Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

@sula

Dok se Turska drzala Kemalizma, Srbija je bila razvijenija drzava od nje.. kad su poceli da ga napustaju, tad su poceli i da napreduju - ali imas pravo na svoje misljenje. Ja ne verujem u drzavu niti u bilo kakvu zemlju koja se zasniva na upravljanju i drzavi - to je jedno nasledje modernizma, a to vreme je u Evropi proslo... Mislim da ne treba da stvaramo autoritarnu vlast da bi je onda rusili - ja ovu Srbiju i Beograd volim upravo zato sto takvog "uvedenog" i vestackog reda nema. "Sloboda ili smrt" za mene ipak ima neko znacenje...
 
Ova zadnja slika govori koliko imamo jaku vlast i zakon za ifrastrukturu. Katastrofa... Tako da je i stari krs od auta bio parkiran i njega bi obisli.

SRB-RS-CG-RSK
 
Fali nam i ovo, mada mislim da Beograd može da osmisli spostveni dizajn

nyracks1wt7.jpg

nyracks2uo6.jpg

nyracks4ul0.jpg


 
Znači ne verujem! :p Baš sam hteo da uzmem aparat i da slikam to kad mi se završe ispiti! Astor Place. Inače ova kocka-skulptura, koja se vidi na poslednjoj slici može da se okreće! Meni tom mestu samo fali malo klupica, ali nije priča o tome.

A Beogradu očajno fale "soške" takvog tipa, pa makar da su obični gelendri, jer su one koje su stavili na par mesta besmislene, i odgovaraju ili malom gradu - selu ili Holandiji. Tu ne možeš vezati bicikl, a i ako uspeš nekako, nepraktično ga je odvezati ako se neko parkira pored tebe.
 
Nesto nije radio u subotu, navodno kvar. Jel' proradio?
 
bigvlada":1nssf06e je napisao(la):
Moze ali...

Gledam bas juce kako su u parku ispred zgrade, u okviru prolecnog spremanja postavljali one dobre stare ogradice koje koristimo negde od 1955. Jedini pokusaj nekog autohtonog urbanog dizajna bile su resetke za bicikle i skutere koje su mahom neslavno zavrsile usled raznih dogadjanja naroda i "reciklaze" sekundarnih sirovina po buvljacima.
 
Ladno sam sinoc sanjao da su uklonili one zuto-crne gelendere sa prelaza :laugh:
@relja
Ja sam se vozio juce. Doduse, samo na gore. Kada sam hteo da se spustim, od "liftovodje" ni traga ni glasa, pa sam morao da idem stepenicama :rolleyes:
 
Biciklom kroz Beograd
KAKO OSTATI ŽIV
Piše: Vuk Dedić
Uprkos činjenici da Srbija još uvek nije ušla na Šengensku belu listu i da nas već i turske kamiondžije obilaze (što reče neko: drumovi će poželjet' Turaka, ali prc – Turci voze preko Rumunije) proleće je ipak stiglo u Beograd, a sa njim i prilika za ljubitelje biciklizma da svoja dvotočkovna sokoćala ponovo izvezu na gradske ulice. U pokušaju da novopečenim beogradskim biciklistima olakšam agoniju probijanja gradom, evo nekoliko saveta i praktičnih uputstava za vožnju bicikla po našoj prestonici.

