Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

lenonluka":3j2jx9x5 je napisao(la):
Dragi biciklisti koji voze bicikl u Beogradu, zamolio bih Vas da popunite anketu. Anketa je kratka i anonimna, a rezultati će biti upotrebljeni za potrebe završnog rada na Saobraćajnom fakultetu na temu "Bezbednost biciklista u Beogradu".
Po zavrsetku rada ( ocekujem u julu), objavicu rezultate na forumu.

Unapred zahvalan.

https://docs.google.com/forms/d/1DhUfwA ... s/viewform
Мислим да читаш форуме, али не довољно... :kafa: Види се по анкети...
1) Требао си се консултовати са неколико искусних бициклистичких активиста
2) Потребно је изаћи на улицу и анкетирати. Резултати интернет анкете нису релевантни. Евентуално, они могу дати смерницу за неко шире истраживање
3) Ониме што обични грађани перципирају нећеш доћи до тачних података.

Ја сам крајем 2008 илегално вршио истраживање у трамвајском систему, који од следећа четири узрока највише поремећује трамвајски систем:
1) Фактор возач
2) Фактор сигнализација
3) Кршење саобраћајних прописа
4) Коришћење трамвајске баштице као аутомобилске траке
Већина обичних грађана сматра да је под 3) најјачи узрок поремећаја, а управо је најслабији од ова четири. Давао сам и студентима са друмског одсека, и махом су под 3) стављали на прво или друго место. Тачан редослед је 4) утиче највише, затим 2), 1), и на крају 3).
 
Za šest sati vožnje bicikla - 50 dinara

M.Nikolić | 03. 06. 2013. - 15:44h | Komentara: 3
Obrenovčani će od sutra na tri punkta, moći da iznajme bicikle uz simboličnu nadoknadu od 50 dinara, jer je opština u saradnji sa Sportsko kulturnim centrom omogućila građanima novi vid javnog prevoza.
Miroslav Čučković, predsednik opštine Obrenovac kaže da u gradovima koji imaju, kao Obrenovac 75 hiljada stanovnika, širom Evropske Unije, bicikl se može videti kao vid javnog prevoza, a to je usluga koju građani mogu da koriste.

- Pozivam sugrađane da koriste bicikl za rekreaciju, obavaljanje nekog posla ili za šta god oni žele. Građani mogu da iznajmljuju bicikle na tri punkta i ja ih molim da čuvaju bicikle jer su one naše zajedničko dobro. Sa simboličnom cenom od 50 dinara za šest sati korišćenja mi smo želeli da bicikle svima budu pristupačne. Sav prihod koji se bude zaradio od iznajljivanja koristiće se za nabavku novih i modernijih bicikala – kaže Čučković.

Punktovi se nalaze ispred zgrade Sportsko kulturnog centra, ispred zgrade opštine Obrenovac i bazena.

Bicikle mogu da iznajmljuju samo punoletne osobe ili maloletne osobe uz pratnju odraslih.

Pravilnikom je regulisan način iznajmljivanja, a građani će moći pravilnik da pogledaju na sajtu GO Obrenovac i JP Sportsko kulturni centar.

Petar Jovičić, vd direktora JP Sportski centar kaže da ukoliko se ova akcija pokaže kako treba planirano je da se na još nekoliko mesta u gradu postave punktovi za rentiranje bicikli.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/386012 ... -50-dinara
 
capture.jpg
 
dzonihsv":d3q4jpol je napisao(la):
Bulevarac":d3q4jpol je napisao(la):
Kada vozis rolere, smoris se ziv ako staza nije cista, mnogo je teze nego na biciklu.

Znaš da se roleraši tretiraju kao pešaci i da je svima osim biciklistima (tu upada i moped do 50 kubika) zabranjeno kretanje na bici. stazi. ;)

Opusteno, role su pukle, kupio sam bajs :mrgreen:
 
Čini mi se da se radi jedna staza/trotoar ispod petlje kod Mosta na Adi, ova prva petlja na NBG strani. TJ, postavljeni su ivičnjaci, nešto od ova dva se sigurno radi :)
 
Sa Beolanda, tenderi
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... U-8-13.pdf
Његошева 84
http://www.beoland.com
КОНКУРСНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА ЈАВНУ НАБАВКУ МАЛЕ ВРЕДНОСТИ
Снимање изграђених објеката - бициклистичких стаза на Новом Београду са провођењем у катастру непокретности


Drugim rečima - staze, iako su odavno "uasfaltitane" u već postojeće trotoare, još uvek nisu ucrtane i ozvaničene, pa nemaju ni upotrebnu dozvolu, pa se stoga i ne održavaju.
Snimanje stanja je manje više normalna stvar, ali kada se sve uzme u obzir, ja bih ipak ostao pri stavu da su izgrađene na divlje, bez logike i neke preke potrebe. Isti efekat, sa ravnijim asfaltom bi se postigao ucrtavanjem i onim najbitnijim - obaranjem ivičnjaka. A ivičnjaci su pristojno oboreni tek par godina nakon raskopavanja i posnovnog asfaltiranja trotoara.
 
