Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Hvala ljudi.

Ja bih čini mi se vozio sličnu dužinu kao Piglet. Moraću da probam jednom da odvezem laganije tu razdaljinu da vidim koliko mi treba. A imam gde na poslu da držim čiste stvari, tako da mogu to nekako da iskombinujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434654#p434654:386ysk99 je napisao(la):
Kokos » Mon Feb 20, 2017 4:12 pm[/url]":386ysk99]Drugari Beobilđani,

imam jedno pitanje, nisam siguran da li je za ovu temu, ali ovo je najaktivnija biciklistička tema. Ide li neko biciklom na posao? Počeo sam da radim u oktobru i želeo bih od proleća da idem na posao biciklom. Glavni razlog je fizička aktivnost. Zanima me kakva su vam iskustva? Imate li neke savete? Pre svega što se tiče higijene odnosno znojenja. Imam na poslu toalet gde bih sigurno mogao da se presvučem, ali ne i da se istuširam, eventualno da se plaknem ispod miške što se kaže :mrgreen: . U čemu vozite, šta sve od stvari menjate posle vožnje? Da li je rešenje voziti polako, mada mi to malo kvari poentu? A i navikao sam da vozim što brže mogu, u skladu sa uslovima saobraćaja i odmornosti. Takođe me zanima, kad počinjete tj od koje temperature?

živim blizu železničke stanice zemun, tako da većinu vožnji kombinujem sa bg vozom, što dosta povećava komfor korišćenja bicikle. Ako imaš mogućnost takve prečice, obavezno je iskoristi.

biciklu vozim tokom cele godine, do sada nisam nasao način kako da se ne oznojim, a dosta se znojim.

presvlaka pomaže, ali kod mene ne rešava problem u potpunosti jer po toplom vremenu nastavim da se znojim i do 15, 20 min nakon završene vožnje.

iz priloženog najefektivnije rešenje koje sam našao jeste rexona i dnevno tuširanje. Ona ne zaustavlja znojenje ali omogućava da ne mirišeš loše ni u jednom trenutku. ti ces se osušiti, ali neprijatan miris može da te prati ceo dan
 
Vidim da biciklisti koriste aktivni ves koji resava problem sa znojenjem.
 
Iz mog iskustva: na posao biciklom lagano, kreneš na vreme trudiš se da se ne oznojiš. Poželjno je nositi aktivni veš, ili kao prvi sloj odeće dres i bici šorc sa uloškom. Kad se vraćaš s posla, pre polaska se presvučeš (možeš uvek da nosiš menji ranac za stvari) i onda do kuće možeš bržu vožnju ili veći krug. Trenutno radim od kuće ali kada sam radio u centru, praktikovao sam upravo ovo.
Kada je u pitanju godišnje doba, nemoj praviti razliku iako je zima. Još ćeš se manje znojiti, gledaj samo da izbegavaš dane kada je sneg ili kiša.
 
Мој колега долази бајсом на посао у центру и кад пада снег: има зимске гуме, а изгледа и повелику дозу фанатизма.
 
Znojenje nestaje posle izvesnog vremena kada se stekne malo kondicije i rutine.

Da ja idem na posao biciklom obavezno bih nosio (ili držao na poslu) preobuku za gornji deo tela. Što se tiče međunožja, ako ne postoji tuš, tu su uvek vlažne maramice i puder.
 
Znojenje je izuzetno individualna stvar i uglavnom nema veze sa kondicijom.
Ako bih i prihvatio da nacinim zivota i uslovima na radnom mestu ja nemam kondiciju, pa zato znoj kipi iz mene, ti se nikako ne moze reci za mog poznanika, bivseg reprezentativca, ali i danas sportistu i trenera, koji se znoji vise od mene.

Edit:
Da pojasnim o o iz prvog dela "da nema uticaja kondicija"
Svakako da ima i svakako da ce se manjim zamaranjem i utrenitanoscu manje znojiti, ali ipak je insividualno u smislu da ce sw mnoge osobe koje au u kondiciji i dalje vise znojiti od nekih drugih koje nemaju kondicije.
I da, zene se manje znoje od muskaraca, a miris njihovog znoja je neutralniji od muskog. ;) D

Parfem "Oznojaž" je pak posledica nedovoljne i neredovne higijene, a ne dnevnog znojenja.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pretprošlo leto sam išao na posao sa Vračara u Zemun (skoro pa Altina), jedno kraće vreme i sa Banjice (uz kombinovanje sa vozom), prošlo leto sa NBG-a. Imao sam računicu jer sam stizao brže nego autobusom, a imao sam i uslove da mogu da se presvučem i osvežim. Uglavnom sam vozio tokom leta.

Moje opažanje tokom tih vožnji je da je bolje izboegavati staze (barem po NBG), jer je daleko brže i bezbolnije voziti ulicom.
 
Само вожња улицом (а не тротоаром) возачи аутомобила и аутобуса ће се навићи на бициклисте и вожња ће постајати безбеднија у Београду. Бициклистичке траке вероватно никада неће бити изграђене.
 
