Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Пар маљева и две лопате би решиле проблем.
 
stf":r9459443 je napisao(la):
Пар маљева и две лопате би решиле проблем.

+ Kamion,

ali ja bih ipak pozvao druga člana "srce, ruke i lopata". :gobb:
 
Среда, 28. новембар 2012.

Одржана дебата на тему интезивније употребе бицикла као превозног средства у Београду

Јавна дебата „Поспешивање употребе бицилка у урбаном саобраћају у Београду” одржана је вечерас у организацији градског Секретаријата за саобраћај и Програма за развој Уједињених нација у Србији (UNDP).

Секретаријат за саобраћај интезивно се у последње време бави овом темом, како би се повећао проценат активних бициклиста у саобраћају, указао је ресорни секретар Бојан Бован, у сали за конфернције Градске управе.

Он је подсетио да је последњих неколико година бициклизам у нашем главном граду у експанзији, посебно на територији Новог Београда, јер је његова структура погодна за развој бициклизма. Такође, потребно је, поред Новог Београда, развијати бициклистичку инфраструктуру на територији целог града, како би што већи број суграђана користио бицикл као превозно средство, истакао је Бован и најавио формирање комисије која ће са бициклистичким удружењима покушати да побољша положај бициклиста у српској престоници.

Стални представник UNDP-a у Београду Вилијам Инфанте захвалио се Секретаријату за саобраћај на учињеним корацима у промоцији коришћења бицикла као превозног средства и изразио задовољство што ће будућа комисија омогућити даље унапређење ове области.

Учесници дебате су најавили да ће се у наредном периоду кренути у реализацију неколико нових пројеката, пре свега у повезивању старог и новог дела града, прилагођавање бициклистима делова на доњем Дорћолу и земунском кеју, као и исцртавање бициклистичке стазе у Улици кнеза Милоша.

Izvor: Grad Beograd
 
...као и исцртавање бициклистичке стазе у Улици кнеза Милоша.
....[/quote]


Šta, neće više da raskopavaju i ponovo postavljaju crveni asfalt????
 
Kneza Miloša je zrela sa celokupnu rekonstrukciju (trotoari naročito). Ne verujem da tamo može da se progura bici staza (makar i iscrtana), a da se ne pogodi nijedna rupa...
 
A treba proći i od silnih parkiranih automobila.

U ovom kontekstu, sada još više smisla dobija staza uz autoput. Onda bi tom stazom pa preko Kneza Miloša i Kralja Milana istočni deo grada bio biciklistički povezan sa centrom, što bi bilo sjajno!
 
Evo kako je kod Hrvata proslo "iscrtavanje".
Vec vidim istu situaciju kod nas.

BICIKLISTIČKA STAZA ILI BACANJE NOVCA?
Objavio Mislav Nekić. Spremljeno pod Slobodno vrijeme, VOLIM ZELENO

Biciklistička staza odnosno početak iscrtavanja nove biciklističke staze u Savskoj na prvi bi pogled moglo razveseliti bicikliste koji ovih dana rogobore protiv manjka kvalitetne infrastrukture u Zagrebu. Međutim, obilježavanjem ove staze Grad Zagreb će po tisućiti put demonstrirati svoju strategiju „podijeli pa vladaj“ i dovesti bicikliste i pješake u konflikt koji samo njima odgovara.Iz Grada se rado hvale zagrebačkim biciklističkim stazama, ali se prilikom njihove izrade ne drže međunarodnih smjernica – koje su sami naručili i platili!

biciklisticka-staza.jpg


Da ih se ni namjeravaju držati, pokazuje i nova „staza“ na pločnicima Savske. Iako je Grad Zagreb na čelu s Milanom Bandićem višekratno obećao da se staze, uključujući ovu u Savskoj, neće raditi bez suglasnosti udruga, to je očito bila čista laž. „Ove žute crte nisu ni od kakve koristi biciklistima jer ne predstavljaju nikakav opipljiv pomak u odnosu na sadašnje stanje. Jedini rezultat bit će stvaranje dodatne napetosti jer se stvara iluzija da biciklisti imaju vlastiti slobodni prostor, dok se od pješaka očekuje da šetaju u koloni po jedan. Čak i tamo gdje je pločnik za nijansu širi, ovakva je staza besmislena jer počinje i završava na neobilježenim i uskim pločnicima gdje se suživot među pješacima i biciklistima ionako odvija bez ovih crta za deset kuna po metru.

