Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Само мирно господо ;)

Мислим да је исправан Рељин став да је требало урадити посао како ваља или га не радити уопште.

Ево на Дорћолу су урадили по мени како приличи, прво су одвојили део б.с. од пешака а када је постало јасно да на другом делу једни другима страшно сметају изградили су још б.с. тако да је сада једини озбиљнији проблем на делу од куле Небојша па до Бетон хале где је због пруге проширење за сада немогуће. Стаза је више него довољно широка, осветљена и обележена.

image-2b7d062305264f30452507042155300a004f6d482e.img


image-2b7d062305264f30452507042155300a004f6c482e.img


image-2b7d062305264f30452507042155300a004f63482e.img


image-2b7d062305264f30452507042155300a004f62482e.img


image-2b7d062305264f30452507042155300a004f61482e.img


Још кад би некако нашли решење за размажене и бесне возаче и мотористе, еееее
 
Staza na drugoj fotki, na Dorcolu pored Dunava, je sasvim ok. Možda je mogla da bude malo šira za vožnju u paru u oba smera, ali ne smeta. Sirina staze je najbitna rolerkama, jer prosto, pokreti u voznji su takvio da im treba vise prostora.
Ovako je mnogo bolje za sve, kada su setaliste i biciklisticka staza fizicki odvojeni.

A za besne vozace i tatine sinove na skuterima jedino resenje je da cike u plavom uredno rade svoj posao.
Nekako se potrefilo, jos uvek odbijam da priznam :D - do pre par nedelja na Savi motorordzije jurile i cak su svirali pesacima da im se sklone (par klinaca je jurilo nocu sa ugasenim svetlom :o ), a onda - ono sto mi je zaista tesko da priznam :D drugi -treci dan od kad je Ivica postao ministar policije pa od tada svaki svaki dan vidjam dvojcu saobracajaca sa stopkom i "komandirskim" torbicama :D kako strpljivo cekaju besne vozace dzipova koji prosto moraju da se dovezu do odmah ispred splavova :D Stalno su tu, i to sad svi znaju, i odjednom vozace skutere na nasipu opet mozes na prste da nabrojis :D mukotrpno i dugo putovanje u Jevropu je pocelo :p
 
видим да многи имају замерке на ове стазе по новом београду. могу вам рећи да сам користио неке од њих и да су ми утисци углавном океј. ако изузмемо паркирање аутомобила преко стаза, пешаке по истој... али, полако, све ће то средити наш господин министар. (да не кажем друг) :)

уф, што бих волео да заживи та пракса кажњавања свих оних који се праве луди и не поштују никакве законе.
 
U odnosu na to da smo do sad imali samo kompletno ruiniranu stazu na potezu Drocol - Ada i tek kako treba da budemo srceni zbog ovih novih staza. Taj deo staze na Dorcolu je jos i ok, ali na apsolutno svakoj prikazanoj slici sa ove staze se moze naci veci nedostatak - kao sto se vidi na prvoj slici iako bi trebalo posle svakog ukrstanja sa stazom druge namene biciklisticka vertikalnom signalizacijom da bude obelezena ovde nije, na drugoj se jos i ne vidi kako je na tom parcetu asfalt dronjav, na trecoj, kola u pozadini dokazuju da imaju neogranicen pristup stazi, na cetvrtoj treba obratiti paznju na kaldrmu iza malog asfaltiranog dela, na petoj se vidi da na delu do reke nema ograde tamo gde je najpotrebnia... Nemojte me shvatiti kao neku baba vangu vec kao nekoga ko stalno tu vozi bajs i ko se bori da se ova staza dovede u red. Ali to su samo sitnice u odnosu na ono sta sledi:

t8rldv.jpg


2me65w6.jpg


2e58jz9.jpg


214v1o7.jpg
 
Pardon, ali mislim da nije sasvim jasno sta si mislio pod
Ali to su samo sitnice u odnosu na ono sta sledi
Od kad su ove slike? U zadnje vreme prolazim bajsom pored Beton hale i 25. maja skoro svakog vikenda... složićeš se da sada taj potez ne izgleda kao na tvojim fotografijama :)
 
sad je bila reportaza na rts-u o liku koji je naleteo na neki stub na sred biciklisticke staze i polomio valjda ruku, ima hematom, a i nogu je nesto zeznuo, pa ako hoce neko da pokusa nesto, neka posalje ove fotke sa ingenioznim resenjima staze programu gradskog dnevnika, pa ko zna mozda se nesto i desi.
 
dešava se, ovo je drastičan primer nesrećnih okolnosti... ali mnogo je veća opasnost to što istom stazom, kao na Savi, voze i klinci sa pomoćnim točkićima i odrasli, a u susret im idu drugi biciklisti, roleraši, pa još deca koja istrčavaju jer nisu svesnakoji je "njihov" deo staze, blazirani penzioneri...meni malo malo pa neko izleti jer ne gleda, vozim sa rukama na kočnicama.
 
