Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

je l' postoji negde mapa (uredjenih) biciklistickih staza u bgdu?
 
mmilos":58uu1jo2 je napisao(la):
je l' postoji negde mapa (uredjenih) biciklistickih staza u bgdu?
Ne postoji.
Dodao bih i da "uredjenih" i nemamo nego da imamo samo "obeležene" staze.
Mišljenja sam da bi takva mapa samo pokazala koliko je cela ideja bila besmislena - a ja skoro svakodnevno vozim bicikl.
 
da, obelezene je bolji termin :)

ok, tnx u svakom slucaju.
 
Брат и ја, када возимо бицикл, пошто имамо један са, а други без амортизера, се увек препиремо ко је последњи возио онај са амортизерима јер су стазе толико добре да је без амортизера увек боље возити поред њих...:D
 
Da li postoji mogućnost da tužim onoga ko je izgradio staze zbog sledećih stvari:

* na pojedinim mestima staza i trotoar nisu nivelisani, pa ako skreneš sa staze i kreneš da se vratiš na stazu (pričamo o skretanju od 20-ak cm), a to je refleksna reakcija - PADAŠ sa bicikla i povređuješ se.

* neoboreni ivičnjaci gde postoji mogućnost da se ošteti felna (sasvim realna mogućnost ako voziš trkački bicikl)

Znam da je bicikl teško osigurati kod osiguravajućeg društva, a povreda od pada sa bicikla ne znam da li potpada pod osiguranje.
 
astrodule":7ohpmhfc je napisao(la):
* na pojedinim mestima staza i trotoar nisu nivelisani, pa ako skreneš sa staze i kreneš da se vratiš na stazu (pričamo o skretanju od 20-ak cm), a to je refleksna reakcija - PADAŠ sa bicikla i povređuješ se.
Добродошао на форум!

Јурија Гагарина, страна до топлане, код Белвила, враћам се из града стазом...пре и после једне попречне улице је стаза раскопана...заобилазим тај део, прелазим улицу, запричао сам се, а подсвесно ми је у глави да је стаза углавном дуж Јурија гагарина у нивоу шеталишта са каналом између...само сам за тренутак бацио поглед, видео да ту нема канала и кренуо полако да скрећем под минималним углом да бих се вратио на стазу...У тренутку преласка на стазу сам само бацио поглед доле и видео да је ивичњак стазе са стране 7-8цм виши од шеталишта а ја узео бицикл са слик гумама...било је касно за назад јер сам већ био благо нагнут при скретању и да сам покушао да цимнем волан пао бих бочно што је најгора варијанта (пре десетак година сам тако нешто урадио при 35 на сат и у мајици без рукава клизао сам на сопственом месу док нисам стао, са изненађујућом тада за мене инерцијом где није било шансе да задржим главу да бочно не лупи у асвалт), тако да сам ишао на опцију да покушам да се попнем, без обзира што је било касно да подигнем предњи точак јер се све дешавало у делићима секунде...наравно, осим стругања, слик гума није могла да ми омогући пењање и само је од једном дошло до заглављивања, прелетео сам бицикл при нешто преко 20км на сат и почео да падам унапред, ка глави, као пикадо...покушао сам да се при првом контакту рукама са асвалтом одгурнем у страну да бих почео да се котрљам, али су ми дланови клизали због прашине услед неодржавања и тек, кад сам са лактом дошао у контакт са асвалтом, успео сам да се одгурнем и да се откотрљам...

Резултат је изгуљени дланови, мало набијени зглобови дланова, и невероватних 5 удараца у леву потколеницу два слаба, оштра са крварењем од асвалта и три изузетно јака, тупа, на знам од чега ...изгледа да ми се при излетању из бицикла, нога заглавила између скренутог волана и хоризонталне шипке рама, можда са ударио и у издигнути ивичњак...то је било пре око три недеље, а и даље имам неколико избочина на подколеници...Срећом па тренирам, па ми кичма није доступна, што ме је спасило кад сам се котрљао тих пар кругова...иначе би било весело у противном...Овако сам фантастично прошао иако је то изгледало са стране као у филму...и после пада ми прилази брат а ја се смејем кроз болну гримасу, лежећи на стази...он гледа будалу да ли је нормална и прво што сам рекао је: ,,Супер што сам пао, да више водим рачуна следећи пут!". :D:D:D:D

Мислим да су денивелације нешто најопасније, поготово што су негде веће, негде мање...
Уз Омладинских бригада између блокова 70 и 70а када се иде ка Сави су после скретања десно за Аџићев/Антићев, сада мислим Милошевићев балон, оставили шеталиште нереконструисано и денивелисано је у доносу на стазу и при киши се ту праве баре...
 