Ne znam za vas, ali meni 'obaranje ivičnjaka' sa onim tanjim ivičnjakom (belim) slabo radi posao jer ostaje nekoliko cm razlike.
Ona varijanta kada se sam asfalt spusti na visinu puta mi je daleko bolja.
 
To obaranje ivičnjaka je odrađeno traljavo ili sa glupim planom da biciklista uspori pre svake raskrsnice. Aj' 2-3 ivičnjaka i nekako da iskuliraš, ustaneš pri prilasku preko njih i slično... ali, kad to moraš da radiš svakodnevno po više od 2-3 puta, e to ubija u pojam. Ko god da je radio staze, uspeo je u svojoj namere - da se ne koriste u tolikoj meri, zbog glupih ivičnjaka (pešaci po stazama se podrazumevaju) i da zbog toga dosta ljudi vozi po samom drumu.
 
mekbejn":3cso23je je napisao(la):
Ne znam za vas, ali meni 'obaranje ivičnjaka' sa onim tanjim ivičnjakom (belim) slabo radi posao jer ostaje nekoliko cm razlike.
Ona varijanta kada se sam asfalt spusti na visinu puta mi je daleko bolja.

Ja sam i mislio na obaranje ivičnjaka asfaltom... što zapravo i nije obaranje ivičnjaka, već uklanjanje i postavljanje mini rampi od asfalta.
Ovo nije urađeno svugde, ali tamo gde jeste - sasvim je korektno.

Po meni, NBG su upravo ivičnjaci najveći problem i elementarni preduslov da povećanje broja biciklista, a ne staze u drugoj boji na postojećem trotoaru.
 
e dobro, razumemo se.
Na gomili mesta postoje obe vrste 'obaranja', a ja uvek preferiram ofo sa asfaltom. Čak na nekim mestima je to po nekoliko metara udaljeno od bici staze (npr preko puta S. Merkatora) ali svejedno taj put biram.

A i sramota je da se sada ijedan trotoar/put pravi bez oborenih ivičnjaka, civilizacijski smo valjda na nekom nivou.
 
Bio do Subotice poslovno, pa ostao dan duže da vozim bajs, koritim još od prošlog puta SuBike servis.

Evo kako cepaju poštari:

dsc2266.jpg


Izgleda kao gužva ispred udruženja ljubitelja bicakala a ono pošta i poreska uprava :)

dsc2263.jpg
 
društvo, može mala pomoć?
Hteo bih posle posla na Adu, iz pravca Arene. Koja mi je najbolja varijanta, AF borbe do J. Gagarina, pa se odatle penjem na bici stazu na Mostu na Adi? I uopšte, koje je trenutno stanje ovog mosta za prelazak biciklom, stepeništa na obe strane su ok?

U povratku bih išao do Brankovog pa uz kej do Retenzije?
 
Slobodno idi tako kako si planirao.

Inače, nema nikakvog stepeništa preko Mosta na Adi (osim onog kod lifta, koje se ne isplati koristiti). Jedino gde ima stepeništa jeste ispod mosta, na stazi, u pravcu ka 25-om. Ima kao neki buđavi mostić kojeg po svemu sudeći, neće ukloniti/zameniti bukvalno do kraja svih radova oko samog Mosta na Adi.
 
dzonihsv malo si me zbunio
nema nikakvog stepeništa preko Mosta na Adi (osim onog kod lifta, koje se ne isplati koristiti).

Imam nameru da BGvozom sa bajsevima dodjem do NBgd buvljaka
da se spustim preko stepeništa mosta do špica Ade
a tako isto u povratku , jel to zgodno kako se ne isplati ?
ili tvoja recenica glasi da stepenište uz stub sa špica ade nije još u funkciji ?

kopmania doduse u januaru još slikovao ovo :
kopmania":pdnfvrbc je napisao(la):
Eво осветљење степеништа и лифт, не знам да ли је већ неко качио слике

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
boca-ica":1nzluqkg je napisao(la):
dzonihsv malo si me zbunio
nema nikakvog stepeništa preko Mosta na Adi (osim onog kod lifta, koje se ne isplati koristiti).

