Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Da pomenem i ja jedno mesto - čim staza uđe u blok 70 iz pravca buvljaka nailazi se na još jedno mesto gde su staza i trotoar celom širinom isečeni, kanal je dovoljno dubok da se maltene mora stati kako bi se prešlo biciklom preko toga... I to tako stoji ko zna otkad, nikom od nadležnih ne pada na pamet da se to sredi... :notok:
 
relja":2lpqjrr0 je napisao(la):
Ima i rupa kod Hotela Jugoslavija, tačno ispred spomenika pilotima iz aprila 1941.
Asfalt svake godine propada sve dublje i rupa se sve više širi, a nalazi se na sred staze i to baš na mestu na kojem se ukrštaju putanje biciklista i pešaka. Naravno, niko je ne popravlja.

Ja sam tu jednom probušio gumu kada sam opizdio po toj rupčagi, a drgui put sam se prosuo ko mleko jer je nisam video na vreme i pokušao sam naglo da zakočim.
 
jlaki":363d06d0 je napisao(la):
E zbog takvih stvari se vidi koliko su gradili te staze samo da bi ih izgradili. I danas mislim da nikakve popravke ne vrše na njima iz razloga što uopšte nisu planirali da će biti potrebe za popravkama, a popravki ima mnogo još od kad su staze izgrađene.

Opština da formira radnu grupu za održavanje biciklističkih staza konačno, ovo nema smisla. Pa rupa kod toplane stoji već više od dve godine, celom dužinom staze.

v6zoY.jpg


Već sam spominjao ovo, ja to prijavljivao inspekciji i još nisam dobio nikakvo rešenje, verovatno je otišla prijava u risajkl bin

Ja sam to prijavio na sajtu Beograd puta gde imaju onaj formular za rupe, ali rupa i dalje stoji...
 
jlaki":2l9nbrx8 je napisao(la):
Opština da formira radnu grupu za održavanje biciklističkih staza konačno, ovo nema smisla. Pa rupa kod toplane stoji već više od dve godine, celom dužinom staze.

Ја на НБГ уопште не бих ни означавао стазе довољно је да одржавају тротоаре и ограде их ивичњацима или стубићима тако ка се на њима не могу паркирати аутомобили. Шта вреди одржавати стазе ако су тротоари лоши када ће онда пешаци ићи по тим стазама, и овако је вечити сукоб између пешака и бициклиста, бициклисти протестују када пешаци шетају по стази (са правом јер је тротоар лош), а пешаци када бициклисти возе делом намењеним пешацима (опет са правом јер јер просто возити неким стазама је атак на здрав разум).
 
Jeste da je vest stara oko mesec dana ali koliko se sećam nije bila:

ПРЕДСТАВЉЕН НОВИ СИСТЕМ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА БИЦИКЛИМА
Нови систем јавног превоза бициклима, као допуна градском превозу, за шта је потребно изградити додатне бициклистичке стазе и пунктове са којих би се могла позајмљивати та превозна средства, представљен је данас на дебати Урбана мобилност - Примери одрживе мобилности. Сличан пројекат рентирања већ постоји у Новом Саду, а очекује се да ће од следеће године заживети и у Београду, у коме ће, на 40 пунктова, бити распоређени бицикли које ће Београђани моћи да користе као вид свакодневног превоза.
- Овај и слични пројекти ће у великој мери побољшати квалитет живота и заштиту животне средине у нашој престоници. Београд ће се придружити великом броју светских метропола, које су својим грађанима учиниле доступним еколошки прихватљивије превозно средство - бицикл, омогућивши њихово изнајмљивање по веома приступачним ценама - рекао је директор акције Очистимо Србију Милош Пањковић.

-Имајући све то у виду, очекујемо да након решавања проблема у области управљања отпадом, заштита ваздуха постане приоритетна тема којом ћемо се бавити наредних година. Кроз акцију Очистимо Србију уклонили смо огроман број дивљих депонија, побољшали систем управљања отпадом и започели изградњу рециклажних центара, све то ће такође допринети побољшању квалитета живота у градовима, али и здрављу становништва. Међу бенефитима вожње бицикла, поред смањених емисија загађујућих материја и буке на градским улицама, свакако се могу убројати позитивни ефекти на здравље, лакше паркирање и мањи трошкови у саобраћају - додао је Пањковић.

Представник Секретаријата за саобраћај Драгољуб Ђаконовић најавио је отварање прве праве бициклистичке стазе у старом делу Београда за април 2012. године и подршку акцији Циклирање, којом се промовише свакодневно коришћење бицикла као превозног средства.

- Пројекат бајк шеринга, када је бицикл у јавном власништву, тренд у свим великим европским градовима - рекао је представник невладине организације Иницијатива за одрживу урбану мобилност Коста Ћирић.

