Mora da postoji ujednačenje pri izgradnji puteva, odnosno širina kolovoza za određenu brzinu. Uzeću za primer Ulicu Milana Rakića na Zvezdari. U ovoj ulici je ograničenje 40 km/h. Primer slike je iz 2014. godine, mada su se jedino objekti u okolini promenili. U ovakvom tipu ulice, uskog kolovoza, većini vozača ne pada na pamet da voze brže jer je veoma nezgodno ostati u svojoj traci. S tim u vezi, u ovom delu ulice retko ko pravi prekršaj prekoračenja brzine.
Za drugi primer ću uzeti nastavak ove ulice, odnosno Ulicu Matice srpske. U njoj, kao i u prethodno navedenoj ulici, važi identično ograničenje brzine 40 km/h. Kada vozite ovom ulicom tom brzinom, vi usporavate saobraćaj. Vas širina kolovoza, nizbrdica i nedostatak stvari okolo vas da vam zapravo ukaže koliko se brzo vozite, "navodi" na bržu vožnju. Čak i ako vozite 50, nemate osećaj da vozite iznad ograničenja, te su na ovom mestu česta opasna preticanja i pokušaji preticanja. Najveći apsurd je što na kraju spusta vozača čeka crveno svetlo na semaforu i ne dobija ništa tim ubrzanjem, pa i preticanjem.
Ono što kod nas nedostaje je jasan dizajn puteva u šta oni moraju da sadrže. Ovaj put je građen kao magistrala i po definiciji "Not Just Bikes" bi ga mogli nazvadi stroad. To je tip puta na kome se brzo vozi, nemate osećaj da je potrebno da usporite, a oko vas se ipak nalaze stambene jedinice i ne znate kada će neko da izleti. Naravno, ideja ove ulice je da bude sporijeg saobraćaja, ali ona svojim dizajnom to ne naglašava. Mene iskreno više podseća na magistralni put, ali sa trotoarima. Ceo naš grad na mnogim mestima ima ulice koje svojim dizajnom nikako ne odgovaraju nameni. Tako imamo ulice u užem gradskom jezgru koje imaju kvazi-namenu šetačkih, ali ja ne znam ko baš uživa u šetnji između Predsedništva i Trga republike od silne buke saobraćaja koji tuda neprestano ide. Da, naravno da treba da postoji mogućnost da motorna vozila korisei tu ulicu, ali ta ulica svojim dizajnom poziva vozače da idu znatno brže.
Posle definisanja dizajna, mora postojati jasna kaznena politika i volja kako policije tako i sudskih vlasti. Mora se iskoreniti mogućnost da vi znate nekoga i da vam taj neko to "sredi". Mora postojati i opravdan strah da ako nešto napravim, biću kažnjen. Zašto u EU na primer idu i recikliraju otpad? Nisu sigurno svi za zelenu planetu i rešavanje problema izazvanim klimatskim promenama. Tamo, ako vas službeno lice vidi da mešate otpad gde mu nije mesto, dobićete kaznu ili vam prosto neće odneti kontejner.
Naravno, ja sam ušao u daleku filozofiju i realnost je da ništa od toga kod nas neće biti sprovedeno. Svakako sadašnja proširenja dobrog dela ulica ulica koja se dešavaju masovno na Novom Beogradu nemaju nikakvu opravdanost niti potrebu i dovešće, kao što je svima jasno, do povećanja saobraćaja i još veći udeo privatnih vozila u saobraćaju našega grada.