Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Docrtaće sigurno, samo to nacrtano nikom ništa ne znači, jer pešaci šetaju tuda kao da ne postoji.

Srećom, što kažeš, nije prometno, a relativno je širok trotoar, pa će moći da se vozi. Samo mi smeta kad crtaju trake i nazivaju stazama, a u realnosti je to samo širok trotoar sa malo neke farbe na koju niko ne obraća pažnju. Ne bi koštalo mnogo više da su odradili makar jednosmernu stazu denivelisanu u odnosu na trotoar.
 
20230801_130243.jpg
 
Nije mi bas najjasnije sta je ovo, ali moram da primetim kako se lepo odrzava zelenilo u Beogradu na vodi iako ovi soliteri nisu nesto.
 
 
Јел може неко ближе да објасни овај део чланка “додатних издатака за добијање налепнице коју издаје Агенција за безбедност саобраћаја” ?

Каква то налепница, да ли се то односи само на тротинете купљених након ових измена закона…?

А што се тиче самог закона, није ми јасно да тротинет наспрам бицикла има третман као да је спејс шатл. Па сваки иоле вештији и утрениранији бициклиста може да развије већу брзину од просечног тротинета (25km/h) али важно је додатно условљавати и малтретирати власнике тротинета као да су возачи мотора…

Сврха закона - дестимулисање алтернативних видова превоза осим оних који им упумпавају паре у буџет акцизама.

Што лепо ступање на снагу овог закона не услове изградњом адекватне саобраћјне инфраструктуре за бициклисте и тротинетисте који онда ни неће имати потребу да се преплићу са аутомобилским и другим саобраћајем?
 
Ma ko da će neko taj zakon i da poštuje....

A volim ovaj "optimizam" kod novinara i "stručnjaka"

Са озакоњењем електричних тротинета очекује се и појава бројних оператера који ће их рентирати, као што је то случај у многим земљама света, па стручњаци сматрају да би изградња бициклистичких стаза и трака требало да постане један од приоритета градова.
 
Ja moram da ponovim da je već sada u ZoBS-u električni trotinet opisan kao moped. Ne mogu da prihvatim da će oni smeti da se voze po kolovozima (tamo gde nema bici staze/trake) po trenutnim uslovima.

Kao prvo - desna traka skoro svih kolovoza je nebezbedna za vozila sa malim točkovima (pa i za bicikle).
Kao drugo - uveo bih im obaveznu dozvolu (kao za mopede)
Kaciga pod obavezno.
 
Napraviće glupost s ovim forsiranjem trotineta na kolovoz. Pisao sam više puta da prednosti trotineta i bicikala leže upravo u njihovoj dualnoj prirodi i sposobnosti da u zavisnosti od potreba i okolnosti, voze i kolovozom i trotoarom. Naravno, ključ je i u tome da ljudi budu obzirni jedni prema drugima. Ali kažem, upravo ta dualna priroda i fleksibilnost su njihove vrline.

Drugo, kada bi sutra svi trotineti prešli na kolovoze, nastao bi kolaps u gradu jer bi usporavali saobraćaj iza sebe u svojoj traci. A ima i ovo što Dule kaže, da dosta kolovoza i nije bezbedno za trotinete, bar ne za nesmetanu bezbrižnu vožnju.

Sreća pa mislim da od svega ovoga nema ništa. Jer Saobraćajni bumbari ionako imaju manjak ljudstva, a uz to, imajući u vidu da ne reaguju ni na mnogo teže prekršaje, sumnjam da će povrh svega želeti da se bave i trotinetima. Jedino ako im država/režim naredi da se pozabave njima jer treba da se puni budžet. Nešto što smo videli u drugim sferama društva, kada bi država Srbija počela da maltretira ljude za trivijalnosti jer mora da se otplati dug. Ali kažem, s obzirom na to da nikada do sada nisam video Bumbara da zaustavlja biciklistu, a viđao sam ih kako ignorišu mnogo gore prekršaje i bahatosti automobila, mislim da će ovo sve ostati samo na papiru. Takođe tek ne mogu da zamislim scenu u kojoj trotinet prolazi trotoarom, Bumbari ga vide, on se izgubi negde u masi ljudi (i drvoreda, kioska, bašti, jer BG trotoari znaju da budu kao košnice) i onda oni sedaju u kola pa ga jure da pišu kaznu. 😄 Oće, baš ih briga.