shmeksi":1ea36r5y je napisao(la):
sad je bila reportaza na rts-u o liku koji je naleteo na neki stub na sred biciklisticke staze ...
Sad sam i ja gledao, a 'lik' je instruktor vožnje :) .... a stub je strava, kao da je odsečen na visinu od 1met.
neki zaboravljeni stub od saobraćajnog znaka - dole kavadratna ploča učvršćena sa 4 šrafa koja drži
oko metar stuba od kutije 5x5cm. ... kad budem tamo prolazio, poneću ključeve da ga odšrafim i bacim :)
 
Vozio sam juce bicikl od blokova do ade i kada treba da se prodje izmedju ovih crno-zutih "golica za mali fudbal" sa nekih 20-ak kmph, totalno je nezgodno zbog malo prostora izmedju volana i "mamaca" (zovem ih mamcima posto su savrseni da se covek upetlja u njih i ostavi za sobom neku ruku, nogu, vilicu, rebro...), s tim sto ima ljudi koji slabije voze i oni ili zaobilaze ove "mamce" ili spuste noge sa pedala, uhvate se rukom za "mamac" i provuku...

Umesto da se koncentrisu na prelazak ulice u smislu da li ima automobila, moraju da paze na preusko postavljene "mamce"!!!

Inace isao sam kroz Jurija gagarina biciklistickom stazom, pa od voznog nadvoznjaka do posle Gazele kolovozom, pa kroz Kontinentalov parking do tramvajskog mosta, odmah posle mosta stepenicama na stazu i njom do ade...(moze se ici i kroz Milentija Popovica stazom ukoliko ne smeta milion prelazaka preko ulica...).
"Crne deonice / tacke" na ovom putu kojim sam ja vozio su:
- deo kroz Jurija Gagarina od voznog nadvoznjaka do Kontinentalovog parkinga koji sam vozio kolovozom
- prelazak preko Starog Savskog mosta ispred kojeg su se slikali kao zavrsenog, a koji ce da rade jos 100 godina, koji se peskira bez zastite za vozila i pesake, pa su mi oci bile pune peska, iako sam zmureci vozio nekoliko metara rizikujuci da udarim u stub ili da mi tocak upadne izmedju ograde i asfalta...
- kada se sidje sa tramvajskog mosta dole treba preci ulicu na polukrivini koja je izuzetno slabo pregledna zbog parkiranig velikih vozila, a gde jako brzo voze kamioni puni tereta koji ne mogu tek tako da se zaustave ako se nadjete ispred njih (niti zele - znaju da su jaci)...
- kada se krene stazom nedaleko od tramvajskog mosta zamalo da me zgazi kiper kamion koji je hteo da se brzo parkira na sred staze (stoji paralelno sa stazom da je dodiruje tockovima, stim sto su mu prednji tockovi bili "pun krug volanom" okrenuti ka stazi...nije ni pogledao, samo je krenuo na mene i drugara...nabio sam ga skroz u stranu, a ova bu**** od kamiondzije nas tada videla i zakocila).

Pazite se na ovim lokacijama!
 
Sta ti bi da ides preko tramvaskog, preko Brankovog mozes komotno, pa ili na lift ili na Crnogorsku (pa samo preneses bajs preko pruge ispod mosta)...i eto te na stazi za Adu...
 
Malo mi je blizi tramvajski, a nisam razmisljao da peskiraju, pa me je mrzelo da se vracam i idem preko Brankovog kada sam video...:)

...poplocani kej je do tacke 1 i od tacke 3, tako da u svakom slucaju moram da prodjem problematicnu deonicu izmedju tacke 1 i tacke 2 (tacku 2 sam otprilike nacrtao) gde neposredno pored biciklisticke staze prolazi teretni saobracaj, a kamioni se penju na stazu bez pogleda na bicikliste...

Kada bih isao Brankovim mostom opet bih naisao na istu deonicu...samo bi mi bio duzi put...
Slazem se da je trenutno dok se radovi na tramvajskom mostu ne zavrse (a zavrsice se u martu...2018. uz jos 67 slikanja) bolje ici Brankovim mostom...:)

Ne znam da li je i za kada planirano spajanje tacke 1 i tacke 3 istim kejom? ...mada mi pomisao na to deluje kao diznilend...a ipak smo u Srbistanu... :)

 
Ja redovno idem preko tramvajskog mosta na adu a vraćam se preko Brankovog. Posle silaska sa mosta, prolazim pored autobuskog parkinga pa preko pružnog prelaza na biciklističku stazu i nikada nisam imao problema.
 
Da bi me zgazio kamion na biciklistickoj stazi moram da se nadjem u odredjenom trenutku na mestu gde i ludi sofer kamiona, sto je splet okolnosti i pretpostavljam mala sansa da se neko nadje u takvoj situaciji, ali sam cisto naveo mesta da ljudi obrate paznju...
 
Завршено педесетак километара бициклистичких стаза у Новом Београду
Изградња бициклистичких стаза у Новом Београду, по плану Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, практично је завршена. Урађено је укупно педесетак километара стазе, ширине од 90 центиметра до два метра у зависности од тога да ли су намењене за једносмерну или двосмерну вожњу. Стазе су оивичене бетонским ивицама и асфалтиране црвеним асфалтом.

