Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ova druga lokacija blizu opštine je klasičan primer bahatosti u parkiranju, i opšte ravnodušnosti onih koji bi na to trebali da reaguju. Nisam do sada čuo da je iko ikad video saobraćajnu policiju i pauka na tom mestu...
A što se tiče ovog Nissana republičke uprave - no comment... :notok:
 
Felix55":ezauvi6u je napisao(la):
Ova druga lokacija blizu opštine je klasičan primer bahatosti u parkiranju, i opšte ravnodušnosti onih koji bi na to trebali da reaguju. Nisam do sada čuo da je iko ikad video saobraćajnu policiju i pauka na tom mestu...


Video ja jednom, bila je subota. Pamtim da je bila subota zato što je već u nedelju sve bilo po starom.
 
Pa kako da ide pauk kad tu parkiraju:

- radnici perionice, koji će odmah skloniti auto (i podmazati ako treba)
- radnici državnih institucija od preko puta
- posetioci obližnjih kafića/restorana/perionice...

Mislim, ja znam da treba, nego samo izražavam svoju sumnju da će se tu nešto uraditi.
 
Za taj cosak postoji samo jedno resenje - bager.
Nee, ne da ukloni trotoar, nego bespravno podignute objekte.
Ista prica je i iza coska, u Zorana Djindjica. Ulicu od dve siroke trake pretvaraju u ejdnu usku tracicu
jer parkiraju jedan na drugom, i u spicu se stvara neverovatno guzva pri prolasku semafora iz pravca Mekatora.
Ukloniti objekte, nestace i svi problemi sa tim vezani.


Pozdrav
 
^
ne bih imao ništa protiv, i to po svim bulevarima na NBG.
Jednostavno, to nije bilo tako zamišljeno kada se NBG planirao i gradio.
Druga je stvar što u ono vreme nije bilo planiran razvoj privatnog preduzetništva i nije se očekivao povratak kapitalizma, ali to nije razlog da se na travnatim površinama dižu ružne prizemne zgrade i kiosci oko kojih će da se parkiraju autumobili i dostavna vozila.
 
Ekstremno podržavam ideju!

Međutim, vidim par prepreka koje treba preći da taj projekat bude uspešan:

- krađa bajseva
- nepostojanje biciklističke infrastrukture (osim na NBG-u, ali ni to više nije u dobrom stanju)
- svest dobrog dela beograđana koji misle da su se u kolima rodili i da im je ispod časti voziti bajs
- mnogi ljudi koje znam (od 20-50 godina) misle da je Beograd ''brdovit'' (što i jeste, ali ne znam kakve planine oni imaju u svojim glavama) i zbog toga im ovake ideje ne odgovaraju

Ja sam za to za ideja uspe, jer sam i sam biciklista. Ali ako zacepe cenu, plus znajući naše ljude i njihovu nadmenost, ne idu bolji dani za ovaj projekat.
 
Iz licnog iskustva godina koriscenja gradskih bicikala u Parizu, da bi sistem zaziveo potrebne su 3 stvari:
velib.jpg


- cvrsti bicikli, fazon lada Niva. Niko ne vodi racuna o tudjem zato moraju biti izdrzljivi.
- veliki broj bicikala i stanica kako bi uz stalno strujanje uvek bilo i bicikala i praznih mesta na svakoj stanici
- redovno servisiranje bicikala sto zahteva ekipe konstantno na terenu

Kradje:
- kradja sâmog bicikla se resava sakrivenom gps bubicom u okviru
- kradja delova se resava vezivanjem svih komponenata bicikla u jednu celinu

Glavna stavka za zivot sistema je golemo finansiranje, kako za nabavku vozila kako i za njihovo odrzavanje i menjanje.

Pariz je sistem javnih bicikala vezao za koncesiju za reklamni prostor (bilbordi) na teritoriji grada: ko zeli koncesiju mora em da da najbolju ponudu na tenderu em da uspostavi sistem javnih bicikala i da ga odrzava.

JCDecaux je za koncesiju na 10 godina za 1280 bilborda od 2m² i 348 bilborda od 8m² platio 2,4 miliona evra + postavljanje i servisiranje 20 000 bicikala.
Sva zarada od pretplata za koriscenje bicikala ide u gradsku kasu.

S'obzirom da Decaux od reklamiranja u Parizu ima cistu godisnju zaradu od oko 10 miliona evra, svima je lepo: grad dobio bicikle a Decaux reklamni prostor i zaradu.
 
