Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ovo
3bcf0396a54a3461eb0dbed7cc186d22.jpg
 
Ja bih radije da imaju pravo da me pretiču (kad se steknu uslovi) nego da nervozno trube
 
Ljudi ovde nariču nad uklanjanjem biciklističke staze u Uzun Mirkovoj i Vasinoj a njeno nekadašnje crtanje predstavljaju kao događaj veka za biciklizam u Srbiji. A istina ne može biti dalje i od jednog i od drugog.

Trideset godina sam živeo u tom kraju. Bajs vozim od 5. godine. Do 15. sam uvek išao direktno ka Kalemegdanu i keju dole, pa onda na Adu. Od 15. pa nadalje, počeo sam da vozim i kolovozima ulica, mic po mic. Naravno ne svim, jer nisam ni mazohista ni bezobziran pa da sa svojih 15 km/h usporavam saobraćaj u npr Bulevaru.

Dakle, više od 15 godina sam vozio bajs kolovozima Uzun Mirkove i Vasine. Iliti oko 13 godina dok nisu iscrtane ove staze. Nikad nijedan problem ili akcident nisam imao, niti sam ikad osetio potrebu za biciklističkom stazom tu. Iz više razloga:

1) Vasina i Studentski trg su zone zabranjene za automobilski saobraćaj, te su konfliktne situacije znatno smanjene, a u Uzun Mirkovoj je saobraćaj takođe relativno spor, zbog više faktora
2) Vasina i Studentski trg su dovoljno veliki i prostrani da smanjeni saobraćaj u njima može lako međusobno da se mimoiđe, zaobiđe i snađe
3) Još od malih nogu sam učen da mislim na druge, a uz to i da se ponašam u saobraćaju. Tako da kada bih vozio Studentskim trgom, razmišljao bih i o tome da sam ja na teritoriji jedne okretnice javnog prevoza (javni prevoz, znate, ono što shodno svojoj prirodi troši i zagađuje najmanje a prevozi najviše, i što treba da ima apsolutni prioritet u saobraćaju svakog grada... ili možda ne?), nekoliko stajanki turističkih autobusa, između dve taksi stanice i sve to na kolovozu jedne od najstarijih ulica i najbitnijih kolovoznih koridora u tom delu grada, jer drugi, paralelan a ravan njoj, ne postoji.

Tako da kada je iscrtana ta presmešna staza, iskusnom biciklisti koji je tuda i ranije prolazio, to ništa nije donelo. Bar ne ništa dobro. Ono što jeste donelo je svojevrsnu glasnost raznim lažnim biciklističkim udruženjima da urlaju i kmeče kada, pazi čuda bogte, u jednoj zoni: okretnice, taksija, turističkih autobusa i deonice za dostavna vozila, im neko nekad stane na stazu.

Naravno, razumnom čoveku ili iskusnom biciklisti poput mene kome takva staza nikad nije ni trebala, to nikad nije bio problem. Jer shvatam da su St Trg i Vasina toliko široki da mi je najmanji problem da zaobiđem vozilo ili autobus koji stoji preko nakaradno iscrtane biciklističke trake.

Što me dovodi i na sledeću stavku - pitam se koliko ljudi ovde kapira da je ta imbecilna staza uvedena samo i samo da bi Grad mogao da se hvali da je dodao još 0.5 km staza u gradu, a ne zato što je zaista bila neophodna tu i zato što su pre nje biciklisti tu ginuli ko muve a nakon nje je nastalo blagostanje i savršenstvo...

A paralelno s time, pitam se koliko ljudi na ovoj temi je uopšte informisano zašto se ta staza, bar taj deo u Uzun Mirkovoj, uopšte uklanja. Mislim da je samo dvoje/dvojica koji su do sad komentarisali informisano (i oni su po meni korektno i komentarisali), a da ostali samo vide prozor da opet nariču i demagogišu nad nečim što nikad nije ni trebalo da bude uvedeno tu, bar ne na taj način. I što će možda jednog dana biti vraćeno, ali kada dođe do fundamentalnih promena i radova, a ne ovako štap-i-kanap. Mada i dalje stojim iza toga da je označena, šljašteća biciklistička staza od Trga do Kalemegdana potrebna taman koliko i iscrtani pešački koridori preko platoa Trga republike. Ono... niđe veze...
 
Poslednja izmena:
P.S.

I za kraj, počinjem da se udubljujem u pitanje kako li smo svi mi (i ja i starije komšije, i generalno svi na biciklima u Beogradu) 90ih, 2000ih pa i 2010ih živeli i biciklirali duž te deonice od Trga Republike do Kalamegdana bez te magične staze da sve reši i sredi. Još su tada, do 2004, Vasina, St Trg i Uzun Mirkova bili prepuni trolejbusa, Ruskih zijača, tenkova na gumama, koji su okretali u Rajićevoj. A sam St Trg je bio otvoren za sav saobraćaj a Uzun Mirkova dvosmerna negde do 2010. čini mi se. I eto, za 30 godina života tu, ne sećam se da sam ikad video, čuo ili pročitao da je bilo ikakvih nesreća sa biciklistima. A biciklista je bilo, jer se išlo na Kalemegdan i ka keju. Štaviše, ne sećam se da li bih znao da nabrojim čak pet saobraćajnih nesreća koje su se desile na potezu od Trga do Kalemegdana.

Jedna je bila davno, davno kad se u kasne noćne sate jedan po kiši zaleteo duž Uzun Mirkove, izgubio kontrolu pa pokosio par stubića. Bez povreda. Druga je bila pre par godina kada se isto u kasnu noć neki, reko bih pripiti, zaleteo niz Uzun Mirkovu pa kod Kralja Petra izgubio kontrolu i isčupao jedan semafor. Čini mi se isto bez povreda.
I treća, najveća koju pamtim, ali koju nisam video nego samo čitao i čuo o njoj (jer sam bio van zemlje), je bilo ranih 2000ih kada su neki pijani likovi u ranu zoru ušli u jednu od brojnih Zijača na okretnici u Rajićevoj, spustili kočnice, zaleteli se u zgradu u Uzun Mirkovoj sa ogromnim izlogom i srećom, zakačili stub zgrade te se zaustavili (umesto da su prošli kroz ceo lokal). O čemu i dan danas svedoči otpala kamena ploča i oštećenje iznad na stubu. :D

I to je to. Pokušavam da se setim da li je uopšte bilo još nekih saobraćanih nesreća bilo koje vrste, ali se ne prisećam. A kamoli da su uključivale bicikliste.
Lično sam za sve te godine imao samo jednu rizičnu situaciju, u koju sam sam sebe doveo, ali na vreme prepoznao, i odregovao tako da druga strana (taksista, uredno pozicioniran u svojoj traci) nije ni primetila. Možda zato što sam vaspitan i učen da u saobraćaju nisam sam, da postoji neka hijerarhija koja se mora ispoštovati. Kao i to da se od čoveka zahteva da bude fleksibilan i uviđavan. Te da ako imaš pešačku zonetinu koja obuhvata 30 blokova, i pored nje glavnu arteriju za ceo centar grada, da je malo nenormalno da voziš nakaradno smandrljanom biciklističkom stazom uz ivičnjak i očekuješ da nikad ne naiđeš na: taksije koji čekaju mušteriju, dostavni kombi, autobus koji prima putnike, automobil koji dovozi decu do vrtića...

Ali avaj, sada su na snazi neka druga vaspitanja i drugi razumi i logike, a i druge prakse (kantica farbe i crtkaj si po gradu kako ti se digne). Pa samim tim dolazi i do sve češćih konflikata mišljenja i interesa. Al dobro... ko hoće da se zamlaćuje s time, slobodno. Ja sam samo rekao da postoji i drugi put, drugi način da se sve to rešava i funkcioniše.
 
Poslednja izmena:
Pazi, da se ja pitam, staze bih uklonio jer mnogo brže i bezbednije vozim kolovozom nego stazom kojom moram da vozim po zakonu.

Ipak, mnogi se plaše da voze bajs kolovozom, tako da zbog njih moram podržati svaku novu stazu, a naročito traku.
 
To razumem, ali mora da se razume i da ne može traka da se crtka i seje gde god se kome ćefne. Na drugim temama se kritikuje Parking servis koji uvodi parking mesta po sistemu ''Kanister farbe u ruke, zakačiš za kamion, pa šaraj bato duž kolovoza i naplaćuj taj prostor''. I ta kritika je na mestu. Ali isto tako, ne mogu ni biciklističke staze da se tako uvode. Kanister farbe, pa šaraj. Istisni trolejbus na pola trake, istisni dostavu, šarenimo raskrsnice sa 50 koriroda i linija vođica umesto da se cela ulica reformiše... Pa ne ide bre tako.

I opet, ono što sam pominjao ranije i što mi sve više bode oči - jako malo ljudi koji su aktivni i glasni po pitanju bicikliranja u Beogradu,a puni su priča o humanom gradu i boljem životu... se angažuju ili makar unose u druge teme o drugim problemima u gradu, a koji isto narušavaju humanost i bolji život. Tu ne mislim na tebe, jer ti ne samo da pratiš skoro sve, nego i sam vodiš bitke sa nadležnima u vidu prijava (doduše vodim i ja neke bitke, ali na drugi način, koji nije za javnost, jer jbg smorilo me da provodim život po kol centrima i šalterima...) Ali ima tu dosta bukača koji vene seku kad se smejurija od staze briše, skaču od sreće kad se ista crtka posred trotoara gde joj mesto nije, a pešaci, javni prevoz, neki razum u kretanju... to ih prosto ne zanima.
 
Po centru je potrebno sistemsko rešenje, a ne ovi patrljci - tu se slažemo.

Ja predlog za to rešenje imam, pa ako ima ovde neki kandidat za gradsku skupštinu, neka slobodno ukrade ideju.

Nove garaže i uklanjanje parking mesta sa kolovoza i trotoara po centru. Na mestu parking mesta provući traku za bicikle. Ulice bi prodisale.
 
Podržavam, i mislim isto.

Samo, onda i lažna biciklistička udruženja da shvate da ni to neće značiti da će 100.00% vremena moći da bicikliraju po tim stazama bez da povremeno nalete na zaustavljeni trolejbus, kombi, taksi, auto koji istovaruje bilo šta (od cegera iz Maksija preko nameštaja pa do dece)...

Jer tačno znam, ima u svetu biciklista (i srodnih new age filozofija) mnogo ljudi koji to ne bi doživeli ovako:
''E pa super, sada će nam svima biti lepše i bolje, i biće manje stresa a i manje rizičnih situacija kada se auto isparkirava, ovo je baš lepa promena na bolje za sve''
nego bi doživeli ovako
''E toooo! Sada je trenutak! Sada udri još jače! Sad kad su nam dali nove ulice sa više prostora i bezbednosti, sad je vreme da tražimo još više! Da ceo grad bude u službi bicikliranja!''

Možda zvuči nerealno ali nije, znam takve ljude sa takvim načinima razmišljanja. A i vidim kad se informišem. Mnogo je tih grupacija koje sebe deklarišu kao bog zna kakve humaniste i dobrotvore, a nastupi i ideje im se vrte oko ''mi zahtevamo!'' i ''mi samo želimo da svet bude po mojoj/našoj meri''.

No dobro, to je već tema za sebe o kojoj možemo da pričamo i razmišljamo kad budemo bliži ukidanju uličnih parking mesta. :LOL:
Principijelno se slažem i podržavam tvoj predlog i zamisao.
 
Poslednja izmena:
Mislim da sam skoro pročitao da su u nekoj zemlji napravili znak, upravo za uvakve uske ulice sa biciklističkom trakom.

Znak zabranjuje preticanje biciklista. Na ovako kratkom potezu, gde i nema puno biciklista bi takav znak bio savršen. No da bi neko to uveo, mora da ima barem malo mozga i iskustva.
Pre svega treba da zna da postoji i takva mogućnost.

Po centru je potrebno sistemsko rešenje, a ne ovi patrljci - tu se slažemo.

Ja predlog za to rešenje imam, pa ako ima ovde neki kandidat za gradsku skupštinu, neka slobodno ukrade ideju.

Nove garaže i uklanjanje parking mesta sa kolovoza i trotoara po centru. Na mestu parking mesta provući traku za bicikle. Ulice bi prodisale.
Ukrašće ti je na Sv. Nikodija. :)
 
Pa da i ja dam komentar na ove teme:
1. @astrodule pomenu "Kada budemo imali staze kao u Holandiji..." - Da bismo imali takve staze, potrebno je vise ljudi da vozi bicikl, a vise ljudi ce voziti bicikl kad bude bilo vise boljih i bezbednih staza (sto je zatvoren krug) ili kad se kolima vise ne bude moglo. Toj drugoj situaciji smo sve blize i ljudi ce biti primorani da koriste bicikle. Veliki problem je nas mentalitet i izrazen show off. Nama je nacin odlaska na posao statusni simbol i radije cemo se muciti u dobrom autu i guzvi, nego lagano na biciklu.
2. Za mene su najbolje i najkomfornije biciklisticke staze odvojene od svega drugog, pa onda bici trake na kolovozu, pa kolovoz, a staze na trotoarima su najgore resenje. Sta god mi mislili o vozacima automobila, oni su bar iole svesni svoje odgovornosti u saobracaju, dok je pesaci gotovo nemaju. Ona staza u Nemanjinoj je najbolji primer koliko je lose resenje. Prakticno samo legalizovana voznja trotoarom, a istovremeno zabrana voznje ulicom. Ima smisla za ljude koji idu sa decom, bilo da deca voze ili da ih roditelji voze u sedistu. Posto ta staza na dnu Nemanjine prelazi u bici traku, smisao se gubi, jer kuda dalje.
3. Sto se uspona tice, solidan bicikl i sve se prelazi bez problema. Jedan dan sam, testa radi, od Ade do Stepe vozio da mi puls ne predje 100. Toliki je puls kad se nazdravlja pivom. I to 0,3 a za 0,5 vec iskoci na 110 :)

Inace, ovih dana je stanje na stazi od Ade do BW bilo lose zbog puno leda kod Stenke. Cak i juce sam morao jedan deo da sidjem sa bajsa. Danas nisam vozio, ali verujem da led ispod snega pravi probleme, pa budite pazljivi!
Moze da se prodje ispred Kule Beograd, ali su kocke jako neravne i verovatno ce uskoro ponovo da zatvore zbog daljih radova.
 
,, nikolino wrote .....Ona staza u Nemanjinoj je najbolji primer koliko je lose resenje. Prakticno samo legalizovana voznja trotoarom, ...,,

Naravno da je loše rešenje
Uredu je što su napravili bic. stazu ali totalno je loše uskracivati pravo koje jedino biciklisti imaju da biraju po ličnom nahodjenju , hoce li voziti kolovozom ili trotoarom.

,, nikolino wrote .... Cak i juce sam morao jedan deo da sidjem sa bajsa.... ,,

Bravo, sezonski različiti meteo uslovi ako nisu posebno ekstremni ne bi smeli da utiču na sportske i rekreativne aktivnosti mada po ,,nečijem ,, ubedjenju bajs ne bi smeo biti vidjen zimi na ulicama . Verovatno takvi bi uveli i fudbalerima da nose kišobrane za vreme utakmice ako ima padavina.



,, Bander Rodrigez wrote:
Javni prevoz for d vin. ,,

Nije tačno.Bolji je
Sladoled od vanile for d vin.
 
Evo kako po snegu izgleda staza na Adi i do Dorcola. Mozda neko pozeli da pocne da vozi i po snegu :)

Ka adi sam vozio pored bivseg NIS-ovog skladista i stare secerane, jer je sneg manje izgazen, nego pored Save, a i lepsi je ambijent.
Trik je hvatati "celac", jer je lakse za voznju, a ne sici sa staze.














Oko jezera sa strane Ade je staza ociscena gotovo do asfalta, sem na delovima gde staza krivuda, ali sam takodje vozio po snegu zbog ambijenta. Pesacka staza je potpuno cista. Jezero prelepo po ovakvom danu.























Makiska strana jezera je potpuno neociscena i tako sve do TC Galerija. Zanimljiva mi je hrabrost onih koji voze kola uskom stazom kod Stenke, a takvih ima puno, reklo bi se po tragovima.












Od Galerije do Brankovog mosta je ocisceno, a dalje do Dorcola je neocisceno.

url=https://postimg.cc/752Tb8xJ]
IMG-20220123-150740.jpg
[/url]










Ne znam da li ste primetili da na Dorcolu rekonstruisani deo staze vise zapravo nije biciklisticka staza. Nije vise obelezena linijama (ne vidi se danas od snega) i postavljen je znak da prestaje biciklisticka staza. Ne znam sta to zapravo znaci. