Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Koja mržnja, samo zato što je ipak uspelo da se obezbedi alternativna staza zbog zatvaranja postojeće.
 
Nije u redu to kako vi reagujete.

Država i grad su oduzeli biciklistima koji ovuda voze celu jednu trasu koja postoji već 18 godina (koristila se, naravno, i ranije), a zbog kafane premijerovog i gradonačelnikovog drugara. I to glavnu trasu, vezu sa Adom, i u sred sezone.
I samo smo tražili barem alternatvnu stazu (zapravo udruženje je tražilo, a ja sam samo bio na okupljanju i pišem ovde, ali ipak smo svi biciklisti).

I vi onda, zbog ovakve reakcije na bezočno ubijanje biciklizma u Beogradu (bez pretereivanja - ubijanje rekreacije hiljada ljudi, pa možda i desetina hiljada), vi reagujete: a zašto ne bunite zbog naše Rakovice, Grocke?

To me podseti, zima 1997, Kolarčeva, teranje inata sa kordonom posle skoro dva meseca protesta, i na zidu prolaza ka Čumićevom se pojavi grafit:
"Studenti, gde ste bili kada su padale Krajine?
(vi ste jajare)"
?!?!?

Alo rođaci, ako neko želi da uradi nešto dobro, podržite ih, ne prebacujte im da su licemeri zbog nekog sasvim desetog problema koji nije od juče i koji je još mnogo puta veći i komplikovaniji od ovoga koji se upravo pojavio, a pojavio se samo zbog bahatosti trenutnih pojedinaca na vlasti.
 
A što se ovoga tiče

145045324055b1233ca460b557192037_w640.jpg


to može da bude samo privremeno rešenje.
Lift je sa druge strane pruge, a prugu - ko zna kada će sklanjati....
 
Ako budeš pažljivije čitao šta sam pisao ranije, shvatićeš da ih ne pljujem i ne vredjam, naprotiv. Samo kažem kako jeste.
Bici ufruženja ne treba da se boje kritike, jer uvek treba da bude prostora za bolje. Meni smeta, najiskrenije, kada vidim da se neko buni zbog stubića na ulazu na neku pumpu dok mi delimo put sa šleperima u dužini od tri i više kilometara, bez alternativnog pravca (osim nekog skroz okolo). To je ono "moj kraj je jednakiji od tvog".
 
Da, ali ovde pričamo o jednom konkretnom naporu za oslobađanje trase koja nije ni u čijem kraju, neć naprotiv - tu trasu svi koiste.
 
relja":i83mepmb je napisao(la):
Da, ali ovde pričamo o jednom konkretnom naporu za oslobađanje trase koja nije ni u čijem kraju, neć naprotiv - tu trasu svi koiste.

Само је случајност што је сви користе. Да се на овај начин прекинла стаза нагде даље од "круга двојке" нико не би дупе померио од "удружења".

Уместо да се паре бацају на ово привремено решење од месец дана, због размажености одређене групе људи, могла је нека стаза да се продужи, или неке недостајући део споји.
 
stf":vtpign5a je napisao(la):
relja":vtpign5a je napisao(la):
Da, ali ovde pričamo o jednom konkretnom naporu za oslobađanje trase koja nije ni u čijem kraju, neć naprotiv - tu trasu svi koiste.

Само је случајност што је сви користе. Да се на овај начин прекинла стаза нагде даље од "круга двојке" нико не би дупе померио од "удружења".

Уместо да се паре бацају на ово привремено решење од месец дана, због размажености одређене групе људи, могла је нека стаза да се продужи, или неке недостајући део споји.


Samo je "slučajnost" što je svi koriste? Šta je tu "slučajnost"? Je li slučajnost što se nalazi u samo središtu grada, pored Save? Je li "slučajnost" to što najveći broj beogradskih biciklista ipak ima pristup toj stazi? Je li "slučanost" što se nalazi na putu ka Adi i od Ade, što se nalazi na račvanju tri pravca?
Ne, nije to "slučajnost", nego u takvom gradu živimo.
Nije "slučajnost" što je divljak baš tu podigao kafanu.

