Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

@Борчанац

U ovoj zemlji nista ne mozemo ocekivati od politicara pa cak ni od nadleznih organa, moramo ih naterati da rade.

Najbolji naci je zapoceti posao sam.

Poslednjih meseci po celom svetu se siri pokret gerilskog postavljanja biciklistickih staza, gradjani se okupe, naprave sablone i sami obeleze staze na asfaltu.

U ozbiljnim zemljama nadlezne sluzbe ih naravno odmah obrisu, gradjani ponovo nacrtaju i posle nekog vremena svi se lepo dogovore da trake ostanu tu gde su.

Ali s obzirom na brzinu i spretnost nase administracije cak i ako sam inspekciji pismeno prijavis traku koju si nacrtao verovatno ce proci nekoliko meseci pre nego sto je uklone :)


Tako da okupi komsije, nabavite farbu karton i makaze i uzivajte :)

111125055757-mexico-city-wikilanes-3-horizontal-gallery.jpg



Par primera iz sveta...
http://edition.cnn.com/2011/12/01/world ... exico-city
http://www.seattlebikeblog.com/2013/04/ ... ry-street/
http://www.spontaneousinterventions.org ... bike-lanes
 
jlaki vec ima sablon sablonirali su negdje stazu zidar is beck
 
@Зидар
Ја да фарбам по граду!? Па да ме нападате као уметнике што улепшавају возове :D

Ко зна, можда наложим те са возова да се прихвате другачије гериле...
 
zidar":3usd5wap je napisao(la):
@Борчанац

U ovoj zemlji nista ne mozemo ocekivati od politicara pa cak ni od nadleznih organa, moramo ih naterati da rade.

Najbolji naci je zapoceti posao sam.

Poslednjih meseci po celom svetu se siri pokret gerilskog postavljanja biciklistickih staza, gradjani se okupe, naprave sablone i sami obeleze staze na asfaltu.

U ozbiljnim zemljama nadlezne sluzbe ih naravno odmah obrisu, gradjani ponovo nacrtaju i posle nekog vremena svi se lepo dogovore da trake ostanu tu gde su.

Ali s obzirom na brzinu i spretnost nase administracije cak i ako sam inspekciji pismeno prijavis traku koju si nacrtao verovatno ce proci nekoliko meseci pre nego sto je uklone :)


Tako da okupi komsije, nabavite farbu karton i makaze i uzivajte :)

111125055757-mexico-city-wikilanes-3-horizontal-gallery.jpg



Par primera iz sveta...
http://edition.cnn.com/2011/12/01/world ... exico-city
http://www.seattlebikeblog.com/2013/04/ ... ry-street/
http://www.spontaneousinterventions.org ... bike-lanes

Potpuno podrzavam koncept "uradi sam" kao resenje ali zar nije ovde malo problematicno sto neka ekipa moze da nacrta bajs stazu negde gde zaista ne pripada - npr. negde gde nema mesta za nju ili slicno.

Ipak, mozda taj problem treba resavati kad se desi. Samo napred gerila bajkeri!
 
Pa kad mogu da se ne korisno saraju vozovi
sto ne bi moglo korisno i biciklističke staze

na primer bickilisticke staze proglasiti ,,grafiterskim zonama,,
korist visestruka:
-učljivija
-zaštičenija sama staza od habanja
-zanimljivija za vožnju
- čistije fasade, vozovi i dr.
:)
 
ink":8t6je3qx je napisao(la):
...zar nije ovde malo problematicno sto neka ekipa moze da nacrta bajs stazu negde gde zaista ne pripada - npr. negde gde nema mesta za nju ili slicno.

Nemoj da brines, tu su nadlezni organi da je u tom slucaju uklone :lol:
 
zidar":3p43qyuv je napisao(la):
ink":3p43qyuv je napisao(la):
...zar nije ovde malo problematicno sto neka ekipa moze da nacrta bajs stazu negde gde zaista ne pripada - npr. negde gde nema mesta za nju ili slicno.

