Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Da li neko zna gdje se sve može iznajmiti bicikl, imate li neku preporuku?
 
Markoni na 25. maju, Planet bike u Skenderbegovoj i kod Hotela Jugoslavija... na Adi mislim da ima nekoliko mesta gde se može rentirati, a ima jedno mesto i u Karađorđevoj, blizu Beton-hale.
 
"Према подацима ЈП Путеви Србије, у саобраћајним незгодама на државним путевима у периоду 2019-2021. године погинуло је 88 од укупно 154 бициклиста, што представља 57% од укупног броја страдалих бициклиста у посматраном временском периоду у Републици Србији."
 
У овој црној статистици потребни су нам прецизнији подаци - категорију пута на ком се десила несрећа и околности исте. Нису исте околности кад неко погине на неком сеоском путу који глуми локалну магистралу и кад неко погине у граду. Такође значајан података јесте и узраст настрадалих бициклиста.
Али опет ова поражавајућа цифра указује на то да је на нивоу целе државе очајно стање бициклистичке инфраструктуре.
Фале нам издвојене стазе (не траке исцртане ивицом коловоза) између мањих места.
 
Испред Лидла у Новој Пазови више паркираних бицикала него аутомобила
lidl.jpg
 
Snimak vožnje po gradskim ulicama.


Na početku je BnV i "obilaznica" oko Kule. E ta obilznacica je i za pešake i bicikliste, pa vi zamislite kako je popodne.
Onaj dan kad je bilo 37-38 stepeni i kad su savetovali da se ne izlazi iz kuce bez preke potrebe, bila je milina. U 19h nije bilo nikoga na obilaznici ispred kule, 5-6 ljudi ukupno ispred Galerije, a ispred Savamale, necete verovati, nijedna jedina osoba.
Da bi biciklista prosao kao covek, mora da bira ili pakleno vreme ili kisu, sneg itd
Isti dan kad sam se vracao, oko pola 9, jedva sam prosao. Ako sidjem s bajsa, jos vise mesta zauzimam, a kad ga vozim, non stop se cuje neko gundjanje pesaka sto vozim. Inace znak na pocetku da se gura bicikl zapravo ne postoji u zakonu o bezb. saobracaja i izmisljen je. Biciklisti je ili dozvoljeno da prodje na biciklu ili je zabranjeno za bicikliste, pa mora da gura.
 
,,.... Inace znak na pocetku da se gura bicikl zapravo ne postoji u zakonu o bezb. saobracaja i izmisljen je.... ,,
Eh da izmiiišljaju samo za ZOBS, nego svuda gde god kome ,,sine,, turaju još i vece gluparije
Trebace dosta vremena da se ispravi ,,kriva Driina,, al lakše ce biiti sve načiniti iznova.
 
Poslednja izmena:
Ko je zadužen za održavanje staze na Adi? SO Čukarica, SO NBGD ili Grad Beograd?

Pitam iz razloga što staza na makiškoj strani je blagi užas, ispucala, ima kratera, negde je i korenje obližnjeg drveća izdiglo stazu pa se napravile i džombe

Sa druge strane staza na NBGD strani praktično kao pista, samo na 2-3 mesta koliko sam video i to negde kod golf terena ima da se staza izdigla tj korenje podiglo stazu ali inače milina za voziti.

Ok, znam i da staza na nbgd strani ne prolazi toliko blizu drveća pa nema korenja da podignu stazu ali ni na makiškoj strani nema svuda drveća pa je staza užas

Jel moguće da je podeljena nadležnost pa da jednu stranu (ne)održava Čukarica a drugu NBGD ili to nema veze?
 
И даље остају спорна кретања преко Савске и Војводе Мишића, посебно кретања око Мостара. Прелазак реке је отприлике добар да се само иде дуж реке. Нема интеграције са градом преко реке ван обале.
 
Godinama vidimo i piišemo šta sve lako može da bude bollje i više za bicikl.infrastrukturu.
I gotovo ništa odd toga.
Naravno da je ništa jer to direktno ugrožava naftnu i auto mafiju...
i čemu se nadati sem po neke mrviice....
 
Godinama vidimo i piišemo šta sve lako može da bude bollje i više za bicikl.infrastrukturu.
I gotovo ništa odd toga.
Naravno da je ništa jer to direktno ugrožava naftnu i auto mafiju...
i čemu se nadati sem po neke mrviice....
Mislim da smo mi suviše mali da bi nas naftni lobi zarezivao
Eventualno neki lokalni.
Muslim da je glavni problem nezainteresovanosti vladajuĉih structural da se pozabave nečim takvim sofisticiranim kao biciklističke staze, ili ne daj Bože, da idemo u korak sa Evropom po tom pitanju. Ma šta pričam - nije to ni Evropa nego komšiluk. Podgorica ozbiljno radi na biciklističkoj infrastrukturi.
 
,,,.....Muslim da je glavni problem ne zainteresovanosti vladajuĉih structural da se pozabave nečim takvim sofisticiranim kao biciklističke staze.... ,,

Pa da , suština je u zainteresovanosti :
- od onih drugih ogrebu se za koju kintu
a od biciklista mogu da dobiju samo - **** - da izbiju oči.
🤢 sve jasno odavno
 
Првобитни проблем је у пројектовању. Ево пар примера:
-Путином мост и СМТ, све урађено ново, и направе стазу до сред ничег, као слепу уместо да споје Борчу са Земуном и НБГ бициклистички. Жешћи промашај.
-Славија, све се руши и мења и онда на силу убацују бициклистичке стазе цртајући их по граниту.
-Дунавска у зони К дистрика, урађено проширење, али ништа везано за бициклистичку инфраструктуру.

Пројектанти углавном изоставе бициклистичку инфраструктуру, да ли намерно или наручиоци пројекта (урбанисти) забораве да је унесу у задатак.
 
,,,.....Muslim da je glavni problem ne zainteresovanosti vladajuĉih structural da se pozabave nečim takvim sofisticiranim kao biciklističke staze.... ,,

Pa da , suština je u zainteresovanosti :
- od onih drugih ogrebu se za koju kintu
a od biciklista mogu da dobiju samo - **** - da izbiju oči.
🤢 sve jasno odavno
Ako zagrebemo još dublje, tužno je što vlasti u drugim zemljama vode računa o zdravlju nacije razvojem, između ostalog, I biciklističke infrastrukture, a kod nas biciklistima daju **** da izbijemo oči.
 
На сајту Београд пута су споменули да ће на делу овог тротоара исцртати бициклистичку стазу. Могли су да направе 3 траке (као у Булевару хероја са Кошара) уместо 4, таман би остало места и да увуку сливнике у нише и да направе бициклистичку стазу и тротоар нормалне ширине, али овде се све ради наопако и у саобраћају су само битни аутомобили, а јавни превоз, пешаци и бициклисти су задња рупа на свирали.
 
Tu ionako slabo prolaze pešaci (mislim na taj deo pod nagibom) tako da je trotoar sasvim dovoljan za bicikliste i ponekog pešaka.

A možda će i naknadno da iscrtaju stazu ili traku na trotoaru.

Bici staze i trake su potrebne tamo gde dolazi do "guranja" pešaka i biciklista. Tamo gde nema mnogo prometa i gužvi i konfliktnih situacija, nisu neophodne.
 
Vrh