I nisu rekli da je mesec dana, već od mesec i po do tri meseca - ne znaju ni oni, a i baš ih briga.

I na kraju - ko je razmažen?
Velika većina, brojana u hiljadama, ili jedan stanovnik prigradskog naselja?
 
145045324055b1233ca460b557192037_w640.jpg


Meni tu nesto nije jsano...
Ako biciklisticka staza treba da odvede bicikliste prema Spanskoj Kuci, zasto su uopste pravili ovu dionicu? Zar nije bilo jednostavnije da se napravi odvajanje sa postojece staze odmah pored Braknovog Mosta, pored lifta, pa prema Spanskoj Kuci?
 
relja":c28tlew4 je napisao(la):
I na kraju - ko je razmažen?
Velika većina, brojana u hiljadama, ili jedan stanovnik prigradskog naselja?

Треба све вас градске тренди бунтовнике све на периферију раселити да мало осетите шта је заправо живот а шта проблем. Месец дана бре не бисте издржали. Ћути ту.
 
Ne, tebi treba da se odseliš sa te periferije da živiš kao gradski čovek.
I nisi neki autoritet da bilo koga ućutkuješ.
 
stf":y7ltt1mt je napisao(la):
Уместо да се паре бацају на ово привремено решење од месец дана, због размажености одређене групе људи, могла је нека стаза да се продужи, или неке недостајући део споји.

Ne znam na šta će ličiti rešenje za biciklističke trake na kolovozu dalje na trasi kroz Savamalu, mada ko zna, možda bude dovoljno uspešno pa da staza kroz Savamalu ostane trajna? Ako je bezbedno tokom tri meseca radova, moglo bi biti bezbedno i na dalje. To bi bila prva uređena biciklistička staza u starom urbanom delu grada, veliki plus za grad.

S druge strane, što staza kroz Savamalu bude uspešnija, to će ovim BNV strukturama biti lakše da na duži rok istiskuju bicikliste sa same obale. Možda je to dovoljan motiv za grad da ne žali srestva za asfaltiranje parčeta biciklističke staze u Karađorđevoj? Konačno, ako sam dobro razumeo tvoje poruke, ti bi prvi bio zadovoljan da pritisak biciklista na najzagušenijim tačkama priobalja (Savanova) "malo popusti"?

Na kraju krajeva, ako ne misliš da je parcijalna rekonstrukcija tih 300m obaloutvrde na kotu 76m čisto bacanje para i ako misliš da je u redu da se sadržaji u priobalju ubuduće oblikuju tako da se više pažnje nego do sad posvećuje pešacima a manje biciklisitma (mada je meni i dalje nejasno koliko autentičnih pešaka može biti u priobalju ovakvog Beograda, a da tog pešaka ne čeka Audi iza ćoška na parkingu!) onda ne vidim čemu tvoja kuknjava nad to malo asfalta prosutog za bicikliste, ako je to cena da se priobalje rekonstrukcijom privede svojoj svetlijoj budućnosti...

Inače cela priča o tome kako je forsiranje biciklističkog koridora na rekama nepravedna u odnosu na rubne delove grada, šuplja je iz sledećeg razloga: evo ti moj primer, ja živim na Konjarniku na samom rubu urbanizovanog gradskog područja, povremeno se rekreiram biciklom iako ga ne posedujem. Svake nedelje odem javnim prevozom do reke, iznajmim bicikl, za dva sata stazom pređem 10-20km i izračunao sam da me to košta manje nego da svoj bicikl održavam i kolima ga vozim desetak kilometara autoputem do reke i nazad.

E upravo zato kažem da su biciklističke staze javno dobro celog Beograda, a ne samo onih koji žive u centralnoj gradskoj zoni. U brdima gde živim, gde se autobus penje u prvoj brzini, nikada održivih biciklističkih staza biti neće. I zato mi je bitno da kada siđem do reke, da mi u bicikliranju put ne preprečuje nekakva kafančina na vodi. A ja zbilja ne znam kojoj bi ti to biciklističkoj vezi dao prioritet u odnosu na priobalje Save, da nama što zivimo u brdima, ili ne znam kojem rubnom delu grada, bude bolje?

