Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

relja":39xxg942 je napisao(la):
jedini pravac kojim možemo da se krecemo je - napred, samo brzinom onog ispred tebe, a i zaustavljanje je takođe opasno, jer ako ima nekog iza tebe, ni on u takvim situacijama nema kud, sem pravo
Što se da rešiti tako što svako drži rastojanje do onoga ispred sebe. Kao i kad voziš kola, uostalom. To što si ti nesavestan učesnik u saobraćaju to je druga priča. :grand: Sve ostalo što si rekao stoji.
 
A iz čega si zaključio da ja ne držim odstojanje i nisam savestan biciklista - zato sto ne držim odstojanje od onoga IZA sebe, ili šta već?
Ja sam rekao da je zaustavljanje rizično, a ja uvek držim rastojanje, gledam preko ramena i držim ruke na kočnicama kada procenim da ću možda trebati da kočim.
Vozim bajs isko kao i kola - pratim šta drugi oko mene rade i trudim se da nikoga ne ugrožavam.
 
Ne znam sta podrazumevate pod "normalnom stazom"? Jel to da mogu dvoje da voze jedno pored drugog? To znaci da je staza dovoljno siroka da mogu 4 bicikla da se naredjaju jedan do drugog u svakom smeru po dva. To nije slucaj ni u mnogo razvijenijim i bogatijim zemljama koje imaju mnogo vecu svest o vaznosti bicikala i biciklista za jedan grad. To bi onda znacilo da bi Beograd ostao potpuno bez staza za bicikliste jer nasi trotoari nisu dovoljno siroki za to. Ono sto se ovde predlaze da ostane na tome da biciklisti krstare izmedju pesaka je tek nebulozno. Meni je ok da postavljaju staze a da se odredi minimalna sirina iste pa da se ispod toga ne ide. To svakako ne moze da bude uvek 1,5 ili 2 metra vec manje. Na mestima gde nema dovoljno sirine trebalo bi da se koriste ulice a ne trotoari za bicikle. Doduse one nebuloze sa krivudanjem staza necu da komentarisem jer i nije za komentarisanje i raspravu.
 
TinkyWinky":12449csf je napisao(la):
Nije naš mentalitet da doživljavamo stazu kao pešačku zonu već jednostavno nema dovoljno mesta na preostalom trotoaru za pešake pa moraju da šetaju i stazom. Kao što kad ja vozim bajs sa nekim moram da vozim i po trotoaru jer na stazi nema mesta za dve bicikle. Problem je u lošoj stazi, ako nije bilo uslova za normalnu stazu nije bilo potrebe ni praviti lošu.
Ne slažem se, u 95% slučajeva kad sam video da neko šeta biciklističkom stazom ostatak trotoara bio je potpuno prazan! Možda je gužva u Omladinskih brigada i na još par mesta gde je baš tesno, ali na ostalim mestima uvek ima mesta da ljudi hodaju trotoarom...
 
