Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Kakva zamena teza. Retard je onaj ko vozi po propisu a nisu retardi svi automobilisti koji tu divljaju daleko iznad ograničenja od 50?
Drugo, kako da idem od westa 65 do drajzerove ako ne kolovozom?
Napisacemo ti na spomeniku da si bio u pravu.

Procitaj prvu recenicu mog prethodnog posta, retardi su pre svega za automobilima, ali ti apsolutno nista ne dobijas time sto ides kolovozom. Sta mislis, tako ces podici svest ili nesto? Ljudi se cimaju za razne stvari i rizikuju zivote, ali voznjom kolovozom ne postizes apsolutno nista. Sklanjaj se, ovo je luda zemlja gde na bicikliste gledaju kao na pedercice koje i treba zgaziti. Ide gas buraz.

Nego, sto on juri iznad ogranicenja? A da, da bi stigao za 5 minuta negde umesto za 6 minuta.

E, tako i ti apsolutno imas alternativu, samo treba malkice vise vremena.
 
Ja idem bajsem na kolovoz samo tamo gde nisu velike brzine i puno saobraćaja i gde imam (po svojoj nekoj meri) potpuni uvid nad svime što se dešava oko mene.

Sve i kad mi automobili ne bi mogli ništa, ne bi mi bilo prijatno da vozim kolovozom gde na svakih par sekundi nešto proleće pored mene, nabija vazdušni potisak i pravi mi buku i pometnju. Nije mi užitak, stres mi je. Dakle na stranu rizik, nego brate ne prija mi.


@sudija Jel se zna šta je bilo na kraju s ovim biciklistom?
 
Ja sam jednom probao kolovozom preko Mosta na Adi i nikad više. Bilo je pitanje trenutka kada će ovo da se desi. I to i smeru ka Hipodromu, gde je staza pored kolovoza...
Pogledajte prilog 210460
Biciklista je ležao svestan pored kolovoza uz par ljudi oko njega. Zaustavilo se oko 4 kola iza ovog sto ga je udario.
Prosao sam busom i zvao mup ekipa je vec bila krenula INACE dok vam se jave u mup ne daj boze da vam hitno trebaju .Do sudara je došlo oko 18 h
 
Нажалост сурова истина је да је коловоз где год се јурца бициклистима за избегавање. За поменуту релацију Вест 65 - Драјзерова би да има памети одавно била урађена бициклистичка стаза дуж Топчидерке од постојећих испод петље до Топчидерског парка. Нажалост тога нема.
Друмски саобраћај и бициклисти што мање додира имају толико је боље.
 
Kakva zamena teza. Retard je onaj ko vozi po propisu a nisu retardi svi automobilisti koji tu divljaju daleko iznad ograničenja od 50?
Drugo, kako da idem od westa 65 do drajzerove ako ne kolovozom?
Ja sam biciklista i zalažem se da biciklizmu bude što bezbedniji u gradu, svuda pa i na kolovozu, ali, molim te, nemoj više to da radiš. Ljudi tuda voze 70+, gledaju u svoje telefone, navigaciju, medija plejere, jedva ostaju u svojoj traci i jedva su svesni kamiona i automobila, a kamoli biciklista. Znam jer sam kao vozač prolazio tuda milion puta i viđao sam svašta.

Spljoštiće te neko i rećiće posle "nisam ga video".
 
Upravo to, obaveza bicikliste je da koristi biciklisticku stazu. Mene je davno jednom saobracajac usmerio na stazu kod arene. Pitanje je kako ce ovaj biciklista proci na sudu pored svih povreda jer on tu nije smeo da bude na prvom mestu.
 
