Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Jedino pozitivno u celoj ovoj nakaradnoj prici je da je pao tabu pravljenja novih biciklistickih staza na postojecem kolovozu.

Gradska vlast je upravo dokazala da veoma jednostavno mogu da se prave nove staze, malo zute farbe i eto jedne trake manje za automobile a jedne vise za bicikliste. E pa dragi moji gradski oci, vreme je da se ta praksa nastavi po celom gradu. Cetke u ruke i idemo! Cekaju vas Beogradske ulice.

Biciklisti u Letoniji slikovito pokazuju sta je jednakost u saobracaju i koja je idealna sirina biciklisticke staze:
CKsKJ-DVEAkhtcO.jpg
 
Zauzimanje trotoara se naplaćuje neke novce i to nimalo bezazlene, zato se trotoarski prostor i unajmljuje samo za letnje bašte, za stolove na kojima se naplaćuje jelo i piće. Niko u Beogradu nije dovoljno bogat da trotoarski prostor iznajmljuje za žardinjere.
Niti može biti legalna žardinjera koja se na obeleženom parking mestu u II zoni zadrži duže od 2 sata.

Pa ti računaj koliko su u prekoračenju one zastave ispred Geozavoda...
 
relja":127qn208 je napisao(la):
video je primere u drugim gradovima, sa stazama ucrtanim po kolovozu, uz ivičnjak, a jedan od zadataka je očigledno bio da prostor ispred klubova mora biti slobodan - pa tako i od biciklističke staze.

Zaboga, naravno da svuda u svetu postoje ulice koje su dvosmerne za bicikliste, a jednosmerne za vozila. Ali kada dvosmerni biciklistički saobraćaj ide kolovozom, PRAVILO je da obe biciklističke staze idu DESNOM stranom a vozila IZMEĐU. U zoni raskrsnica se naravno troši crvena farba po kolovozu da bi onaj ko tuda prvi put prolazi to uočio.

Staviti voznu traku u kontra smeru po sredini, tako da ti vozila iz suprotnog smera dolaze I U SUSDENOJ DESNOJ I U SUSEDNOJ LEVOJ TRACI zajedničkog kolovoza je krivično delo protiv bezbednosti saobraćaja.

Mada ako bi Beograd put stavio makar neke vertikalne stubiće sa znakovima i narandžastim svetlima da razdvoji biciklistički od automobilskog kolovoza, to bi nekako držalo vodu.

Eto, ako je za utehu, makar imamo garanciju da je ova staza privremena, jer ne može opstati bez privremene vertikalne signalizacije. Za iste pare su mogli da ucrtaju i trajnu stazu, ali eto nisu se setili kako...
 
Sve to stanislawe meni kristalno jasno, ja samo pokušavam da pronađem logiku onog nesrećnika što mora da reši zaobilaznicu zbog kafane. Nekoliko opasnih situacija mi je palo na pamet kada sam analizirao ove fotografije...

A znaš koja je razlika između privremene i trajne staze? Jedna je ucrtana žutom, a druga belom. I to ako se poštuju pravila...
 
Ne, razlika je što privremena staza, kao i svaka privremena saobračajnica, trpi i malo vertikalne signalizacije postavljene na sred kolovoza. Što će Beograd put nadam se i uraditi, da niko ovde u privremenom periodu ne bi stradao.
 
A zasto nije staza u ovoj krivini nastavila iza zastitne ograde cini mi se da ima mjesta
 
Svejedno bi morala da siđe koji metar dalje, ćim krivina priđe pruzi. Ovako nisu rasturali zaštitnu ogradu u krivini, a na ovom mestu je i mnogo bolji upadni ugao da vozila ne uleću na stazu (sledeća krivina levo od slike je mnogo oštrija).
 
Sad bilo na Studiju B: u Karađorđevoj je postavljena i signalizacija i one gumene trake za razdvajanje trasa (ne znam kako se zovu), ali nisu prikazali Braće Krsmanovića.
 
A mogli su stazu da povežu na pešački... za sve koji ne koriste lift (sad će STF za šizne :) )
 
:)

Неће. Мени не смета што је ово урађено. Не смета ми ни што се дигла џева. Да није, не би се урадило. А требало је секретаријати о томе да мисле без да се грађани организују.

Мени само смета уско централизовање деловања одређених "грађанских" иницијатива које се као боре за бољи град, али само ако тај појам подразумева 10 минута у пречнику.
 
Čekaj, da li ti imaš konkretan primer konkretne NVO koja je za istu stvar digla dževu u krugu dvojke, a ćutala kada je to bilo na periferiji, ili je to samo generalna opaska "oni su takvi"?