Takođe, teže je iznuditi tomi od bicikliste ili trotineta. Biće to mnogo posla i cimanja za njih a premalo profita.
 
Poslednja izmena:
Ево искуства са путовања возом на релацији Бг-Нови Сад:

У возу постоје 3 предвиђена места за бајс. Ја кад сам ушао већ је било 6 бајсева и некако сам успео као седми да нађем место на улазу. У Старој Пазови је било 4 путника са бајсом који су покушали да уђу али им кондуктер није дозволио. Вероватно би вратио и мене али се није затекао у том делу кад сам улазио у воз.

У повратку сам стигао мало раније на стануцу у НС. Ушао сам међу првима међутим пре мене су ушли неки који нису имали никакав пртљаг и иако је био празан воз одмах су сели на места која су предвиђена за бајс тако да није било ниједно слободно место за бајс. Било нас је на крају троје и некако смо се нагурали у ходник.

Дакле треба имати баш среће ако се планира уносити бајс у воз
 
,,, ..... . У Старој Пазови је било 4 путника са бајсом који су покушали да уђу али им кондуктер није дозволио. .... ,,

😱👹🤮 Ne verovatno i odvratno
 
Odnos države prema biciklu kao prevoznim sredstvu je kao prema nužnom zlu.
Ne može u voz, nema krštene staze, bar u Beogradu, u Ruzveltovoj na sred staze kontejner, stanica, bandera... kao što neko reče, nema para od biciklista.
 
Стазе се цртају да би се рекло како их имамо, воз као прима бицикла али ограничен број да би се рекло како прима. Тако смо и добили Сокола да би се рекло како имамо воз који иде 200 кмч.
 
Odnos države prema biciklu kao prevoznim sredstvu je kao prema nužnom zlu.
Ne može u voz, nema krštene staze, bar u Beogradu, u Ruzveltovoj na sred staze kontejner, stanica, bandera... kao što neko reče, nema para od biciklista.
Ma pecka državu resa za nas bicikliste. Nego, ko se navikao da vozi po ulici, za njega nema problema. Ko nije, neka mu je bog u pomoć. Dugo će ovo trajati ovako nakaradno.
 
Za koje bicikliste? Danas palo tri kapi kise, obrnuo sam tri kruga oko Ade, 0 bicikista sam video. Avgust mesec, vreme idealno.

Koliko ima biciklista i ovo je previse sto imamo.

Svedjanin po snegu ide na posao ujutro bajsom, ovde kad dodje jesen, o zimi da ne pricam, videti coveka na biciklu je redje nego videti coveka za helikopterom.

Otprilike kao da vlasnici helikoptera zahtevaju helidrome svuda po gradu.
 
Па да је бициклистичка инфраструктура развијенија и да се промовише бициклистички саобраћај заступљеност истог била би много већа.
 
Ali ne svuda podjenako. Nikada na brdovitoj i pretrpanoj desnoj obali Save ne može bicikl da bude omiljen i zastupljen koliko u krajevima kao što je Novi Beograd.

Biciklistička udruženja takođe moraju da počnu da shvataju kada traže previše. Na primer, ideje o nekakvim stazama kroz ulice Vračara su prosto nemoguće. A i bespotrebne, jer kroz ulice poput Njegoševe ili Molerove može da se vozi i kolovozima bez problema. Dajem kao primer.
A da treba da se pospešuje i olakšava prenos bicikala u vozovima, s tim se npr skroz slažem.
 
A šta fali infrastrukturi na NBGD-u? Nije idealna, ali ništa ni ne fali. Ajde mi izbroj broj biciklista koji idu na posao kada dodje novembar npr. A veliki broj ljudi koji zive na NBGD-u i radi na NBGD-u.

Pričamo o opštini koja ima preko 200 000 stanovnika, a baš sam juče nešto pričao sa društvom koliko ljudi znamo da su tu i žive i rade u Beogradu, a nisu prijavljeni u Beogradu i taj broj je ogroman. U Beogradu je realno 3 miliona ljudi koji tu žive, NBGD realno sigurno ima neki 300,400 hiljada ljudi, ako ne i više.

Kad god uzmem Bla bla car idu neki programeri koji iznajmljuju stan i rade na NBGD-u nazad u svoj grad ili selo za vikend.