Da li je bici obilaznica oko BnV osvetljena i da li ima kučića lutalica na tom potezu?

Planiram tamo da trčim večeras, pa ne bih da svesno ulazim u rizik.
 
Da odgovorim samom sebi.

Osvetljenje ne radi između Novog železničkog mosta i Gazele, a na obilaznici pola bandera radi, a (logično) pola ne radi.

Kučića nema, ali ima blata.
 
Pa baš zato. Ko je lud da radi kada ima mnogo posla :bash:

Inače, juče sam prvi put overio stazu u Bulevaru oslobođenja, od Trošarine do Autokomande. Šta ga znam, u praksi mi deluje da je bilo bolje pre staze, jer sam u tom slučaju imao celu traku za sebe. Ovako je svako obilaženje nepropisno parkiranih ili rupa na putu dodatni rizik...

Inače, onaj betonski ležeći policajac na krivini (ne znam tačno da ga lociram na mapi) može da se pređe sa 40 na sat :mrgreen:
 
Ima li neko informaciju kada ce biti spojena biciklisticka staza iz Bulevara Kneza Aleksandra Karadjordjevica sa stazom u Ulici Neznanog junaka?
 
Било би сјајно када би се те траке спојиле некако са стазом уз реку. Драјзеровом или од Топчидерске звезде па некако доле.

Не разумем зашто је то толики проблем, зашто не може брже да се уради, као мост да праве...
 
20170327_141842.jpg


20170327_141854.jpg


divlji biciklista kroz crveno prolazi za njega ne vazi semafor :x
 
juče ja na rakovičkom nadvožnjaku, spuštam se ka zgradi opštine, uz desnu traku, bacam pogled preko ramena levo da se prestrojim negde na sredini.

nema vozila, ok, prestrojavam se u levu traku i vozim uz razdelnu liniju u sred dana

čujem da mi neko svira otpozadi i čujem jako brundanje, okrećem se za trenutak i vidim bus, novi MAZ, ali ne i liniju na kojoj ide
tek kad sam se spustio do mersta gde se odvajaju trake vidim da je nbus 37, koji skreće desno, a ja levo, tako da svojim prestrojavanjem nisam nikako bio njemu na putu, a morao sam ranije da se prestrojim jer otkud znam da li će mi naići kolona.

U svakom slučaju hvala vozaču što me je upozorio, jer prestrojavanje bicikala nije posebno određeno ZOBSom.

ZOBS je tu nedorečen, a gde je nedorečen, postoji više tumačenja, ja sam primenio tumačenje po kome se gde ne postoji posebna napomena zabicikle primenjuju one odredbe zakona koje važe za sva druga vozila, što znači da treba da se prestrojim i idem uz desnu ivicu leve trake.

neka druga tumačenja kažu da u ovakvim slučajevima se ne sme prestrojavati već treba doći do raskrsnice desnom ivicom kolovoza, sići sa bicikla i proći raskrsnicu u svojstvu pešaka koji gura bajs.

argument za ovo je član 40

"Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza."

Za one koji ne znaju, u pitanju je raskrsnica gde se trake za prestrojavanje odvajaju pre raskrsnice i semafora https://www.google.rs/maps/@44.7434252, ... 6656?hl=en

ove situacije mogu biti jako opasne, govorim o delu grada gde biciklističke staze još nisu izmišljene.
 
1м од линије је скоро на средини траке, тако да је у овом случају безбедније ићи по средини него уз линију. Аутобус може да те закачи са десне стране, а уочљивији си возачима иза који свеједно не могу безбедно да те претекну. Наравно, било би одлично да се може брзо проћи кроз раскрсницу не би ли се избегло успоравање возила иза, али ниси у прекршају.

Иначе ко је бахат увек је бахат било да вози бицикл, ауто или као пешак - болест која се не лечи.
 
Nesposobnjakovići

Iako su na vrata nalepljene trake "radovi u toku", zapravo je u toku tender za angažovanje fireme koja će održavati i rukovati liftom na dve godine. Javno otvaranje ponuda zakazano je za 26. april, a nakon toga komsija Sekretarijata za saobraćaj ima najviše 25 dana da odluči će da li će i kome dodeliti posao.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/ne-rad ... ra/yx6v2ss



Lift je inače ižvrljan i izlepljen već dugo i stvarno predstavlja ruglo (naročito deo na mostu)
 
Iako su na vrata nalepljene trake "radovi u toku", zapravo je u toku tender za angažovanje fireme koja će održavati i rukovati liftom na dve godine. Javno otvaranje ponuda zakazano je za 26. april, a nakon toga komsija Sekretarijata za saobraćaj ima najviše 25 dana da odluči će da li će i kome dodeliti posao.

U bree pa što tako rano. Bolje da stave da otvaranje ponuda bude u avgustu pa da lift može da počne s radom tamo od oktobra. Taman. :)


:bash:
 
Vrh