Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

orion":5tza1egp je napisao(la):
Ево једне занимљивости, на ж. станици и Н.Пазови постоји много места да се паркира бицикл, ја сам усликао једа део али овога је бар дупло више са свих страна, може се паркирати сигугно више од 100 бицикала, али само је један паркиран а два закључана за бандеру код самих перона. Наравно џаба је поставити паркинг места за биц ако она не изгледају безбедно а ова заиста тако не изгледају.
img165.jpg
Oво је слика сликана у време радова на прузи Батајница - Нова Пазова - Стара Пазова - Голубинци, када је због радова број полазака Беовоза редукован.
9jkcg2.jpg

Жао ми је што немам фотографије из периода када је Беовоз био у интегрисаном транспортном систему, није био партијски непријатељ као до сада са једним изузетком од 2010 до данас, и превозио 80.000 путника дневно. Мислим да је тада могло бити преко 300 бицикала, који су везивани за шта се стигло, дрво, бандеру, стуб све, све.
 
Eh, daleko mi je sad, ali da vidiš parkiralište za bicikle iz perioda 80 i 90ih u fabrici MIP (Mesna Indrustrija Požarevac). To je na stotine mesta sa sve nadsrešnicom :) Neke stvari bi i mogle da se nauče od naših predaka iz tog vremena.
 
ja сам својевремено избројао преко 200 аутомобила на ж. станици у Батајници.
viewtopic.php?p=131822#p131822
Сигуран сам да би пар стотина путника користило бицикл кад год то дозвољавају временске прилике, али у Батајници нема где оставити бицикл, само најхрабрији га закључају негде али то су комади који и немају неку економску вредност.

Даље, према Батајници гравитирају на пар километара насеља која или уопште немају градски превоз или га имају на сваких сат времена. Имајући у виду да је све раван бицикл је идеалан за везу са возом. Међутим вожња бицикла је ризична јер не постоје стазе. Да би дошли до ж. стан морају проћи овако нешто
viewtopic.php?p=244032#p244032
 
Ž. stanica Batajnica kako nema nikakvog drugog prateceg sadržaja
osim otpravnika vozova i jednog trafikanta nema drugih ,,sl.lica,,
te tako pusta stanica omogucava svakoj bu**** sa klještima
da na miru ,,otfikari,, biciklistički lanac i uzme bickl ili obije automobil.

Rešenje je vrlo jednostavno da se uredi postojeci veliki divlji parking i uvede naplata parkiranja

Kroz naplatu brzo bi bila opravdana uložena sredstva
a i drastično podignut stepen bezdenosti parkiranih automobila i bicikala
zbog prisutnosti inkasanta za 24 h naplatu

Neshvatljivo da takvu mogucnost godinama svi odbacuju ne obaziruci se na koristi od
uredjenja prostora koj donosi novac, nova radna mesta, stepen bezbednosti
 
каква бре наплата паркирања 30 км од центра. Да, инкасант би баш водио рачуна да неко не украде бицикл.
 
S'jedne strane odlično je ovo što je napravljeno u Pazovi, ali sa druge strane velika je sramota da takve staze ne postoje još odavno u Batajnici i kao veza između naselja (Zemun, Batajnica, Pazova...).
 
Da železnice imaju smisla za posao i povećanje broja putnika, i da ima samostalnosti u odlučivanju, našao bi se način za bezbedno ostavljanje bicikala.


Oduševljen sam sa stazama između dve Pazove.
A setite se samo krkljanca koji nastane svaki put kada se održava aeromiting na Batajnici.
Da postoje ovakve staze, mnoštvo mladih posetilaca bi dolazilo - biciklima...
 
da, stari put Zemun - Bataja kao i Bataja - Pazova su idealni za ovakve staze. Mada bukvalno među svim okolnim naseljima se mogu napraviti.
 
relja":1hkdahwo je napisao(la):
A setite se samo krkljanca koji nastane svaki put kada se održava aeromiting na Batajnici.
Da postoje ovakve staze, mnoštvo mladih posetilaca bi dolazilo - biciklima...

Tokom sledećeg aeromitinga bici. staza će se pretvoriti u pešačku (možda naiđe i neko sa motorom). 100% sam siguran u to i onda/tada nema šanse voziti bajs tuda.
 
Ne smatram da je ovo moguće kod nas, pogotovu ne u Batajnici ali je mene oduševilo pa bih da podelim sa vama (ako to neko nije već uradio)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pcZSU40RBrg[/youtube]
 
orion":35dnu966 je napisao(la):
каква бре наплата паркирања 30 км од центра. Да, инкасант би баш водио рачуна да неко не украде бицикл.