1. Ako već vozite bicikl u Beogradu napustite svaku nadu. Vi ste građanin ne drugog nego trećeg reda. Za razliku od trulog Zapada gde biciklisti uživaju zaštitu i prava pešaka, a imaju obaveze automobilista, Vi ste na nivou zgaženog psa. Vas i pešaci i automobilisti mogu da zakače i pregaze jer u tradiciji srpskog naroda biciklizma jednostavno nema. Da li su drevni srpski vitezovi na biciklima jurišali na brojno nadmoćnijeg osmanlijskog neprijatelja? Nisu, naravno. Da li su bicikli ili volovi vukli topove preko Albanije u Prvom svetskom ratu? Volovi, dakako. Jeste li videli četnike na biciklima, pa makar i u Bulajićevim filmovima? Naravno da niste. Stoga ne očekujte ništa dobro od vaših sugrađana i grada. Administracija vas mrzi jer ne može da Vam naplati registraciju vozila, putari jer ne plaćate putarine, taksisti jer ne koristite njihove usluge, parking servis jer ne može da Vam odnese bicikl... Prihvatite bolnu istinu – već to što Vas ostali učesnici u saobraćaju kako-tako tolerišu dovoljna vam je satisfakcija.

2. Možda i najvažnije pravilo: Nikada, čak ni u slučaju najveće nužde, ni pod pretnjom smrću, nemojte voziti bicikl biciklističkim stazama! Biciklističke staze su samo trik za naivne i neiskusne i one zapravo postoje da se na njima parkiraju automobili (najčešće taksi vozila), za šetnju pešaka svih vrsta, za guranje kolica sa decom, vožnju motocikala i skutera i postavljanje tezgi za prodaju gaća, pidžama i tome sličnog. Ako ste već naseli na štos i krenuli u vožnju biciklističkom stazom, budite stalno na oprezu jer pešaci, koji naizgled nonšalantno šetaju trotoarom pored biciklističke staze, u stvari samo čekaju da se dovoljno približite pa da iskoče pred Vas. Ako su već na stazi nikako im ne trubite, jer će stati da Vam očitaju lekciju o tome kako ste nepristojni jer vozite bicikl po biciklističkoj stazi. Budite spremni na verbalnu torturu i fizički sukob. Čuvajte se starijih penzionera jer oni su oslobađali i gradili ovaj grad i nemaju nameru da Vam tek tako ustupe nijedan njegov pedalj. Naročiti oprez zahteva susret sa manjim detetom, a ako je na biciklu - bežite glavom bez obzira. Posebno ako su mu u blizini roditelji, jer samoubilačke terorističke jedinice maloletnih islamskih ekstremista su mačji kašalj u poređenju sa ovim beogradskim samonavođenim projektilima koji su u svako doba spremni da Vam se bace u točkove.

Roleraši imaju prednost u odnosu na Vas, jer ste Vi kao biciklista uzurpator biciklističkih staza po kojima oni jurcaju sa slušalicama i ne čuju Vašu zvonjavu i trubljenje. Ako već vozite biciklističkom stazom, najbolje je da nađete kakvu zgodnu rolerku (rolera, transrolera, već po afinitetu) i pratite je (ga) na bezbednoj udaljenosti, što zbog zavetrine, što zbog prijatnog pogleda. Jednosmerne staze su posebna priča, ali držite se jednostavnog pravila: vozite u suprotnom smeru. Nema veze što preko puta postoji staza predviđena za vožnju u smeru kojim se krećete, jer je ona puna biciklista (zapravo prerušenih pešaka, penzionera i taksista) koji voze, pogađate, u suprotnom smeru. Iskusniji beogradski biciklisti tvrde da je ovo postupak kojim se protestvuje i pruža otpor zapadnjačkim vrednostima, a nikada ne zaboravite – biciklističke staze su nam došle sa kletog Zapada i pokušaj su nametanja pravila slobodarskom srpskom duhu. Radikalnija, andergraund struja tvrdi da je reč o ritualnom pokušaju vraćanja vremena unazad i da ako kvazibiciklisti budu uporni vreme Nemanjića samo što nije, ali za ovu tezu nema konkretnih dokaza.