Nemoj da brines, tu su nadlezni organi da je u tom slucaju uklone :lol:

Ako nadležni organi uklone ekipu, onako kako jedino umeju, onda o čemu mi pričamo :p
 
BikePath.jpg


Ako vec budete krecili gledajte da bude neka ovako zelena (uz nadu da vasi pc monitori nisu totalno u off-u sa interpretacijom boja moga mac-a. svetlija, saturated zelena). Dobro cuci na cesti.
Ovo je prizor iz Montreala. Osim boje, interesantan je pristup stazi. Prelazak kolima sa jedne na drugu stranu je dozvoljen izmedju ta dva zelena bike puteljka. Licno se ne bih usudila tuda da vozim ciklo, jer ovde nema dana, a da ne vidim nekog da ne prodje kroz crveno. Najludje je to sto je to nastavak sa padine gde je bike staza uz trotoar da bi se u ovom delu nastavio po sredini. Zamislite vas na ciklu, a bus vam sa leve strane prilazi kako bi skrenuo u desno. Mene bilo frka i da stojim i slikam na sred ulice. Kacige su im takodje strani pojam u slucaju da im ne narusi frenci izgled. Ovo je novo obelezavanje koje je grad postavio, pa ce da vidimo bilans i kako ova zelena utice na budnost.
 
image.jpg

BAJSKULTURA
Projekat Muzeja istorije Jugoslavije Dva kruga kroz istoriju Novog Beograda je biciklistička ruta namenjena prvenstveno Beograđanima, ali i njihovim gostima i turistima. Na nesvakidašnji i zabavan način vožnjom od Ušća do Studenjaka, u trajanju od dva sata učesnici će biti upoznati sa socijalističkim nasleđem Novog Beograda. Dva kruga kroz istoriju Novog Beograda nastao je u želji da muzej pomogne povećanju svesti o značaju uključivanja svakog pojedinca u očuvanje nasleđa, bilo ono materijalno ili nematerijalno.
Novi Beograd je autentičan prostor gotovo u celini izgrađen u vreme socijalizma. Kao takav on predstavlja materijalizaciju tada aktuelne politike i ideologije koja je obeležila drugu polovinu 20. veka na ovim prostorima.
Kroz druženje sa kustosima Muzeja istorije Jugoslavije saznaćete kako je bio zamišljen novi grad na levoj obali Save i ko ga je gradio? Zbog čega je Novi Beograd bio tako važan simbolički centar nove države? Kako se zajedno sa pretvaranjem močvarnog tla u urbano naselje, menjao lik i svest graditelja. Kako su rešavani građevinski izazovi i problemi na terenu? Šta povezuje zajednice bivših akcijaša koji se organizuju i okupljaju, kako na internet sajtovima i blogovima, tako i uživo, povodom godišnjica i jubileja. I zbog čega su te veze i dalje, u velikom broju slučajeva, tako žive?
Pridruzite nam se i „upoznajte“ mesta pored kojih svakodnevno prolazite.
Prijavljivanje: preuzmite formular i pošaljite nam ga popunjenog na mail bajskultura@mij.rs.
http://mij.rs/poseta/programi/99/bajskultura.html
 
Lepa ideja jer zaista ima šta da se pokaže i ispriča.
 
Jel zna iko da li se povukla voda sa biciklistickih staza kod stenke i u okolini? Ipak je to jedini put do Ade a da se ne ide ulicom, sto mi deluje poprilicno komplikovano dok je sve jos u izgradnji tu kod mosta.
 
Nije.

Sadašnji put do Ade kojeg praktikuju mnogi biciklisti jeste preko Brankovog mosta i onda Mosta preko Ade (povratak isto, ali u suprotnom smeru).
 
Mislim da je sad proradio i posle 16h. Ne drži me za reč, jer kad sam tuda prošao pre 2 dana (oko 16.30h), bio je u kvaru, dok je u pozadini na staklu lifta radno vreme pisalo do 19 ili 19.30h.