Par osvrta na Bixi u Montrealu. Licno imam svoj bike tako da sam samo par puta upotrebila bixi. Ideja je prelepa i uz male pocetne probleme to bi moglo da se ustali i rasprostrani u Beogradu. Beograd jeste brdovit, ali barem ima vise lepih meseci za takvu aktivnost od Montreala.

Bixi je privatna firma iz Montreala tako da sumljam da prihod ide gradu. Na pocetku je bilo vandalizma, ali se jos uvek oseca napetost u saobracaju uz ovo iznenadno poviseno prisustvo biciklista, a i nezgoda je bogami bilo. Sve to iziskuje poduzu adaptaciju izmedju biciklista, pesaka i motornih vozila. Bixi je na pocetku izgledao lezernije dok nisu poceli da kace reklame na tockove i korpice tako da sada sve izleda kao biznis, a manje kao zdrav, cool thing to do. Tockovi cesto busni. Stanice za placanje se napajaju solarnom energijom, ali po mom misljenju nisu bas najjednostavnije za placanje. Bixi bicikli su nesto tezi za okretanje nego sto bi to trebalo da bude. Narocito je simpaticno videti turisticke ture na bixi biciklima koje organizovano obilaze grad.
Evo interesantnog iskustva i koji problemi mozda mogu da se izbegnu ubuduce:
http://www.segacs.com/2011/open-letter-to-bixi-montreal.html


Ono sto bi Cikliranje moglo da ima na umu je i da stanica sa biciklima ima samo jedan red, a ne da bude kockasta sa 2 reda bicikala, jer je za to teze naci poziciju. Kopice bi mogle da se pojednostave i da ne doprinose velikoj kilazi (ta korpica iz Pariskog primera je dosta dobra).

iPhone apps su jako potrebni kao propratni mehanizam u sistemu koji na mapi ukazuje gde su stanice i koliko praznih mesta neko pristaniste ima da bi bicikl tu mogao da se vrati i da informise na kojim punktovima i koliko jos ima slobodnih bicikala za upotrebu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bixi
http://blog.bikeridr.com/2009/07/bixi-public-bike-system/
 
Staklena_Wool_nica":2ki216lo je napisao(la):
iPhone apps su jako potrebni kao propratni mehanizam u sistemu koji na mapi ukazuje gde su stanice i koliko praznih mesta neko pristaniste ima

S obzirom da je zastupljenost iPhone uređaja ovde oko 0,0001%, korisniji bi bio neki Android softver za to :D
 
Korpica kdod nase verzije da se tako izrazim je namjerno napravljena tako jer se na nju kaci bajs na sipku www.cikliranje.com tu ima detaljno neznam zasto su zastali :|
 
Мислим да циклирање и бициклистичке стазе требају да буду раздвојене теме. Циклирање бих можда чак ставио у категорију јавног превоза.

Елем, мој стоти пост на форуму :cool:
 
Ja 'pak mislim da su to dve neodvojive stvari, makar u BG-u i uporedo čestitam na stotki. :)

Aj malo da mračim sa tehničkim stvarima.

Kao što gore rekoh, znam brdo ljudi koji vole/ne vole da voze bajs (jbga, upoznao tokom godina), ali dobrom delu ne pada na pamet da se provlače kroz beogradski saobraćaj. A poznajući kulturu naših vozača, mogu da razumem taj stav.

Biciklističke staze između tih cikliranje tačaka bi bile pun pogodak, ali tako nešto očekivati je ravno metrou preko Panč. mosta. Ovako po nekim mojim procenama, ako ne bude dovoljno staza (to znači lep i ravan put bez stakla i sličnih prepreka kojih ima gde hoćeš), biće mnogo više iskrivljenih/probušenih točkova/gume. Dovoljno je samo jednom ne ustati na ivičnjak (imati preko 90kg i neke obične felne) i točak se krivi. To se doduše može rešiti ako se nabace bolji točkovi (brendirane nable, DT nerđajuće žice, Remerx/Mavic/Alexrims obruči), ali oni itekako lepo koštaju, makar za naše uslove. Gume se nabave neke tubeless, ili makar sa slime (srp. slajm) punjenjem, da se koliko-toliko smanje izbušene gume. I to opet košta...

Šta god da urade na kraju, cena mora biti veoma pristupačna (jer se tako privlače i ovi koji ne voze često bajs > sa ekonomske strane), inače sve pada u vodu.
 
Bicikli u centru grada imaju perpsektivu tamo gde postoje

1. biciklističke staze (NBG, Dorćol, Ada)

2. šetališta (pešačke zone) i/ili vrlo široki trotoari. Dakle prvenstveno na potezu Kališ / Knez / Terazije / Slavija.

