Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ja sam leteo jedno 20 metara preko tramvajskih sina i zveknuo glavom u punoj brzini u automobil 🤣

Iiii nista mi nije bilo.

Inace, je*******o me onaj ko me na neki nacin i naterao da kupim taj trotinet pre par godina, najgluplja ideja vec iz danasnje perspektive, a tek iz neke buducnosti ce izgledati jos gluplje i smesnije.
 
,, .... Ja sam leteo ..... ,,

Trotinet sa malim točkovima -opasno po život kako na trotoarima tako i na kolovozu. Točkić zapne u svaku rupucu i izbočinu.

Trorinet sa velikim točkovima sve te prepreke prelazi bezbednije
I takav za kraće relacije je vrh kao prevozno sredstvo , čak i po kiši uz kabanicu.

Jednostavno je al ljudima pri kupovini ne pada to na pamet.
Trebalo bi nekom ,,kampanjom,, doprineti nj. ,,spasavanju,, od letenje pri samoj kupovini objavljujuci tu bezbednosnu činjenicu.
 
Gde mogu da se vrse takve vrste modifikacija, koliko kostaju i da li su uopste moguce na ovim jeftinijim, osnovnim modelima?
 
Ma kakvi trotineti. Vi koje mrzi da okrećete pedal, treba svi da pređete lepo na električne bajseve :grand::vops:
 
Realno. Ne znam ni koliko ovde spominjano iskustvo u voženju bajsa pomaže kod vožnje el. trotineta, ja sam i poleteo sa trotineta jer sam se ponašao kao da vozim bajs 😄 Taj isti potez ne bi doveo do pada da sam bio na bajsu.

A sa bajsa nisam pao još otkad je id*** Ðilas ostavio neobeležen pesak i kamenje na dnu mosta na Adi, pa sam po mraku kao Ivana Španovic bućnuo u to 🤣 Dakle, ima više od deset godina. Mislim da je to bio poslednji put.
 
,,.... Ne znam ni koliko ovde spominjano iskustvo u voženju bajsa pomaže kod vožnje el. trotineta... ,,,

Da .... niko bije napisao poredjenje
ni sa skejtom... Verijem da je dosta drugačije od vožnje običnog

Meni trotinet deluje perspektivno al sa velikim točkovima, šro mora da birno utiče na cenu nabavke il sa prepravkom u zbiru.
 
Највећа бизарност наше бици инфраструктуре. Стаза - лепа, нова, широка и потпуно бескорисна. Има скоро две године како црвља..
PXL_20240922_121441865.jpg

Чини се да тек сада губимо сваку наду да ће се моћи користити још наредних неколико сезона.
 
Ценим да наводнобеоградска ст*** много штеди на речном транспорту основних материјала и машина и да нам зато узурпирају обалу. Ако им прође оно све са сајмом, ми газимо 20 година немогућности вожње и шетње на том потезу обале.

Пројекат од националног интереса...

Не знам за вас, али ја се одавно надам колапсу друштва и ове парадржаве па се можда из тог пепела и изроди нешто смислено. Овако, испратићемо спору, мучну смрт истих.
 
Evo večeras na stajalištu i posle iz autobusa u Ruzveltovoj gledam jednog sredovečnog magarca na bajsu. Prvo dok prolazi kroz stajalište svira ko lud i nestrpljivo prolazi kroz ljude. Onda mu neko nešto dobacio, a on pokazuje srednji prst. Dalje niz ulicu opet srlja, iskače na kolovoz jer ga mrzi da čeka nekog da sd isparkira, zatim na pešačkom se provlači između pešaka i autobusa koji skreću (65 i 25) jer neće da sačeka ni sekundu.

Posle kad takve neko isprebija ili pregazi bude čuđenje po medijima, žalopojke, emisije, Kritične mase, sablažnjavanja i ostalo što ide uz to a retko ko pita i za drugu stranu priče i da li je i sam biciklista kršio neki zakon, napravio neku grešku u koracima ili prosto bio dr Kadžija u datom momentu.

Najdebilnije od svega je što posle te manite štrafte od 300 metara, na kraju vidim magarca kako staje na plato malo ispod Vukovog spomenika i tu pilji u telefon, sam. Dakle nije zaista žurio negde, nego se verovatno mentol uživeo da je u akcionom filmu pa očekuje da svi oko njega igramo s njim tu fantaziju.

I inače se gnušam svih mentola koji sviraju ljudima na trotoarima, a posebno volim da ih napušim kad to rade u zoni prometnih stajališta. Par sam napušio i na trotoarima generalno. Za tri decenije vožnje bajsa, nikad nisam svirao nikome na trotoaru, kao što ne želim ni da meni neko svira i uznemirava me dok hodam tuda u ovom već stresnom i uznemiravajućem gradu.

