Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ма јасно је све, нигде у ЗОБСу није забрањено да се од Бранковог Моста дође до Вука, али у пракси је то готово неизводљиво. Генерално ми је стало до тога да бициклисти нису глинени голубови јер пре него што сам сео за волан превалио сам хиљаде колометара бајсом, тако да сам прилично добро сагледао све опасности, од лудака који отварају врата после паркирања а да не примете бициклисте (све улице у БГ су и паркинзи) до лудака који бициклисте и не сматрају за учеснике у саобраћају па немају проблем да их стерају у канал приликом обилажења (доста пута сам осетио бес камионџија који су ми се залепили за ауто јер их је нервирало што сам успорио чекајући прилику да обиђем бициклисту).
Значи инфраструктура, одржавање исте, вођење рачуна о безбедности, при томе мислим и на неопходност едукације бициклиста о коришћењу светлосне сигнализације. Тек после тога да причамо о алтернативном транспорту. Да су ти који причају о алтернативном транспорту бар мало искрени побринули би се да се гради инфраструкрура у предграђу јер у предграђу постоји потреба за прелажењем релативно кратких деоница које нису покривене градским превозом.

Проблем чишћења снега зими по тротоарима је огроман, толики да комотно заслужује своју тему. Посебно се односи на ситуације када су возила паркирана на тротоарима. То је више везано за пешаке, тужно је видети затрпан тротоар поред школа док ђаци ходају клизавим коловозом и труде се да одрже равнотежу док возачи дивљају у ситуацији кад готово да и немају контролу над возилом.
 
U centru nisu ni potrebne biciklisticke staze. U centru grada su potrebne pesacke i pesacko biciklisticke ulice .
 
orion":16z6tvqb je napisao(la):
од Бранковог Моста дође до Вука


Malo jezivo uz Brankovu, ali jedna od savladivijih uzbrdica u Beogradu, problem nastaje ako je više autobusa zaustavljeno u redu, jer je jedino bezbedno sačekati - ostati uz ivicu kolovoza, ozbiljan problem nastaje kod raskrsnice za Zelenjak - vozila stalno seku na dole i teško je preseći to skretanje da bi se nastavilo pravo, a iz uključenja odozdo ulaze jako brzo ka tunelu. Onda olakšanje što se bezbednosti tiče, ali nešto teža uzbrdica kroz Prizrensku. Onda od Terazija, opušteno, kuda god hoćeš. Kralja Milana, Bulevar Kralja Aleksandra, dušu dali za biciklo. Samo još da dobiju traku ili da se poveća ograničenje brzine i milinica. Da ne spominjem Krunsku koja je jednosmerna u tom pravcu, a takve su posebno uživanje za vožnju.
 
Upravo sve te ulice koje si pomenuo treba sto pre pretvoriti u pesacko biciklisticke iako vidim tebi se vise svidja da i dalje vozis u simbiozi sa cetvorotockasima.
 
Бранкову претворити у пешачко бициклистичку? Мислим да је интерес свакога ко посећује ову тему побољшање услова за бициклисте али треба бити реалан. Ја да сам нека власт и да ме боли брига за бициклисте највише бих волео да бициклисте представља неко са нереалним идејама јер бих их на тај начин најлакше откачио јер би сами себе дисквалификовали за озбиљан разговор.
 
Ne mislim da je ideja sama po sebi nerealna, ali treba razmišljati na duže staze i rešavati trenutne probleme. Kako ćemo ogroman broj ljudi koji prolazi kroz Terazijski tunel transportovati do Pašića ili do Doma Omladine?

Koja nam se rešenja nude, koliko društvenog proizvoda oduzimaju, kako ćemo ih implementirati i koliko treba vremena za tako nešto? To su, čini mi se, najvažnija pitanja.