Sve ostalo na žalost IMHO nema perspektivu u BGu pre svega zbog nedostatka infrastrukture i vrlo slabe saobraćajne kulture.
 
Posto je voznja bicikla kolovozom u centru samoubilacki cin a trotoar ipak namenjen pesacim i njihovom ritmu, cesto sam koristio jednu "biciklisticku stazu" na potezu Terazije-Slavija:

prostor na trotoaru izmedju drvoreda i kolovoza u Kralja Milana. Ima taman mesta da se prodje bajsem a nema pesaka :cool:

19_kralja-milana.jpg
 
Tuda ja ponekad idem od Moskve do skupštine (mahom kad se vraćam sa NBG-a).

Al' je rizično ako ideš preko 15-20km/h. Plus, imaš na više mesta stanice, pa stubove rasvete, šahte, saobraćaj koji ti ide iza leđa... U principu, ne pokušavati ako sa bajsom baratate nešto slabije, jer jedna greška i spadaš u žutu traku gde te glad može pokupiti bus/trola.
 
I ja koristim taj uski prolaščić, ali samo kada je gužva odnosno kada ne mogu da zaobiđem pešake jer je baš kritično uzak, ali verovali ili ne čak i tuda često šetaju ljudi.

Tu da se zakine jedna traka moglo bi sa obe strane da se sagrade trake normalne širine ali okej, okej, znam, to je prometna ulica i ne sme se dirati... :violina:
 
KO MOZE I HOCE NEKA DODJE NA TRG U PETAK 24.2.2012.
Ulice za bicikliste se održava svakog poslednjeg petka u mesecu u 17-17.30 časova

Vozićemo se biciklom kroz gradski centar ali to neće biti takmičenje

Cilj nam je da ovo promovišemo i da javnost shvati značaj bicikliranja

Bicikliranje je zdravo, ne zagađuje vazduh i ne pravi buku,
zbog toga je najefikasniji i održiv način prevoza u gradovima


Želimo da istaknemo problem biciklista u Beogradu,
zato što su jedna od najugroženijih grupa u saobraćaju
http://ulicezabicikliste.weebly.com/
 
STANJE BICIKLISTIČKE STAZE U VOJVOĐANSKOJ ULICI 05. MART 2012.

I Biciklistička staza u ulici Dr Ivana Ribara prekida se kod broja 75. O ovome obaveštava znak.

0aARa.jpg


II Relativno uredna asfaltirana površina koja bi mogla biti označena kao biciklistička završava se rupom pred početak napravljene biciklističke staze odmah pri skretanju u Vojvođansku ulicu.

JOO0y.jpg


III U nastavku, ova biciklistička staza je prilično uredna i deluje kao da nema razloga da bude zatvorena, do momenta gde su radovi na proširenju Vojvođanske ulice stali i to između brojeva 74 i 76 na drugoj strani ulice.

YNRUq.jpg


IV Sa druge strane ulice, biciklistička staza je projektovana tako da zadovolji potrebe i udobnost vlasnika kuća, a ne biciklista, te je ista potpuno isečena automobilskim prilazima ovim objektima. Takođe postoji i problem parkiranja automobila na samoj stazi. Tek dva automobila bila su parkirana tako da je prolaz moguć.

XaKCX.jpg


Bitno je napomenuti da je Vojvođanska ulica zavedena u GIS Sekretarijata za saobraćaj na potezu od kružnog toka sa ulicama Dr Ivana Ribara, Vinogradske i Surčinske do lokacije gde su obustavljeni radovi na proširenju ulice između objekata Vojvođanska 74 i 76.
 
STANJE BICIKLISTIČKE STAZE U ZEMUNSKOJ ULICI 05. MART 2012

I Na raskrsnici sa Gandijevom ulicom završava se neprošireni deo Vojvođanske ulice i počinje Zemunska ulica u kojoj se biciklistička staza koja je spojena na Gandijevu prekida trosmisleno - vertikalnom signalizacijom, horizontalnom signalizacijom i preprekom u vidu trafike.

vd9Xw.jpg


II Ipak, u nastavku staze ne postoji većih problema osim što horizontalna signalizacija nije kompletirana. Čak postoji i vertikalna koja otvara ovaj pravac na svakoj raskrsnici posle spomenute.

Rl1z3.jpg


IV Prohodna staza završava se kod broja 167a. Nema vertikalne signalizacije o prekidu staze.