Volim argumetovanu kritiku ali u ovoj rečenici nema ni argumenata ni istine :dil:

U centru Batajnice po odavno postoji inkasant koj naplacuje parkiranje i ako je 20 km udaljen od centra
Svaki inkasant u ogradjenom parkingu-garaži
vodi računa da vozilo bez kartice ne može da napusti ogradjen prostor
stoga, izlaz bicika bez kartice nije ništa drugo do obicne kradje što bi i Babun ukapirao

Upravo takv negativan stav na ,,jedan,,
bez sagledavanja prave situacije dovdi do višegodišnjeg mrcvarenja lokalne zajednice
po raznim osnovama u raznim pitanjima

Svakodnevna slika prepunog jutarnjeg BGvoza upravo govori
da veliki deo tih putnika može doci biciklom kada bi imalo gde da se ostavi
tj kada bi bila sigurna da u povratku bi zatekla svog ,,ljubimca,, gde je i ostavljen

Ekonomski-ekološki i urbanistički pozitivni efekti su jasni
jedino nisu jasni motivi za protivljenje
 
dzonihsv":3vnfs0se je napisao(la):
relja":3vnfs0se je napisao(la):
A setite se samo krkljanca koji nastane svaki put kada se održava aeromiting na Batajnici.
Da postoje ovakve staze, mnoštvo mladih posetilaca bi dolazilo - biciklima...

Tokom sledećeg aeromitinga bici. staza će se pretvoriti u pešačku (možda naiđe i neko sa motorom). 100% sam siguran u to i onda/tada nema šanse voziti bajs tuda.

Misliš da među stanovnicima Batajnice ima toliko zaljubljenika u letenje i vojne avione? :p
 
Ne. :)

Nego, kao i uvek, zbog prevelike gužve, busevi će ostati zarobljeni i ako se pomere, pomeriće se nešto neznatno za pola sata npr. Dobar deo putnika će sići sa busa (na stanici ili van nje, zavisi od vozača da l' će otvoriti vrata) i krenuće pešaka do aerodroma. Umesto da idu drumom, pored automobila, oni će videti stazu sa strane i prebaciće se na nju.
 
Da, verovatno bi bilo tako.
Ali, bilo bi odlično kada bi se napravila staza.
 
Pešaci se bune zbog velikog broja biciklista na biciklističkim stazama

BEOGRAD, 3. septembar 2013, (Njuz) – Veliki broj biciklista koji se svakodnevno može videti na biciklističkim stazama širom grada izazvao je negodovanje brojnih pešaka koji te površine koriste za šetnju.


biciklisticka-staza-300x198.jpg


Kako Njuz saznaje, glavna zamerka Beograđana kada su biciklisti u pitanju je to što se oni ponašaju kao da biciklističke staze postoje isključivo zbog njih.

Mira Andrijašević (44) iz Novog Beograda kaže da se zbog vlasnika bicikala oseća nebezbedno svaki put kada šeta biciklističkom stazom.

- Živim u neposrednoj blizini biciklističke staze koja vodi ka savskom keju i kada dođe lepo vreme šetnja stazom za mene postaje prava noćna mora. Gomila bahatih biciklista svakoga dana prolazi tuda, opominje me da se sklonim, pa ne smem ni jednog momenta da se opustim dok šetam jer se plašim da me neki od njih ne udari biciklom – navodi gospođa Andrijašević u izjavi za Njuz.

Njen komšija Petar Popivoda (63) smatra da biciklisti pored tolikih ulica i trotoara nemaju šta da traže na biciklističkoj stazi.

- Njihovo objašnjenje da samo ime biciklistička staza ukazuje na to da je ona namenjena isključivo biciklstima je potpuno besmisleno jer bi, po toj logici, pešaci trebali da prelaze ulicu isključivo na pešačkom prelazu – rekao je on.

Popivoda je najavio da će pešaci zatražiti od gradskih vlasti da biciklistima zabrane pristup biciklističkim stazama ukoliko oni žele da ih koriste isključivo za vožnju bicikala.

- Neka stazom idu peške, kao svi normalni ljudi, a ako im se baš vozi bicikl neka im grad obezbedi prostor za tako nešto, ali negde van naselja, da nikom ne smetaju – dodao je Popivoda.

Read more: http://www.njuz.net/pesaci-se-bune-zbog ... z2dpQvfu9r
 
Makar nije pobegao sa mesta udesa. Nadajmo se da osoba sa bicikla nije ozbiljno povređena.
 
