jlaki":1eygv48j je napisao(la):mekbejn":1eygv48j je napisao(la):Molim te pitaj kakve su šanse za onu stazicu uz autoput što je neko ovde crtao. Uz ovo u Kneza Miloša po meni bi dramatično popravilo stanje u istočnom delu grada.
Ja sam to crtao i rekao sam već da hoću
Koliko ja znam Obrenovac je opština u Beogradu.dzonihsv":1i4zeyzh je napisao(la):Gradom Obrenovcom ili gradom Beogradom?
10/01/2013 - 16:19
BG KAO AMSTERDAM: Predlog za novu vrstu parkinga za bicikle
Uz predstavljanje liste prioritetnih mesta za postavljanje novih parkinga za bicikle, u tom udruženju navode da će zatražiti postavljanje parkinga ispred osnovnih, srednjih i visokih škola, fakulteta Univerziteta u Beogradu, studentskih domova i restorana, pošta, pijaca, stadiona, domova zdravlja...
Udruženje “Ulice za bicikliste” saopštilo je danas da su do sada označena 82 mesta na kojima su potrebni parkinzi za bicikle i da se još razmatraju precizna mesta za još 15 lokacija.
Kako je navedeno, udruženje “Ulice za bicikliste” je pre mesec dana pokrenulo akciju prikupljanja predloga za mesta za postavljanje nove, bolje vrste parkinga za bicikle najavljene od Sekretarijata za saobraćaj Beograda.
Uz predstavljanje liste prioritetnih mesta za postavljanje novih parkinga za bicikle, u tom udruženju navode da će zatražiti postavljanje parkinga ispred osnovnih, srednjih i visokih škola, fakulteta Univerziteta u Beogradu, studentskih domova i restorana, pošti, pijaca, stadiona, domova zdravlja…
U tom udruženju ističu i da će tražiti i obezbeđivanje čuvanih parkinga za bicikle u okviru javnih garaža i parkirališta, Beogradske autobuske stanice i većih železničkih stanica.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Београд
Нових бициклистичких стаза нема на хоризонту
Иако је планирано да Београд до 2021. године требало има 130 километара стаза за вожњу на педале, у току 2012. није изграђен ниједан нови метар.
Београдским бициклистима је на располагању 66 километара стаза у Новом Београду и Земуну, као траса од Дорћола до Аде Циганлије. Идејним пројектом бициклистичких коридора кроз Београд, предвиђено је да се до 2021. изгради мрежа бициклистичких стаза дуга 130 километара. Стазе би повезивале центар града са Дорћолом, Миријевом, Звездаром, Вождовцем и Бањицом, затим насељима Медаковић Један и Два, као и са Новим Београдом и Земуном.
Једна од најоптерећенијих београдских саобраћајница – Улица кнеза Милоша – такође би требало да добије своју бициклистичку стазу. Планом је предвиђена и стаза за љубитеље окретања педала од Булевара краља Александра до Мостарске петље. Бициклистичка стаза требало би да буде продужена ка Топчидерској звезди, као и према Београдском сајму, где ће се спојити са већ постојећом, која вијуга обалом Саве.
Овај план је за сада само пројекција лепих жеља: празна градска каса разлог је што у току 2012. није изграђен ни метар бициклистичких стаза, а грађевински захвати у том правцу нису планирани ни за 2013. годину. Отежавајућу околност за инвестирање у овај вид саобраћаја је и чињеница да је реч о замашним улагањима: опремање, тј. обележавање километра бициклистичке стазе кошта 167.000 динара.
Процена је да у сезони двоточкаше у главном граду вози око 15.000 суграђана. Највећи проблем им је, осим мањка стаза, низак ниво саобраћајне културе осталих учесника у промету.
Да би се домогао „оаза” на Савском и Земунском кеју, које се спајају на Бранковом мосту, где специјални лифт омогућава спуштање двоточкаша на десну савску обалу, престонички бициклиста који живи подаље од ових стаза мора да вози „раме уз раме” са колонама аутомобила, у којима су возачи који пречесто немају разумевање за поклонике кретања на педале.
Мирко Радованац, председник „Југо циклинг кампање”, тврди да се у градуништа не ради да би се бицикл интегрисао у саобраћајни систем. Генералним урбанистичким планом предвиђено је да се од 2020. године буде омогућено да око 2,5 одсто житеља престонице користибицикле, што је око 100.000 кретања по дану.
