Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Осим за "луде" бајкере, који дивљају у 04 .. За њих је клавирска жица затегнута између бандера.
 
118910291047651925247551.jpg

118224581047652011914209.jpg

110495691047652098580867.jpg
 
Улаз на стазу, која..
p2208151551.jpg


између Газеле и овог насеља..
p220815154801.jpg


води до кеја.
 
Ove subote kritična masa dolazi na Savski nasip, to je odlična prilika da svima pokažemo da nam je stalo do javnih površina namenjenih svima, i da smo protiv otimanja istih, zarad sebičnog ličnog interesa povlašćenih pojedinaca, za koje zakoni ove države ne važe. Bilo bi lepo da se što više ljudi pojavi na Savskom nasipu u subotu. Možete doći biciklima, peške, na rolama... dobrodošli ste, i vidimo se u subotu!

F118yH3.jpg


https://www.facebook.com/events/460337520807015/
 
Bulevarac":d5u2oc99 je napisao(la):
Ove subote kritična masa dolazi na Savski nasip, to je odlična prilika da svima pokažemo da nam je stalo do javnih površina namenjenih svima, i da smo protiv otimanja istih, zarad sebičnog ličnog interesa povlašćenih pojedinaca, za koje zakoni ove države ne važe. Bilo bi lepo da se što više ljudi pojavi na Savskom nasipu u subotu. Možete doći biciklima, peške, na rolama... dobrodošli ste, i vidimo se u subotu!

F118yH3.jpg


https://www.facebook.com/events/460337520807015/

Čujem da je bilo incidenata?
 
"Ova Kritična masa prošla je u znaku više incidenata na Savskom nasipu. Podsećamo, beogradski biciklisti želeli su da svojom organizovanom vožnjom ukažu na problem na koji dugi niz godina žmure nadležni, jer se Savski nasip nažalost pretvorio u auto-put, iako je saobraćaj motornih vozila na nasipu po zakonu zabranjen.

Vozači automobila, besni jer ne mogu da stignu do svojih vikendica ili na povratku iz njih, kolima su namerno gurali bicikliste sa nasipa i izazivali incidente, jer je kolona od više stotina biciklista usporila i na kratko blokirala saobraćaj na nasipu. Došlo je i do brojnih verbalnih napada i pretnji.

Podsećamo da na Savskom nasipu, kao ni na bilo kom drugom nasipu nije dozvoljen saobraćaj motornih vozila. U našem zakonu to reguliše član 133. Zakona o vodama. U skladu sa tim, u toku bicilističke vožnje primećeno je i da sam integritet nasipa remeti i narušava teška mehanizacija poput bagera koja nikako ne bi smela da bude ovde. Valjda rade na asfaltiranju pristupnih ilegalnih saobraćajnica isto tako ilegalnih vikendica na nasipu. Dovoljno je samo obratiti pažnju koliko je asfalt na čitavom nasipu devastiran udarnim rupama na svakom koraku, iako su ovde dozvoljena samo servisna vozila.

Dok su biciklisti čekali saobraćajnu policiju, nasipom je prošlo najmanje 100 vozila, a sve nadležne službe i dalje žmure i ne reaguju na ovo masovno kršenje zakona, uprkos obaveštenju da se na uviđaj čeka saobraćajna patrola. Po dolasku saobraćajne policije prijavili smo nelegalni saobraćaj na nasipu, na šta je saobraćajna patrola odgovorila da ne može da reaguje jer vrši uviđaj.

Očekujemo da Sekretarijat za saobraćaj i "Beograd vode" regulišu ovaj dugogodišnji problem i postave rampe i saobraćajne znakove na nasipu, a da se biciklistima dozvoli prolaz, jer je u pitanju obeležena biciklistička ruta do Bojčinske šume. Ukoliko se ovo ne desi u roku od mesec dana biciklisti će ponoviti protest!"
118921257367969064250511.jpg

izvor:UG ulice za bicikliste
 
мало мотивизације
Херој на бициклу

Ауто-механичар из Крагујевца Братислав Стаменковић завршио маратон Париз–Брест–Париз у задатом времену – 1.230 километара прешао је за мање од 90 сати, а усред вожње је напунио 68 година
(Фото Лична архива)

Крагујевац – Три дана и четири ноћи без сна, по врућини, киши и кроз маглу која је допирала са Атлантског океана, возио је Братислав Стаменковић непрестано, уз краткотрајне одморе на контролним тачкама, док није стигао до циља. На париском „Велодрому” дочекала га је бројна француска публика која је одушевљено поздрављала сваког пристиглог такмичара.