Ja ne mogu da se setim da li smo ikada imali uporediv primer da je više kilometara dugačka biciklistička staza bila tako odsečena. Koliko se sećam doba izgradnje mosta na Adi, uglavnom je uvek moglo da se prođe, neka me ispravi neko ako se bolje seća.
 
Ови људи немају ни тротоар, какво ти побогу затварање и незатварање бициклистичких стаза помињеш у њиховом случају..?
Лично се залажем за више уређених пешачких зона и бициклистичких стаза у мом крају, али никада ту потребу нећу стављати испред нечије на територији Београда и шире ко нема улицу, воду или канализацију.
 
stanislaw":1vcgnlo5 je napisao(la):
Čekaj, da li ti imaš konkretan primer konkretne NVO koja je za istu stvar digla dževu u krugu dvojke, a ćutala kada je to bilo na periferiji, ili je to samo generalna opaska "oni su takvi"?

Оћеш конкретан пример? Сва бици удружења. Целокупна њихова активност се своди на ужи центар града.
 
stf":2d8ymw9x je napisao(la):
[..... Целокупна њихова активност се своди на ужи центар града.
Istina :kk:
Godinama se na forumu provlaci predlog
da se duž ravnog Batajničkog puta gde postoji delovi pešačke staze povezu i uredi biciklistička staza
i tako omoguci jeftin, bezbedan , udoban i brz prolaz za bicikliste
na zalost od toga nema ništa
sve bic. organizacije vrlo rado i spremno ce ragovati za svaki metar centrlano gradske bic. staze
a za išta dalje što je van centra debelo ih zabole uvo

Bilo je par BB biciklista koj ukazivali i snimali opasne vožnje, po dr. pravcima (Zrenjaniski put)
ali zainteresovanost za proširenje i povezivanje biciklističkih staza
kao i šira podrška upravo tih samoživih bic. klubava jje naravno izostala :(

Kakvesu im akcije i aktivnosti za povezivanje biciklističke staze na Kineskom mostu
koja počinje i ne završava se nigde.
Nula, zabole ih dupe naj bitnija je staza do Ade i tu kraj svih nj. stremljenja. Jadno , jadno....
 
Da li se zna da li je u planu za neku skoriju ili dalju budućnost da se konačno poveže biciklistička staza od hotela Jugoslavija do Zemunskog keja? Tu je "rupa" od oko 2 kilometra, i mislim da je potpuno izvodljivo da se iscrta staza. Puno bi značilo i dobio bi se još jedan značajan koridor od Novog Beograda do Zemuna. Infrastruktura postoji sa obe strane, a i Zemunski kej je rekonstruisan relativno skoro.
 
Ulice za bicikliste ‏@uzbbgd
Update: stavljeni stoperi na parking mesta.


qXNaU05.jpg
 
Verovatno je neko javio Malom da "biciklisti sa interneta ponovo nešto talasaju" pa je ekspresno izdata naredba da se postave stoperi.

Ništa ne umeju iz prve da urade...
 
Pa ova druga fotografilja mi deluje ranije napravljena zbog dana ,a prva kasnije zbog noci?!..
 
Trivia:

Švajcarsko Ministartvo odbrane, civilne zaštite i sporta je u 2012 naručilo 4100 komada novog modela "Švajcarskog vojnog bicikla" MO-12.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_army_bicycle
Vojnik na biciklu može da brže pređe veću razdaljnu, manje da se umori i da prenese veću koičinu tereta (municije, vode za piće, i šta god ostalo) nego običan pešadinac. Ne traži logistiku i kreće se ne trošeći gorivo, a manje se umara od pešaka.

Zamislite samo uštedu u miru, u odnosu na nabavku motornih vozila, gorivo, servis, delove, za neke redovne, trivijalne vojničke poslove.


A mi ovde moramo da se bunimo zbog ključnih 300 metara staze za rekreaciju u gradu i gledamo kao neko za naše pare u praksi uči kako se postavlja privremena staza.
 
Наши пешадинци су срећом поодавно механизовани и моторизовани (са тенденцијом механизације)..
Избацити га из БВП М - 80 на бајс до линије борбених дејстава јест' жешћи црни хумор на његов рачун..

Што се тиче стаза, када већ арче асфалт, уместо на привремена решења, боље да су некако повезали стазу уз Саву са Топчидером и Кошутњаком..
 
Фоторафија по дану је пре ових по ноћи. Виде се на првој фотографији. Ови су се паркирали између троугла и знака за паркинг.
 
Бициклисти треба да се придруже осталим грађанима у борби за протеривање нелегалних објеката на зеленим површинама поред пешачких и бициклистичких стаза или на њима, као што је случај са СаваНовом, или да се зелени појас увећа како би и могућности за проширење или изградњу нових стаза биле веће.
 
Vrh