----------------------------------------------
На два точка ван града, уместо по граду
Студија о могућности изградње бициклистичких стаза у Београду, коју је наручио Секретаријат за саобраћај, а израдио Саобраћајни факултет, показала је да за бициклистичке стазе има места и на Звездари, Дорћолу и у центру града. Али, та студија у некој фиоци скупља прашину и чека економски боље дане. Према плану који је зацртала дирекција, до 2021. године требало би да буду изграђене само стазе које ће повезивати само излетишта око Београда и то на релацијама Београд – Обедска бара (дужине 108 км), Београд–Авала (73км) и Београд–Умка (22км).
----------------------------------------------
Кратка и скромна историја
1998.
Почела изградња прве бициклистичка стаза у Београду, од Дорћола до Аде Циганлије, дугачке 7,5 километара, која је завршена 2002. године
2005.
Главни град је добио бициклистички лифт на Бранковом мосту. Зимско радно време му је од 8 до 20 сати, а летње од 8 до 23 часа, а капацитет десет биикала
2008.
Завршена изградња бициклистичких стаза на Новом Београду, које се простиру између Блока 45, Ушћа и хотела „Југославија”
2011.
Обављена реконструкција дела бициклистичке стазе Дорћол –Ада Циганлија. Одсудну заслугу за реализацију имала је иницијатива младог градског активисте Филипа Вукше.
Д. Спаловић POLITIKA
објављено: 14.01.2013.
nikola011":xdlhrutv je napisao(la):..............
Овај план је за сада само пројекција лепих жеља: празна градска каса разлог је што у току 2012. није изграђен ни метар бициклистичких стаза, а грађевински захвати у том правцу нису планирани ни за 2013. годину. Отежавајућу околност за инвестирање у овај вид саобраћаја је и чињеница да је реч о замашним улагањима: опремање, тј. обележавање километра бициклистичке стазе кошта 167.000 динара.
..................
По закону о саобраћају, бицикл је далеко ближи саобраћају на џади, него на тротоару. Политички појам "алтернативни транспорт" је појам из САД, јер појам "Јавни превоз" се повезује са антикомунистичком паранојом. Да би одржавали аутомобислку политику, они воде ратове и далеко од тога да имају рационалан транспортни систем. Врло је неефикасан, и транспортни систем заснован на аутомобилу вуче 15-20% дохотка, и поред веома високих плата у финансијски најбогатијој држави света. Транспортни систем у градовима Европе где аутомобилски превоз има најнижи приоритет у односу на бициклистички и јавни превоз приликом доделе градског простора, транспорт путника носи само 5% дохотка, а да не говоримо о томе колико је такав транспортни систем ефикаснији.orion":2fyo25aq je napisao(la):Најважније би било поставити паркинге за бицикла код жел. станица. По центру града је изузетно опасно возити бицикл, и изузетно је неодговорно популарисање вожње бицикла по центру, не мислим при томе на ове акције које су у реду јер их ја схватам као популаризација вожње бицикла, већ приче званичника како је то ето еколошки па треба да буде вид алтернативног превоза, треба али никако не у центру града.
По закону о саобраћају, бицикл је далеко ближи саобраћају на џади, него на тротоару. Изузетак су бициклистичке стазе, као обезбеђен простор тамо где их има. Велики проблем је и када зимска служба тако глупо организована да занемарује чишћење простора резервисаног за бициклистички саобраћај и простора резервисаног за пешачки саобраћај, па и једни и други користе ивицу џаде. Ако говоримо о ризичним категоријама, бити путник или возач путничког аутомобила је најчешћи узрок смрти младих од 18-30 година.orion":2fyo25aq je napisao(la):Изнад свега битно је водити рачуна о безбедности бициклиста, свако поређење БГ и Беча па и БГ и НС по питању вожње бицикла је беспредметно. Фокусирати се на изградњу нових стаза и омогућити да бисиклисти могу да користе јавни превоз, пре свега БГвоз да би могли да дођо од једног до другог острва које има стазе.
Молим вас, не обазирите се на глупости објављене у новинама, и лупетања о ценама бициклистичке инфраструктуре. Негде је довољно буре фарбе за километар стазе, а негде треба направити бициклистичку пасарелу од 100 метара цене скоро пола милиона евра. Свако ко иоле зна нешто о техничким наукама зна да километар издвојене бициклистичке инфраструктуре може јако да варира!orion":2fyo25aq je napisao(la):Мени је одвратно кад чујем да зе стазе не граде зато што километар стазе кошта као километар тунела, да се стазе не одржавају јер ето нису технички примљене па не постоје у "систему", али зато су ту приче о одрживом превозу популаризацији овога или онога.