Wrxdx.jpg


V Nakon prolaska ovog neasfaltiranog i neuređenog dela, dolazi se do raskrsnice Zemunske ulice sa Nikole Dobrovića i Tošin bunar odakle ponovo počinje korektna (manje-više) biciklistička staza (koja je zavedena u GIS Sek. za saob.).

aZYb2.jpg


Zemunska ulica nije zavedena u GIS Sekretariajta za saobraćaj kao biciklistička staza.
 
jlaki":3t9tezkj je napisao(la):
STANJE BICIKLISTIČKE STAZE U VOJVOĐANSKOJ ULICI 05. MART 2012.

Sa druge strane ulice, biciklistička staza je projektovana tako da zadovolji potrebe i udobnost vlasnika kuća, a ne biciklista, te je ista potpuno isečena automobilskim prilazima ovim objektima. Takođe postoji i problem parkiranja automobila na samoj stazi. Tek dva automobila bila su parkirana tako da je prolaz moguć.

Fotke slicne tvojima sam slao Direkciji za izgradnju grada, sa pitanjem koja je tacno bila ideja kada su pravili novi trotoar u Vojvodjanskoj. Ocigledno je da je neko (lose) zakljuucio da svaka kuca u Vojvodjanskoj ima svoje dvoriste za parkiranje te su ostavljleni samo prilazi kucama a sve ostalo uz kolovoz su zbunici, pa onda paralelno sa njima bici staza. A sada se ispostavlja da retko ko parkiira u dvoristu i svi ostavljaju ispred kuca, a posto neke od njih imaju i po 10-ak stanara sa automobilima stvara se haos i po trotoaru i po prilazima. Na slici koju sam poslao Direkciji vidi se preko 10 automobila koji zauzimaju trotoare ispred samo 3 kuce.

Predlog nas stanara Vojvodjanske je bio da se eliminisu zardinjere i da se duz cele ulice postave kosi kaldrmisani parkinzi sa drvoredom koji bi obezbedjivao zelenilo i hladovinu. Tada ima mesta za sve automobile, kojih je u Vojvodjanskoj sve vise, ali i za bicikliste kojima bi se oslobodio deo trotoara. Jednostavno, da se prekopira model Tosinog Bunara koji je pravljen pre Vojvodjanske. Tamo uz put prvo idu parkinzi i drvece, pa bici staza, pa trotoar.

Od Direkcije nisam dobio nikakav odgovor, naravno.
 
A na biciklističku stazu i pešake si malo zaboravio, a?

Nema mesta za iskošeni parking, jedino parkiranje u liniji.

U krajnjem slučaju, može da prođe i bez rekonstrukcije i to jednostavnim obeležavanjem parking mesta. Vidi se da ima prostora za to i sa trenutnom situacijom, međutim ja sam zatekao samo dva propisno parkirana automobila dana kada sam napravio sve fotke par postova iznad.

Ovde se vide fino parkirani automobili:

6KbSu.png
 
jlaki":3tubjlod je napisao(la):
A na biciklističku stazu i pešake si malo zaboravio, a?

Nema mesta za iskošeni parking, jedino parkiranje u liniji.

U krajnjem slučaju, može da prođe i bez rekonstrukcije i to jednostavnim obeležavanjem parking mesta. Vidi se da ima prostora za to i sa trenutnom situacijom, međutim ja sam zatekao samo dva propisno parkirana automobila dana kada sam napravio sve fotke par postova iznad.

Ovde se vide fino parkirani automobili:

6KbSu.png

Ni na koga nisam zaboravio i ima mesta za sve. Ako saberes sirinu zardinjere i bici-staze dobijas prostor za kose parkinge, nije vazno koliko kose. Preostali prostor izmedju parkinga i kuca moze da se podeli po pola na pesake i bicikliste.

Tvoj predlog da se iscrtaju parking mesta na postojecem trotoaru ne bih podrzao iz dva razloga. Prvo, te "fino parkirane" automobile ce sigurno zagraditi neko ko ce stati na prilaz kapiji, i sta mislis kako ce oni izaci? Odgovor je jednostavan, ti "fini" automobili odjednom postaju bezobrazni i izlaze preko bicistaze i travnjaka na ulicu. Takodje, ako stanu tri automobila jedan iza drugoga onaj u sredini ne moze da se izvuce jer nema dovoljno mesta na ostatku trotoara do kuce.

Svakako, vecina treba da odluci i ako vecini odgovara postojece resenje onda ne treba nista gurati na silu. Pa ni ova polemika nema svrhu jer Direkcija nema nameru da nesto menja. Ali sam prilicno siguran da po postojecem resenju biciklisti nikada nece imati cistu stazu pred sobom, sto je zaista steta jer je ostavljen veliki prostor izmedju kuca i kolovoza.
 
Vrh