Evo ovako, kratka sistematizacija, bar onih relacija kuda ja najčešće vozim:
1. Staza na Savskom keju
nekada pešačko-biciklistička zona. Pre ucrtavanja ove najnovije staze (ne računam onu iz epohe Krunić-Božić) sa silnim „saobraćajnim znacima“ mnogo više ljudi je vozilo bicikle. Biciklisti, pešaci, rolerke su se u istom smeru vozili istom polovinom staze(svojom “desnom stranom“), moglo je da se vozi u paru, jedno pored drugog, biciklisti su mogli da obilaze pešake koji su sporiji, bilo je uslova da se više ljudi kreće nasipom i bilo je dovoljno prostora. Ucrtavanjem staze su promenjena „pravila“, svako je dobio svoj uski deo staze, i smerovi kretanja su, uslovno „desne i leve trake“ pretvoreni u „desnu i levu biciklističku“ i „desnu i levu pešačku“, niko nema dovoljnu širinu staze i još sa tvoje leve i desne strane prolaze ljudi koji se kreću u suprotnom smeru, i svako svakom „ulazi“ u stazu. Dakle haos kad ima malo više ljudi (male dece, pasa...) Ljudi ti seku putanju kada se penju ili silaze sa keja, a ne gledaju levo i desno...
2. Staza na Dunavskom keju od Zemuna do kraja Hotela Jugoslavija – Isti slučaj kao na Savskom keju, samo što ima puno više ljudi. Za izbegavati.
3. Staza na Dunavskom keju od kraja Hotela Jugoslavija do Ušća. U stvari dve staze – prava biciklistička, fizički odvojena od šetališta, milina za bržu vožnju. Na samom šetalištu pored splavova nema ucrtane staze pa se svi kreću kao što je i prirodno – jedan smer jednom, drugi smer drugom polovinom, a ako biciklista treba nekoga da zaobiđe, nije problem jer ima sasvim dovoljno mesta. Idealno za opuštenu sporiju vožnju u društvu.
4. Novobeogradska strana: Ušće – Brankov most, dalje ka Starom želežničkom mostu – dvosmerna staza, ne vozim se često, pa ne bih komentarisao.
5. Brankov most pored, Beton hale, Ušće – Improvizacija, na istiom stazom se kreću šetači i biciklisti.
6. Nebojšina kula – 25.Maj – Kratka deonica, vozio samo po lepom vremenu, vidim da drugi kažu da i nije nešto posle kiše. Ne znam.
7. Najbolji deo – odvojena staza za bicikle od 25.Maja do Marine Dorćol. Troje mogu da se mimoiđu. Treba da bude za uzor za neke buduće staze.
8. Staze na Novobeogradskim trotoarima – tema za sebe. Oduzet prostor od trotoara – loše rešenje i za bicikliste i za pešake. Nigde nije napravljena posebna staza, sve je to nekad bio trotoar. U bloku 64 su čak „jednosmerna“ staza za bicikle i trotoar za pešake sada iste širine.


Milanče je postavio pitanje šta se podrazumeva pod normalnim stazama.
E, pa, zavisi kako o gde: na Savi i Dunavu kod Juge posebno obeležena staza nije bila potrebna, jer se normalno vozilo dok ova nije ucrtana – vozilo se i u paru u oba smera, a da se ne ugrožavaju pešaci (kao sada na „šetalištu“ od Juge do Ušća). Niko nikome ne smeta ako se svako drži „desne strane“.
Meni je normalna staza ona odvojena na Dorćolu pored Dunava. Samo što je kratka tura.
Da je duž ulica napravljena fizički izdvojena staza, bilo bi ok. Da je napravljena sa obe strane ulice jednosmerna staza širine za dva bicikla i to bi bilo ok. Ali kada su NBG ulice i trotoari bili projektovani niko nije razmišljao o biciklima i zato danas samo na silu mogu da se ubudže staze, koliko god neko žarko želeo da bicikističke staze EGZISTIRAJU kao takve. Čak bi bilo mnogo bolje da kada su već uzimali od trotoara, da su malim zelenim pojasom odvojili trotoar i stazu (kao u NS, samo uže), i pomerili biciklističku stazu na štetu zelene površine.
Ako na trotoarima nije bilo dovoljno širine za stazu (kao što na primer ima u Bul. Mihajla Pupina), onda ih nije trebalo ni obeležavati, kamoli raskopavati za asfalt u drugoj boji. Biciklistima je dovoljno da su na semaforima ivičnjaci oboreni. Ne razumem zašto ti je nebulozno da bicikisti obilaze pešake (koji se po pravilu kreću desnom stranom u svom smeru), a nije ti nebulozno da se trotoar suzi i da se na silu ubaci staza koja remeti sva pravila kretanja koja se uče još u obdaništu? Mihailo, ljudi po navici šetaju desnom stranom i ostavljaju levu onima koji idu iz suprotnog pravca. Ja se na pešake ne ljutim kada šetaju po stazi dok ja vozim, jer nisu oni krivi.
Namera nije bila da se omogući biciklistima da krstare gradom, već su staze radjene zato što je bila takva direktiva (izgovor tipa – ostali evropski gradovi imaju biciklističke staze..., a usput i naš čovek ima firmu...). Zato je sve i ispalo ovako nakaradno.


