stf":y7ltt1mt je napisao(la):
Уместо да се паре бацају на ово привремено решење од месец дана, због размажености одређене групе људи, могла је нека стаза да се продужи, или неке недостајући део споји.
Ne znam na šta će ličiti rešenje za biciklističke trake na kolovozu dalje na trasi kroz Savamalu, mada ko zna, možda bude dovoljno uspešno pa da staza kroz Savamalu ostane trajna? Ako je bezbedno tokom tri meseca radova, moglo bi biti bezbedno i na dalje. To bi bila prva uređena biciklistička staza u starom urbanom delu grada, veliki plus za grad.
S druge strane, što staza kroz Savamalu bude uspešnija, to će ovim BNV strukturama biti lakše da na duži rok istiskuju bicikliste sa same obale. Možda je to dovoljan motiv za grad da ne žali srestva za asfaltiranje parčeta biciklističke staze u Karađorđevoj? Konačno, ako sam dobro razumeo tvoje poruke, ti bi prvi bio zadovoljan da pritisak biciklista na najzagušenijim tačkama priobalja (Savanova) "malo popusti"?
Na kraju krajeva, ako ne misliš da je parcijalna rekonstrukcija tih 300m obaloutvrde na kotu 76m čisto bacanje para i ako misliš da je u redu da se sadržaji u priobalju ubuduće oblikuju tako da se više pažnje nego do sad posvećuje pešacima a manje biciklisitma (mada je meni i dalje nejasno koliko
autentičnih pešaka može biti u priobalju ovakvog Beograda, a da tog pešaka ne čeka Audi iza ćoška na parkingu!) onda ne vidim čemu tvoja kuknjava nad to malo asfalta prosutog za bicikliste, ako je to cena da se priobalje rekonstrukcijom privede svojoj svetlijoj budućnosti...
Inače cela priča o tome kako je forsiranje biciklističkog koridora na rekama nepravedna u odnosu na rubne delove grada, šuplja je iz sledećeg razloga: evo ti moj primer, ja živim na Konjarniku na samom rubu urbanizovanog gradskog područja, povremeno se rekreiram biciklom iako ga ne posedujem. Svake nedelje odem javnim prevozom do reke, iznajmim bicikl, za dva sata stazom pređem 10-20km i izračunao sam da me to košta manje nego da svoj bicikl održavam i kolima ga vozim desetak kilometara autoputem do reke i nazad.
E upravo zato kažem da su biciklističke staze javno dobro celog Beograda, a ne samo onih koji žive u centralnoj gradskoj zoni. U brdima gde živim, gde se autobus penje u prvoj brzini, nikada održivih biciklističkih staza biti neće. I zato mi je bitno da kada siđem do reke, da mi u bicikliranju put ne preprečuje nekakva kafančina na vodi. A ja zbilja ne znam kojoj bi ti to biciklističkoj vezi dao prioritet u odnosu na priobalje Save, da nama što zivimo u brdima, ili ne znam kojem rubnom delu grada, bude bolje?
U Beogradu mi govorimo u rekreativnom biciklizmu, a odlika rekreativnog biciklizma je upravo to da ljudi odlaze da voze negde dalje od svog prozora. Jer, za bicikl kao vid svakodnevnog prevoza do posla itd. imamo u većem delu grada nepremostive geografske prepreke. Zato je neophodna biciklistička infrastruktura u rekreativnim zonama grada, a to je upravo priobalje, a kafana može da bude i navrh brda.