Kakva zamena teza. Retard je onaj ko vozi po propisu a nisu retardi svi automobilisti koji tu divljaju daleko iznad ograničenja od 50?
Drugo, kako da idem od westa 65 do drajzerove ako ne kolovozom?0
Ajd da budemo koliko toliko objektivni: most nsa ADI je deo UMP-a gradske magistralne saobraćajnice i nema razloga da bude ograničenje 50 km/h.
80km/h je standardno ograničenje na ovakvom tipu saobračajnice. Nisam za to da mostom po kolovozu voze neiskusni biciklisti-za njih je staza pored. Samo ozbiljni amateri i profesionalci su dovoljni vični da mogu bezbedno da voze mostom na Adi. Biciklista koji je ujedno i vozač automobila će znati da se adekvatno ponaša tj da nikako svojim ponašanjem ne iznenadi vozača.
Ne znam činjenice kako je do ovog incidenta došlo ali deluje da je biciklista krenuo u prestrojavanje u srednju traku (verovatno da bi produžio pravo) i iznedano vozača automobila.

A za one koji misle da su bezbedniji na bici stazi-grdno se varaju, znam iz ličnog primera -nažalost...
 
Nisi bezbezdniji na bici stazi?

Ok, nisi sto posto bezbedan, ali da nisi bezbedniji...
 
Ne znam činjenice kako je do ovog incidenta došlo ali deluje da je biciklista krenuo u prestrojavanje u srednju traku (verovatno da bi produžio pravo) i iznedano vozača automobila.
Kako su preneli vest, izgleda po izjavi MUP-a da se biciklista kretao uz ivičnjak.

"nezgoda se dogodila oko 18.40, u smeru ka Čukarici, kada je „folksvagen“ naleteo na biciklistu koji se kretao desnom trakom uz ivicu."
 
Kako voznja po propisu na kolovozu na mostu na adi?!? Voznja po kolovozu biciklistima je dozvoljena po propisima samo ako NEMA biciklisticke staze. (Clan 40 Zakona).
Tako je, ako nema biciklisticke staze. Medjutim, ako se vozis od Bezanijske kose Bulevarom heroja sa Kosara imas biciklisticku stazu do Omladinskih brigada i tu se zavrsava. Dalje je propisno jedino kolovozom nadvoznjakom, a staza pocinje kada pocne i most. Problem je sto ne postoji nacin da se predje na biciklisticku stazu, sem ko je jak da prenese bajs preko ograde i dovoljno krupan da je preskoci.
Svakako, preporuka je da se ne ide tuda. Ne ocekuju se pesaci, jer postoji ograda, a to je vozacima znak za gas, pa onda i retki biciklisti budu zanemareni. A rizik je veliki kada vozaci kola menjaju traku, jer je npr. srednja zauzeta, pa u punoj brzini predju u desnu, a biciklista je puno teze uocljiv od kola i neko sa nepropisnih 90-100 na sat nema puno vremena da zakoci na 25.
Oko 200-300 puta sam presao most i samo jednom ka Novom Beogradu i dvaput suprotno kolovozom. A od toga sam jednom prenosio bajs preko ograde.
Zeznut je deo od Teodora Drajzera pa ka Adi ili B. brdu. Kolovoz je los i uzak do mosta. A kod perionice je bolje koristiti sine, jer ne saobracaju tramvaji, pa sinama pored hipodroma... Ka Banovom brdu je nezgodno kolovozom, jer za skretanje levo, moraju da se preseku 2 trake za pravo. Takodje je los izbor ispod mosta, krakom za centar, jer se i tuda vozi ludo brzo.
 
Очајно су осмишљене бициклистичке стазе, али су жртвоване због петљи. У теорији би сви бициклисти ка мосту преко Аде требали да долазе из Јурија Гагарина.
 
Samo lud čovek može da na ovoliko širokom mostu udari biciklistu. X puta sam prelazio ovaj most i nikada nisam imao problema. Ima dovoljno mesta za zaobilaženje. Jedino ako je biciklista napravio neki nagli manevar u levo, pa nije bilo vremena za reakciju.
 