Sva sreća pa ima još normalnih i razumnih biciklista, inače s ovakvim bahatim i nadobudnim sebičnjacima većina nas ne želi ništa da ima. Nagledao sam se svačega ovde, ali ovakvu boodaletinu još nisam video do sada, da lik 300 (i ko zna koliko još ranije) metara juri i srlja, a onda odjednom stane i bleji bez ikakvog razloga. I očekuje da se pritom ceo grad prilagođava njegovim ludilima i hirovima. Aha, hoće baš.
 
Грешка у пројектовању је што нема баријере између тротоара за пешаке и стазе за бицикле у виду травњака, живе ограде, дрвореда. Наравно где може да стане.
 
,,,.... ovakvu boodaletinu još nisam video do sada, da lik 300 (i ko zna koliko još ranije) metara juri i srlja, a onda odjednom stane i bleji bez ikakvog razloga. I očekuje da se pritom ceo grad prilagođava njegovim ludilima i hirovim... ,,

Svakodnevna preslikana pojava iz moto saobraćaja. 🥺
Naročito kod motorciklista. , samo što kod kad tad imaju tragičniji ishod 🥺🥺🥺
 
Rade i motociklisti svašta ali oni su već na jačoj osudi i pod većom lupom javnosti nego neki biciklisti. Kad motociklista nadrlja (mislim i na običan pad, ne na fatalne situacije) svi kažu "pa jbg, sami su krivi, provlače se i brzaju". A kad biciklista nadrlja to nekad ume da preraste u cirkus i isčuđavanje po medijima. Takođe, ja sa motociklistima i nemam toliko kontakta pa zato njih manje komentarišem.

Dalje, neki biciklisti, najviše udruženja, ne kapiraju da je upravo to što ih zakon pušta i na kolovoz i na trotoar, njihova najveća prednost. Ta dualna priroda kako ja to zovem. Ali to onda ne znači da na trotoaru treba i smeju da sviraju pešacima.

U vezi sa time, da se nadovežem na Whiplash-a:
Ja jedino sviram kad šetaju po bici stazi a imaju pored prostora za pešake.
To prečesto viđam po gradu.
Potpuno su nesvesni oznaka na trotoaru i da je podeljen na deo za pešake i bicikliste
Naravno, to je druga priča i potpuno je razumljivo da se svirne pešaku na biciklističkoj stazi. Sad, postoje situacije kada se i tu suzdržavam, ako je neka specifična lokacija, gde nadležni još nisu napravili trotoar a ima pešaka koji se "provuku" malo preko staze, ili kad je neka vanredna okolnost. U stvari više sviram ako je neko na bici stazi 1) bahat ili 2) deluje potpuno pogubljeno i nesvesno gde je i šta radi. A ako ide jedan čovek, ili recimo džogira, a osvrće se stalno i sklanja kad mu se približi bajs, onda ne sviram. Sve što je potrebno je da ljudi budu oprezni i obazrivi u saobraćaju. I tu se rešava polovina problema.
 
Pošto sam i biciklista, i vozač, i pešak, mogu slobodno da kažem da me najviše iritira kada su biciklisti bahati ili neodgovorni.

Od svih tih korisnika saobraćaja, njihovo ponašanje (mislim na neodgovorne bicikliste) najviše utiče na imidž ostalih biciklista.

Od vozača se koliko-toliko i očekuje - a i svi smo dovoljno uplašeni ishoda da znamo da se sklonimo kada neki vozač "divlja". A biciklisti koriste i trotoar i kolovoz (ponekad više puta u 100m gradske vožnje) i samim tim ugrožavaju sve korisnike.

Inače, ja kad vozim bajs gledam da ne zvonim pešacima čak ni na bici stazama. Najviše zbog toga što bi voleo da shvate zvuk zvonca kao upozorenje da ih pretičem od pozadi i da ne skreću naglo - a ne kao ljutiti zahtev da napuste stazu (čini mi se da oni to uglavnom tako shvate).

Roditeljima koji guraju kolica nikada ne zvonim (niti im trubim iz kola) jer smatram da je njihovo kretanje po gradu već otežano i da zaslužuju da imaju prednost u gotovo svim situacijama.
 
Sve što je potrebno je da ljudi budu oprezni i obazrivi u saobraćaju
Lapsus, hteo sam da kažem: da budu oprezni i obzirni prema drugima.

Oprezan da zaštitiš i sebe i druge na vreme, a obziran da se prisetiš da ima u saobraćaju i vanrednih okolnosti (npr troroar koji je pod skelama pa ljudi idu po kolovozu), da ima vozača početnika, ili uplašenih vozača, sporih ljudi (pešaka i vozača), itd...

Dakle oprez i obzir su temelj svega.
 
Inače, ja kad vozim bajs gledam da ne zvonim pešacima čak ni na bici stazama. Najviše zbog toga što bi voleo da shvate zvuk zvonca kao upozorenje da ih pretičem od pozadi i da ne skreću naglo - a ne kao ljutiti zahtev da napuste stazu (čini mi se da oni to uglavnom tako shvate).