Koji je procenat, koliko ćeš videti ujutro biciklista radnim danom sa rancem na ledjima da idu na posao? Da ih je 3,4 hiljade, a nije ni blizu, to je opet bednih jedan posto. Pričam o prosečnom danu u godini, ne kad sija sunce i 27 stepeni je i pirka prijatni vetrić.

Tražio sam neki podatak i naišao baš na tekst od kolege astroduleta

Novi Beograd je (uglavnom) ravan. Klima je umereno kontinentalna, sa 2173 sunčana sata godišnje i 30-40 snežnih dana. U teoriji to znači da je Novi Beograd idealan za prevoz biciklom od mesta A do mesta B tokom većeg dela godine. Ipak, ne viđamo baš toliko mnogo ljudi koji svakodnevne poslove obavljaju na biciklu. Evropski gradovi sa nepovoljnijom klimom i više brda su preplavljeni biciklima i na svim slikama ćete obavezno videti ljude u odelima, žene u haljinama na štiklama kako voze bicikl. O uzrocima ove nesrazmere (koja se poslednjih godina polako smanjuje) nećemo pisati ovde, već ćemo vam uz neke savete pomoći da tu nesrazmeru smanjimo.

E, sad, ovo je pisano pre skoro deset godina (2014. godina). Ovaj deo kako se nesrazmera smanjuje se pokazao kako potpuno netačan. Tehnički jeste smanjena, ali suštinski u procentu koji je potpuno zanemarljiv. Prošlo je deset godina. Pojavili su se novi ljudi i više biciklista jeste, ali se nije ni blizu desio neki bum koji nam je neophodan da bi to ličilo bar otprilike i blizu onome u razvijenim zemljama.

I apsolutno ne vidim da će se to promeniti i u narednih deset godina značajno.

Mora mnogo više da se radi i promeni u društvu i mozgovima, promocija i bolja infrustraktura opet ne bi donele neki bum iako bi se povećao malo broj.

Pre svega bi posao države da poveća bezbednost biciklista, a što se tiče broja staza, kilometara, pokrivenosti... jeste manja nego što bi trebalo, ali ne radi se o nekakvom skandaloznom podatku u odnosu na ono što nam treba u odnosu na broj biciklista.
 
Vozim do/sa posla bajs po kolovozu vrllo često 🌞
- Ima biciklista više nego pre 👍
-Obziirnost auto vozača je veca nego pre. 👍
-Nazalost za bicikliste kolovozi su više katastrofa sa rupama nego pre
I pride ne vide se rupe po kiši od vode u njima 👎
- Rasutog šodera, zemlje i dr. gradjevinskog materijala po kolovozi ima više nego pre. Ajd što leti u oči, nego zanose tocakove bicikla .👎
- Parkiranih voziilla koj delom vire na kolovoz pa se tako ,,gura,, biciklsta na sredinu ulice, ima više nego pre 👎
- Bahato zaustavljenih i parkiranih automobiilla uz ivicnjake ima viiše nego pre 👎
Virecih kontejnera za djubre ima ih više nego pre 👎
-veliikih gradjeviinskih
kamiiona i zglobnih autobusa čija zadnja strana ,,šeta,, i po 40-50 cm ima više nego pre. 👎
- Vozilla (dostavna) bez zavesica ima više nego pre. 👎
- Prelazak sa ne uslovne kolovozne deoniice na
vožnju po trotoaru je posebna prica, jer oni su u jos gorem stanju od kolovoza nego pre. 👎
- Novi ucesnik u saob.
trotinet ume da bude rizican po biciiklistu, kojih nije billo pre. 👎

Uzimajuci navedeno pa i dr. ispušteno,, NE uporedivo je ni sa jednom drugom ,,normalom,, zemlljom tj. gradom , vozitii bajs u Bgd , kako pri lepim tako pri lošijim meto uslovima.
 
Poslednja izmena:
Za koje bicikliste? Danas palo tri kapi kise, obrnuo sam tri kruga oko Ade, 0 bicikista sam video. Avgust mesec, vreme idealno.

Koliko ima biciklista i ovo je previse sto imamo.

Svedjanin po snegu ide na posao ujutro bajsom, ovde kad dodje jesen, o zimi da ne pricam, videti coveka na biciklu je redje nego videti coveka za helikopterom.