Moja devojka je pala na sličan način kao ti, a ja sam sve to video jer sam vozio iza nje.

U pitanju je staza kada sa nasipa silaziš između blokova 70 i 44 (na strani 70. bloka).

Da li da napomenem da su uz desnu ivicu ostali stubići visine oko 50 cm i da je samo sreća spasla moja devojku da ne otkliza glavom u taj stubić. (otklizala je između 2 stuba) Ko bi u tom slučaju bio kriv?

Verovatno bismo morali da idemo u Beogradsku hroniku (emisiju na RTS-u) i da se žalimo kako niko ne prihvata odgovornost za to.

Kad postoji rupa na putu zna se ko je dužan da to ispravi (valjda). Kome da prijavim te denivelacije (i paralelne i upravne) na bici stazi?

Takođe su opasni i trotoari an nadvožnjacima iznad auto puta na Novom Beogradu. Ko je prošao tuda zna o čemu pričam. Naravno da sam na teži način to video i iskusio jer je bio sumrak, mokro od kiše tako da nisam uspeo da razlikujem baricu od rupčage. KO JE KRIV ZA TO?

Verujte mi, uopšte mi nije teško da zovem bilo koga i da skrenem pažnju na takva opasna mesta, samo je pitanje KOME?
 
Evo kako naša inspekcija rešava problem pokvarene rasvete (u ovom slučaju na biciklističkoj stazi):
..."Izjavio je da pojedinim danima ne rade sve sijalice jer komanda EMT sistema iz distributivnog centra Elektrodistribucije je nekvalitetna"
A ta izjava je u potpunoj suprotnosti sa članovima 6. i 11. Odluke o javnoj rasveti ("Sl. list Beograda", br. 4/87,... 11/05)

1t8ljn.jpg
 
Bicikl za 21. vek
Autor: P. Đurović | 16.08.2009. - 00:01

Bicikl budućnosti imaće neprobojne gume, puštaće muziku dok vozite i niko neće moći da ga ukrade. Uz sve to, brojaće kalorije koje ste potrošili dok ste okretali pedale.

bicikl-x.jpg


Prema rečima Krisa Bordmana, četrdesetogodišnjeg bicikliste i bivšeg olimpijca, dizajn bicikla koji je on napravio biće osnova za bicikle budućnosti.
U ovaj bicikl će biti ugrađen računarski sistem koji će imati „nesalomivu“ šifru koju će znati samo vlasnik, kao i sistem za prepoznavanje otisaka prstiju. Na ručkama upravljača nalaziće se senzori za brojanje kalorija koje biciklista sagori okrećući pedale, dok će gume biti neprobojne, a praviće se sa sistemom za samonaduvavanje. Ram bicikla će biti izrađen od ugljeničnih vlakana, što će ga učiniti jakim ali laganim, a za slučaj da se umorite, bicikl će biti opremljen i motorom na solarni pogon.
Bordman se nada da će njegov dizajn postati stvarnost za 20 godina.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/blic_it.php?id=106368
 
Boston Gears Up to Launch America’s Biggest Bike Sharing Program
by Yuka Yoneda

bostonbixibike1.jpg


We all know how wonderful bikes are for the environment, but if you’ve been reluctant to make the switch because of the hassle that storing a bike presents, we’ve got exciting news for you! …If you’re in Boston, that is. Lucky Bostonians will soon have no excuse when it comes to choosing biking over cars. The city has announced plans to implement a brand new urban bike sharing system as early as next summer which, when complete, will be the largest in America.

bostonbixibike2.jpg


The new system will be very similar to infrastructure already in place in cities like Montreal and Paris. Riders can pick up bikes at one of the 290 stations with a swipe of a credit card, ride it wherever they need to go, and dock it at the station closest to their destination - no heavy locks and chains necessary. In Montreal, people can pay abut $78 per year or $5 per day to participate, which is quite a bit more economical than owning a car. A Canadian company, the Public Bike System Company which operates a program called Bixi, was selected to bring a network of bike-sharing stations to Boston, with the option to eventually expand into neighboring Cambridge, Somerville, and Brookline.

