Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

I time si sumirao sve što sam pisao na prethodnih 6 strana ovog topica :)
 
U toku je ugovaranje projekata za izgradnju druge faze biciklističkih staza, saobraćajne i informativne signalizacije za sistem od 50 km biciklističkih staza Novog Beograda
04. 12. 2008. | 13:08
JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda nastavlja sa investiranjem u saobraćajno nezavisne biciklističke staze na teritoriji Novog Beograda, koje sada već čine mrežu od 50 kilometara, kod Beograđana popularnih “crvenih staza”.

Primarni radovi su dobrim delom završeni, a sada se biraju projektanti koji će izraditi idejni i glavni projekat za preostale građevinske radove, kao i za saobraćajnu signalizaciju, a ugovoriće se i idejni i glavni projekat informativne signalizacije svih biciklističkih staza na području Novog Beograda.

U dosadašnje izvođačke i geodetske radove bilo je uključeno više domaćih kompanija, među kojima su Beograd-put, Invest-gradnja Beograd, PMC inženjering Novi Beograd, MN Loznica, Ceraprom Beograd, Infomap Beograd
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/207829
 
c.s.i.":3m3mhzkj je napisao(la):
Danas se u Politici pricalo o nekoj peticiji protiv bajs staza na NBG :o
U pitanju je peticija pod nazivom "Trotoar je za pešake":
Ideja da se biciklistima omoguci voznja novobeogradskim ulicama svakako je dobra. Ali je realizacija bila katastrofalna. Trotoari su prepravljeni u biciklisticke staze. Nije bilo moguce da se trotoar podeli - pola za pesake, pola za bicikle. Da se na sirini od dva metra na jednom metru vozi brzinom od 40-50 km/sat, a na drugom metru da deca i stariji pokrivaju oci u strahu. Sada smo dobili novu pojavu na Novom Beogradu - bicikliste pesacke teroriste. I ogorcene gradjane. I nebezbedan saobracaj. I puno negativne energije.
Umesto da Opstina Novi Beograd radi u interesu gradjana, sada imamo nezadovoljne i pesake i bicikliste. Pesaci idu po biciklistickoj stazi, biciklisti po pesackoj i jedni drugima dobacuju u mimoilazenju. Niko nije zadovoljan, sem nekolicine koji su uzalud potrosili pare iz budzeta.
Odgovorni za nastalu situaciju su svakako celnici Opstine Novi Beograd, OUP Novi Beograd i gradske i policijske sluzbe nadlezne za trosenje novca, bezbednost u saobracaju i urbanizam.
Peticija ce biti predata Skupstini Republike Srbije u nadi da ce pronaci kanale odgovornosti i primerno kazniti krivce za ovaj javasluk.
Link: http://www.thepetitionsite.com/1/trotoar-je-za-pesake
 
^^Kakve gluposti. Da je lose uradjeno jeste ali u cemu je problem da se deo trotoara pretvori u staze? U vecini slucajeva na NBG-u ima uslova da se jedan deo trotoara "otkine" i napravi staza. To sto biciklisti voze ko manijaci a pesaci idu po stazi nije kriva sama staza. Navikli ljudi da imaju 7 metara trotoar i ne mogu da se pomire sa suzavanjem.
 
JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda nastavlja sa investiranjem u saobraćajno nezavisne biciklističke staze na teritoriji Novog Beograda, koje sada već čine mrežu od 50 kilometara, kod Beograđana popularnih “crvenih staza”.
O čemu oni pričaju, kakvo NASTAVLJANJE u investiranje u SAOBRAĆAJNO NEZAVISNE BICIKLISTIČKE STAZE?!?!
Kao, ove su "saobraćajno nezavisne"? Šta ih čini nezavisnim - zato što su u drugoj boji!?!?
Jel ovu izjavu dala ista osoba koja je napisala da su "novobeogradski blokovi medju najstarijim na Novom Beogradu"?
Pa oni se zaj*****ju za sve pare!