Sad odoh da se provozam! :D
 
Cao svima. Ja sam ovde nov, tj. samo sto sam se ulogovao.
Citam ovu diskusiju oko biciklistickih staza. Dobro je sto se napokon nesto desava u tom pravcu, pa makar one bile i malo uze na nekim delovima. Nego sam hteo da vas pitam sta mislite o tome sto se pricalo oko biciklisticke staze do Novog Sada, koja bi isla uz obalu Dunava. Ranije su bile i ankete po gradu po tom pitanju ali je ideja izgleda zamrla. Bilo bi dobro da se napravi i neka biciklisticka magistrala.
 
Strpljiv":37kja4do je napisao(la):
Cao svima. Ja sam ovde nov, tj. samo sto sam se ulogovao.
Citam ovu diskusiju oko biciklistickih staza. Dobro je sto se napokon nesto desava u tom pravcu, pa makar one bile i malo uze na nekim delovima. Nego sam hteo da vas pitam sta mislite o tome sto se pricalo oko biciklisticke staze do Novog Sada, koja bi isla uz obalu Dunava. Ranije su bile i ankete po gradu po tom pitanju ali je ideja izgleda zamrla. Bilo bi dobro da se napravi i neka biciklisticka magistrala.
staza za sada ne postoji, ali postoji projekat nemačke Vlade da organizuje cyclo-touring na ruti Nemačka - Crno more, a uz Dunav. Konkretan link za turu o kojoj se interesuješ BG-NS, sa sve detaljnom mapom (fale doduše GPS trekovi): http://www.danube-info.org/donau.php?pg=5&lg=en&ld=sr&sekcija=4&mn=4. Stranci sa kojima sam pričao su baš zadovoljni kako je to kod nas označeno i organizovano.
To jeste jedna od tri staze koje bih ja izgradio. druge 2 bi bile: 1. BG-Obedska Bara , 2.Bg (Sava) - Avala.
Mada, i jedna Ada Ciganlija - košutnjak (pored hipodroma) ne bi bila loša. Za nas sa NBGD željne kratkih mountain bike vožnji po šumi, Košutnjak je najbliže pošumljeno brdo. Problem je doći do njega. Zbog saobraćaja.
 
Strpljiv":dtm2vu5l je napisao(la):
Nego sam hteo da vas pitam sta mislite o tome sto se pricalo oko biciklisticke staze do Novog Sada, koja bi isla uz obalu Dunava. Ranije su bile i ankete po gradu po tom pitanju ali je ideja izgleda zamrla. Bilo bi dobro da se napravi i neka biciklisticka magistrala.
To je sjajna ideja, to bi napravilo pravi bum u sportskom biciklizmu kod nas.
 




Prve dve slike su slika i prilika kvalitetno odradjenog posla u bloku 70...:)...a treca je "rastinje" koje su nasi strucnjaci posejali svuda pored novih ivicnjaka i koje ne znam sta je...podseca na bundevu sa sitnim listovima...:)...ovo je trebalo posaditi na Zvezdinom stadionu, ne zasluzuju bolje...:)

Edit: Jos koja slicica...

 
Danas sam prošao ovuda, o ovom čikici smo ranije pričali:

Steva":1b3nokpo je napisao(la):
A kako stvari izgledaju iz drugog ugla :lol: Obratite pažnju na ivičnjak na biciklističkom prelazu, i na ivičnjak na pešačkom :D

Slika008.jpg


Slika009.jpg
 
Strasno kako ovo izgleda. Koji ce moj te sipke stvarno mi nije jasno. Kakvo pridrzavanje kakve gluposti. Onaj kome je tesko da spusti jednu nogu na zemlju dok ceka na semaforu ne treba ni da vozi bicikl.
 