3. Vožnja kolovozom. Nemajte nikakvih iluzija – biciklista na kolovozu je meta. Ako pretekne to je samo zato što niko od automobilista nije bio spreman da ogrebe svoj automobil udarajući biciklistu. Sve što važi za biciklističke staze ovde se multiplikuje. To što ste vi propisno obeleženi crvenim svetlom pozadi, katadiopterima i što poštujete saobraćajne propise samo je so na ranu samosvesnom beogradskom vozaču automobila. Nije vam ovo Zapad pa da vas poštuju kao ravnopravnog učesnika u saobraćaju. Em u špicu stižete brže, em ste zdraviji, em ne emitujete zagađujuće supstance, em prođete jeftinije... pa kog normalnog automobilistu to ne bi iznerviralo. Ako Vas obore ne očajavajte – oprostiće Vam osim ako šteta na automobilu nije prevelika, pa možete proći sa dodatnim batinama.

Ako ste baš zapeli da vozite bicikl, razmotrite dva predloga:
1. Preselite se u Bačku jer tamo biciklisti terorišu ostale učesnike u saobraćaju.
2. Kupite sobni bicikl.
Izvor: E-novine
Link: http://www.e-novine.com/sr/stav/clanak.php?id=24764
 
Haha, a stvarno je u Bačkoj tako, kapiram i u ostatku Vojvodine.
Osim toga je tekst stvarno preteran.
 
Ja moram da kao svaki pravi posmatrac- uporedjivac primetim par stvari povodom novobeogradskih staza.
1. nema biciklista
2. staza ima jako puno
3. vrlo su uske
4. imaju cudne sarene sipke kod prelaza
5. deo su trotoara

Komentar: nikada one nece dobro funkcionisati ukoliko su na trotoaru. Znam da je puno skuplje praviti ih pored kolovoza ali ionako ih ima previse a premalo korisnika. I s obzirom na sirinu koju imaju skoro da i ne sluze svrsi. Mozda su bas zato staze puste......
 
1. kultura, pa i biciklistička se ne stiče za godinu dana.
2. i to je problem?!
3. budalaština.
4. šipki se očigledno dosetio neki dokon kr****.
5. deo su trotoara jer nisu mogle na kolovoz. hint: saobraćaj u npr. Omladinskih brigada u 17h. jel trebalo dodatno suziti saobraćajni protok?
 
Ja, kao deo te "biciklističke kulture" Beograda :) vam tvrdim da se staze ne koriste masovniije jer su veoma nezgodne za vožnju i nikada neće biti prihvaćene jer su kretenski osmišljene.

Ponavljam se po 1000-ti put - nije ih trebalo praviti, dovoljno je bilo oboriti ivičnjake kod semafora.

Jedino mesto na Novom Berogradu gde je staza sasvim pristojne širine i izdvojena od "pešačkog" trotoara je u ulici Goce Delčeva, od starog Merkatora do Hotela Jugoslavija.


Kada već nisu mogli svugde da naprave takve staze, nisu ni trebali da ih prave.

Uostalom, da ih je interesovala staza samo bi iscrtali linije, ali ne, treba po 3-4 puta raskopavati i ponovo asfaltirati trotoar (kao u Oml.Brigada)...
 
Planira se da staze na NBG budu konačno gotove do 16. jula :)

Završiće ih u bulevaru umetnosti, od TC "Ušće" do Brankovog mosta i kod hotela Jugoslavija.
 
Slazem se sa Reljom. Samo je u Goce Delceva uradjeno kvalitetno.
Kad sam rekao da ih ima previse razmisljao sam o opravdanosti tolike izgradnje. Da li cete praviti kilometarske staze koje niko nece koristiti ili je mozda bolje novac uloziti u na primer izgradnju jedne skole?
Da Sulo zamisli dva vozaca se susrecu na stazi. Nema teorije da se mimoidju a da neko ne izadje iz svoje staze. Vozim bicikl svaki dan i znam sta znaci sirina staze. Kolovoze je moguce prosiriti na racun na primer zbunova u Pariske Komune, mada znam da je u pitanju skuplja varijanta. Tacno je da se bicikl kultura stice ali Relja je i tu u pravu, ove staze su zaista nezgodne.
 
jel ti to mene zaebavaš pa ne možeš da se mimoiđeš sa nekim ko ide iz suprotnog pravca?
ako je tako, imaš one velike osmice po drvorištima Osnovnihškola (koje inače gradi Republika, a ne Opština) pa tamo vežbaj.
 
