Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ograda je zastrašujuće niska s obzirom na razrovaren asfalt na pešačkoj stazi na kojoj se ne možeš mimoići ni sa čovekom, a kamoli biciklom, ali uglavnom nema ni pešaka ni biciklista (niko nije blesav). Takođe je bilo dosta otpalih automobilskih delova na stazi.

Znači, pomalo rizično, ali nije nemoguće preći (i ostati živ). :lol:
 
Što se Pančevca tiče, moj sistem za prelaženje je sledeći.

Iz grada ka Krnjači, preko Bogoslovije ili iz 29-og se uključiš na most. Do same konstrukcije mosta (tj. dok ne počne neka vrsta trotoara) idem drumom. Put do samog mosta je dovoljno širok i koliko-toliko sređen pre koji mesec da možeš brzo i efikasno da se spustiš i skloniš sa puta na trotoar. Samo pazi, jer negde na pola spusta pri desnoj strani kolovoza postoje šahte, koje su sad udubljene jer je dodato više asfalta nego što je pre bilo. Most pređi trotoarom, koji je manje-više ok. Možeš oko 20km/h da ideš i da se ne truckaš. Nemoj brže jer često ima stakla, ratkapni, žica, ponekad i celih guma za automobile. Takođe, kad se nađeš na banatskom delu (znači, prešao si Dunav, ali si još na mostu), imaćeš 3-4 neke kocke koje su kasnije dodavane na trotoar (valjda da popune rupe, jer su prvobitne zakrpe sklanjane, te si mogao da gledaš ispod mosta), pa gledaj točkom lepo da pređeš, jer ćeš da se streseš ako ih udariš. Kad pređeš most i ponovo se nađeš na zemlji tj. sklonio si se sa konstrukcije mosta, imaš opet 2 opcije. Jedna je da se opet vratiš na put, može brzo i efikasno jer je trotoar gotovo u ravni sa putem. Samo sačekaj neko ''slobodno mesto'' iza nekog automobila i ubaci se. Tu je isto koliko-toliko sređen put, pa nije problem voziti 30-35km/h (to je ona polukružna nizbrdica koju možeš videti na GE). Druga opcija je ostati na trotoaru i dalje. Međutim, na samom trotoaru postoji 4 šahta kojima fale poklopci i koji se teško uočavaju tokom mraka, jer se desi da neke svetiljke ne rade tog i tog trenutka. Pa budi oprezan. Doduše, ovaj spust posle mosta praktikuješ samo ako ideš za Krnjaču, Kotež, Ovču... a ako hoćeš da voziš ovu turu koju sam gore postavio (postaviću danas još njih), onda čim pređeš most, sa desne strane ćeš videti nasip i jednostavno ne možeš da omašiš.

Povratak u centar je sličan dolasku. Naravno, idi desnom stranom, u pravcu kojim se kreću i automobili. Pričam ti ovo jer viđam ljude da koji se desnom stranom (u smeru ka gradu) i vraćaju. Suprotna strana, pa onda moram da stanem i da ih pustim da prođu (uzan trotoar, pa se jedva dvoje mogu obići), jer bi onda jedan od nas završio na drumu. Al' dobro, ima ih sve manje koliko sam mogao primetiti.
Elem, do konstrukcije mosta idi trotoarom, nije loš, ima tu i tamo po koja rupa, ali je moguće. Sam prelazak preko mosta sa ove strane je ok. Može i bolje, ali je ok. Mada, opet, pazi na staklo, ratkapne, sajle, gume... I kad pređeš samu konstrukciju mosta, videćeš uspon koji te vodi ka Bogosloviji. Ja tu mahom praktikujem isti sistem kao za spuštanje sa druge strane puta. Sačekam rupu između automobila i onda putem do isključenja za 29. novembar. Sasvim je ok put, kao rekonstruisan pre koji mesec, mada se već vide dobri tragovi korišćenja. Ako 'pak odlučiš da ne silaziš na drum, onda pored istog preko zemlje i ostataka, verovatno prvog trotoara pre 70 godina, voziš do skretanja za 29-i. Kad se popneš, imaćeš mali spust (20-30m) i onda pazi pri kraju njega, ima neko šiblje i jedan stepenik (30cm), pa je bolje da siđeš i preneš bajs taj deo. Makar za prvi put, posle možeš i da ostaneš na bajsu pa ga nekako svučeš dole.