Milance":3fkbj8me je napisao(la):
Koji ce moj te sipke stvarno mi nije jasno.
A, to sam ja provalio.
To ti je da dok gledaš levo i desno kada prilaziš pešačkom pokušavaš da prođeš između šipki. :lol:
Ja sam probao, vi nemojte.
 
Na ovom mestu sa slike ja uvek zaobilazim da prelazim ulicu na bic. stazi jer imam osecaj da cu se polomiti u ove sipke ukoliko i malo losije odskocim od ivicnjake.
 
Шипке су добре за вожњу ролерима, на њима се иначе тешко кочи и згодно се рукама придржати за нешто пред пешачким прелазом, високим ивичњаком и сл.
Даље су идеалне за везивање товарних животиња као у каубојским филмовима, што је нарочито битно јер је после ове акције изградње бициклистичких стаза број магараца на Новом Београду у порасту...
 
Na savskom, blokovskom keju na nasipu ima sasvim dovoljno mesta za odvojenu biciklisticku stazu koja se ne bi po do sadasnjem obicaju krala od pesacke....i to normalnu stazu 2 X 2m!!! Cak i kada bi se jos vise razdvojile, zbog drveca, bilo bi neznatno uzimanje pesacke staze (ovaj deo sa kockom i onako niko nije koristio za setnju)...


 
retardinjo":19jcnaxr je napisao(la):
Na savskom, blokovskom keju na nasipu ima sasvim dovoljno mesta za odvojenu biciklisticku stazu koja se ne bi po do sadasnjem obicaju krala od pesacke....i to normalnu stazu 2 X 2m!!! Cak i kada bi se jos vise razdvojile, zbog drveca, bilo bi neznatno uzimanje pesacke staze (ovaj deo sa kockom i onako niko nije koristio za setnju)...
Pa, ruku na srce, sa desne strane drveća nema mesta za stazu, na nekim mestima je to veoma uzak pojas, a tu su i delovi kod pristupnih staza gde teren odmah počinje da se spušta.

Ima jedna sruga stvar - na nekoliko mesta sa leve strane šetališta, gledano kao na ovim fotkama, ove kocke su ili zarasle u travu ili su skroz prekrivene zemljom - kada padne kiša stvaraju se velike bare jer voda nema kuda da otiče od te zemlje, iako šetalište ima blagi pad prema reci. I te bare onda stoje danima, i ta mest apostaju "uska grla". Za gradsko zelenilo to je posao od jednog dana da se duž celog keja te kocke očiste i da se povrati deo šetališta za po tuh pola metra sa obe strane. A to tako stoji bar 15 godina :rolleyes:

Još da osvetle deo duž bloka 44, postave česmu (kako znači cisterna sa vodom posle trčanja, ali dolazi samo danima kada se održavaju koncerti u 45-tom), završe potkresivanje niskih grana (mi visoki moramo da se saginjemo dok trčimo :) ) ...
i naravno, uklone ovu kretensku stazu.....i da konacno poprave i stepeniste u 45!

A drvored sa strane blokova je pun pogodak, još za koju godinu...:D
 
relja":3fr7p1ia je napisao(la):
Milance":3fr7p1ia je napisao(la):
Koji ce moj te sipke stvarno mi nije jasno.
A, to sam ja provalio.
To ti je da dok gledaš levo i desno kada prilaziš pešačkom pokušavaš da prođeš između šipki. :lol:
Ja sam probao, vi nemojte.
Koliko sam ja provalio dok sam vozio, one najvise sluze da uspore biciklistu dok ide ka raskrsnici jer jako suzavaju prostor za voznju ali to nije lose jer je bolje da udaris u sipku nego da te udari auto.
 