Imam nameru da BGvozom sa bajsevima dodjem do NBgd buvljaka
da se spustim preko stepeništa mosta do špica Ade
a tako isto u povratku , jel to zgodno kako se ne isplati ?
ili tvoja recenica glasi da stepenište uz stub sa špica ade nije još u funkciji ?

Liftovi ne rade, stepenište je smor za spuštati bajs (prohodno je, kad se ne oseća na urin). Mnogo je bolje voziti nonstop stazom preko mosta (ujedno, čim pređeš most, odma' se uključuješ na bici. stazu), bez cimanja da nosiš gore/dole bicikl po stepenicama.
 
@boca-ica

Lift će imati svrhu samo ako ideš do veslačkih klubova ili do Ade safari. Odokativno ti mogu reći da će kad lift proradi trebati isto vremena da se sačeka jedna tura kao i da normalnim putem nastaviš ka Adi. Ako uhvatiš nizbrdicu bez pedalanja dolaziš skoro do skretanja za Adu...

Peške da ideš stepenicama se sigurno neće isplatiti...
 
dzonihsv & astrodule
hvala :)
ja se radovao tim stepenicama :(

Cudo jedno za tolke pare da nisu i stavili spiralnu ,,traku,, betona uz ivice stepenista za guranje bicikla ,
jer pri projektovanju glavna pretpostavka je bila da ce pilonsko stepenište
koristiti ciljana grupa ,tj posetioci -rekreativci Ade

Treba biti izrazito glup i prevideti da bicikl koriste rekreativci :dil:

Da je moguce, glavnog drp-projektanta bih naterao
da ponovo ali o svom trošku napravi spiralne umesto ovih debilnih ,,kockastih,,
makar kao ove naj obicnije

 
Ja nisam ni pomišljao da će staviti stepenice na to mesto kad sam čuo da će biti moguć "silaz" pravo na Adu.

Već sam zamišljao da tu vozim bajs kao u onim USA parkinzima iz filmova iz 80-ih...
 
E evo da se javim, juče sam odradio finu turicu.
Od Jurija Gagarina uređeno je penjanje na most, prešao most (malo smara što je veći deo uspon :)), pa ona ne liftom na sam špic Ade, već se izlazi na Radničku, i spaja sa stazom koja ide od centra grada.

U povratku tom istom stazom do Brankovog mosta, gde sam video da lift radi do 8 (krene to sam zaboravio), pa stepeništem gore na most, i na kraju stazom uz kej do Hotela Yu.

Kad saberem sve, prešao sam preko 20 km (uključujući i jedan krug na Adi), vrlo lepa rekreacija.

Sve u svemu, zadovoljan sam. Nadam se da ću ubuduće češće da idem biciklom na Adu, definitivno vredi.
 
за промену није лоше уместо преко Моста на Ади прећи чамцем
 
Две слике од данас које показују заузеће бициклистичке стазе:

- Ова продавница је заузела више од пола стазе, а на стазу је поставила велике дрвене "гајбе" са лубеницама, поврћем, расхладне витрине,... Продавница се налази у блоку 45 у улици Др. Ивана Рибара са десне стране гледано у правцу улице Јурија Гагарина


- Такси станица у блоку 70 у Гандијевој улици (преко пута мале Пирамиде), гледано у правцу улице Јурија Гагарина. Иако им је дозвољено да могу да стоје у улици и на тротоару код саме раскрснице, проширили су се и на овај део тротоара и бициклистичке стазе.
 
orion":3kyz4ohm je napisao(la):
за промену није лоше уместо преко Моста на Ади прећи чамцем

meni nije za promenu pošto sam više puta išao tako a sada prvi put preko mosta.
Ali u svakom slučaju lepo iskustvo je ići čamcem, za preporuku
 
Ево како изгледа веза између Нове и С. Пазове. Занимљиво је зато што би слична стаза која би повезивала Батајницу и Земун имала неуопоредиво више корисника.

На излазу из Н.Пазове прво има пар стотина метара бетонских плоча

img156.jpg

img158.jpg


потом стаза одличног квалитета, клупе на сваких 100 метара или чешће. Једино ми није јасно зашто нису посађени платани на овом делу.

img161.jpg

img162.jpg

img163.jpg


део кроз насеље је такође добро одрађен
img164.jpg


Ево једне занимљивости, на ж. станици и Н.Пазови постоји много места да се паркира бицикл, ја сам усликао једа део али овога је бар дупло више са свих страна, може се паркирати сигугно више од 100 бицикала, али само је један паркиран а два закључана за бандеру код самих перона. Наравно џаба је поставити паркинг места за биц ако она не изгледају безбедно а ова заиста тако не изгледају.
img165.jpg
 
Vrh