 

"Чак две трећине бициклиста које је смртно страдало – страдало је тако што их је возило сустигло", каже в.д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
Zato treba voziti u kontra smeru.
 
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
NEDOSTATAK STAZA!
 
Apropo staza: fizicke barijere u odnosu na saobracaj, zelena povrsina da odvoji od pesaka i veci prostor. Kladim se da bi za 2 nedelje bila gomila ljudi na biciklima.
screenshot-2024-05-30-at-12-12-01-jpg.200039
I da ovi stubovi budu dovoljno jaki da zaustave vozilo, a ne samo za ukras da budu tu. Da svi glavni pravci imaju ovako nesto guzve bi se smanjile u roku od par meseci. I da, ova srednja traka da bude BUS.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Tzv. "zlatni standard" što se tiče bici staza je da one budu fizički odvojene od motornog saobraćaja nekom fiksnom barijerom (tipa ivičnjak ili slično). Da bi se to izvelo kod nas u starom gradu, u većini ulica bi morale da se oduzmu trake namenjene za motorizovana vozila ili parking mesta. Kakve su šanse da gradske vlasti, obični vozači, parking servis, taksistički lobi, ili bilo ko drugi koji ima ikakve političke moći ili uticaja pristane na tako nešto?
 
1000012598.jpg

Ovako nesto moze za centar. Automobili mogu da se krecu tuda (stanari, tranzit ide glavnim pravcima), ali usporeno i da se zna da biciklisti imaju prednost. Odjednom ljudi koji zive tu dobiju tise i bezbednije okruzenje.
 
astrodule wrote:
,,...Pre ce uvesti obavezu kaciga i svetloodbojnog prsluka nego sto ce nesto smisleno uraditi... ,,

Meni su bitnije od kacige naočare, dok ih nisam uvrstio u obavezu, u oko mi upadala ne samo prašina vec i krupne ulične čestice a par puta i po neki insekt.
Tom prilikom vozeči po kolovozu bez vida često sa bolom u velikom riziku sam bio da padnem i povredim i glavu i dr a da ne spominjem točkove raznih vozila ..
Bitnije su naočari od kacige jer onda i nema pada. 😄
 
Ne bi trebalo.

Ono što bi sledeće trebalo da se učini je da se uvede nalepnica i za bicikle na struju jer bicikli na struju razvijaju brzine kao i mopedi, a ne postoji trenutno nikakva kontrola.
 
Malo konfuzno, ali nije loš pokušaja za početak. Samo se plašim da će i biciklistima da uvedu obavezne kacige.
Ja kacigu nosim zbog svoje bezbednosti. Baš me briga što nije obavezna. Cene im se kreću od 6-7000 pa na više. Ali šta je to u poređenju da ako dođe do povrede, oporavak je dug i skup, a ako si zaposlen, ona ode 35% od plate zbog bolovanja. Dakle, ne isplati se da je nemaš.
 
Ево како су у држави Флорида у граду Тампа исцртали бициклистичку стазу, односно како „воде рачуна“ о бициклистима !

„This design is putting people in danger“
 
Код њих је то по правилима, чак је и уцртано у њихов правилник о сигнализацији (MUTCD). У раскрсницама бициклистичка трака иде иде између траке за десно скретање и средње траке за право...
 
Vrh