Btw Mislm da je tajdeo u Goce Delceve uradjen pre XYZ godina, odnosno kad su se ti blokovi tu pravili. Onda kad se prvi put provlacila staza preko Novog Beograda su samo taj deo ofarbali - dakle lepo planski kad se sve projektuje. Da li je nekome palo da stavi stazu kad je smisljao Univerzitetsko naselje ili Delta city? Ili kad se bilo koja od ulica na Novom Beogradu probijala ili sredjivala kompletno..

ps I mislmi da je to jedan od najlepsih delova staze - pod drvecem u hladovini - milina.
 
realno staze su uske. vozim bajs i staze jesu uske. očigledno je pravljen kompromis. probajte ako ste pešak (ili biciklista, for that matter!) da prođete od jurija gagarina gandijevom desno prema idei... leva strana ulice.. užas božji. s jedne strane žbunje i džungla s druge strane atrofirana pobačena biciklistička.
 
eileen":n58ml3xq je napisao(la):
realno staze su uske. vozim bajs i staze jesu uske. očigledno je pravljen kompromis. probajte ako ste pešak (ili biciklista, for that matter!) da prođete od jurija gagarina gandijevom desno prema idei... leva strana ulice.. užas božji. s jedne strane žbunje i džungla s druge strane atrofirana pobačena biciklistička.
проблем је и код кривина које стазе праве после укрштања са улицама. прошлог лета је мој другар преоштро ушао у једну такву кривина негде између јурија гагарина и блокова (ја сам био на пар метара испред њега) мало се занео, изгубио равнотежу и испружио колко је дуг... све је звезде избројао усред бела дана. :lol:
после је оптужио мене да сам ја као споро ушао у кривину па је он морао да прикочи. заборавио је да је возио у благо алкохолисаном стању и да је гледао около дјевојке у љетњим хаљинама и сл.
кад смо већ код тога, да ли је бициклистима дозвољено да конзумирају алкохол? је л то законски некако регулисано?
 
Nije dozovljeno. Niti je valjda dozovljeno da se prevozi pijana osoba na biciklu (kazna 5.000din).
Dalje, 3.000 je kazna za "ispustanje upravljaca iz ruku" i "pridrzavanje za drugo vozilo", zatim "za slusanje audio uredjaja na oba uveta", i "prekoracenje dozvoljene brzine na biciklistickim stazama" (35km/h)...

Ala ga formulisashe...
:D
 
Kako ispuštanje? Jel misle samo jedna ruka, ili obe?

btw Šta ako sam prekoračio brzinu za kola? Često sam to radio na Adi kad sam bio mlađi, a tamo nije bilo tada "teoretski" staze, a možda ni zakona... 40km/h..
 
Pa valjda kad vozis "bez ruku", sto bi klinci rekli...

Inace ovo sam procitao u SAT Plusu, izdanje od 16. aprila sa dodatkom: "Najzanimljiviji detalji koje u nacrtu donosi Zakon o bezbednosti saobracaja"... ;)
 
mitadigimon":rf40cecs je napisao(la):
Nije dozovljeno. Niti je valjda dozovljeno da se prevozi pijana osoba na biciklu (kazna 5.000din).
Dalje, 3.000 je kazna za "ispustanje upravljaca iz ruku" i "pridrzavanje za drugo vozilo", zatim "za slusanje audio uredjaja na oba uveta", i "prekoracenje dozvoljene brzine na biciklistickim stazama" (35km/h)...

Ala ga formulisashe...
:D
Jel se to odnosi samo na saobraćaj na putevima ili i van puteva npr. staze pored Beogradskih reka?

Da li se možda propisuju i kacige za bicikliste?
 
Vrh