Mislim da bi malo farbe da se obeleži deo puta za bicikliste mnogo više poboljšalo naš položaj na kratke staze. To ne znači da ne sanjam o gradu bez automobila, ali ako to ozbiljno i želimo, tome se mora ozbiljno pristupiti. Ne možemo se nadati da će neka "vlast" odjednom "progledati", kao da oni nemaju svoje poslovne interese u tome da održe saobraćajnu situaciju takvom kakva je.
 
Za razliku od ozbiljnih poduhvata koji pretvaraju buduca pokolenja u ozbiljne duznike, u slucaju pesackih ulica ozbiljno ulaganje iznosi koliko nekoliko saobracajnih znakova. Ozbiljno je i stanje zdravlja ljudi i izgleda, bas te ulice koja je posle 20 godina pocrnela od cistog vazduha i jos mnogo sta je ozbiljno.

Tacno je da nije ocekivano da sutra ovako vazne saobracajnice ostanu bez vozila, ali ovde se raspravlja, predlaze i razmislja i malo dalje od sutra.

Ali alternativni pravac je vrlo siroka Jug Bogdanova ulica, za vozila i naravno bez ili sa nekoliko bus linija, jer resenje izmestanja okretnice na Zelenom vencu je jedno od najbitnijih pitanja kojim se takodje nedovoljno ozbiljno bavi bilo ko. Kad vec pominjemo sta je ozbiljno...
 
Док код нас још увек размишљају да ли да наставе са изградњом бициклистичких стаза, у Холандији размишљају о увођењу грејања бициклистичких стаза, да људи могу да вози бицикле и зими. Ево чланка о томе са Е капије, а чланак је објављен у октобру прошле године.

Holandija uvodi grejanje na biciklističkim stazama
U želji da podstaknu što više ljudi da i tokom zime voze bicikl, ali i da smanje broj povreda uzrokovanih ledom, holandski istraživači predložili su da se biciklističke staze ubuduće zagrevaju.
- Ideja je da se ispod staza postavi sistem koji će sprečiti formiranje leda tokom zime - kaže inženjer Marsel Berefijn iz konsalting kompanije "Tauv".
Nekoliko holandskih opština je već izrazilo interesovanje za pomenuti sistem koji bi koristio geotermalnu energiju na dubini od 30 do 50 metara ispod zemlje.
Troškovi postavljanja sistema procenjuju se na 20.000 do 40.000 evra po kilometru staze čija ukupna dužina na celoj teritoriji Holandiji premašuje 35.000 kilometara.
Berefijn, međutim, više voli da govori o pragmatičnoj strani projekta.
- To će omogućiti velike uštede. Biće potrebno manje soli za otapanje leda, smanjiće se medicinski troškovi zbog povreda, a ljudi će manje koristiti svoje automobile jer će se radije voziti biciklom -objasnio je on, podsetivši da se svake godine zabeleži oko 7.000 padova sa bicikla.
Holandija ima blizu 18 miliona bicikla na 16,5 miliona stanovnika.

http://www.ekapija.com/website/sr/page/647914/1
 
Гага":2lsiz4pu je napisao(la):
Док код нас још увек размишљају да ли да наставе са изградњом бициклистичких стаза, у Холандији размишљају о увођењу грејања бициклистичких стаза, да људи могу да вози бицикле и зими. Ево чланка о томе са Е капије, а чланак је објављен у октобру прошле године.

Holandija uvodi grejanje na biciklističkim stazama
U želji da podstaknu što više ljudi da i tokom zime voze bicikl, ali i da smanje broj povreda uzrokovanih ledom, holandski istraživači predložili su da se biciklističke staze ubuduće zagrevaju.
- Ideja je da se ispod staza postavi sistem koji će sprečiti formiranje leda tokom zime - kaže inženjer Marsel Berefijn iz konsalting kompanije "Tauv".
Nekoliko holandskih opština je već izrazilo interesovanje za pomenuti sistem koji bi koristio geotermalnu energiju na dubini od 30 do 50 metara ispod zemlje.
Troškovi postavljanja sistema procenjuju se na 20.000 do 40.000 evra po kilometru staze čija ukupna dužina na celoj teritoriji Holandiji premašuje 35.000 kilometara.
Berefijn, međutim, više voli da govori o pragmatičnoj strani projekta.
- To će omogućiti velike uštede. Biće potrebno manje soli za otapanje leda, smanjiće se medicinski troškovi zbog povreda, a ljudi će manje koristiti svoje automobile jer će se radije voziti biciklom -objasnio je on, podsetivši da se svake godine zabeleži oko 7.000 padova sa bicikla.
Holandija ima blizu 18 miliona bicikla na 16,5 miliona stanovnika.