Било је то 20. августа у зору, када се за исцрпљеног, али радосног Брацу, познатог крагујевачког ауто-механичара, завршио чувени бициклистички маратон Париз–Брест–Париз, који се одржава још од 1891. године. На „Рандоне” (дуго путовање), кренуо је 16. августа увече, а стазу од 1. 230 километара превалио је у задатом времену, за мање од 90 сати. На циљ је овај времешни маратонац стигао за 83 сата и 40 минута.

– Тек у Бресту сам схватио да ми је рођендан, 18. август, да пуним 68 година. Невероватан осећај – прича Браца Стаменковић, док ми, у неверици, размишљамо да му затражимо личну карту, да проверимо.

Браца је бициклизмом активно почео да се бави тек 2006. Због дискус херније (обољење кичмених пршљенова који притискају нерве) почела је да му се суши десна нога.

– Било је или инвалидска колица, или бицикл. Изабрао сам ово друго.
Сад стојим на прстима десне ноге, а не пијем више ни лекове за притисак. Бицикл је чудо, најбољи лек. Кад ме је задесила невоља, имао сам 94 килограма, сада сам на 77. Хлеб једем и не једем, бело месо и риба обавезно, а пред вожњу поједем једну димљену вешалицу. Црвено месо даје снагу – објашњава овај ауто-механичар.

Да би учествовао у „бревет” вожњи, за кратко време је морао да стекне завидну кондицију и провери себе на домаћим маршрутама од 200, 300, 400, 600 и хиљаду километара. У години „Рандонеа” треба одвозити све те деонице, сем најдуже. Тако се добија „бревет” сертификат, за који су одговорни наше судије са лиценцом француског бициклистичког савеза који је, уз „Тур де Франс”, организатор маратона Париз–Брест–Париз.

– Овај маратон се вози сваке четврте године. Број учесника је лимитиран на 6.000. Око 80 одсто су активни спортисти, а међу учесницима има и инвалида, такмичара без ногу који имају специјална возила и педале окрећу рукама, слабовидих који возе у тандему. Стићи на циљ у року, не одустати, то је прави подвиг. Французи такве своје такмичаре славе као националне хероје. Код нас је другачије. Неки бициклисти из Крагујевца ни руку нису хтели да ми пруже – помало је утучен наш херој.

„Рандоне” није трка, победник је свако ко у задатом времену стигне на циљ. Постоје три групе такмичара: 80, 84 и 90 сати. Сваки такмичар – објашњава наш саговорник, који се због година определио за трећу групу – бира време за које мисли да може да превали нимало лаку стазу.

– Стаза је валовита, као негде у Шумадији. Готово 12 километара су успони, негде чак и 14 степени. А за четири дан, колико траје вожња, време може потпуно да се промени. Из жеге одједном улазите у кишу или маглу која се појави кад се приближите Атлантском океану. Температура ваздуха је некад била 31 степен, а некад свега пет. Ипак, најтеже је то што не можете да спавате. Сан вас највише мучи, не толико физичка исцрпљеност. Незгодно је и кад останете сами на стази, поготово ноћу. Не познајете пут, а контролне тачке не смете да промашите. На претпоследњој сам се збунио, мислио сам да је крај, кад су ми рекли да има још – прича Браца, који је на циљу, каже, био лакши за три и по килограма.

Свако од такмичара има наногвицу са чипом са ког се очитава пролазно време, просечна брзина и други важни подаци. На стази има 18 контролних тачака, а две провере су ненајављене. Пехови су чести.

– На 285. километру оборио ме је један Јапанац, а пукла ми је и гума. То се, срећом, десило на свега стотинак метара од четврте контролне тачке. Кад вам се деси пех, можете да позовете организатора. Званичан језик је француски, а онда вас машина пита на ком језику желите да говорите. Тада вам се јавља оператер који може да вам пошаље, или механичаре, или болничаре. Иначе сте током целе вожње сами – објашњава наш саговорник.

Из Србије је пут Француске ове године кренуло 19 такмичара са „бревет” сертификатом. На циљ је стигло њих 15, четворица су одустала. Стаменковић је био једини из Крагујевца. Око припрема и одласка помогао му је БК „Раднички”, чији је члан, а имао је и спонзора.

На овогодишњем „Рандонеу”, каже Браца, било је такмичара из целог света. Осим Француза, учествовали су Немци, Алжирци, бројни Кинези...

