Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ja ću opet reći - ležeći policajci su besmisleni i oni se koriste samo zato što policija ne radi svoj posao.

Zona 30 takođe, jer nigde u Zoni 30 ne postoji radar koji meri brzinu.
Виђао сам светлећу сигнализацију која показује брзину кретања и избацују поруку захваљујемо ако се вози испод 30.
 
Ja ću opet reći - ležeći policajci su besmisleni i oni se koriste samo zato što policija ne radi svoj posao.
Mislim da imaju smisla upravo zato što policija ne radi svoj posao :cool:

Ali realno mislim da je bitnije da infrastruktura određuje brzinu nego da se to radi kroz kažnjavanje. Vidim da postaje sve popularnije (u svetu, naravno, a ne kod nas) da se ulice suže ili žardinjerama naprave da budu vijugave kako bi vozači "prirodno" usporili. Takođe, pravljenjem uskih raskrsnica vozači mogu da se nateraju da uspore i malo više ukjluče mozak prilikom skretanja - baš sam pre neki dan video ženu koja uleće u manju ulicu sa veće bez da je digla pogled sa telefona koji joj je bio u ruci ispod nivou prozora (valjda da je ne vidi slučajno neki saobraćajac). Da se u tom trenutku nalazio pešak (ili bilo šta drugo) na kolovozu, čitali bi o tom slučaju u crnoj hronici.
 
Али детектује брзину зар не?
Da, ali ne može da se dobije kazna očigledno. Verovatno uređaj mora da bude homologovan ili šta već da bi se koristio za kažnjavanje.

Veoma bih želeo da grešim, ali i sam sam više puta prošao sa malo većom brzinom kraj tih obaveštenja, a kaznu nisam dobio nikada.
 
Да, ти светлећи знакови су обавештавајући, као упозорење. Вероватно би технички могао њихов детектор брзине да се повеже на базу МУПа за кажњавање.
 
Širom Evrope se koriste kamere za brzinu - pune budžet, a u isto vreme usporavaju saobraćaj. Ne znam zašto se ne primenjuju kod nas. MUP bi mogao da duplira svoj budžet preko noći.

Ipak su meni najdraži Englezi (u ovom slučaju) jer kod njih kamere moraju da budu jasno vidljive pa ih smeste u velike žute kutije... A onda su se setili da ne mora u svakoj žutoj kutiji da bude kamera pa ih ponekad postave prazne, što ima sličan efekat na brzinu saobraćaja kao da u kutiji ima kamera.

EDIT: a kod nas bi najviše voleo da vidim da svako vozilo javnog prevoza ima kameru u kabini koja automatski beleži nedozvoljenu vožnju u žutoj traci ili blokiranje tramvajskih šina.
 
Nema potrebe da se toliko automatizuje. Evo prosto rešenje. Sada sva vozila gradskog prevoza imaju kameru? Doda se taster kod vozača koji beleži vreme pritiska. Vozač čim vidi neki prekršaj koji je u vidnom polju kamere, pritisne taster. Na kraju dana / nedelje / meseca, snimci se šalju policiji.

Postoji zabluda da snimak sa kamere koja nije policijska ne može da bude dokaz.

Još ako dodamo bonus od 100 dinara vozaču za svaki dobro uočeni prekršaj, eto punog budžeta i praznog novčanika prestupnicima.

Možemo i da izbacimo drukarski taster, ali onda bi neko u policiji trebalo da po slučajnom uzorku gleda kamere.

Mada, imamo kamere na skoro svakoj raskrsnici koje su dovoljne za sankcionisanje mnogih prekršaja.

Tako da se opet vraćamo na ono da nadležni neće da rade svoj posao.
 
Па мислим да су оне кинеске камере на ужасним носачима попут крста већ опремљене софтвером
 
Od toga da JGP glumi Oko sokolovo nem ništa, objašnjavao sam već zašto. Ko ne veruje, može i da ode do nekog od prevoznika (najbolje GSP) i pogleda kako izgleda njihova unutrašnja organizacija. A onda neka razradi i projekat i studiju kako bi to izgledalo i šta bi sve iziskivalo, pa neka se uveri i sam.

Pokušavate da alternativnim putem rešite problem za koji se već zna i šta su uzrok i šta rešenje. Dokle god imamo situacije da murija prolazi pored ljudi koji prave prekršaje, i da sudije puštaju pacijente, imaćemo iste probleme.
 