Milance":16jvpvlj je napisao(la):
Da je lose uradjeno jeste ali u cemu je problem da se deo trotoara pretvori u staze?
Kada su trotoari bili projektovani vodilo se racuna samo o pesacima koji ce njima da se krecu, o biciklistima (na zalost) niko tada nije razmisljao. Trotoari su projektovani samo za pesake i nije bilo planirano da se trotoari jednog dana suze, vec da se broj pesaka poveca.
Kad kazes da je uradjeno lose, na sta mislis da je uradjeno lose - projekat staza ili samo izvodjenje radova?
Milance":16jvpvlj je napisao(la):
U vecini slucajeva na NBG-u ima uslova da se jedan deo trotoara "otkine" i napravi staza.
U celoj ovoj prici mi od pocetka nije jasno kako je neko opste dosao na pomisao da trotoara ima dovoljno pa da od njega moze da se "otkida".
Milance":16jvpvlj je napisao(la):
To sto biciklisti voze ko manijaci a pesaci idu po stazi nije kriva sama staza. Navikli ljudi da imaju 7 metara trotoar i ne mogu da se pomire sa suzavanjem.
Problem je sto je napravljeno nesto sto u praksi ne funkcionise, i sada ispada da su u stvari krivi pesaci i da su krivi biciklisti.
A ne funcioniše zato što je loše osmišljeno, nije se mislilo na upotrebljivost staza već da može da se priča kako se, tobože, ulaže u staze.... i da kao sada postoje staze... i to što staze postoje je velika stvar jer ih ranije nije bilo....da nisu barabska posla bila bi smejurija. Neko je uzeo debele pare za silna pekopavanja trotoara, kakve bre investicije! Ma, mi živimo u KrištoLendu...

Inače, ne verujem u peticije na internetu, to mi je kao da si prizao da si potpuno marginalizovan.
 
Relja nekako sam osecao da ces ti da se javis da prokomentarises. Bas ti smetaju te staze. :D Salu na stranu ne znam kako to da samo mi beogradjani nismo u stanju da se naviknemo na cudo tehnike zvano biciklisticke staze. Vidjao sam u puno gradova evrope veoma uske biciklisticke staze i trotoare (mnogo uze nego to na NBG) pa nije bilo nekih prevelikih problema. Ljudima ce trebati neko vreme da se naviknu ali onda ce sve doci na svoje mesto. Sto se uzimanja para tice tu si verovatno u pravu ali i pored toga sam misljenja da te staze nisu bez veze samo to mora mnogo kvalitetnije da se izvede. Na zapadu je npr. zabranjeno voziti bicikl po trotoaru sto je po meni potpuno ispravno jer je trotoar za pesake a ne za bicikliste i sve do metar i po je meni ok ako se suzi. Mozda je to nekome previse usko ali Beograd nema sire ulice/trotoare.
 
Pa vidi, ja vozim bajs kad god mogu, sada mi je to omiljena rekreacija. Znam kako izgleda vožnja po ovakvim stazama i znam kako je bilo pre i uporno guranje ovog "projekta" od strane "nadleznih" dozivljavam kao ispiranje mozga.
Ranije je najveca prepreka za voznju biciklim bila sto ivicnjaci na semaforima nisu bili oboreni. Sad je najveci problem - prostor, sto je po meni suludo.
Ja stvarno ne mogu da razumem taj stav da je problem u stvari u Beogradjanima, kaj je jasno da je projekat je los i da staze nisu upotrebljive. Pogledaj samo sta je napravljeno u Dr. Ivana Ribara ili u Gandijevoj. U tim ulicama je "pesacki trotoar" sada sirok jedva metar, a u pitanju su kilometri trotoara na kjima su izvodjeni radovi. Ako nije kriminal to sto je to neko dozvolio, onda ne znam sta je.

Ja saobracaj gledam kao mehaniku fluida u 2D - protok zavisi od preseka, brzine kretanja, prepreka na putu i izvora/ponora. Ako se suzi presek, a brzina ostane ista - smanjije se protok. Ukoliko se u tok sprovede kroz prepreke, kao npr - autobuska stanica sa putnicima koji cekaju :lol: (samo jedan od mnogobrojnih primera), ukoliko se u isti suzeni presek ubace i tela koja teze da se krecu u suprotnom smeru ili se krecu sporije - normalno je da ce doci do zagusenja i do vrtloženja :) Tj, napravi se haos.
E, sad to što je neko na crtežu zamislio da se ljudi na trotoaru krecu u kolonama jedan po jedan, u potiljak, pravolinijski i kao da imaju tockove i da se krecu po sinama, to nije razlog da mi placamo raskopavanje desetina kilometara trotoara.