Са дебате је поручено да би мањи број аутомобила на улицама довео до побољшања квалитета ваздуха, чистије животне средине, мањих саобраћајних гужви и буке, али и боље кондиције и здравственог стања свих возача.

- Усвајањем агенде "Европа 2020", предвиђено да се подигне ниво енергетске ефикасности за 20 одсто и окренемо ка алтернативним изворима енергије, у чему велику улогу игра прихватање бицикла као свакодневног превозног средства. Европска недеља мобилности обележава се већ 12 година, како би се пробудила свест да аутомобиле треба остављати у гаражама и где год је могуће ићи пешице - нагласио је представник Делегације ЕУ у Србији Хеди Андрју.

У Дому омладине отворена је и изложба 40 дечијих радова на тему "Мој град без аутомобила" у којој су учествовали ученици од првог до четвртог разреда основних школа. На конкурс је послато више од 150 радова из 15 градова Србије, а победници конкурса освојили су бицикле и ролере.

http://ocistimosrbiju.rs/src/Predstavljen-novi-sistem-javnog-prevoza-biciklima-1011-c74-content.htm
 
Ćao biciklisti i ostali zainteresovani za biciklističke staze u Beogradu!

Pišem vam ispred neformalne grupe "Ulice Za Bicikliste"

U 2011. godini se 7. puta održala grupna mesečna vožnja kroz centar grada - "Kritična masa" koju pokušavamo da ustanovimo kao tradicionalno okupljanje biciklista i biciklističkih aktivista, i građanstva zainteresovanog za popularizaciju bicikla kao transportnog sredstva u Beogradu. Na tim vožnjama koje se održavaju po standardnoj ruti (http://www.ulicezabicikliste.rs) pokušavamo da privučemo javnu pažnju na specifičan problem biciklističkog prevoza u Beogradu, i da se kroz ovakva okupljanja skrene pažnja na naše prisustvo u saobraćaju van izgrađenih biciklističkih staza. O tome ko nas je prvi put okupio, i kako je inicijativa nastala možete pročitati na web adresi koju sam pomenula.

Zanima me da li neko od vas, koji ste postavljali razne propuste na već izgrađenim biciklističkim stazama, zna da li negde na internetu postoji izrađena mapa biciklističkih staza u BG, na kojoj bi se kolaborativnim načinom, i trudom svih nas popisala sva problematična mesta i specifični problemi na stazama?

Ukoliko tako nešto već postoji, i neko radi na tom popisu, želeli bismo da se priključimo, a ako ne postoji, da li bismo mogli da to postavimo na nekom od openmap sajtova i da kolektivno popišemo ovakve propuste, kao i predloge za postavljanje novih staza? :D Ima li neko predlog gde bi se to najbolje moglo uraditi?

Hvala vam, Dragana :)
 
Dragana dobro dosal potrudicemo se da se izborimo za sto vise staza jer to je potrebno beogradu :pob:
 
UliceZaBicikliste":sdweszaf je napisao(la):
Zanima me da li neko od vas, koji ste postavljali razne propuste na već izgrađenim biciklističkim stazama, zna da li negde na internetu postoji izrađena mapa biciklističkih staza u BG, na kojoj bi se kolaborativnim načinom, i trudom svih nas popisala sva problematična mesta i specifični problemi na stazama?

Ukoliko tako nešto već postoji, i neko radi na tom popisu, želeli bismo da se priključimo, a ako ne postoji, da li bismo mogli da to postavimo na nekom od openmap sajtova i da kolektivno popišemo ovakve propuste, kao i predloge za postavljanje novih staza? :D Ima li neko predlog gde bi se to najbolje moglo uraditi?

Hvala vam, Dragana :)

Гуглова мапа је можда добра. На пример у радионици се покрене тема, и како ко унесе нешто ново наведе разлог и евентуално слику. Добар узор је списак ЛПГ пумпи у Србији. Кренуло је као скромна тема на једном форуму а сада је најбољи извор информација на ту тему.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=U...d=118428370352388751101.00045f8853559bd947244
 
Upravo, ta google mapa je napogodnija da se tu unesu svi podaci vezani za stanje sadašnjih staza.

@ Dragana Ne bi bilo loše i priključiti se jugo cikling ekipi koja je zaslužna za većinu projekata koji su sprovedeni od strane grada, a tiču se biciklizma. Njihov projekat je bio i npr lift na Brankovom.

Ovde ima više o tome
http://www.bicikl.info/active/sr-la...tivities/projects/biciklisticki_koridori.html

Mapa nekakvog projekta koji je usvojen, a nije sproveden, pa može i ona da posluži.
http://www.bicikl.info/index.php?st...e=zoom&lang=sr-latin&image_id=988&w=461&h=500
 
Mени се свиђа идеја за Bike-Tram Sistem. Већ смо закључили да су бициклистичке стазе острва, чак и када би се у идеалном случају направили коридори за бициклисте остаје чињеница да је БГ брдовит и да би неке коридоре могли да користе само они са екстремно добром кондицијом.
 
