Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Вожд":33seihgh je napisao(la):
Наши пешадинци су срећом поодавно механизовани и моторизовани (са тенденцијом механизације)..
Избацити га из БВП М - 80 на бајс до линије борбених дејстава јест' жешћи црни хумор на његов рачун..

Што се тиче стаза, када већ арче асфалт, уместо на привремена решења, боље да су некако повезали стазу уз Саву са Топчидером и Кошутњаком..


Bez namere da drvim o vojnim temama, ja sam naveo primer ozbiljne države sa ozbiljnom vojskom (i takođe ima motorizovanu pešadiju), na planinskom terenu sa planinskom klimom, koja - koristi bickile. Nisam naveo u kojim situacijama i kako, samo naveo prednosti. Naravno da ima i mana, ali uz pametnu organizaciju monogo toga može da se postigne (i uštedi).



Za Topčider i Košutnjak se apsolutno slažem, meni je to bila prva asocijacija kada sam video radove na stazi u Karađorđevoj.
To i jeste bilo planiramo projektom "UMP"-a...ali ako ne održavaju most (pardon - mostove), ako se razvlače sa nastavkom "UMP"-a do Tošinog bunara, koliko je realno da očekujemo da naprave i tu stazu?

I ovo što sada rade u Savamali, rade ne zbog biciklista, već da bi Beograd na vodi dobio pozitivan publicitet.
 
О чему се све овде дрви, војне теме су још и позитиван оф.
Ми јединице брдске пешадије већ неко време немамо.
Што се тиче пешадије, мним да ни БВП није довољно добра заштита, већ тешки транспортер као што је Т-15 "Барбарис".


Залажем се за већу употребу бицикала, али - у цивилству. Оно када су полицајци штрајковали и направљен колапс од Славије до Звездиног стадиона, у 99 одсто возила био је само возач. Да је бар пола бициклирало, или користило јавни превоз, гужве не би било.

Мени би логично било да бициклистичка и пешачка стаза буде уређивана паралелно са изградњом саме петље, а не када се заврше сви радови, иако се још тада знало да смо као држава у стању банкротства и да од комплетирања УМП нема ништа.

Поновио сам више пута свој став о штетности УМП и БнВ. Проблеми које бициклисти имају и са једним и другим је део негативних ефеката које су произвели.
 
U medjuvremenu u Rumuniji...
AD-Annoying-Photos-OCD-28.jpg
 
Retrospektiva, nastavak.

varos kapija":25oa0rqo je napisao(la):
relja":25oa0rqo je napisao(la):
Dakle, retrospektiva:

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... di.lt.html
(objavljeno: 21.06.2015)
Uređenje 300 metara obale između Brankovog i Starog savskog mosta prva je etapa izgradnje Savske promenade, šetališta dužine 2.000 metara pored reke. Sređivanje tog dela keja sa rekonstrukcijom Hercegovačke ulice i postavljanjem parkinga trebalo bi da se okonča u avgustu, kazao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.


http://beta.rs/vesti/drustvo-vesti-srbi ... -septembru
(od 05.07.2015)
"Paralelno sa uređenjem Savske promenade počeli su i radovi na uređenju Hercegovačke ulice, koji će trajati do 7. septembra. Planirano je da se Hercegovačka koja vodi do Savskog pristaništa, asfaltira, da se postave ivičnjaci i trotoari", rekao je Mali novinarima u toj ulici uz Autobusku stanicu Beograd.

http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=123022
(15.07.2015)
U toku izvođenja prve faze od 300 metara, promenada će biti zatvorena tri meseca.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1018501
(22.07.2015)
Za 70 dana to će biti potpuno otvoreno, drugačije, sa posebnom stazom i za bicikliste i pešake.

30.07.2015
http://bulevar.b92.net/srpska-posla.php ... id=1021553
...rok za završetak 300 metara Promenade je 10. septembar...
 
Сад ћу јавно да испрозивам бициклистичка удружења још једном.

Ево лаког начина да нешто корисно ураде за развој бициклизма а да се мало одвоје од "круга двојке".

Свима је више него позната међународна бициклистичка ткз. "Дунавска рута". Руте су уцртане у просторни урбанистички план Грдске општине Гроцка. За финансирање израде пројеката као и изградњу те руте, постоје средства у ЕУ ИПА фондовима и чекају апликанте.

За ИПА фондове не може нконкурисати локална самоуправа већ ИСКЉУЧИВО НВО сектор уз подршку локалне самоуправе.

Дакле бициклисти, имате све што је неопходно да урадите нешто конкретно сем кукумавчења за неколико високих ивичњака на НБГ, и ПРИВРЕМЕНОГ затварања 300 метара стазе.
 
Evo i ja da objavim jednu ideju za bici udruženja. Neka kupe 1000 svetala (500 prednjih i 500 zadnjih) i neka oko 21h, tople letnje večeri naprave štand na nekoj od bici staza (npr: hotel Jugoslavija, Ada) i besplatno podele osvetljenje svima bez istog. Sve to lepo snime, ili pozovu neke medijske kuće.
 