Što se ostružničkog mosta tiče. Ako dolaziš iz pravca bloka 45, tj. nasipom, onda čitaj i dalje. Mada je i povratku slično.
Vozi nasipom sve do mosta, prođi ispod njega i odma' ćeš videti skretanje udesno, to je ujedno i spust (ima par rupa, pa pazi). Vozi asfaltom jedno 100m i onda ćeš videti odvajanje ulevo (zemljani put, 20m dužine). Popni se na njega i ti si odma' pored ostružničkog puta, ima i ograda pa ne možeš da omašiš. Pored ograde i betonskog bloka (sa leve strane kad se popneš), imaš prolazak, možeš da bajsom da prođeš, mada ne vozeći. Sačekaj da nema automobila, kamiona... pređi preko puta i vozi desnom stranom. Pošto most ima 2 trake i ima sa strana po još jednu polu-traku, da se tako izrazim, onda vozi tuda. Prilično je široka (možda 1.5-2m) i tuda ne voze automobili. Onda cepaj preko mosta, pazi na češljeve na mostu (ko ima tanje gume, upada i razbija se 100%!) , pređi most i onda opet dolaze 2 opcije. Prva je da ideš kuda i automobili idu. Produžiš pravo jedno kilometar, pa skreneš na prvo odvajanje desno. Voziš tim odvajanjem i kad bude prvo odvajanje, idi levo. Posle ćeš izaći na obrenovački put, pa vozi njime jedno 200m i prvo odvajanje desno ti je skretanje za stari obrenovački put. Idi njime jer tuda svi biciklisti voze, da l' ka Moštanici ili Adi, biraj. Druga opcija je i kraća opcija, ponekda i blatnjava. Čim pređeš i mostovne ograde ponestane. Bajs prebaci preko ograde druma i polako se spusti dole sa istim. Pogledaj u pravcu silaženja i videćeš stari obranovački put (na jedno 300-400m). Odpedalaj do tamo i skratio si ovo gore što sam pričao oko ulaženja u petlje.


I to mu dođe to. Malo šire, ali bolje da znaš sve. :)

edit: km u m
 
dzonihsv":23tom9su je napisao(la):
.... Nemoj brže jer često ima stakla, ratkapni, žica, ponekad i celih guma za automobile. Takođe, kad se nađeš na banatskom delu (znači, prešao si Dunav, ali si još na mostu), imaćeš 3-4 neke kocke koje su kasnije dodavane na trotoar (valjda da popune rupe, jer su prvobitne zakrpe sklanjane, te si mogao da gledaš ispod mosta), pa gledaj točkom lepo da pređeš, jer ćeš da se streseš ako ih udariš. Kad pređeš most i ponovo se nađeš na zemlji tj. sklonio si se sa konstrukcije mosta, imaš opet 2 opcije. Jedna je da se opet vratiš na put, može brzo i efikasno jer je trotoar gotovo u ravni sa putem. Samo sačekaj neko ''slobodno mesto'' iza nekog automobila i ubaci se. Tu je isto koliko-toliko sređen put, pa nije problem voziti 30-35km/h (to je ona polukružna nizbrdica koju možeš videti na GE). Druga opcija je ostati na trotoaru i dalje. Međutim, na samom trotoaru postoji 4 šahta kojima fale poklopci i koji se teško uočavaju tokom mraka, jer se desi da neke svetiljke ne rade tog i tog trenutka. Pa budi oprezan. ...

Povratak u centar je sličan dolasku. ... Kad se popneš, imaćeš mali spust (20-30m) i onda pazi pri kraju njega, ima neko šiblje i jedan stepenik (30cm), pa je bolje da siđeš i preneš bajs taj deo. Makar za prvi put, posle možeš i da ostaneš na bajsu pa ga nekako svučeš dole.
U poređenju sa ovim Kalvarija je zlato (sramota da je pominjem više) ... Toiliko si ovo živopisno opisao da bih radije da sačekam završetak mosta Zemun - Borča :D plašimsemraka
 
Reko' da napišem ono što svaki drugi dan doživljavam. :)

A ko hoće da proveri da l' je sve tačno, može slobodno. Videće da ga/je nisam lagao.
 
Ne sumnjam ni malo, i baš zato što ti verujem u ovu avanturu ću se upustiti samo u društvu (a i po onom testu sa vesicevog bloga spadam u polunormalne - još uvek ;) )

PS Slike su ti odlične, mogao bi i češće da ih postavljaš :)
 
I hoću, ali sam nekako u sukobu sa slobodnim vremenom već par nedelja. ;)

Imam i onu gore mapu za banatske ture da odradim, da dodam sve detalje... pa ću gledati da se što pre aktiviram oko toga i slika.
 
Laki, postavio si fotografije svih onih blesavluka na stazama koje sam ja pokušavao da objasnim još pre nekoliko godina :kk:
+

Mali predlog - ako možeš, postavi i fotografiju staze u Goce Delčeva, najsvetliji primer kako treba planirati i graditi.
 
Da, imam mali problem sa stazama jer nisam siguran gde su tačno. Gledao sam na bing mapama i u goce delčeva sam uspeo da zaključim samo mali deo da postoji. Pogledaj na mapi i ispravi me molim te ako postoji staza celom dužinom ulice.

Ako imaš tu fotku, daj da stavim. Ja ne zalazim tamo, pa ne verujem da ću skoro imati prilike da fotkam.
 
Ok, sad nije vreme za vožnju, ali imam rešenje za tvoj problem - Bing maps. I ako nisi siguran od drveća i visokih zgrada, za svaku lokaciju postoji opcija pogleda iz 4 ugla.