biciklisticka-staza-1.jpg


“ Budući da od svog osnutka inzistiramo da se kvalitetne staze ne može izgraditi tek kistom i kanticom boje, Sindikat biciklista rezolutno odbacuje ovu intervenciju kao mazanje očiju i nepotrebno bacanje novca.”Kvalitetno rješenje prometa na Savskoj traži sustavnu strategiju i drugačiju regulaciju gradskog prometa. Privremeno, prijelazno rješenje može biti zajednička zona tolerancije za pješake i bicikliste u kojoj bi se biciklisti smjeli voziti uz pažljivo ograničenje brzine”, rekao je Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista te još jednom pozvao Grad da počne slijediti PRESTO smjernice za izgradnju biciklističke infrastrukture koje je naručio i platio.
 
nikola011":253p2swf je napisao(la):
Evo kako je kod Hrvata proslo "iscrtavanje".
Vec vidim istu situaciju kod nas.


Isto se već dogodilo kod nas.

"Kolega" iz Zagreba je napisao isto što sam i ja pisao na forumu godinama unazad.
 
Sa bloga B92:

Beograd, biciklistička staza na Ušću:

17. novembra rano popodne [oko 14h], imao sam na biciklističkoj stazi na Ušću (kod Vojne pomorske baze, iz pravca restorana "Asterix" prema Zemunu), sudar sa belim psom rase doga (ili dogo argentino).

Prvo su biciklisticku stazu pretrčali doga i doberman crne ili crno-braon boje,otisli na pesacku stazu, pa sam smanjio brzinu. Izašli su mi iz vidokruga, i nastavio sam dalje. Ali iznenada se doga opet stvorila na stazi, 2-3 metra ispred mene. Kočio sam no bilo je kasno - udario sam je, preleteo preko volana i pao.

Osetio sam užasan bol u levom ramenu i na levoj strani grudnog koša, jedva sam disao... Prišli su prolaznici, ali sam i pored toga nekih 10-15 minuta ležao na leđima jer od bolova nisam mogao da ustanem ni uz njihovu pomoć. Neko je odmah pozvao policiju i hitnu pomoć, a čuo sam od okupljenih da dve osobe beže sa dogom i pomenutim dobermanom prema zgradama "6 kaplara", čak su i vikali za njima.

Jednog od prisutnih sam zamolio da izvadi moj mobilni (još sam ležao na leđima), pozove moje i kaže im da dođu u Urgentni centar, jer sam shvatio da ću tamo i završiti. Stigao je i Miroslav, vlasnik obližnjeg biciklističkog servisa "Bozzaro", koji me je konačno podigao na noge. Došla je i policija, dadoh svoje podatke, uzeli su iskaz i podatke od žene koja je bila očevidac, sa još nekima su razgovarali. Potom me je hitna pomoć prevezla na Urgentni centar, gde sam stigao između 14:30 i 15h.

Posle pregleda ultrazvukom i rentgenom, utvrđena je fisura zadnjeg okrajka četvrtog rebra levo. Kod kuće su se nastavili užasni bolovi u plućima prikom disanja i bol u levom ramenu, levu ruku ne mogu da podignem...

Oko 19h su stigla dva policijska inspektora i uzela izjavu, pa to po službenoj dužnosti ide tužiocu. Neku informaciju od njih očekujem u roku od 7 dana, ako je ne bude biće potrebno da sam pokrenem neki postupak.

Vinovnici ovog incidenta su se jednostavno okrenuli i pobegli, ne obazirući se na čoveka koji zbog njihovog neodgovornog ponašanja povređen leži na biciklističkoj stazi. Šta reći o takvim ljudima...

Vec se 7 veceri uvlacim i izvlacim iz kreveta na jedvite jade, prvu noc sam spavao u stolici za terasu jer nisam mogao u lezeci polozaj, pomazu mi kod tusiranja i oblacenja, ne zelim nicije sazaljenje, ocekujem da policija pronadje neodgovornog vlasnika, privede pravdi i sudi mu se po Zakonu, i da se niko vise sa biciklisticke staze zbog neodgovornog i nesavesnog vlasnika psa vraca svojoj kuci preko Urgentnog centra.
 