STF, sa tim tvojim kukumavčenjem iz Grocke svaki put me podsetiš na ovaj skeč Monti Pajtona :D (bez uvrede)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo[/youtube]
 
stf":3pejm05d je napisao(la):
Сад ћу јавно да испрозивам бициклистичка удружења још једном.

Ево лаког начина да нешто корисно ураде за развој бициклизма а да се мало одвоје од "круга двојке".

Свима је више него позната међународна бициклистичка ткз. "Дунавска рута". Руте су уцртане у просторни урбанистички план Грдске општине Гроцка. За финансирање израде пројеката као и изградњу те руте, постоје средства у ЕУ ИПА фондовима и чекају апликанте.

За ИПА фондове не може нконкурисати локална самоуправа већ ИСКЉУЧИВО НВО сектор уз подршку локалне самоуправе.

Дакле бициклисти, имате све што је неопходно да урадите нешто конкретно сем кукумавчења за неколико високих ивичњака на НБГ, и ПРИВРЕМЕНОГ затварања 300 метара стазе.

Ruta ni ne treba da ide preko Grocke, jer je taj deo izrazito nebezbedan i svako trasiranje preko Grocke ka Smederevu je bacanje para. Bio i vozio bicikl više puta od BG-a do Smedereva smederevcem. Neretko gore i od zrenjaninca kojim prolazim redovno. On tj. smederevac je još u startu planiranja Eurovelo/Donauradweg rute, zbog velike nebezbednosti i protoka saobraćaja i preskočen kao ruta. A Eurovelo/Donauradweg ruta upravo traži obrnuto - što manje saobraćaja i što veća bezbednost.

Ruta trenutno ide preko Panč. mosta oko kojeg su bici. udruženja protestvovala više puta, slala dopise, tražila informacija od poverenika, itd da bi na kraju dobila informaciju da niko nije nadležan za "pančevac", iako se kroz par puta provukao info da je grad odgovor za trotoare na mostu. U jednom trenutku je dobijen info da to zapravo nisu trotoari već mesta kuda idu ona kolica za saniranje mosta (kao što ima na Brankovom) i da pešaci ne trebaju tuda uopšte ići!!! Fuck me, right? Međutim, ne interesuje to njih (prebacuju odgovornost bukvalno svaki put kad ih kontaktiraš za nešto), kao ni trotoar preko Brankovog mosta. Eto, prvi primer da nema podrške lokalne samouprave.

Elem, ruta ide boljim delom (osim Panč. mosta), preko Pančeva i Ivanova (ovaj deo do Kovina je posebno lep i miran) i bilo kakvo trasiranje preko Grocke (iako sam vozio i po brdima i zabitima Grocke, Zaklopače, Ritopeka... koja imaju odličan pogled na Dunav) nije ono što Eurovelo/Donauradweg ruta traži. Probaj se ti penjati uzbrdo sa 40 kila dodatne opreme na bisagama, dok te šleper obilazi na 20cm.

Jedino što se godinama bici. udruženja iz BG-a i Pančeva zalažu jeste staza po nasipu od BG-a do Pančeva. Isto deo Eurovelo/Donauradweg rute. Međutim, lokalna vlast koči i u trenucima kad je bilo para. Ne znam tačno detalje, ali znam da je ostalo na planu (koji je bio urađen od strane pančevačkih vlasti u tom trenutku - pre par godina). Doduše, ima nekih pomaka ovih dana, ali ćemo da vidimo šta će biti od toga - http://013info.rs/vesti/sport/biciklom- ... a-do-vrsca

Inače, pod rutom potpadaju znaci za obeležavanje rute, ne pravljenje novih staza i slično, da ne pomisli neko svašta. :)

Da ne zaboravim, Jone sa Ciklonauta (sa kolegama) je i postavljao većinu sadašnjih znakova Eurovelo/Donauradweg rute, a uporedo je vršio i nadzor radova uz podršku Vlade Vojvodine i još nekoliko stranaka (ne političkih). Čovek je isto biciklista. Imaš ovde sve detalje - http://www.ciklonaut.com/projekti/DBR/d ... zacija.htm

I na kraju, šta vrede ti fondovi kada nemaš kuda više da provučeš Donauradweg rutu? To što je Grocka napravila plan, to ne znači ništa, osim da budu spremni ako zatreba nečim čudom. I u mom kraju, po GUP-u imaju planovi za golf terene i ostala čudesa... A znaš kad će to biti? Nikada, ako ne i tada.
 
Jugocikling kampanja je dobilaneke pare za izradu studija za upotrebu bivsih pruga u bic staze u par mjesta u vojvodini
 
Немој да неко мисли да ће нво лову коју добију дати за нешто корисно јер стазе имају реалне трошкове и надувавање је мање могуће, студије и консултантске услуге су душу дале за то.

