Što se Pančevca tiče, moj sistem za prelaženje je sledeći.
Iz grada ka Krnjači, preko Bogoslovije ili iz 29-og se uključiš na most. Do same konstrukcije mosta (tj. dok ne počne neka vrsta trotoara) idem drumom. Put do samog mosta je dovoljno širok i koliko-toliko sređen pre koji mesec da možeš brzo i efikasno da se spustiš i skloniš sa puta na trotoar. Samo pazi, jer negde na pola spusta pri desnoj strani kolovoza postoje šahte, koje su sad udubljene jer je dodato više asfalta nego što je pre bilo. Most pređi trotoarom, koji je manje-više ok. Možeš oko 20km/h da ideš i da se ne truckaš. Nemoj brže jer često ima stakla, ratkapni, žica, ponekad i celih guma za automobile. Takođe, kad se nađeš na banatskom delu (znači, prešao si Dunav, ali si još na mostu), imaćeš 3-4 neke kocke koje su kasnije dodavane na trotoar (valjda da popune rupe, jer su prvobitne zakrpe sklanjane, te si mogao da gledaš ispod mosta), pa gledaj točkom lepo da pređeš, jer ćeš da se streseš ako ih udariš. Kad pređeš most i ponovo se nađeš na zemlji tj. sklonio si se sa konstrukcije mosta, imaš opet 2 opcije. Jedna je da se opet vratiš na put, može brzo i efikasno jer je trotoar gotovo u ravni sa putem. Samo sačekaj neko ''slobodno mesto'' iza nekog automobila i ubaci se. Tu je isto koliko-toliko sređen put, pa nije problem voziti 30-35km/h (to je ona polukružna nizbrdica koju možeš videti na GE). Druga opcija je ostati na trotoaru i dalje. Međutim, na samom trotoaru postoji 4 šahta kojima fale poklopci i koji se teško uočavaju tokom mraka, jer se desi da neke svetiljke ne rade tog i tog trenutka. Pa budi oprezan. Doduše, ovaj spust posle mosta praktikuješ samo ako ideš za Krnjaču, Kotež, Ovču... a ako hoćeš da voziš ovu turu koju sam gore postavio (postaviću danas još njih), onda čim pređeš most, sa desne strane ćeš videti nasip i jednostavno ne možeš da omašiš.
Povratak u centar je sličan dolasku. Naravno, idi desnom stranom, u pravcu kojim se kreću i automobili. Pričam ti ovo jer viđam ljude da koji se desnom stranom (u smeru ka gradu) i vraćaju. Suprotna strana, pa onda moram da stanem i da ih pustim da prođu (uzan trotoar, pa se jedva dvoje mogu obići), jer bi onda jedan od nas završio na drumu. Al' dobro, ima ih sve manje koliko sam mogao primetiti.
Elem, do konstrukcije mosta idi trotoarom, nije loš, ima tu i tamo po koja rupa, ali je moguće. Sam prelazak preko mosta sa ove strane je ok. Može i bolje, ali je ok. Mada, opet, pazi na staklo, ratkapne, sajle, gume... I kad pređeš samu konstrukciju mosta, videćeš uspon koji te vodi ka Bogosloviji. Ja tu mahom praktikujem isti sistem kao za spuštanje sa druge strane puta. Sačekam rupu između automobila i onda putem do isključenja za 29. novembar. Sasvim je ok put, kao rekonstruisan pre koji mesec, mada se već vide dobri tragovi korišćenja. Ako 'pak odlučiš da ne silaziš na drum, onda pored istog preko zemlje i ostataka, verovatno prvog trotoara pre 70 godina, voziš do skretanja za 29-i. Kad se popneš, imaćeš mali spust (20-30m) i onda pazi pri kraju njega, ima neko šiblje i jedan stepenik (30cm), pa je bolje da siđeš i preneš bajs taj deo. Makar za prvi put, posle možeš i da ostaneš na bajsu pa ga nekako svučeš dole.
Što se ostružničkog mosta tiče. Ako dolaziš iz pravca bloka 45, tj. nasipom, onda čitaj i dalje. Mada je i povratku slično.
Vozi nasipom sve do mosta, prođi ispod njega i odma' ćeš videti skretanje udesno, to je ujedno i spust (ima par rupa, pa pazi). Vozi asfaltom jedno 100m i onda ćeš videti odvajanje ulevo (zemljani put, 20m dužine). Popni se na njega i ti si odma' pored ostružničkog puta, ima i ograda pa ne možeš da omašiš. Pored ograde i betonskog bloka (sa leve strane kad se popneš), imaš prolazak, možeš da bajsom da prođeš, mada ne vozeći. Sačekaj da nema automobila, kamiona... pređi preko puta i vozi desnom stranom. Pošto most ima 2 trake i ima sa strana po još jednu polu-traku, da se tako izrazim, onda vozi tuda. Prilično je široka (možda 1.5-2m) i tuda ne voze automobili. Onda cepaj preko mosta, pazi na češljeve na mostu (ko ima tanje gume, upada i razbija se 100%!) , pređi most i onda opet dolaze 2 opcije. Prva je da ideš kuda i automobili idu. Produžiš pravo jedno kilometar, pa skreneš na prvo odvajanje desno. Voziš tim odvajanjem i kad bude prvo odvajanje, idi levo. Posle ćeš izaći na obrenovački put, pa vozi njime jedno 200m i prvo odvajanje desno ti je skretanje za stari obrenovački put. Idi njime jer tuda svi biciklisti voze, da l' ka Moštanici ili Adi, biraj. Druga opcija je i kraća opcija, ponekda i blatnjava. Čim pređeš i mostovne ograde ponestane. Bajs prebaci preko ograde druma i polako se spusti dole sa istim. Pogledaj u pravcu silaženja i videćeš stari obranovački put (na jedno 300-400m). Odpedalaj do tamo i skratio si ovo gore što sam pričao oko ulaženja u petlje.
I to mu dođe to. Malo šire, ali bolje da znaš sve.
edit: km u m