Jeziva priča.
Ko zna, možda sam se sa čovekom ranije mimoilazio na istoj toj stazi.

Ali, ne verujem da ima bilo kakvog pravno-formalnog osnova po kojem bi odgovarao vlasnik psa, a da je to povezano sa samom stazom.
Pravnici će sigurno bolje znati, ali mislim da, osim puštanja psa bez povodca tamo gde se to ne sme (a i to je pitanje, da li su te table postavljene u skladu sa zakonom), ne pružanja pomoći i nemara (kako god da je to kod nas definisano), nema nekog ozbiljnog osnova da vlasnik odgovara. Pas nije nikoga napao, po opisu se igrao/trčao, izleteo je, pa je došlo do sudara.

Takođe, svi znamo da je ta "staza" samo jedna šara u drugoj boji asfalta jer nema upotrebnu dozvolu, a nema je jer verovatno ne postoji ni pravi projekat (moja špekulacija, ali to bi objasnilo mnogo što-šta).

"Kolegi" želim da ne ostanu posledice i da se brzo oporavi!
 
Mislim da je na tom delu odvojena staza tj. posebna biciklistička.
Uglavnom, ovo je i upozorenje biciklistima da ne voze brzo, jer da se sporije vozio ne bi se teško povredio. Isto tako je mogao biti pas lutalica ili ne daj bože nečije dete (znam, slažem se da im nije mesto na bici. stazi).

Ono što meni smeta, iako nema zakonskih osnova za kažnjavanje, je to bežanje. Neljudski.
 
Sada kada sam ponovo čitao
"na biciklističkoj stazi na Ušću (kod Vojne pomorske baze, iz pravca restorana "Asterix" prema Zemunu).......prvo su biciklisticku stazu pretrčali doga i doberman crne ili crno-braon boje,otisli na pesacku stazu"

jeste - po opisu deluje da se desilo između Parka prijateljstva i baze rečne flotile, gde je staza odvojena od šetališta.
Malo mi je čudno da nije video psa na vreme, ali svejedno, nije kriv ni on, ni pas, nego vlasnik psa.
Čak i da staza nema dozvolu, vlasniku je valjda jasno da njegov pas ne sme da bez kontrole tako istrčava pred bicikle.
 
vlasnik psa uvek može da se vadi da biciklista "nije prilagodio brzinu uslovima puta". a još je izjavio da je ranije primetio pse...
 
Table sto se ovih dana postavljaju po parkovima, se postavljaju sa razlogom da se vlasnici slobodno pustenih pasa nebi izvlacili od kazni na foru nismo znali ,inace ujedinili su se i cupaju table iz parkova, jer su im male ogradjene povrsnie za pse po parkovima Uskoro slike divljanja ispred skupstine grada sa psima na travnjaku u odgovarajucoj temi ali sminkere to neiteresuje.
 
Od sada, Beociklizacija će o asvojim aktivnostima izveštavati na mesečnoj bazi. Novembra meseca je primećeno i dati su nalozi za popravke 15 problema na ulicama grada, a došlo se i do informacija koje mogu biti od koristi ostalima koji se bave razvojem bicikliranja u Beogradu. Pročitajte: http://www.facebook.com/notes/beocikliz ... 5597574627
 
Prenosim obavijest Udruženja Ulice za bicikliste:

Obaveštavamo Vas da je upravo završen prvi sastanak novooformljene Komisije za biciklizam pri Sekretarijatu za saobraćaj, koji je počeo danas, 06.12.2012. godine u 12:00. Sastankom je predsedavao sekretar za saobraćaj, g-din Bojan Bovan, a prisustvovali su i predstavnici biciklističkih udruženja: Ulice za bicikliste (Miloš Lazić), Novica Mićević (Sekretarijat za saobraćaj), Ciklosvet Srbija (Ivan Puja), Biciklistički savez Srbije (Petar Rokvić i Maja Tanjić), Program za razvoj ujedinjenih nacija (UNDP) (Nataša Martins), Capriolo (Stanislav Janković, Uprava saobraćajne policije (Zoran Lazić), Ministarstvo za saobraćaj (Marko Cupara), Planet Bike (Đorđe Mirić) i Jugocikling kampanja (Mirko Radovanac).