In addition to being better for the environment, bike sharing programs reduce our dependence on gas and keep us looking good (all that peddling works wonders for the calves). Plus you don’t have to worry about having to leave your car somewhere in order to enjoy a Sam Adams or two. Just bike to your favorite pub and walk or hitch a ride back home. We congratulate Boston for taking this huge step and are hoping that bike sharing fever soon spreads to a city near us.

Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/08/17...biggest-bike-sharing-program/bostonbixibike2/
 
Na šetalištu na savskom nasipu, u bloku 70, neko je postavio veliku kontejner-kućicu i počeo da iznamljuje one bicikle-četvorosede (kako li se to već to zove?).

Prvo na šta me ovo neodoljivo podseća je na - radikalski Zemun.
Ucrtavanjem biciklističke staze na šetalištu je već bilo otežano kretanje i pešacima i biciklistima (paradoks, zar ne).
Kao da taj haos nije bio dovoljan, pa su se sada pojavili i ti četvorosedi.
Jedan četvorosed zauzima celu širinu nacrtane staze za bickile, kojom bi trebalo da se kreću biciklisti, roleraši, deca na malim bicilkima (isto paradoks)...
Dva četvoroseda u mimoilaženju zauzimaju celu širinu šetališta, dakle i deo zamišljen da ga koriste pešaci (da....važi).

Baš me zanima, ko je ta osoba u opštinskoj/gradskoj administraciji koja je odgovorna za ovakva "rešenja"?
 
Ne verujem da su toliki problem cetvorotockasi koliko su problem ljudi koji pored i onoliko nivoa staza oni idu po biciklistickoj :mad:
 
Ja tuda stalno i vozim i trcim i uopšte se ne slažem da je problem u ljudima - nije bilo potrebe da se obeležava staza i da se postavljaju "znaci". Niko to nije tražio i nikome to nije trebalo.
Jedini razlog zašto je to urađeno je da bi neko uzeo pare za nepotreban "projekat" i nepotrebne radove.

Postavljanje kontejnera na vrh onih stepenica u 70-tom je debilizam za sebe, a ideja da se u taj nepotrebni haos na stazi još uključe i četvorotočkaši se graniči sa retardiranošću.

edit: @aleksandernbg - ništa od ovoga nije bilo na tvoj račun - ja sam mnogo vremena provodio na Savi pa pamtim i neko kudikamo bolje stanje.
 
Ma nemas frke,ali nisam ja ni mislio samo na taj deo,na mnogim mestima ljudi idu po stazi iako imaju odvojeno shetalishte :bash:
 
@relja
Видео сам данас те четвороточкаше...ха ха ха ха...још сајам меда да организују на насипу и биће милина...:D:D:D
 
Danas sam video četvorotočkaše na nasipu.
Ovaj model se razlikuje od modela koji se iznamljuje kod Hotela Jugoslavija - ima manji trag točkova pa i ne zauzima toliko mesta na stazi koliko sam mislio.

Svejedno, za njih ima mesta na stazi samo onda kada nema puno ljudi...bez veze.
A tek kontejner...
 
Godišnje biciklom pređem preko 5000 kilometara. Bez obzira na godišnje doba i vremenske uslove. Biciklističku stazu smatram najvećom prevarom u istoriji Beograda. Zna se ko je uzeo pare za to ili se lako može saznati. Ja ne vozim po stazi jer mi je i pored vrhunskog bicikla za xc i odličnog prednjeg suspenzora gubljenje vremena svaki put kad prelazim preko ulice zbog lošeg nivelisanja, a oni koji voze specijalke znaju dobro o čemu pišem. Najosnovnija logika je da staza za bicikle bude prohodna, a ova nije. Drugi problem su pešaci koji pored jasno nacrtanih ili napravljenih staza (kakve god one bile) idu skoro pa uvek, pored slobodne pešačke, biciklističkom stazom. Bakice i dekice kao i majke sa decom uredno idu po stazi za bicikle. Možda je nekim ljudima potrebna iscrtana linija da stignu gde su krenuli. Ako je nacrtana staza i ima prostora za pešake onda nema govora ko ide kojom stazom. Na keju je sasvim dovoljna postojeća staza (nacrtana) za bicikle i ostatak za pešake. Za pare koje je urađeno ovo što je urađeno mogla je da se napravi mnogo bolja i korisnija staza.
Da dodam još jednu stvar. Rekreativna vožnja je jedno, a sportska i vožnja prevoza radi je drugo. Ova staza je ok za jednog rekreativca ali ne za nekog ko voti treninga ili prevoza radi. Pravi biciklisti voze ture do Avale po najgorem saobraćaju puta do Avale i po starom putu do Obrenovca.