Елем, на бициклистичкој стази око Аде је општи хаос, једна типична породична идила је да родитељи дођу са клинцима, сви изнајме по један крш од бицикла, ако је дете мање ставе га у она колица и возају се. Како сви возе несигурно питање је да ли осим аде возе било где. Пусте дете напред да га као виде па га нешто дозивају иза и дете уопште не гледа куда вози и само иде из траке у траку, још нисам чуо родитеља који каже детету "гледај куда возиш". Наравно због тога мало мало па се нако скрши.Ту су и наложени бициклисти који јурцају не обазирући се на децу.

Ту су и школе ролера које бициклистичкиу стазу користе да обучавају почетнике, данас сам видео како неко дете обучавају а питање је да ли има 5 година , на бициклистичкој стази потпуно необезбеђено.
 
Neke strategije za povećanje broja biciklista u Portlandu, jednom od najprogresivnijih gradova u Americi u isprobavanju različitih saobraćajnih rešenja. Ako u direkciji ikad ukapiraju da bicikl može biti i prevozno sredstvo, bilo bi zanimljivo videti neki sličan pilot projekat na Vračaru.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DNNxwF1BPKE[/youtube]
 
Nego jel ste videli novu bic. stazu na autokomandi :) ? Dugačka je svega 10ak metara :)
 
dzonihsv":10ecplt9 je napisao(la):
Ruta ni ne treba da ide preko Grocke, jer je taj deo izrazito nebezbedan i svako trasiranje preko Grocke ka Smederevu je bacanje para.

Уцртана рута ни не иде Смедеревцем барем не оним трагичним делом кроз ММЛ, Калуђерицу и Лештане, већ после Панчевачког моста, преко насеља Вишњица, прати обалу Дунава кроз предивне пределе и поглед на реку и улази на приобаље Винче до чувеног археолошког налазишта Бело брдо а потом кроз Винчу до Смедеревца и пут Смедерева.

Изузетно лепа рута. Много страних бициклиста током целе летње сезоне пролази и оваквим јадним а опасним Смедеревцем. Осим тога, путни појас је изузетно широк јер је уместо Смедеревца својевремено планирана Дунавска магистрала Београд-Кладово а земљиште национализовано. Од деонице магистрале Београд-Голубац се одустало после изградње аутопута Братства и јединства али је путни појас остао довољно широк за безбедно физички одвојену бици стазу целом дужином.

На крају крајева, поента приче је била да бици удружења треба коначно да почну да се баве било чим реално корисним за развој бициклизма. Не мора Гроцка. Може и Обреновац, Сурчин, Младеновац ...
 
Zar ta trasa nije deo Dunavskog puta vina :roll:
a za uredjenje vecine stvari koje su vezane za Dunav
postoje mnogi otvoreni fondovi iz kojih bi došla ne mala pomoc donacija i sl
tako da Dunavska biciklistička staza je najrealnija za izgradnju
 
stf":222ebgc9 je napisao(la):
Уцртана рута ни не иде Смедеревцем барем не оним трагичним делом кроз ММЛ, Калуђерицу и Лештане, већ после Панчевачког моста, преко насеља Вишњица, прати обалу Дунава кроз предивне пределе и поглед на реку и улази на приобаље Винче до чувеног археолошког налазишта Бело брдо а потом кроз Винчу до Смедеревца и пут Смедерева.

Samo da razjasnim, ovo je predložena ruta, a ne postojeća?
Mislio sam da za sada nema prohodnog puta Višnjica - Veliko Selo - Vinča koji bi išao paralelno sa Dunavom?
 
Ni nema, prolazi se kroz njive kolskim putevima. U zavisnosti kada je traktor prošao i koliko je kiše bilo, zavisi i težina puta. Nije to ruta za ljude/cikloturiste koji u 90% slučajeva voze treking bajseve natovarene sa brdo stvari.
 
Aktivni i savesni biciklisti koji sa zaštitnom opremom upravljaju svojim dvotočkašima često bivaju povređeni na putu usled neogdovornosti drugih lica. O tome svedoči Edin Hasić (51), biciklista koji pukom srećom nije teže povređen, kada je juče oko 13 časova kod Sportskog centra 11. April na Novom Beogradu naleteo na crevo koje su radnici "Vodovoda", bez signalizacije biciklistima, razvukli preko staze jer su obavljali odgušenje kanalizacije.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/582613 ... -bio-mrtav
 
Вожд":32b2isbq je napisao(la):
Aktivni i savesni biciklisti koji sa zaštitnom opremom upravljaju svojim dvotočkašima često bivaju povređeni na putu usled neogdovornosti drugih lica. O tome svedoči Edin Hasić (51), biciklista koji pukom srećom nije teže povređen, kada je juče oko 13 časova kod Sportskog centra 11. April na Novom Beogradu naleteo na crevo koje su radnici "Vodovoda", bez signalizacije biciklistima, razvukli preko staze jer su obavljali odgušenje kanalizacije.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/582613 ... -bio-mrtav


Ih, pa kad slične gluposti prave na ulicama kuda prolaze automobili i autobusi, kada ugrožavaju pešake, iluzorno je očekivati da vode računa o biciklistima....
 
Vrh