Nemam fotke. Na tvojoj karti je ta trasa obeležena ljubičatom.
Staza ide kroz Goce Delčeva od raskrsnice sa Bulevarom Nikole Tesle (Hotel Jugoslavija) do Otona Župančića, ide kroz nju do Fontane, nastavlja kroz Narodnih heroja do staze u Bulevaru Milutina Milankovića.

Drugi deo trotoara u Goce Delčeva je bio u očajnom stanju, i nešto su ga popravljali ovih zadnjih meseci, ali ne znam da li je obeležen nastavak staze ka Tošinom bunaru.

Da li si razmišljao da postaviš i informacije o čamcima koji prevoze između bloka 70 i Ade?
 
relja":z2y51plu je napisao(la):
Drugi deo trotoara u Goce Delčeva je bio u očajnom stanju, i nešto su ga popravljali ovih zadnjih meseci, ali ne znam da li je obeležen nastavak staze ka Tošinom bunaru.

Upravo se radi, trenutno je staza izbetonirana, čeka se da završe betoniranje na još par mesta pa da asfaltiraju.

Javiću kad bude gotovo.
 
Kaда је у питању навођење рута мени је најбољи http://sr.wikiloc.com/wikiloc/home.do aко се жели допрети што даље јер GE има слој wikiloc и веродостојније је снимити трек јер тада нема сумње да је направљена грешка.
 
Nije mi cilj da pokrijem sve trase fotografijama, nego da ukažem na probleme. Fotografije sam ubacio samo da bi mapa izgledala zanimljivija i popunjenija, kada se sliju fotografije problema koje ću mapirati, postepeno ću sklanjati fotografije da ne prave gužvu.

Sad su, dakle, samo mali ukras, ali nije poenta u njima, čak ni u stazama, već u crnim tačkama.

Ja sam mapirao one probleme za koje s asigurnošću znam da postoje i uskoro ću ih i fotografisati, a vi ako imate aktulene fotografije problema, dajte mi te fotografije da ih postavim.

Btw, ko kaže da nije vreme za cikliranje? Ja vozim sve u 16.
 
Jasno je meni šta je poenta, i kako je sve počelo, ali ne bi bilo loše ako imaš za to volje da uradiš ono što i Džoni, izlistava slike jednu iza druge i one ne prave gužvu.

To bi obogatilo mapu i vrlo je pregledno,kao i npr fotke mesta za iznajmljivanje itd.

Naravno, na sve što se tiče problema na stazama je već lakše ukazati, veći deo se već nalazi na temi.

Vrlo cenim trud i nije mi namera da ti nabacam posao, naprotiv.
 
Ma nije meni to nikakvo nabacavanje posla, nego gužva na mapi je problem, pa samim tim nepreglednost mape. Akcenat mora biti na crnim tačkama, ne na lepim fotkama.

Pored toga, javlja se i taj problem da ako imam previše slika, mapa će se mnogo dugo učitavati, a ume i browser da ubaguje. Jer idiotski sve slike učitava kada učitava mapu.
 
Hmmm pa onda da pitamo Džonija kako mu je uspelo :)

Ok u pravu si za početak je ovo dovoljno, i ne treba da ubaciš svaku fotku, dati su linkovi da služe kao izbor među ponuđenim.

Mapa osim problema treba da služi onome što je Zidar napisao na radionici, da bude i mogući predlog budućih staza, da ukazuje na probleme..., eto jedne smernice za budućnost. Da bude korisno sredstvo i da služi kao aktivan predlog i učešće biciklista u gradnji i obnovi infrastrukture koja se tiče njih.
 
@Laki, bravo. Ti po urbanoj sredini, ja van nje (iako se svrhe mapa razlikuju). ;) Ako naiđem na crnu tačku, javljam.

@Nova

Česma za biciklistu je k'o pumpa za auto. ;)

Odradio sam tih 5 ruta i hteo sam da dodam još 5, pa da sa jedno 10 minumum ''izađem na forum''. 3 su mi veću glavi i smišljam se još oko nekih stvari. A što se tiče toga oko fotki i učitavanja, jedna moja fotka oko 30KB, dok Lakijeva ima oko 100-300KB, pa je sigurno zbog toga problem. Laki, cepaj te fotke u thumbnail-u, jedino tako da smanjiš vreme učitavanja.
 
Kasno Džoni na edit stiže... :) Vrati Pančevac među crne tačke :grand: za bicikliste naravno :)

Sad će Laki da me ubije...ali može link na tvoj tekst o Pančevcu na mapi :p
 
^^ To mi je veliki posao d apravim thumbnailove, mrzi me.

^ Neću nikoga da bijem, pa trebaju mi informacije. Stavio sam link. :)
 
Upravo sam proveo 20 minuta tražeći temu. Ova tema treba da bude u Bulevari, ulice i ostala infrastruktura!

Evo najsvežijeg problema biciklista, 22. decembar, nova pijaca ispred Kineskog tržnog centra. Prijavljujem komunalnoj inspekciji NBG.

QG727.jpg
 
Evo još jedne situacije od istog dana. Takođe samo poslao prijavu, na mnogo više adresa ovog puta

T6Bk9.jpg

h8aMI.jpg

qDx5H.jpg

Rh5jc.jpg
 
Vrh