– Неке од њих ћу, надам се, ускоро поново срести. Лондон–Единбург–Лондон, маратон од 1.400 километара, вози се 2017.
Бране Карталовић
http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/H ... lu.sr.html
 
Što se tiče nasipa, postoji mala nepreciznost. Naime zahteva se zabrana za motorna vozila, a u najavi je stavljen znak zabrane za sva vozila (pa i za bicikle).

Znak na kome treba insistirati je

zabrana_saobracaja_za_sva_v.jpg


Ipak, ne treba očekivati ništa od nadležnih jer ljudi njma bliski imaju objekte tamo.
 
Nepopravljivi optimista":3bedzbfn je napisao(la):
Transformacije biciklističke infrastrukture kroz sočivo Google Street View :)
Стварно си непоправљив. Твој оптимизам се граничи са утопизмом. :sesir:

Да ли има неко код нас да то види. Већина трансформација не захтева превелика улагања, али ми све морамо да доведемо до апсурда са којекавим међународним "коњкурсима". Ако неко решење не кошта милијарде евра и технички је готово неизводљиво, не заслужује да се о томе разговара. :bash:
 
Ovakve transformacije će biti moguće u Beogradu kad (ako se) naprave sve planirane garaže u centru jer trenutno ni stanari nemaju gde da parkiraju.

Možda bi već sada trebalo razmišljati o tome da se upute predlozi da u budućoj pešačkoj zovi u centru grada bude dozvoljen ulaz biciklistima. Trenutno je zabranjena vožnja bicikala u pešačkim zonama.
 
Čika Brana":1fztisah je napisao(la):
Да ли има неко код нас да то види. Већина трансформација не захтева превелика улагања, али ми све морамо да доведемо до апсурда са којекавим међународним "коњкурсима". Ако неко решење не кошта милијарде евра и технички је готово неизводљиво, не заслужује да се о томе разговара. :bash:

Sta mozemo Cika Brane kad je narodu (forumasima) zanimljivije sto je nesto skuplje, a i politicarima zar ne :D
Ja se samo nadam da ce se u Beogradu vise paznje u buducnosti posvetiti projektima odrzavanja postojeceg jer Beograd ima mnogo toga sto je dobro ali propada zbog neodrzavanja.

EDIT:
nisam siguran da znam gdje je granica izmedju optimizma i utopizma. Mozda je utopija kad ocekujemo da ce nam neko u ulici promjeniti pokvarenu ulicnu svjetiljku ili polomljenu klupu.
Za mene su slike koje je "optimista" okacio divan pregled neceg sto se radi u drugim gradovima i ne vjerujem da su svi ti projekti toliko skupi a siguran sam da nam ne moze skoditi ako ih pogledamo i zapitamo se "moze li to i u Beogradu". Stavise, siguran sam da moze i mora.

astrodule":1fztisah je napisao(la):
Ovakve transformacije će biti moguće u Beogradu kad (ako se) naprave sve planirane garaže u centru jer trenutno ni stanari nemaju gde da parkiraju.

To bi bilo dobro. Samo jos da se odredi koliko je to "sve". Hoce li to biti brzo?
 
Napomena za administratora...
izgleda da sad mozemo sami sebi davati pluseve. Ja pohvalio svoj prethodni post :)
 
Ok sredicemo to hvala na javljanju
 
Које су најбоље бициклистичке стазе на свету ?

6 najboljih biciklističkih staza na svetu
Ako ste iskreni ljubitelj biciklizma i uživate u vožnji ovog dvotočkaša, onda vam staze i stazice u Beogradu ili širom Srbije mogu izgledati prilično nebezbedno. Istina je da se mnogi usuđuju da voze i po prilično nepristupačnim putevima, ali bi sigurno bilo mnogo bolje da se opustite i prepustite po rutama koje su specijalizovane za vašu ljubav. Predstavljamo vam najlepše biciklističke rute širom sveta…
http://citymagazine.rs/clanak/6-najbolj ... a-na-svetu
 
Вожд":3qs5at5d je napisao(la):

Šta ovaj znak označava? Da li je u pitanu obeležena bici staza ili ... Da li je negde(u dokumentima) ta deonica i zavedena kao bici staza, osim na saobraćajnom znaku?
Ko je odredio trasu ove staze da ona bude baš ovde, odnosno ko su svi oni dole potpisani na znaku i koja je njihova uloga da se nađu na saobraćajnom znaku? Mislim da je ono Centar za projektovanje, Grad Beograd, Undp i neki Gef, ako dobro vidim.
 
Vrh