Nije problem u Beogradjanima, ponavljam, trotoari i ulice tamo 50-tih i 60-tih nisu bili projektovani za ovakve stvari. Tacno je - Beograd nema sire ulice i trotoare i zato nije trebalo ulaziti u ovaj posao. Argument da drugi gradovi imaju staze po meni nije nikakav argument.
Uostalom, praksa pokazuje koliko su ove staze (ne)upotrebljive, a oni i dalje raskopavaju i asfatiraju.
 
Da se na sirini od dva metra na jednom metru vozi brzinom od 40-50 km/sat, a na drugom metru da deca i stariji pokrivaju oci u strahu
Sada smo dobili novu pojavu na Novom Beogradu - bicikliste pesacke teroriste
Da li je neko od tih genijalaca seo na bicikl i pokušao da izmeri sopstvenu brzinu? Ili je načuo koliku brzinu postiže Lens Armstrong na Turu pa je utripovao da to svako može da postigne. Da li je iko ikada video decu i starije koji "pokrivaju oči u strahu"?
Evo, od sutra ću da nosim maramu preko lica kao hezbolah ili hamas kada votzim bicikl.

btw. Politika i kvalitetno izveštavanje :blah::
 
bigvlada":br6uu9zt je napisao(la):
btw. Politika i kvalitetno izveštavanje :blah::
I agree..
Mada, ja bih više voleo da su napravili biciklisticke koridore koji se dele sa kolima. Ne znam, kad vozim pored gomile ljudi mnogo se više plašim nego kad vozim pored kola.. Oni idu totalno random, začas ti izlete pred točak.. Bezbednije se osećam da vozim bicikl na Terazijama, bulevaru ili kružnom putu, nego na stazi na Adi.
 
^^^ nemojte biti ostrašćeni i odmah kuditi Politiku, kad to nema veze sa tim listom, evo ga izvor tih informacija:
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/207829
To lepo i piše u nekom prethodnom postu, a u Politici je pre par meseci bila samo najava, bez ovog teksta.
A što se samih staza tiče, očajne jesu i tu nema šta da se ospori.
 
^^Staze jesu ocajno uradjene ali se ovde radi o tome da li je trebalo da se rade ili ne. Po meni je neodrzivo stanje da biciklisti voze po trotoaru. Ako ne treba da bude staza zato sto je trotoar preuzak da se suzava onda neka se oni prebace na ulicu i sklone sa istog.
 
trotoar je bilo jedino rešenje gde postaviti staze za bicikl.
jednostavno i to se desilo: NBGD ulice su postale sklone haotičnim gužvama u poslednje ~ 2 godine. Oduzeti 1 traku za bicikl sa svake strane bi napravilo još veći pakao.
Eventualno jednog dana kada pređemo na viši civilizacijski nivo, pa ljudi budu izbegavali da voze kola, a daju prednost biciklu (na relacijama po Nbgd).
i da, staze jesu očajno urađene, ALI i to je neki pomak.
 
Staze na Novom Beogradu su užasne i bolje da nisu rađene uopšte. Česta su mešanja biciklističkih i pešačkih staza (kod autobuskih stanica) i trotoari su postali veoma uski - na mnogim mestima potpuno je nemoguće da se dva para mimoiđu, na primer. Svojim očima nisam video, ali prijatelj koji vozi bicikl mi kaže da na jednom mestu "staza" vodi pravo u banderu. U Milentija Popovića je deo za bickile kao sređen, dok je deo za pešake ostavljen u potpuno ruiniranom stanju - i naravno da ću da se popenjem na biciklističku stazu u tom delu.

A što je najgore, veliku većinu vremena te staze su potpuno prazne, niko ih i ne koristi.
 
Znam da se mnogi nece sloziti ali mislim da malo preterujete sa kritikom vezanom za biciklisticke staze. Mislim da je za pocetak dobar napredak sto se uopste razmisljalo u tom pravcu i da to treba podrzati. E sad evidentno je da postoje odredjeni propusti tipa hidrant na sred staze ili ona autobuska stanica ali to je u hodu reseno makar za hidrant :D

Kod nas jos uvek nije razvijena kultura i navika voznje bicikle sem ponekad u rekreativne svrhe tako da smo daleko od azijskih zemalja pa smatram da i ovakve staze mogu sasvim zadovoljiti potrebe na novom beogradu. Pritom iskren da budem jako retko i vidjam bicikliste na novom beogradu a jos manje neku guzvu pesaka i biciklista o cemu je bilo reci zbog preplitanja pesacke i biciklisticke zone.
 