Roditeljima koji guraju kolica nikada ne zvonim (niti im trubim iz kola) jer smatram da je njihovo kretanje po gradu već otežano i da zaslužuju da imaju prednost u gotovo svim situacijama.
Идентично се понашам. Пешаци и поготово мајке са колицима су једини угроженији од бициклиста у овом граду.

Иначе се увек и захвалим кад ми се пешак склони.
 
Pošto sam i biciklista, i vozač, i pešak, mogu slobodno da kažem da me najviše iritira kada su biciklisti bahati ili neodgovorni.

Od svih tih korisnika saobraćaja, njihovo ponašanje (mislim na neodgovorne bicikliste) najviše utiče na imidž ostalih biciklista.

Od vozača se koliko-toliko i očekuje - a i svi smo dovoljno uplašeni ishoda da znamo da se sklonimo kada neki vozač "divlja". A biciklisti koriste i trotoar i kolovoz (ponekad više puta u 100m gradske vožnje) i samim tim ugrožavaju sve korisnike.

Inače, ja kad vozim bajs gledam da ne zvonim pešacima čak ni na bici stazama. Najviše zbog toga što bi voleo da shvate zvuk zvonca kao upozorenje da ih pretičem od pozadi i da ne skreću naglo - a ne kao ljutiti zahtev da napuste stazu (čini mi se da oni to uglavnom tako shvate).

Roditeljima koji guraju kolica nikada ne zvonim (niti im trubim iz kola) jer smatram da je njihovo kretanje po gradu već otežano i da zaslužuju da imaju prednost u gotovo svim situacijama.
Vrlo lepo napisano. U gradu gde su sve ganglije nadražene od komunalne buke, gde hoćeš da odmoriš i čitaš u parku, a tik iznad tvoje glave klinac pušta raznorazne dronove koji zuje kao traktor, najmanje što želim je da dodatno stvaram stresne situacije sebi i drugima. Počeo sam da vozim ove godine i najmanje mi smetaju ljudi koji zauzimaju stazu. I dalje ne mogu da se načudim strahovitim ivičnjacima po Novom Beogradu, koji važi za iole prijatan deo grada za vožnju (npr. Milutina Milankovića kod starog aerodroma i Bulevar umetnosti kod FDU-a kao šampioni u visini ivičnjaka, zagarantovan potres mozga prilikom prelaska), ali to je već za drugu priču. Ne želim da budem džangrizavi lik i da pred prepunim trotoarom prekoputa Merkatora kod Crne ovce glumim neko ludilo i zvonim - prepuno dece, roditelja sa dečjim kolicima, starijih ljudi, ko god da je, ne bih nikog odvajao. I to samo vikendom, radnim danima nema žive duše. Uvek usporim i uvek se pomere ili ako se neko zaneo u priči, ovaj pored njega ga upozori i nastavim svojim putem. Čak se neki i izvine, iako to ne očekujem u startu. Zato mi se na silasku sa Mosta na Adi u J. Gagarina desilo da mi dva sredovečna krkana zvone sa bajsova jer sam mrvicu prešao u levu traku od staze gde nikog živog nije bilo i mogli su da me obiđu kako god su hteli, ali ne. Isto tako su 50 metara nakon što su me obišli ponovo zvonili dvojici dečaka ispred mene koji su na isti način neznatno zauzeli levu traku verovatno namenjenu za njihovo visočanstvo. Nadam se da im je bilo lakše u životu nakon toga, računaću da nisu popili lekiće pre vožnje. I ne bih se složio da ljudi nemaju svest o stazama. Po Novom Beogradu većina ljudi po inerciji šeta pešačkim delom ne zauzimajući bici stazu - uzmimo kao primer Omladinskih brigada (nije da ih baš imamo mnogo). Bez obzira što retko kad neko prođe bajsom, i dalje se retko desi da neko mora da zvoni da bi prošao ili obišao. Ne mora da moja bude opšta istina, ali svaki dan prolazim tim ulicama
 
Dok sam se vozuo sa 36, saznao sam da smo dobili novu stazu za bicikliste. Nalazi se uz teniske terene Partizana, na delu od Dinarske do kladionice. U to ime :vops:.​
 
Пре годину-две дана су то последњи пут чачкали због топловода. С обзиром на то да су то радиле "Београдске електране", добро је и да им асфалт још није утонуо.
 
Пре годину-две дана су то последњи пут чачкали због топловода. С обзиром на то да су то радиле "Београдске електране", добро је и да им асфалт још није утонуо.
Čačkali su nešto tu i pre mesec dva, kolovoz valjda. Čak je to skretanje bilo zatvoreno par dana. Realno, mogli su tad i da obore ivičnjake.
Verovatno ne stoji u nekom pravilniku da to treba da se radi prilikom svake intervencije, i onda ne ulazi u proceduru za javnu nabavku radova.
 
Канда су мејлови одрадили посао и пустили дрипци онај део стазе испод галерије који сада води на степенице, обзиром да су затворили пролаз до наставка обалоутврде после Газеле.

Имају смисла за хумор макар.
 
Vrh