http://www.ekapija.com/website/sr/page/647914/1


E, to se zove "izgradnja biciklističkih staza".
 
Nacrtao sam mapu Beogradskih biciklistickih staza i okacio na belgrademaps.com

100_printsveen-biciklisticke.png


http://www.belgrademaps.com/sr/biciklisticke-staze/index.1.html

Fali mi nekoliko bitnih informacija:

- radno vreme lifta na Brankovom mostu
- Tacno ime i telefon rent a bika na Adi
- ostala meste gde moze da se iznajmi bajs i dobri servisi

Ako vidite da nesto fali ili nije tacno javite da ispravim/dodam
 
Sve informacije koje tražiš mogu da se prikupe u jednoj "turi" ali trenutno nije sezona pa da neko napravi taj krug, osim ako baš nije entuzijasta...
 
@Zidar

Ne vidoh poruku ranije. Mogao sam juče sve da ti pribavim laganica. Za lift znam da preko zime ima skraćeno radno vreme (videću koje).

Ako budem išao narednih dana do Ade, obići ću navedene lokacije.
 
Prošao sam danas pored Brankovog... Radno vreme lifta tokom zime je 08-16h, tokom leta 08-22h.
 
^^^^^ zahvaljujem :kk: , azuriracu mapu cim prije

Sve sugestije za popunjavanje mape su dobrodosle, vec mi je predlozeno da dodam Dunavski put, evropsku biciklisticku trasu koja prolazi kroz Beograd, sada smisljam kako da je prikazem a da se ne pobrka sa biciklistickim stazama.

Dobro bi dosao polozaj i kontakt pouzdanih servisa kao i lokacija javnih cesama u blizini biciklistickih traka.


Kakva je situacija sa liftovima na mostu na Adi? Koji liftovi su sagradjeni, da li rade, koje im je radno vreme?
 
Česme:
- dve na potezu od hotela Jugoslavija do Ušća
- na platou kod ugašene "Večne vatre"
- na stazi kod Brankovog mosta, ispred baze rečne policije
- kod spomenika braniocima Beograda 1915 na Dorćolu
- staza duž save kod Sajma, pored je servis za bicikle
- Savski kej, donja staza: blok 70 jedna u nivou Omladinskih brigada, jedna u nivou Gandijeve, pored Gandijeve iste, jedna u nivou Nehrouve
- na Adi ih ima na svakom koraku, ima jedna velika blizu kružnog toka (pored je servis za bicikle)

Česme su zatvorene van sezone, kao i većina javnih česmi. Osim ovih novih na Savskom keju, ostale možeš lako locirati na Bing mapsu.
 
zidar":36xqkg23 je napisao(la):
^^^^^ zahvaljujem :kk: , azuriracu mapu cim prije

Nema na čemu. Jedino nisam proverio kontakt telefon onog bike centra na Adi (to ću sledeći put, ako u međuvremenu ne nabaviš isti).

zidar":36xqkg23 je napisao(la):
Dobro bi dosao polozaj i kontakt pouzdanih servisa kao i lokacija javnih cesama u blizini biciklistickih traka.

Za sad si servise dobro pokrio na postojećoj bici. mapi. To su ti mahom svi iole ok servisi. Česme je relja lepo popisao.

zidar":36xqkg23 je napisao(la):
Kakva je situacija sa liftovima na mostu na Adi? Koji liftovi su sagradjeni, da li rade, koje im je radno vreme?