Zaključak.: Političari su se ponovo hvalili nečim što nije pošteno napravljeno niti završeno kako bi dobili poene kod neobrazovanog naroda i pritom dobro omastili brk. :rant:
 
07/09/2009 22:54 | U poslednjih godinu dana 50 kilometara novih biciklističkih staza

2112b_ocp_w380_h300.jpg


Bez obzira na sve brojnija upozorenja Sekretarijata za saobraćaj i sportskih udruženja, biciklisti su sve češće žrtve saobraćajne nekulture u prestonici
Za automobile spori, za pešake brzi

Autor: A. Malušev

Biciklisti rekreativci sve češće se nalaze u izveštajima o saobraćajnim nezgodama u gotovo svim delovima grada. Mada je u poslednjih godinu dana Beograd dobio oko 50 kilometara pravih biciklističkih staza, prvenstveno u Novom Beogradu, biciklisti i dalje imaju velikih problema i sa vozačima, ali i pešacima, posebno oko SRC „25. maj“ i u centru grada.


U tim delovima grada biciklističke staze uglavnom su zapuštene i dotrajale. Upravo na jednoj takvoj deonici, pre nekoliko dana naš sugrađanin Goran Nikolić iz Zemuna, polomio je ključnu kost.

- Velika je muka biciklom proći kroz grad i čovek zaista mora da bude vešt i oprezan da ga neko ne bi skrajnuo s puta. Kad sam došao do staze, već sam bio umoran, pa sam hteo da se malo odmorim kod „25. maja“. Međutim, nisam primetio da je koren drveta podigao deo asfalta. Naleteo sam i bukvalno poleteo s bicikla i polomio ključnu kost - priča četrdesetšestogodišnji Goran, koji će naredne četiri nedelje provesti kod kuće u gipsu.

On kaže da su staze za bicikliste u glavnom gradu potpuno beskorisne, jer ih nije moguće koristiti za transport, već samo za „paradiranje“, a pešaci često prave saobraćajnu zbrku šetajući sa decom ili kućnim ljubimcima.

- Vozio sam bicikl u Amsterdamu, i bio zapanjen. Ponašali su se prema meni kao da sam „sveta krava“. Ovde bi da me zgaze čim se pojavim na putu. Staze su loše projektovane, preuske su, krivine su preoštre i obavezno se neka ogromna žardinjera ispreči na putu. Ne verujem da je projektant ikad vozio bicikl - kaže naš sagovornik.

Inače, mnoge evropske metropole, suočene sa sve većim brojem stanovništva i zagađenjem od gradskog saobraćaja, sve intenzivnije ulažu u infrastrukturu, kako bi podstakli građane da umesto motornim vozilima, do posla, škole ili fakulteta putuju dvotočkašima. U Parizu se na primer pojedine glavne ulice određenim danima zatvaraju kako bi se biciklisti lakše kretali, a na svakih nekoliko stotina metara, postavljeni su takozvani češljevi, odnosno parkinzi za bicikle. Grad je kupio oko 20.000 bicikala koje rentira građanima za male pare.

Ako biste u Berlin doputovali vozom, mogli biste da iznajmite bicikl na stanici, prevezete se do željenog mesta i ostavite svoje prevozno sredstvo bilo gde u gradu, jer je svaki bicikl opremljen GPS uređajem pa ga služba železničke stanice pokupi u toku dana i vrati na početnu lokaciju.

U Beogradu, ovako nešto neće biti moguće još dugo vremena, i pored planova da se ulica 27. marta i još neke u okolini, prilagode vozačima bicikala. Jedan od predloga Beogradskog saveza biciklista jeste da se sedamdeset centimetara žute kolovozne trake odvoji i pretvori u plavu traku za bicikliste. Iz gradske uprave kažu da je to nepraktično, i da sadašnji uslovi zadovoljavaju potrebe između 300 i 400 hiljada biciklista, koliko ih krstari prestonicom.

Petar Stakić iz asocijacije „Sport za sve“, koja je organizator tradicionalne Beogradske biciklijade, stanje biciklističkih staza ocenjuje kao „katastrofalno“. On kaže da je najveći problem saobraćajna nekultura sugrađana.