Yesssss :)

A možda da im predložimo i uspinjaču za Kalvariju ;)
 
Naleteh na jedan zanimljiv sajt http://www.vesic.org/blog/biciklizam/u-beogradu/

Biciklizam u Beogradu
Da bi bili biciklista u Beogradu, nekoliko faktora treba da budu ispunjeni:

* da jako volite da pedalate (naglašavam: baš jako)
* da imate živce kao konopce
* da imate avanturističkog (neki bi rekli i samoubilačkog ) duha
* da prihvatite u startu da preuzimate nezahvalnu ulogu nevidljivog učesnika u saobraćaju

Naime, Beograd nije gostoljubiv prema biciklistima – staze su retke i loše i najčešće na Novobeogradskoj strani, saobraćajna kultura je ispod granica za detekciju a kamoli merenje.

Pokušaću ovde da sumiram 13 godina iskustva u aktivnoj vožnji po našem lepom Beogradu, ne bi li vam uštedeo malo nervoze i nerviranja ...

Tu postoji i dobar primer korišćenja google mapa za potrebe biciklista http://maps.google.com/maps/ms?ie=U...37317&spn=0.073074,0.188828&z=12&source=embed
 
Bravo nova! :)

Mislim da sam ovo video pre koji mesec na cikloberzi, ali je lik gotovo sve pokrio što se tiče biciklizma u Beogradu. Ko nije, nek' pročita, dobro će mu doći da se spremi za početak naredne sezone. Samo jednu primedbu imam na tekst, al' je to zbog ''starosti'' istog. Put/nasip od bloka 45 do Ostružnice tj. Ostružničkog mosta više i nije tako prohodan. Ima automobila, tipa na svakih 20-30 sekundi po jedan kad je prometniji deo dana. A neretko se sretnu i oni koji misle da je to staza za trke.

Al' dobro, pročitajte tekst, veoma lepo je napisan, čovek nije pametovao i sa guštom se preleće, da se tako izrazim.

Još nešto, koga zanima nešto više, može ovde tj. na Ciklonautu naći nešto više o samom biciklizmu (kako, šta, gde...), pa eto.

edit: Nije loše ovo za mape, možda napravim i ja jednu svog kraja.
 
Hvala :)

Ako praviš mapu obavezno uključi i info o stanju staza, mogao bi jlaki kad se time već bavi u poslednje vreme :kk: i to da nam uradi, tipa rupe na biciklputu :D
 
Nema kod mene staza, voziš gde stigneš. :)

Ozbiljno, trebaće mi sigurno neko vreme da odradim to kako treba. Da dodam neka objašnjenja, neke fotke i slično. Baš sam se zagrejao za to, koristiće onima koji će se prvi put voziti banatskom stranom Beograda. Samo malo vremena da nabavim, i može za jedno 2-3 dana da se sve odradi.
 
:kk: :) Ma nema ni u Zemunu.

Baš zato treba i nije loše praviti ove mape sa rutama za bicikliste, upravo - dodaj informacije, a tamo gde ima staza, možemo da iskoristimo neku od postojećih mapa i da ubacujemo info sa stanjem na stazama. Ko god ima volje može da dodaje nove informacije.
 
Evo kako sam to ja zamislio. Link - http://goo.gl/ae4GV

Sad ima samo tu jednu turu, ali ću dodati i smernice ka česmama, prodavnicama, ambulantama (daleko bilo pa da zatreba stvarno), mestima koje treba posetiti usput...
 
Hvala.

Kad god hoćete, ima ovde lepih vožnjica.

Bio sam na onoj Kritičnog masi, kad se išlo do Ade Huje, i reko' da dođem i na ovu. Međutim. tamo negde oko 20-og novembra sam gledao da l' ima nešto novo na sajtu i nisam našao ništa. Ako ne bude veeeliki minus, eto mene u decembru. :)
 
Ne ažurira se sajt, objavljuju evente na ovom fejsbuk nalogu koji sam ti dao. Ovaj poslednji put nas je bilo preko 20, čudo jedno za -3° :)

Ako bude hladno u decembru, kazali su da će verovatno organizvati projekcije doku filmova, ako nađu prostor. A onda od proleća krećemo sa intenzivnijom kampanjom i možda češćim vožnjama :)
 
@dzonihsv Odlično! Meni će most Zemun Borča baš lepo da "legne" za tu rutu ;)
 
I meni :) Koliko kilometara ima ova tura što si stavio? Aha vidim oko 90km.

Džoni, jel imaš neke savete za prelazak pančevačkog mosta biciklom, nikad to nisam pokušao? A most Zemun-Borča će se čekati još nekoliko godina.

I isto pitanje za nekog ako je prelazio skoro ostružnički most?
 
Vrh