1323543_Biciklisticka_staza.jpg


Око 90 одсто стаза потпуно је ново, а мање деонице су обнављане и прилагођене бициклистима. Посао је током ове и прошле године обавило Јавно комунално предузеће „Београд-пут”.

Градња бициклистичких стаза изискивала је и додатне радове, па је тако дуж траса око 200 раскрсница адаптирано за несметано кретање бициклиста. Трасе су опремљене хоризонталном и вертикалном сигнализацијом, као и другом саобраћајном опремом, попут пречки, гелендера, ограда.

На трасама има укупно 130 путоказа, који бициклисте благовремено обавештавају којим смером треба да се крећу, као и више од 200 саобраћајних знакова.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu

Iz aviona se vidi koliko je Beograd-put lose obavio ove radove kao i uostalom u 95% slucajeva. Nece nama svanuti dok oni ne dobiju neku dobru konkurenciju.
 
Sve cife su naveli osim - cene. Ako je upošte znaju posle toliko naknadnih raskopavanja i asfaltiranja.

A sve je radjeno upravo i samo zbog ovakvih tekstova, ne zbog biciklista...
 
@ relja Izvini na zakasnelom odgovoru, slike staze Dorcol - Ada su iz novembra 2007. Ali staza uvek tako izgleda u periodu septembar - jun :mad:
Onom mojom drugom fotkom (sa blatom) se trenutno zanima saobracajna inspekcija :p
 
Samo da potvrdim da policija konačno kažnjava skuteriste i automobiliste na pešačkim i biciklističkim stazama (kej kod bloka 45). Da nisu počeli mislim da bi se ponašao kao Adam Sandler u filmu mali diktator :)
 
Moj mali doprinos ovoj bizarnoj galeriji slika biciklističke staze.
U pitanju je autobuska stanica u bloku 64 sever koja je postavljena iste nedelje kada je na tom mestu i pravljena biciklistička staza

index.php
 
^^ Već zamišljam kako snimaju akcioni film, znači zavuče se bajkom ispod toga u bekstvu od policije :p
 
Moj doživljaj danas - vozim "dvosmernom" stazom na pravcu Brankov most - Ušće, NBG strana, iz suprotnog smera idu klinac 5-6 godina, iza njega tetka, tata, mama, ja u svojoj traci, oni u malo u svojoj, malo na delu "predvidjenom" za pešake.
Neočekivano, klinac STAJE, tetka nema kud i udara ga od pozadi, odbacuje ga i mali udara u moj zadnji tocak, što je dobro, da je umesto mene bio neki iole manje iskusan i neoprezan biciklista bez refleksa pritajenog tigra mali bi zavrsio ispod mog prednjeg točka. Brrrr...
Sreća, klincu nije nista, mom NOVOM biciklu nije nista, samo se tetka malo unezverila.
Zaključak - biciklisti su skučeni, pešaci su skučeni, mnogo smo blizu kada se mimoilazimo, i u iznenadnim nepredvidjenim opasnim situacijama nemamo fizicki prostora da reagujemo, jedini pravac kojim možemo da se krecemo je - napred, samo brzinom onog ispred tebe, a i zaustavljanje je takođe opasno, jer ako ima nekog iza tebe, ni on u takvim situacijama nema kud, sem pravo, ako vec nije natao karambol.
 
ma biciklisticke staze su veliki promasaj. Prvo, zato sto je nas mentalitet takav da biciklisticke staze dozivljavamo kao novu pesacku zonu (narocito babe koje nemaju pojma sta je biciklisticka staza). Drugo, zato sto nikakvi propisi ne regulisu te staze (Kada bi poceli saobracajci da naplacuju kazne za nesavesne pesake, sve bi bilo drugacije). Trece, staze su uradjene ocajno. Tako da se meni vise isplati da vozim bajs kao i ranije , ULICOM!!
 
Jednom kad bude postojao normalan saobracajni zakon koji ukljucuje i definise sve u vezi sa biciklistima i b.s. onda ce to biti potpuno druga pesma. Staze su tu da se zna ko kuda treba da vozi/ide i ako se desi neka nezgoda moze se onda na osnovu zakona zakljuciti ko je kriv. Tada biciklisti nece imati sta da traze na trotoaru ili ulici kao ni pesaci na b.s.

I da staze totalno imaju smisla a vremenom ce se i ljudi navici na njih.
 
Nije naš mentalitet da doživljavamo stazu kao pešačku zonu već jednostavno nema dovoljno mesta na preostalom trotoaru za pešake pa moraju da šetaju i stazom. Kao što kad ja vozim bajs sa nekim moram da vozim i po trotoaru jer na stazi nema mesta za dve bicikle. Problem je u lošoj stazi, ako nije bilo uslova za normalnu stazu nije bilo potrebe ni praviti lošu.
 
Vrh