U Beogradu mi govorimo u rekreativnom biciklizmu, a odlika rekreativnog biciklizma je upravo to da ljudi odlaze da voze negde dalje od svog prozora. Jer, za bicikl kao vid svakodnevnog prevoza do posla itd. imamo u većem delu grada nepremostive geografske prepreke. Zato je neophodna biciklistička infrastruktura u rekreativnim zonama grada, a to je upravo priobalje, a kafana može da bude i navrh brda.
 
RioBL":1lzn29uz je napisao(la):
Ako biciklisticka staza treba da odvede bicikliste prema Spanskoj Kuci, zasto su uopste pravili ovu dionicu? Zar nije bilo jednostavnije da se napravi odvajanje sa postojece staze odmah pored Braknovog Mosta, pored lifta, pa prema Spanskoj Kuci?

Rio, mislim da je razlog čisto saobračajne struke. Na tih par metara između lifta, Brankovog mosta i Španske kuće ispreči se jedna "sitnica" što se železnička pruga zove. Preko dana možeš spavati na njoj, ali jednom dnevno ipak prođe kompozicija od 100 cisterni iz rafinerije. Tako da jeste to samo par metara asfalta, ali obezbeđeni pružni prelaz košta daleko više. I pošto je u pitanju glavni gradski biciklistički koridor kojim idu stotine ljudi i dece, svaki saobraćajni inženjer će trasirati obilaznicu da ide preko postojećih pružnih prelaza Pristanište i tamo na kraj Hercegovačke ulice, koji su opremljeni rampama i obezbeđeni su.

Nego, dao si mi odličnu ideju sa Španskom kućom. Vidiš, da naša politička elita ima malo više vizionarskog kapaciteta, kao što nema, umesto da grade Savanovu oni su mogli da rekonstruišu upravo tu Špansku kuću pa da u nju usele svoj bistro! Tako bi se predstavili kao spasioci kulturnog nasleđa grada (obnovili bi spomenik kulture kojeg je u vreme žutih investitor razbucao pa ostavio), tu ispod Brankovog mosta takođe ima sasvim dovoljno prostora da se urede dobri parkinzi, bili bi mnogo bliži Savskom pristaništu pa bi svi putnici sa reke iz kruzera mogli da im dolaze u bistro i upoznaju se sa epohalnom budućnošću Beograda na vodi i da rezervišu apartmane u oblakoderima u preprodaji...
Ali ne, bolje montirati kafanu u "svoju" avliju, montirati platformu za odvojeno pristanište ispred svoje kafane... Postojeće zgrade nek ostanu devastirane jer valjda će samo tako raja uvideti neminovnost dizanja Beograda na vodi...
 
stanislaw":2f63loft je napisao(la):
I pošto je u pitanju glavni gradski biciklistički koridor kojim idu stotine ljudi i dece, svaki saobraćajni inženjer će trasirati obilaznicu da ide preko postojećih pružnih prelaza Pristanište i tamo na kraj Hercegovačke ulice, koji su opremljeni rampama i obezbeđeni su.

Da, potpuno si u pravu. Nisam ni znao da su ti prelazi obezbjeđeni.

A što se tiče Španske Kuće hoće li se ona rušiti ili renovirati? Ako je spomenik kulture, morala bi se renovirati a onda je tvoja primjedba potpuno na mjestu.
Premda, koliko mi je poznato, čest je slučaj da se neki objekat namjerno zapostavlja i pušta da propadne da bi se jednog dana donijelo rješenje o njegovom rušenju. Slutim da bi takva sudbina mogla zadesiti i Špansku Kuću.
 
Nee, nije uopšte reč o pukom "namernom zapostavljanju" već o aktivnom devastiranju objekta na podlozi legalnog projekta temeljne rekonstrukcije. I Španska kuća i bioskop Balkan i još drugih primera po gradu.

Obrazac je sledeći: Investitor stekne prava nad zgradom iz XIX veka, ima ambiciozan plan kompletne prenamene objekta, da bi objekat tu prenamenu izdržao i s obzirom na njegovu starost mora se uraditi temeljna rekonstrukcija koja podrazumeva čerupanje svega do gole cigle, za šta se uradi ozbiljan projekat uz poštovanje apsolutno svih uslova i normi zaštite kulturnog dobra.

Izdaju se sve saglasnosti i dozvole, realizacija projekta krene dobro u fazi razbucavanja postojećeg objekta. Kada se sve razbuca i isprazni i treba da krene ambiciozna rekonstrukcija po svim projektima, pravilima i normama, uglavnom u toj fazi investitor "shvati" da se preinvestirao i da on zapravo i nema računicu da investiciju dovede do kraja po slovu projekta i svih normi i standarda. Tog momenta ceo plan rekonstrukcije jednostavno staje, investitor napušta gradilište, nikakva konzervacija radova, ništa, ništa, ruina jednostavno biva ostavljena.

Ostaje investitor u nadi da će se ruina sama od sebe srušiti ili ispariti, u nadi da će zaštita jednostavno biti skinuta kad toga što je bilo predmet zaštite više nema, pa da onda može graditi nešto sasvim drugo ili isplativije. Alternativno, grad može investitoru oduzeti lokaciji i dati je drugome, ali kome kada je neko već uložio dovoljno para da se stvar temeljito devastira i da spasa nema? I sve legalno i po projektu restauracije.

Sorry za off.
 
Ta kuća nije "španska" !
AAAAAA! Dokle više? :)
 
@Stanislaw

aaa...znaci takva je sema. Hvala na pojasnjenju :kk:
 
Delirijum. Jel to na drugoj fotografiji pauk skuplja vozila sa parking mesta u II zoni, da bi preko njih bila ucrtana biciklistička staza? Ali žardinjere su drugo, njima će parkiranje u II zoni biti dozvoljeno i nakon proterivanja automobila.

I kakve sad misli da more beogradskog biciklistu? Kako se nositi sa tom grižom savesti što gradski oci, eto, u silnoj želji da udovolje, razum izgubiše pa ne znaju gde udaraju, nije im dobro...

Ili je zaista bilo preteško da se sete da je bezbednije i lakše da dve odvojene biciklističke trake ucrtaju na dve suprotne strane kolovoza, tako da se biciklisti u oba smera kreću uz desnu ivicu kolovoza, a vozila između?
 
Sto nisu makli zardinjere i ucrtali preko parkinga itako je privremeno dileje
 
JKP Parking servis na parkinzima za uklonjena vozila nije se setilo da u cenovnik unese tarifu za ležarinu žardinjere po danu.

Kao ni za betonski jarbol za zastavu, uostalom.
 
Ovo je interesantno - idejni tvorac (da ne kažem projektant) je dobio nezahvalan zadatak da reši tehnički problem te nove staze, nadam se privremene... video je primere u drugim gradovima, sa stazama ucrtanim po kolovozu, uz ivičnjak, a jedan od zadataka je očigledno bio da prostor ispred klubova mora biti slobodan - pa tako i od biciklističke staze.

Ovo je primena tog rešenja. Kako god - nadam se privremenog.

Uz sve ovo, mora postojati još i neka signalizacija.
Biće interesantno videti koliko će se ova trasa koristiti. Da li neko želi ovuda da pusti dete na biciklu sa pomoćnim točkovima?
Ukoliko opadne broj biciklista zbog ovoga i staza ne bude frekventna kao postojeća pored reke, ne bih se iznenadio da neki "napredni" funkcioner objasni kako eto, i nema toliko biciklista u Beogradu...

I da ponovim još jednom - sve ovo zbog jedne kafane.
 
direktor":3vp4i7qb je napisao(la):
Sto nisu makli zardinjere i ucrtali preko parkinga itako je privremeno dileje

Pa vjerovatno je to basta nekog kafica ili sta vec pa vele da ne smetaju. Ustvari ako su izdali dozvolu za zauzimanje javne povrsine onda vjerovatno tu dozvolu ne mogu ukinuti. :roll:
 
Vrh