Novica Mićević iz Sekretarijata za saobraćaj obavestio je da su započeti radovi na obeležavanju Zone 30 u naselju Donji Dorćol, što predstavlja boljitak za biciklistički saobraćaj u tom kraju. Takođe je najavljeno da će se u narednom periodu raditi n
a promeni zakonske regulative kako bi se omogućila dvosmernost biciklističkog saobraćaja u jednosmernim ulicama.

Sekretar za saobraćaj, Boja Bovan, obavestio je da je odvojen deo sredstava za parkinge za bicikle i da od ostalih učesnika debate očekuje predloge za izgled i lokacije parkinga za bicikle. Takođe je najavio planove za saradnju sa Parking servisom u cilju obezbeđivanja bezbednih parking mesta za bicikle u okviru postojećih garaža i parkirališta.

Đorđe Mirčić iz Planet bajka izjavio je da je potrebno raditi na ozbiljnoj strategiji biciklističkog saobraćaja i istakao da strategija razvoja biciklističkog saobraćaja treba svakoj razvijenoj državi. "Niste svesni koliki je potencijal pospešivanja biciklističkog saobraćaja." - poručio je predstavnicima Sekretarijata za saobraćaj.

Udruženje građana Ulice za bicikliste, čiji član Miloš Lazić je deo ove komisije, iskoristio je priliku da preda dopis "13 malera novobeogradskih biciklističkih staza" u kome su popisani svi veliki problemi biciklističke infrastrukture na teritoriji ove opštine.

Press kit, koji sadrži: dopis "13 malera novobeogradskih biciklističkih staza", dve fotografije iz dopisa i original kartu i naslovnicu Studije biciklističkog saobraćaja u gradu Beogradu, možete preuzeti sa sledećeg linka: https://docs.google.com/open?id=0BxO4IO ... XNTNkFfdU0

U medijima:
http://www.zelenasrbija.rs/beograd/3911 ... biciklizam
www.kurir-info.rs/formirana-komisija-za ... nak-546863
 
Fino za pocetak valjda ce do proljeca osvanuti neka nova staza pominjla se Kneza Milosa Ima prostora dovljno samo ga treba organizovati na pravi nacin .Da li postoji plan sa koje bi strane isla staza i gdje bi zavrsavala tj koko bi bila povezana mrezom staza
 
Kao prvo trotoari u Kneza Miloša su katastrofa! Dakle treba otpočeti sa ozbiljnom rekonstrukcijom trotoara, pa popločavanje granitom od londoma do Vlade Srbije a dalje može i behatonom pa onda sa tim radovim uraditi ozbiljno bic.stazu..
 
direktor":316lsu6g je napisao(la):
Fino za pocetak valjda ce do proljeca osvanuti neka nova staza pominjla se Kneza Milosa Ima prostora dovljno samo ga treba organizovati na pravi nacin .Da li postoji plan sa koje bi strane isla staza i gdje bi zavrsavala tj koko bi bila povezana mrezom staza

Bila bi povezana sa savskim kejem, ne znam najtačnije kuda ali ima dva kraka ako se dobro sećam, a mi ćemo insistirati i da se cela mostarska petlja prilagodi biciklistima, barem šinama niz i uz koje bi se isti gurali ako ništa drugo, jer ti prolazi su značajna prepreka i veliki problem. takođe i na povezivanju ove staze sa novom na onom pravcu iznad hitne pomoći, koji je sjajna veza kneza miloša i autokomande!

Ako imate neke predloge, sada je pravo vreme da ih iznesete, ili na bilo kakve probleme da ukažete. Već sledećeg meseca, imaćemo još jedan sastanak!

http://goo.gl/maps/as3jR
 
Molim te pitaj kakve su šanse za onu stazicu uz autoput što je neko ovde crtao. Uz ovo u Kneza Miloša po meni bi dramatično popravilo stanje u istočnom delu grada.
 
Takodje treba da se sredi deo tj. trotoar pored hala bgd sajma od Ruske ulice pa do restorana Perper kod rampe preko zeleznicke pruge, tu idu biciklisti da ne moraju da idu kroz sam sajam i pentraju se i spustaju onim silnim stepenicama.
 
mekbejn":34da4t1a je napisao(la):
Molim te pitaj kakve su šanse za onu stazicu uz autoput što je neko ovde crtao. Uz ovo u Kneza Miloša po meni bi dramatično popravilo stanje u istočnom delu grada.

Ja sam to crtao i rekao sam već da hoću :)
 
Vrh