Mene zanima da li Beograd i Srbija imaju mogucnost transformacije starih neupotrebljavanih pruga u biciklisticke staze.
Naime u Kanadi i Americi vec neko vreme postoje duge utabane staze kojima su nekad isli vozovi, a sada se po njima teraju bicikla. Prosle godine sam se biciklala na Cape Cod-u na stazi dugoj nekih 35km. Proslog vikenda, sat vremena od Montreala u brdima vozila sam tocak gde je nekada isao voz u razdaljini i do 230km. Ako Beograd nema dovoljno zastarelih i napustenih sinskih sistema, mozda je ovo vise onda za regionalni razvoj temu ili pak modernizaciju zeleznice ;)
Zamislite tu malu investiciju i kakav profit moze doneti drzavi. Em sto se tice zdravstvenog stanja stanovnika, em od turistickih usluga. Poskidate sine, prodate ih u staro gvozdje i za te pare se utaba sitni sljunak sirine nekih 2.5m. Sagradi se par parking mesta, na svakih 10km - 15km za one koji ne mogu sve u cugu isterati, postavi se par klupica duz puta. Lako se odrzava. Onda okolo krenu da nicu prenocista i gostionice. Mislim da bi mogli i Evropu privuci da nas istrazuje na ovaj bezbedan nacin, mada koliko vidim oni imaju nesto sl. ali su im staze dosta kratke pa ne mogu da budu turisticke destinacije. Zbog pogodnosti koje je zeleznicka infrastruktura ostavila za sobom, sve je vec razgrceno i nagibi nisu veliki, hladovina od okolnih drveca dusu dala za rekreaciju i zabavu…
Zimi se ti puteljci iskoriste za cross-country skiing.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Cod_Rail_Trail
https://en.wikipedia.org/wiki/Parc_Linéaire_Le_P'tit_Train_du_Nord
http://www.bonjourquebec.com/qc-en/attr ... 8313.html2
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_r ... _in_Canada
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_trails

Znate li za takve napustene pruge? Tramvajske i vozne?

DgOcKJwq

bLY7oC2H
 
Pada mi na pamet ostatak trase cirine pruge do obrenovca ,postoje i zgrade stanica ,recimo ima takvih trasa po vojvodini u izobilju
 
Staklena_Wool_nica":3cj8gm45 je napisao(la):
Mene zanima da li Beograd i Srbija imaju mogucnost transformacije starih neupotrebljavanih pruga u biciklisticke staze.
Naime u Kanadi i Americi vec neko vreme postoje duge utabane staze kojima su nekad isli vozovi, a sada se po njima teraju bicikla. Prosle godine sam se biciklala na Cape Cod-u na stazi dugoj nekih 35km. Proslog vikenda, sat vremena od Montreala u brdima vozila sam tocak gde je nekada isao voz u razdaljini i do 230km. Ako Beograd nema dovoljno zastarelih i napustenih sinskih sistema, mozda je ovo vise onda za regionalni razvoj temu ili pak modernizaciju zeleznice ;)
Zamislite tu malu investiciju i kakav profit moze doneti drzavi. Em sto se tice zdravstvenog stanja stanovnika, em od turistickih usluga. Poskidate sine, prodate ih u staro gvozdje i za te pare se utaba sitni sljunak sirine nekih 2.5m. Sagradi se par parking mesta, na svakih 10km - 15km za one koji ne mogu sve u cugu isterati, postavi se par klupica duz puta. Lako se odrzava. Onda okolo krenu da nicu prenocista i gostionice. Mislim da bi mogli i Evropu privuci da nas istrazuje na ovaj bezbedan nacin, mada koliko vidim oni imaju nesto sl. ali su im staze dosta kratke pa ne mogu da budu turisticke destinacije. Zbog pogodnosti koje je zeleznicka infrastruktura ostavila za sobom, sve je vec razgrceno i nagibi nisu veliki, hladovina od okolnih drveca dusu dala za rekreaciju i zabavu…
Zimi se ti puteljci iskoriste za cross-country skiing.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Cod_Rail_Trail
https://en.wikipedia.org/wiki/Parc_Linéaire_Le_P'tit_Train_du_Nord
http://www.bonjourquebec.com/qc-en/attr ... 8313.html2
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_r ... _in_Canada
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_trails

Znate li za takve napustene pruge? Tramvajske i vozne?

Fenomenalna ideja ali dok se Železnica ne privatizuje vrlo teško izvodljivo jer sadašnji "mozgovi" ne umeju ništa pametno da urade :(
 
Sjajna ideja.
Nešto slično sam video u Helsinkiju, trasu (usek) stare pruge su iskoristili za pešačko biciklističku stazu. Sjajno izgleda:

565029_539014429487530_1457006287_n.jpg


Inače kod nas postoji veliki broj pruga koje se ne koriste, mislim da su hiljade kilometara u pitanju, tako da bi bilo sjajno da se iskoriste.

Recimo pominjana pruga Kovin - Vladimirovac kroz Deliblatsku peščaru, ako se već ne koristi za voz, može makar za bicikl :)
 
pa to je već kod nas urađeno na trasi drugog koloseka oko kalemegdana.

vidi se da pratimo svetske trendove.
 
Vrh