Bicikl u osnovnim školama

Asocijacija „Sport za sve“ i Beogradski savez biciklista pripremaju akciju „Nauči da voziš bicikl u osnovnoj školi“.

- Moj predlog da se deci u osnovnoj školi objasni važnost poštovanja saobraćajnih pravila, odnosno osnovne saobraćajne kulture, BSB prihvatio je kao veoma dobar, i s tim smo izašli pred Sekretarijat za sport i omladinu koji je predlog podržao. Sada čekamo da se pojavi neka velika firma koja bi kupila dovoljno bicikala koje bismo mi nosili od škole do škole i učili decu i da voze i da se bezbedno ponašaju u saobraćaju - kaže Stakić za Danas.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/srbija/beograd/za_automobile_spori_za_pesake_brzi.39.html?news_id=171317
 
U omladinskih brigada dosad sam samo 3 biciklista vidio da voze stazom a ostali trotarom jos se deru i zvone sto pjesaci idu trotarom a oni sami cak voze u pogresnom smjeru :rant:
 
Kao što postoji gomila nevaspitanog i nekulturnog naroda koji ide peške tako je i taj narod na biciklima i dalje narod. Problem je u nekulturi i nevaspitanju i neobrazovanju koje je uzelo maha kod nas. Staze su pogrešno projektovane jer su u sastvavu trotoara. Trebalo bi da su u sastavu kolovoza sa krajnje desne strane, vidno obeležene. Tako je lakše i održavanje istih jer kada se menja asfalt na kolovozu u isto vreme se menja asfalt i na stazi koja se razlikuje od kolovoza samo po boji ili je odvojena linijama.

Voleo bih da raspravljamo o pravljenju novih staza koje prolaze i kroz centar grada. Meni je sistem po kome su staze u okviru kolovoza, a odvojene bojom sasvim ok. Ima li neko neki predlog? :D :gobb:
 
matakovic":1bujy2t4 je napisao(la):
Kao što postoji gomila nevaspitanog i nekulturnog naroda koji ide peške tako je i taj narod na biciklima i dalje narod. Problem je u nekulturi i nevaspitanju i neobrazovanju koje je uzelo maha kod nas. Staze su pogrešno projektovane jer su u sastvavu trotoara. Trebalo bi da su u sastavu kolovoza sa krajnje desne strane, vidno obeležene. Tako je lakše i održavanje istih jer kada se menja asfalt na kolovozu u isto vreme se menja asfalt i na stazi koja se razlikuje od kolovoza samo po boji ili je odvojena linijama.

Voleo bih da raspravljamo o pravljenju novih staza koje prolaze i kroz centar grada. Meni je sistem po kome su staze u okviru kolovoza, a odvojene bojom sasvim ok. Ima li neko neki predlog? :D :gobb:
Biciklisticke staze uz desnu stranu kolovoza i u nivou kolovoza su jako opasne po bicikliste. Pored toga takve staze bi vrlo brzo bile zloupotrebljene za parkiranje, provlacenje motorima, zaustavljanje taksija itd. Plus sto u tom slucaju se pravilno parkirana vozila nalaze sa desne strane staze. Jako cesto se dogadja da vozac vozila koje se ukljucuje u saobracaj ili parkira previdi biciklistu. Ista stvar prilikom napustanja vozila. Staze uz levu ivicu trotoara fizicki odvojene od ulice (stubicima, zardinjerom) su mnogo bezbednije. Treba ih vrlo malo denivelisati u odnodu na pesacki deo, tako da se oteza biciklistima prelazak na pesacku stazu. Licno ne bih koristio asfalt za staze. Iz mog iskustva stvara previse otpora. Sto se renoviranja tice. Problem rupa na nasim ulicama prave teska vozila. Pod tezinom asfalt puca, pukotine se pune vodom koja u zimskom periodu ledi i jos vise lomi asfalt. Takve pojave na stazi ce biti retke. Sem ako neko ne parkira sleper.
 
Паде ми на ,,памет", како би лепо било да су уместо овога што називају стазама за бицикле, направили једну нормалну стазу до Авале, а ове по Новом Београду само обележили...
 
Lepo sažeto u dve rečenice:

Staze su loše projektovane, preuske su, krivine su preoštre i obavezno se neka ogromna žardinjera ispreči na putu. Ne verujem da je projektant ikad vozio bicikl
A njoj:
2112b_ocp_w380_h300.jpg

5 od 5 :kk: , subjektivno.
 
Vrh