IMG_4133.jpeg
 
Tako je, ako nema biciklisticke staze. Medjutim, ako se vozis od Bezanijske kose Bulevarom heroja sa Kosara imas biciklisticku stazu do Omladinskih brigada i tu se zavrsava. Dalje je propisno jedino kolovozom nadvoznjakom, a staza pocinje kada pocne i most. Problem je sto ne postoji nacin da se predje na biciklisticku stazu, sem ko je jak da prenese bajs preko ograde i dovoljno krupan da je preskoci.
Svakako, preporuka je da se ne ide tuda. Ne ocekuju se pesaci, jer postoji ograda, a to je vozacima znak za gas, pa onda i retki biciklisti budu zanemareni. A rizik je veliki kada vozaci kola menjaju traku, jer je npr. srednja zauzeta, pa u punoj brzini predju u desnu, a biciklista je puno teze uocljiv od kola i neko sa nepropisnih 90-100 na sat nema puno vremena da zakoci na 25.
Oko 200-300 puta sam presao most i samo jednom ka Novom Beogradu i dvaput suprotno kolovozom. A od toga sam jednom prenosio bajs preko ograde.
Zeznut je deo od Teodora Drajzera pa ka Adi ili B. brdu. Kolovoz je los i uzak do mosta. A kod perionice je bolje koristiti sine, jer ne saobracaju tramvaji, pa sinama pored hipodroma... Ka Banovom brdu je nezgodno kolovozom, jer za skretanje levo, moraju da se preseku 2 trake za pravo. Takodje je los izbor ispod mosta, krakom za centar, jer se i tuda vozi ludo brzo.
Nisam rekao da je zgodno, vec da nije po propisu. Biciklisticka staza postoji => vozi po njoj.
Karikiram, ali to je kao da kazes, vozio je u kontra smeru autoputem jer mu nije bilo zgodno da ode X kilometra dalje, pa da okrene.
 
Tako je, ako nema biciklisticke staze. Medjutim, ako se vozis od Bezanijske kose Bulevarom heroja sa Kosara imas biciklisticku stazu do Omladinskih brigada i tu se zavrsava. Dalje je propisno jedino kolovozom nadvoznjakom, a staza pocinje kada pocne i most. Problem je sto ne postoji nacin da se predje na biciklisticku stazu, sem ko je jak da prenese bajs preko ograde i dovoljno krupan da je preskoci.
Svakako, preporuka je da se ne ide tuda. Ne ocekuju se pesaci, jer postoji ograda, a to je vozacima znak za gas, pa onda i retki biciklisti budu zanemareni. A rizik je veliki kada vozaci kola menjaju traku, jer je npr. srednja zauzeta, pa u punoj brzini predju u desnu, a biciklista je puno teze uocljiv od kola i neko sa nepropisnih 90-100 na sat nema puno vremena da zakoci na 25.
Oko 200-300 puta sam presao most i samo jednom ka Novom Beogradu i dvaput suprotno kolovozom. A od toga sam jednom prenosio bajs preko ograde.
Zeznut je deo od Teodora Drajzera pa ka Adi ili B. brdu. Kolovoz je los i uzak do mosta. A kod perionice je bolje koristiti sine, jer ne saobracaju tramvaji, pa sinama pored hipodroma... Ka Banovom brdu je nezgodno kolovozom, jer za skretanje levo, moraju da se preseku 2 trake za pravo. Takodje je los izbor ispod mosta, krakom za centar, jer se i tuda vozi ludo brzo.
Generalno sam mišljenja da kad se bira pravac, uvek je bolje malo kružiti i izbegavati nebezbedne ulice, nego ići najzgodnijim putem.
Za Most na Adi (iz pravca Bežanijske kose), rekao bih da je bolje spustiti se do Jurija Gagarina i koristiti pešačkobiciklističku stazu. NBG je ravan, nećeš izgubiti više od dva-tri minuta, a čak i da gubiš pet ili više, bolje to nego da izgubiš život.
 
Da li vi čistunci vozite 10 kmh i kako to merite?

Nije tačno da nije po propisu.
Zakon kao što smo navikli nije 100% jasan i jednoznačan.

Nije eksplicitno rečeno da mora da se koristi staza, niti je rečeno da je zabranjen kolovoz ako postoji staza, već je ovako:

Član 40.

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili
obilaženje.

Za kretanje bicikla po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.
 
Da tu je samo smer za Brankov most, ne kapiram te jednosmerne staze. Treba da prošire za 30cm i stave bez oznaka smera.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Vrh