@ ACR Naravno da su prazne, pa decembar je. Dok je bilo toplo bilo je dosta ljudi.

A ova peticija je :blah: Da nece mozda srusiti staze u koje je ulozeno 80 miliona din. ? Staze i nisu tako očajne već ljudi ne umeju da ih koriste. Npr u Omladinskih brigada: Trotoar je i posle sužavanja ostao i dovoljno širok, čak je i renoviran, ali pešaci idu striktno po bs. Takođe i pored istaknute signalizacije na jednosmernim stazama ljudi uporno voze u suprotnom smeru i kad im trubiš gledaju te kao da si pao sa Marsa :bash:
Ipak verujem da će se vremenom situacija srediti.
 
Moj glavni problem sa stazama je sto se kroz njih vidi kako funkcionisu razna gradska preduzeca po gradu. Umesto da se napravio projekat koji ce uzeti u obzir sve moguce aspekte oni su krenuli da lemaju staze totalno haoticno i bez ikakvog reda, jer da je reda bilo sigurno ne bi provukli stazu koja prolazi kroz autobusko stajaliste ili da ostavljaju na sred puta hidrante onda razne sipke i slicne stvari, da ne pricamo o prelazu preko ulica gde se staze zavrsavaju u zastitnoj ogradi.

Nazalost ovo je samo jedan pod primera kako se pare trose bez ikakve odgovornosti i nazalost ovaj primer nije usamljen dovoljno je pogledati projekte iz NIP-a i shvatiti koja svota para se baca na nesto sto nema ni osnovni projekat ili biznis plan ili makar neku vrstu dokumentacije.
 
@ c.s.i. živim u bloku 29 i znam kako je to izgledalo i leti, video sam neki put nekoga na rolerima ali biciklistu nikada...

Protivim se svakoj destrukciji i nisam za to da se ove biciklističke staze unište ali mislim da niko ne može da se ljuti na pešake koji ih koriste, jer ono što je ostalo od trotoara jednostavno nije dovoljno široko.
 
1 prigodni smiley na gore iznesene tvrdnje : :bash:
 
sula":6bpfh8qu je napisao(la):
trotoar je bilo jedino rešenje gde postaviti staze za bicikl.
jednostavno i to se desilo: NBGD ulice su postale sklone haotičnim gužvama u poslednje ~ 2 godine. Oduzeti 1 traku za bicikl sa svake strane bi napravilo još veći pakao.
Jednostavno - ne bi se uzela traka, vec bi se delile trake sa kolima.
 
Ja mislim da je problem sledeci, i to je problem koji se muva kroz ceo grad - kod projekata se ocekuje da se navike ljudi prilagode necemu umesto da se projekat pravi prilagodjen navikama ljudi.
 
Ovde se tiho provlaci teza po kojoj je pitanje kuda ce biciklisti da voze stvar viskog prioriteta... e pa ja, koji vozim bajs kad god mogu, se uopste ne slazem sa tim.

Kako neko uopste moze da ima bilo kakav pozitivan stav prema OVOME:

"malo oktinuto" od trotoara... ma nema veze, napravljen je "pomak" :rolleyes:
Slika000-3.jpg


neko je morao da kaže radnicima da se uradi ovako :bash:
Slika008-1.jpg
 
jovanovm":2zwxaf40 je napisao(la):
Ja mislim da je problem sledeci, i to je problem koji se muva kroz ceo grad - kod projekata se ocekuje da se navike ljudi prilagode necemu umesto da se projekat pravi prilagodjen navikama ljudi.
potpuno pogrešno.
onda nikada nećemo izaći iz ovog pred-civilizacijskog doba u kome se sada kao narod nalazimo.
nama treba jedan Kemal Paša Ataturk sindrom - od OVOGA TRENUTKA se menjaju pravila, sva i za sve pravila. Pa i za te biciklističke staze.
Za tako nešto su dodduše potrebne 2 generacije, ali od nekud mora da se počne.
 
Ulaganje u staze (koje su se pokazale neupotrebljive) nije prioritet.

Naše pare su otišle u nečije džepove da bi nam ostalo ovo sra**e.
A srpski Kemal - paša, ako se takav ikada rodi, neka prvo napravi čistku u administraciji, pa neće morati da se bavi ovakvim nebulozama.
 
Vrh