Ali bi ipak bilo lepo da je zameni neka faza gde ćemo da dobijemo prave bici staze.Хвала Богу та пракса са цртањем бици стаза по трговима и тротоарима је престала...
Мислим да не би требало форсирати градњу бици стаза на трговима и прометним улицама у старом делу града.Ali bi ipak bilo lepo da je zameni neka faza gde ćemo da dobijemo prave bici staze.
Дрвореде не треба уклањати, ако би се ишло ка успостављању једносмерног тока саобраћаја у споредним улицама, онда би било места да се на рачун паркинга или друге саобраћајне траке изгради бици стаза, или једносмерна трака, ако нема довољно места. Предуслов за било шта би била градња вишеетажних гаража.To je moguće, ali je skupo. Mislim da sam već pisao, ali uglavnom drvoredi smetaju. Trebalo bi i da se menjaju regulacione linije (ivice trotoara i kolovoza) da bi se lepo organizovale saobraćajne trake, bici traka / staza, psotojeće zelenilo i trotoari.
To bi bila i prilika da se ispod postave kanali za sve kablove, a ne da svako malo po malo seče trotoar.
Mislim da je jasno, koliko smo mi daleko od toga.
Slažem se... Mada sam ja pre za oduzimanje traka motornom saobraćaju (ukoliko nije javni) na mestima gde je to izvodljivo.Širina ulica, kolovoza, zelenog pojasa i trotoara je takva (na mnogo mesta) da nema mesta ubaciti i bici traku ili stazu. Bukvalno je potrebno izmestiti drvorede jedan metar levo ili desno.
No, to nije neophodno svuda.
Najlakše je postojeća parking mesta pretvoriti u traku, ali to ne može pre izgradnja garaža.
Ali bi ipak bilo lepo da je zameni neka faza gde ćemo da dobijemo prave bici staze.
Širina ulica, kolovoza, zelenog pojasa i trotoara je takva (na mnogo mesta) da nema mesta ubaciti i bici traku ili stazu. Bukvalno je potrebno izmestiti drvorede jedan metar levo ili desno.
No, to nije neophodno svuda.
Najlakše je postojeća parking mesta pretvoriti u traku, ali to ne može pre izgradnja garaža.
Već postoji (ali se slabo primenjuje i još slabije poštuje):Može da se napravi "biciklistička ulica" gde bi bicklisti uživali prednost, a automobili gosti.
Što je u redu, zar ne? Bitno je (ja mislim) da su biciklisti bezbedni, a ne da piče brzinom svetlostiЗона успореног саобраћаја није бициклистичка улица. У њој и бициклисти морају да се крећу спорије.
Kod nas su i na ulicama gde imamo miks kolovoznih traka i biciklističke staze, biciklisti gosti ma biciklističkim stazama, tako da tek ovo ne bi pilo vodu.Može da se napravi "biciklistička ulica" gde bi bicklisti uživali prednost, a automobili gosti.
Pogledajte prilog 206771
Што се мене тиче, све споредне уже улице по Дорћолу, Врачару и Савском венцу би биле та зонаŠto je u redu, zar ne? Bitno je (ja mislim) da su biciklisti bezbedni, a ne da piče brzinom svetlosti
Нажалост, без хрпе лежећих, тај знак људима значи веома мало. Могуће је чак и да велики број возача ни не зна шта значи.Што се мене тиче, све споредне уже улице по Дорћолу, Врачару и Савском венцу би биле та зона
Требало би изменити тај знак, да буде дречаво зелен као знак за школу (зона 30). Плус радари на бандерама. И коловоз и тротоар у истом нивоу. Проблем је само у паркингу.Нажалост, без хрпе лежећих, тај знак људима значи веома мало. Могуће је чак и да велики број возача ни не зна шта значи.
Gde u Zagrebu tačno sužavaju ulice zbog bici staza? Bio sam preko vikenda tamo i nisam video biti jednu ulicu u centru grada da je u procesu te tranzicije, a da nije postojala i pre više godina, imaju kao i u BG-u staze označene po trotoarima.. Zagreb je sa novom vladajućom garniturom samo upao u probleme. Takođe, Zagreb je daleko većim svojim delom ravničarski grad u poređenju sa Beogradom i ima čitave kvartove u centru grada sa ulicama koje se seku pod pravim uglom, meni nikako nije jasno kako bi neko ugurao bici stazu u Balkansku npr. ili Gučevsku.Pa normalno mi ovde ne pričamo o asfaltiranje pešačkih zona i trgova ili seči drvoreda, ovde je potrebno sužavanje ulica i davanje prostora biciklističkim stazama. Prošetajte se do Zagreba ili Sofije ili Budimpešte, pa pogledajte gradove koji su u procesu te tranzicije od autocentričnog urbanog dizajna ka pešako-biciklističkim gradskim četvrtima ako ne i čitavim gradovima.