juče ja na rakovičkom nadvožnjaku, spuštam se ka zgradi opštine, uz desnu traku, bacam pogled preko ramena levo da se prestrojim negde na sredini.
nema vozila, ok, prestrojavam se u levu traku i vozim uz razdelnu liniju u sred dana
čujem da mi neko svira otpozadi i čujem jako brundanje, okrećem se za trenutak i vidim bus, novi MAZ, ali ne i liniju na kojoj ide
tek kad sam se spustio do mersta gde se odvajaju trake vidim da je nbus 37, koji skreće desno, a ja levo, tako da svojim prestrojavanjem nisam nikako bio njemu na putu, a morao sam ranije da se prestrojim jer otkud znam da li će mi naići kolona.
U svakom slučaju hvala vozaču što me je upozorio, jer prestrojavanje bicikala nije posebno određeno ZOBSom.
ZOBS je tu nedorečen, a gde je nedorečen, postoji više tumačenja, ja sam primenio tumačenje po kome se gde ne postoji posebna napomena zabicikle primenjuju one odredbe zakona koje važe za sva druga vozila, što znači da treba da se prestrojim i idem uz desnu ivicu leve trake.
neka druga tumačenja kažu da u ovakvim slučajevima se ne sme prestrojavati već treba doći do raskrsnice desnom ivicom kolovoza, sići sa bicikla i proći raskrsnicu u svojstvu pešaka koji gura bajs.
argument za ovo je član 40
"Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza."
Za one koji ne znaju, u pitanju je raskrsnica gde se trake za prestrojavanje odvajaju pre raskrsnice i semafora
https://www.google.rs/maps/@44.7434252, ... 6656?hl=en
ove situacije mogu biti jako opasne, govorim o delu grada gde biciklističke staze još nisu izmišljene.