Ne radi ništa od toga, niti liči da će uskoro proraditi. Bukvalno sve to izgleda k'o siva faza neke gradnje (gde ima posla još).
 
Evo i info o bike centru.

Zvaničan naziv je ''Bike Centar Ada Ciganlija''. Kontakt brojevi telefona su: 064/25-45-668 (iznajmljivanje bajkova i informacije) i broj telefona servisnog dela istog centra: 063/708-9-708.
 
Zidar,lift na Adi si dobro nacrtao dok su druga dva lifta sa druge strane mosta,to jest nizvodne.
 
I ovo potpada pod termin ''biciklističke staze''. Ko nije upoznat, ovo je deo (verovatno) najpoznatnije bici. staze u Srbiji: 25.maj - Ada.

 
dzonihsv":1koydyt9 je napisao(la):
I ovo potpada pod termin ''biciklističke staze''. Ko nije upoznat, ovo je deo (verovatno) najpoznatnije bici. staze u Srbiji: 25.maj - Ada.


Tačno ovde sam uživo video Laru Kroft (figura, frizura... znate već) samo što je umesto šorca nosila neke uske crne pantalone, a umesto pištolja imala je bič (a ličilo kao na pendrek) zataknut u duboku čizmu....




Naravno, devojka došla od prekoputa, sa Hipodroma :D
 
relja":2s4rpqos je napisao(la):
dzonihsv":2s4rpqos je napisao(la):
I ovo potpada pod termin ''biciklističke staze''. Ko nije upoznat, ovo je deo (verovatno) najpoznatnije bici. staze u Srbiji: 25.maj - Ada.


Tačno ovde sam uživo video Laru Kroft (figura, frizura... znate već) samo što je umesto šorca nosila neke uske crne pantalone, a umesto pištolja imala je bič (a ličilo kao na pendrek) zataknut u duboku čizmu....




Naravno, devojka došla od prekoputa, sa Hipodroma :D


Што реко мој кум: "Беж`те рибе, ево инжењера"!:)
 
Taj lični podatak se namerno ostavlja za pogodoni trenutak, čisto da potvrdi dobar utisak zbog očiglednih kvaliteta.
 
Згодно би било ове податке везане за локацију поставити на гугл мапе, да бициклисти могу да скину фајл и убаце га у навигацију.
 
zidar":258dbqev je napisao(la):
Nacrtao sam mapu Beogradskih biciklistickih staza i okacio na belgrademaps.com

100_printsveen-biciklisticke.png


http://www.belgrademaps.com/sr/biciklisticke-staze/index.1.html

Fali mi nekoliko bitnih informacija:

- radno vreme lifta na Brankovom mostu
- Tacno ime i telefon rent a bika na Adi
- ostala meste gde moze da se iznajmi bajs i dobri servisi

Ako vidite da nesto fali ili nije tacno javite da ispravim/dodam


Zamerke:

Linije koje predstavljaju biciklističke staze stavljao si pored linije koje predstavljaju kolovoz, što u situacijama kada postoji jednosmerna biciklistička staza sa obe strane ulice pogrešno. Ukoliko si želeo jednu liniju, onda stavi na sredinu, tj. preko linije koja predstavlja kolovoz ili označi staze sa obe strane ulice gde postoje kao takve.

Takođe, u Zemunskoj ulici postoji biciklističke staze samo na nekoliko prelaza kolovoza, ali ne i između - niti je izgrađeno, niti ikad obeleženo. Takođe, na ulazu u Vojvođansku iz Dr Ivana Ribara postoji znak da se završava biciklistička staza.

Što se tiče ostalih malih prekida i nelogičnih krivudanja, bravo što si to primetio. Ipak je ovo najbolja mapa do sad, ali naša je preciznija i 99% tačna: http://www.uzb.rs/mapa-bic-staza.html

:)
 
Vrh