relja":16d700nw je napisao(la):
Pa, ruku na srce, sa desne strane drveca nema mesta za stazu, na nekim mestima je to veoma uzak pojas, a tu su i delovi kod pristupnih staza gde teren odmah pocinje da se spušta.
Nisam bas mislio da dobiju hleb bez motike kao do sada...malo nasipanja nije na odmet...
Sad se vratih sa trcanja tamo i bas sam obratio paznju na razmak desno od pesacke staze (kada se gleda ka ostruznici) i otprilike na trecini puta ne bi bilo znacajnih intervencija nasipanja, a na dve trecine je potrebno nasipati...ali u blizini, na NBGD-u ima mnogo gradilista gde su dosta kopali i gde ima dosta viska zemlje, tako da nije nikakav problem dovuci je...s obzirom koliko su para do sada bacili na lose staze, ovo bi bilo namensko trosenje, a nasipu ne bi smetalo mestimicno prosirenje...nekoliko vecih kamiona, bager za utovar, par buldozara za raznosenje po nasipu...a radi se prava stvar, a sto se pristupa tice, pesacki su i onako donjim delom unisteni kada su radili cevovod...ujedno se postave vodovodne cevi za cesme na svakih 200m i postavi osvetljenje pored "akvaparka"...

Nasip od bloka 70a do bloka 71 je okruglo 2km duzine, tako da se radi o kratkoj relaciji za nasipanje od 1,3km (2/3 od 2km), koja je veoma posecena ljudima, najvise iz blokova 70a, 70, 44, 45, 71, 72 i sezdesetih blokova...Samo u nabrojanim blokovima ima po mojoj racunici preko 120.000 ljudi koji placaju porez...puno li je, da se za nase pare obezbedi normalna biciklisticka staza od samo 2 km i da vise nema sudaranja biciklista sa pesacima?
 
Bilo bi idealno kada bi se nasulo još zemlje i proširila staza na nasipu, ali sam znaš da je to neralno. Zašto?
Pa, stepenište u 45-tom nije popravljeno i ne zna se kada će (na forumu opštine NBG je posle dve godine insistiranja, posle svih mogućih izgovora ko je odgovoran za popravku, dobijen odgovor - stepenište mora da se obnovi u prvobitnom obliku, ali stepenište neće biti obnovljeno dok se ne donese DUP za blok 45 - "kvaka 22" ). Kada su zatrpavali kanal ispod nasipa dovozili su kamionima zelju da bi tek onda shvatili da su brda zemlje koja stoje pored - u stvari zemlja iskopana kada su kopani kanali :)
Nema ni plana ni kontiniiteta, nema ni logike. Ove staze su napravljene da bi neko uzeo pare, a ne zarad podsticanja biciklizma.


Goldstein, ja ne znam da li je onaj ko je ovo projektovao ikada vozio bicikl. I sam si video pod kojim uglovima su te šipke u odnosu na stazu, ja samo viđam ljude kako voze oko njih, niko neće da rizikuje da se polomi o te šipke...nije im baš uspela namera.
 
Po meni je idealna stvar jedina prihvatljiva, ne volim improvizaciju, ili se radi ili se ne radi...

Ali ne ocekujem nista normalno ovde, jer uzimam sebe u obzir, kada bih dosao na vlast u zagrebu i ja bih "slucajno" radio ovako lose stvari...;)
 
Ma ko ce ih znati, mozda gresim ali mi se cini da je pravljenje tih staza neko pranje para jer da su hteli da urade kako treba oni bi to i uradili, a ne sve ofrlje. Na nekim mestima su kopali nov asfalt i beton samo da bi stavili onaj crveni, mogli su da samo obeleze trake za bicikl, ionako nisu svuda stavljali taj crveni asfalt. Jedino mi se svidja sto su spustili ivicnjake ali i tu ima propusta.
 
Vrh