Mada, taj lift ekremno retko koristim (vozim bajs, i treba mi lift da se negde popnem?), pa onda obično odem do tramvajskog mosta. Eskiviram milion pešaka, milion rupa i još pređem preko 10x lepšeg i prijatnijeg mosta.
 
Гага":2hqnquf1 je napisao(la):
11030":2hqnquf1 je napisao(la):
stim da lift na brankici ne radi posle 16h.
Од 16:00 до 16:30 је пауза :(

Radno vreme i vreme za pauzu se menjaju tokom godine, pre svega prema trajanju obdanice.
Prošle godine su u jednom periodu tokom leta radili i do 22h.
Pauza je obično između 15:30 i 16h (bar do sada).
 
relja":7so0cpiv je napisao(la):
Гага":7so0cpiv je napisao(la):
11030":7so0cpiv je napisao(la):
stim da lift na brankici ne radi posle 16h.
Од 16:00 до 16:30 је пауза :(

Radno vreme i vreme za pauzu se menjaju tokom godine, pre svega prema trajanju obdanice.
Prošle godine su u jednom periodu tokom leta radili i do 22h.
Pauza je obično između 15:30 i 16h (bar do sada).
Ја сам једанпут наишао кад је писало ово време које сам навео :(
 
Ma naravno.
Radno vreme se lifta se prilagođava vremenskim prilikama, što je u krajnjoj liniji i logično.
 
JohnnyLee":3lgas1ec je napisao(la):
што би код нас изгазили бициклисте у овим тракама....
Moralo bi da se uvede posebna sluzba za skupljane ostataka biciklista.. :kafa:
Bruka je da je i dalje potopljena staza kod mosta na Adi.. :notok:
 
2012":kwrx160u je napisao(la):
JohnnyLee":kwrx160u je napisao(la):
што би код нас изгазили бициклисте у овим тракама....
Moralo bi da se uvede posebna sluzba za skupljane ostataka biciklista.. :kafa:
Bruka je da je i dalje potopljena staza kod mosta na Adi.. :notok:


Izgradiše ceo most. Evo, završavaju i pristupne saobraćajnice, a biciklicičku stazu od stenke do ispod mosta na Adi su valjda ostavili za kraj jer je najkomplikovaniji zahvat, mora da se urade posebni projekti, statički proračini, uticaj na životnu sredinu ... ?!?
 
Što se tiče staze preko mosta. Ona je veoma uska za bicikliste i pešake (posebno kad šetaju dve osobe jedna pored druge). Da ne pričam kako je onaj crveni namaz kojim se staza obeležava, tokom kiše/vlažnog vremena veoma klizav (i to meni, sa 1.6 poluslik gumama, specijalkama - trkačkim bajsevima je tek ekstra opasno). Ne znam da l' da pominjem da je veoma neravna, k'o da idem/vozim po utabanoj zemlji.

Ovo se moglo dobro uvideti prethodnih nedelja, tokom povećanog biciklističkog saobraćaja preko mosta.

Da ne bude samo da kudim, ograda je po bicikliste odlično odrađena. U visini je da ako slučajno neko izgubi koncentraciju, da ne kači kormanom samu ogradu, već može telom da se odbije od nje i spasi se pada.
 
Danas ovjerih most bajsom pa evo slika
dsc09492.jpg

dsc09493.jpg

dsc09494.jpg

dsc09495.jpg

dsc09496.jpg

dsc09497.jpg

dsc09504.jpg

dsc09506.jpg

dsc09513.jpg

Kasnije jos slika sa drugih lokacija
 
Kod Kule Nebojše se voda povukla sa staze, osim u delu oko bedema kod nakon Beton Hale, tamo gde se onaj novi deo staze izgrađen duž pruge spušta oko bedema.

Za koji dan će se voda povući i odatle, sada već može da se hoda po zidiću od cigala...
 
Oooooo hvala Bogu vise da se povukla. Ajde jos ako neko sazna ili vidi da je moguce proci i tamo od Stenke do mostica preko Topciderke neka javi ovde pa da krenemo da pedalisemo ;)
 
Vrh