Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ali bi ipak bilo lepo da je zameni neka faza gde ćemo da dobijemo prave bici staze.
Мислим да не би требало форсирати градњу бици стаза на трговима и прометним улицама у старом делу града.
Када би Васином улицом пролазио само јавни превоз, онда не би било проблема за бициклисте...
Бициклистичке коридоре би требало градити у паралелним мање прометним улицама, што одговарајућом сигнализацијом, што градњом или обележавањем засебних трака/стаза, реорганизацијом паркинг места, увођењем једносмерних улица...
 
To je moguće, ali je skupo. Mislim da sam već pisao, ali uglavnom drvoredi smetaju. Trebalo bi i da se menjaju regulacione linije (ivice trotoara i kolovoza) da bi se lepo organizovale saobraćajne trake, bici traka / staza, psotojeće zelenilo i trotoari.

To bi bila i prilika da se ispod postave kanali za sve kablove, a ne da svako malo po malo seče trotoar.

Mislim da je jasno, koliko smo mi daleko od toga.
 
Ево да се надовежем на претходни коментар... Једно време су у Новом Саду организоване ,,критичне масе'' бициклиста који су, колико схватам захтевали више бициклистичких стаза у граду где је у скоро свакој улици, нарочито у центру, могуће возити бицикл без потешкоћа, у многим булеварима постоје или бициклистичке стазе, или довољно широки тротоари, а и возачи аутомобила су навикнути на бициклисте. Тада су ( ако се добро сећам), предлагане стазе и кроз пешачку зону, што би наравно нарушило препознатљив амбијент, исти случај би био у Београду када би неко одлучио да асфалтира обод Трга Републике због бициклистичке стазе...
 
To je moguće, ali je skupo. Mislim da sam već pisao, ali uglavnom drvoredi smetaju. Trebalo bi i da se menjaju regulacione linije (ivice trotoara i kolovoza) da bi se lepo organizovale saobraćajne trake, bici traka / staza, psotojeće zelenilo i trotoari.

To bi bila i prilika da se ispod postave kanali za sve kablove, a ne da svako malo po malo seče trotoar.

Mislim da je jasno, koliko smo mi daleko od toga.
Дрвореде не треба уклањати, ако би се ишло ка успостављању једносмерног тока саобраћаја у споредним улицама, онда би било места да се на рачун паркинга или друге саобраћајне траке изгради бици стаза, или једносмерна трака, ако нема довољно места. Предуслов за било шта би била градња вишеетажних гаража.
 
Širina ulica, kolovoza, zelenog pojasa i trotoara je takva (na mnogo mesta) da nema mesta ubaciti i bici traku ili stazu. Bukvalno je potrebno izmestiti drvorede jedan metar levo ili desno.

No, to nije neophodno svuda.

Najlakše je postojeća parking mesta pretvoriti u traku, ali to ne može pre izgradnja garaža.
 
Širina ulica, kolovoza, zelenog pojasa i trotoara je takva (na mnogo mesta) da nema mesta ubaciti i bici traku ili stazu. Bukvalno je potrebno izmestiti drvorede jedan metar levo ili desno.

No, to nije neophodno svuda.

Najlakše je postojeća parking mesta pretvoriti u traku, ali to ne može pre izgradnja garaža.
Slažem se... Mada sam ja pre za oduzimanje traka motornom saobraćaju (ukoliko nije javni) na mestima gde je to izvodljivo.

Od jedne trake za automobile može lako da se napravi dvosmerna za bajseve.

Ali realno, to se nikad neće desiti.
 
Širina ulica, kolovoza, zelenog pojasa i trotoara je takva (na mnogo mesta) da nema mesta ubaciti i bici traku ili stazu. Bukvalno je potrebno izmestiti drvorede jedan metar levo ili desno.

No, to nije neophodno svuda.

Najlakše je postojeća parking mesta pretvoriti u traku, ali to ne može pre izgradnja garaža.

Može da se napravi "biciklistička ulica" gde bi bicklisti uživali prednost, a automobili gosti.

Screenshot_20240801_153921_Maps.jpg
 
Зона успореног саобраћаја није бициклистичка улица. У њој и бициклисти морају да се крећу спорије.
Što je u redu, zar ne? Bitno je (ja mislim) da su biciklisti bezbedni, a ne da piče brzinom svetlosti ;)
 
Што се мене тиче, све споредне уже улице по Дорћолу, Врачару и Савском венцу би биле та зона :)
Нажалост, без хрпе лежећих, тај знак људима значи веома мало. Могуће је чак и да велики број возача ни не зна шта значи.
 
Pa normalno mi ovde ne pričamo o asfaltiranje pešačkih zona i trgova ili seči drvoreda, ovde je potrebno sužavanje ulica i davanje prostora biciklističkim stazama. Prošetajte se do Zagreba ili Sofije ili Budimpešte, pa pogledajte gradove koji su u procesu te tranzicije od autocentričnog urbanog dizajna ka pešako-biciklističkim gradskim četvrtima ako ne i čitavim gradovima.
 
Нажалост, без хрпе лежећих, тај знак људима значи веома мало. Могуће је чак и да велики број возача ни не зна шта значи.
Требало би изменити тај знак, да буде дречаво зелен као знак за школу (зона 30). Плус радари на бандерама. И коловоз и тротоар у истом нивоу. Проблем је само у паркингу.
 
Pa normalno mi ovde ne pričamo o asfaltiranje pešačkih zona i trgova ili seči drvoreda, ovde je potrebno sužavanje ulica i davanje prostora biciklističkim stazama. Prošetajte se do Zagreba ili Sofije ili Budimpešte, pa pogledajte gradove koji su u procesu te tranzicije od autocentričnog urbanog dizajna ka pešako-biciklističkim gradskim četvrtima ako ne i čitavim gradovima.
Gde u Zagrebu tačno sužavaju ulice zbog bici staza? Bio sam preko vikenda tamo i nisam video biti jednu ulicu u centru grada da je u procesu te tranzicije, a da nije postojala i pre više godina, imaju kao i u BG-u staze označene po trotoarima.. Zagreb je sa novom vladajućom garniturom samo upao u probleme. Takođe, Zagreb je daleko većim svojim delom ravničarski grad u poređenju sa Beogradom i ima čitave kvartove u centru grada sa ulicama koje se seku pod pravim uglom, meni nikako nije jasno kako bi neko ugurao bici stazu u Balkansku npr. ili Gučevsku.
 
Vrh