Mora da postoji ujednačenje pri izgradnji puteva, odnosno širina kolovoza za određenu brzinu. Uzeću za primer Ulicu Milana Rakića na Zvezdari. U ovoj ulici je ograničenje 40 km/h. Primer slike je iz 2014. godine, mada su se jedino objekti u okolini promenili. U ovakvom tipu ulice, uskog kolovoza, većini vozača ne pada na pamet da voze brže jer je veoma nezgodno ostati u svojoj traci. S tim u vezi, u ovom delu ulice retko ko pravi prekršaj prekoračenja brzine.

Bildschirmfoto 2024-08-02 um 23.34.08.png


Za drugi primer ću uzeti nastavak ove ulice, odnosno Ulicu Matice srpske. U njoj, kao i u prethodno navedenoj ulici, važi identično ograničenje brzine 40 km/h. Kada vozite ovom ulicom tom brzinom, vi usporavate saobraćaj. Vas širina kolovoza, nizbrdica i nedostatak stvari okolo vas da vam zapravo ukaže koliko se brzo vozite, "navodi" na bržu vožnju. Čak i ako vozite 50, nemate osećaj da vozite iznad ograničenja, te su na ovom mestu česta opasna preticanja i pokušaji preticanja. Najveći apsurd je što na kraju spusta vozača čeka crveno svetlo na semaforu i ne dobija ništa tim ubrzanjem, pa i preticanjem.

Bildschirmfoto 2024-08-02 um 23.37.23.png


Ono što kod nas nedostaje je jasan dizajn puteva u šta oni moraju da sadrže. Ovaj put je građen kao magistrala i po definiciji "Not Just Bikes" bi ga mogli nazvadi stroad. To je tip puta na kome se brzo vozi, nemate osećaj da je potrebno da usporite, a oko vas se ipak nalaze stambene jedinice i ne znate kada će neko da izleti. Naravno, ideja ove ulice je da bude sporijeg saobraćaja, ali ona svojim dizajnom to ne naglašava. Mene iskreno više podseća na magistralni put, ali sa trotoarima. Ceo naš grad na mnogim mestima ima ulice koje svojim dizajnom nikako ne odgovaraju nameni. Tako imamo ulice u užem gradskom jezgru koje imaju kvazi-namenu šetačkih, ali ja ne znam ko baš uživa u šetnji između Predsedništva i Trga republike od silne buke saobraćaja koji tuda neprestano ide. Da, naravno da treba da postoji mogućnost da motorna vozila korisei tu ulicu, ali ta ulica svojim dizajnom poziva vozače da idu znatno brže.

Posle definisanja dizajna, mora postojati jasna kaznena politika i volja kako policije tako i sudskih vlasti. Mora se iskoreniti mogućnost da vi znate nekoga i da vam taj neko to "sredi". Mora postojati i opravdan strah da ako nešto napravim, biću kažnjen. Zašto u EU na primer idu i recikliraju otpad? Nisu sigurno svi za zelenu planetu i rešavanje problema izazvanim klimatskim promenama. Tamo, ako vas službeno lice vidi da mešate otpad gde mu nije mesto, dobićete kaznu ili vam prosto neće odneti kontejner.

Naravno, ja sam ušao u daleku filozofiju i realnost je da ništa od toga kod nas neće biti sprovedeno. Svakako sadašnja proširenja dobrog dela ulica ulica koja se dešavaju masovno na Novom Beogradu nemaju nikakvu opravdanost niti potrebu i dovešće, kao što je svima jasno, do povećanja saobraćaja i još veći udeo privatnih vozila u saobraćaju našega grada.
 
Gde u Zagrebu tačno sužavaju ulice zbog bici staza? Bio sam preko vikenda tamo i nisam video biti jednu ulicu u centru grada da je u procesu te tranzicije, a da nije postojala i pre više godina, imaju kao i u BG-u staze označene po trotoarima.. Zagreb je sa novom vladajućom garniturom samo upao u probleme. Takođe, Zagreb je daleko većim svojim delom ravničarski grad u poređenju sa Beogradom i ima čitave kvartove u centru grada sa ulicama koje se seku pod pravim uglom, meni nikako nije jasno kako bi neko ugurao bici stazu u Balkansku npr. ili Gučevsku.
Sutra ću pokušati da nadjem tačnu ulicu (svakako sam ih video nekoliko) u kojoj su dvosmernu ulicu pretvorili u jednosmernu automobilski parking pomerili od pešačkog a spremaju taj novonastali deo prostora na ulici da pretvore u pravu stazu, trenutno je samo improvizovano obeleženo.
 
Sutra ću pokušati da nadjem tačnu ulicu (svakako sam ih video nekoliko) u kojoj su dvosmernu ulicu pretvorili u jednosmernu automobilski parking pomerili od pešačkog a spremaju taj novonastali deo prostora na ulici da pretvore u pravu stazu, trenutno je samo improvizovano obeleženo.
Dobro, hvala na odgovoru. Ja sam čak video totalnu nebrigu o stazama gde postoje od ranije...
 
Писао сам о проблему бушења гума још прошле године, али ове године је још гора ситуација, барем у мом малецком мехуру. Син ми је ишао на Аду 6 пута бициклом ове сезоне, и 5 пута се вратио са бушном гумом, Данас је отишао седми пут, и управо ми је јавио да дођем по њега колима, јер неће да га пусте у аутобус са бициклом. Изгледа да је проблем у неком трњу, има ли неко идеју коме може човек ефикасно да се пожали, како се ово не би више дешавало?
 
Писао сам о проблему бушења гума још прошле године, али ове године је још гора ситуација, барем у мом малецком мехуру. Син ми је ишао на Аду 6 пута бициклом ове сезоне, и 5 пута се вратио са бушном гумом, Данас је отишао седми пут, и управо ми је јавио да дођем по њега колима, јер неће да га пусте у аутобус са бициклом. Изгледа да је проблем у неком трњу, има ли неко идеју коме може човек ефикасно да се пожали, како се ово не би више дешавало?
Причао скоро о томе са мајстором у планет бајку. Наводно, проблем је у дрвећу кестена с којег пада то ситно трње. Каже да пре садње тог дрвећа по граду бушење гума јје било вишеструко ређе.
 
Kakve li su to gume kada ih divlji kesten razje*******e? Ja sam kao klinac vozio bicikl u kraju koji je bogat divljim kestenovima i nikada nisam probušio gumu na njih, ali zato jesam na par puta na neke gluposti.​
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Kupite gume sa zaštitom od bušenja.
Mislim nisu 100% zaštita ali opet znače.
Ja sam par puta i preko srče prešao sa njima i preko granja, možda i preko trnja ali za sada se drže.
Uvek ih pregledam posle vožnje za svaki slučaj
 
Писао сам о проблему бушења гума још прошле године, али ове године је још гора ситуација, барем у мом малецком мехуру. Син ми је ишао на Аду 6 пута бициклом ове сезоне, и 5 пута се вратио са бушном гумом, Данас је отишао седми пут, и управо ми је јавио да дођем по њега колима, јер неће да га пусте у аутобус са бициклом. Изгледа да је проблем у неком трњу, има ли неко идеју коме може човек ефикасно да се пожали, како се ово не би више дешавало?
Prose godine u avgsutu se i meni desilo jednom. Sitno trnje kao male iglice na kalemegdanu uz tramvajsku prugu ispod paviljona cveta ka zoovrtu.Posle sam otišao da vidim jako puno ga ima nikad nisam mislio da moze da probije gumu.Problem je sto se ulice a staze pogotovo ne peru.Klinac ti je mogo bar iz svega da nauči da menja gume sam.Sto se tice ne puštanja u vozilo gsp .Prva opcija je da sačeka drugo vozilo.Druga opcija je da odsrafi prednjitocak i onda bajs na rame točak u ruku onda je prtiljag a ne prevozno sredstvo.Treca opcija da pita vozača koji to pravilnik tacno brani unošenje bajsa u vozilo gsp.U katicu ulaz na 4 vratata isto svajcarac a spanac tamo gde je su mesta za invailde zglobni bus 3 vrata solo 2 .Lek skuplje gume i smaranje ne nadležnih lijenstina
 
Hoće li se ikada otvoriti deonica oko Galerije na BGh2O? Šta uopšte sprečava njeno korišćene, deluje poprilično završeno.
 
Vrh