Otprilike kao da vlasnici helikoptera zahtevaju helidrome svuda po gradu.

U principu u Beogradu se biciklisti i ne viđaju osim u vidu dostavljača, ali rekao bih da je BG ekstrem po tom pitanju iz više razloga.
U unutrašnjosti meni se čini da ima sve više biciklista i to nisu samo sela.
Eto u Nišu se sve više iznenađujem, ima baš dosta ljudi na dvotočkašima, čak su dobili i neke biciklističke staze (kod Delta Planet), ipak infrastruktura ostaje i dalje problem za dalji razvoj biciklizma u Srbiji.
 
Poslednja izmena:
Vozim do/sa posla bajs po kolovozu vrllo često 🌞
- Ima biciklista više nego pre 👍
-Obziirnost auto vozača je veca nego pre. 👍
-Nazalost za bicikliste kolovozi su više katastrofa sa rupama nego pre
I pride ne vide se po kiši od vode u njima 👎
- Rasutog šodera, zemlje i dr. gradjevinskog materijala po kolovozi ima više nego pre. Ajd što leti u oči, nego zanose tocakove bicikla .👎
- Parkiranih voziilla koj delom vire na kolovoz pa se tako ,,gura,, biciklsta na sredinu ulice, ima više nego pre 👎
- Bahato zaustavljenih i parkiranih automobiilla uz ivicnjake ima viiše nego pre 👎
Virecih kontejnera za djubre ima ih više nego pre 👎
-veliikih gradjeviinskih
kamiiona i zglobnih autobusa čijja zadnja strana ,,šeta,, i po 40-50 cm ima više nego pre. 👎
- Vozilla (dostavna) bez zavesica ima više nego pre. 👎
- Prelazak sa ne uslovne kolovozne deoniice na
vožnju po trotoaru je posebna prica jer oni su u jos gorem stanju od kolovoza nego pre. 👎
- Novi ucesnik u saob.
trotinet ume da bude rizican po biciiklistu, kojih nije billo pre. 👎

Uzimajuci navedeno pa i dr. ispušteno,, NE uporedivo je ni sa jednom drugom ,,normalom,, zemlljom tj. gradom , vozzitii bajs kako pri lepim tako pri lošijim meto uslovima.
I cenis da Srbin odluci da ide bajsom pa naidje na te prepreke pa ga to spreci i odustane?
 
Za koje bicikliste? Danas palo tri kapi kise, obrnuo sam tri kruga oko Ade, 0 bicikista sam video. Avgust mesec, vreme idealno.

Koliko ima biciklista i ovo je previse sto imamo.

Svedjanin po snegu ide na posao ujutro bajsom, ovde kad dodje jesen, o zimi da ne pricam, videti coveka na biciklu je redje nego videti coveka za helikopterom.

Otprilike kao da vlasnici helikoptera zahtevaju helidrome svuda po gradu.
Бициклисте код нас људи у великом броју гледају са жаљењем. Јелте, нема пара за ауто. Верујте ако кажем да је неке срамота да возе бицикл. Такав смо народ.

Е сад, постоје две врсте бициклиста. Они који возе из нужде. У смислу лакше им је тако до посла, или има је то посао или просто воле и да возе па су спојили лепо и корисно. И друга врсти они који возе искључиво из рекреације. Љубави према бицикли. Возе од тачке А до тачке Б без неког посебног циља. Да не дужим превише сад, знате сви на шта тачно мислим. Е у ту другу групу и ја спадам. Већ сам писао раније овде, како јужно од Саве и Дунава не постоји нити једна уређена бициклистичка стаза. Дакле да није део улице, тротоара, неке пешачке стазе или чега већ него да је искључиво бициклистичка. О чему онда да причамо даље? Троје деце имам. Сви имају бицикле и где са њима да идем? Да их укључим у саобраћај? Водим их по неким споредним улицама, возе по парковима.....дакле да убацим 4 бицикле у ауто и да дођем до центра града где има 800m бици стазе. Да се ту провозамо и опет све наново назад.
Немамо ми културу вожње бицикле. Колико год то хтели да признамо или не. И како се сада вештачки намеће, са "изградњама" разних бици стаза примиће се то код нас али у којој мери? Лутам писајући све ово али надам се да сте схватили шта сам хтео рећи.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Vrh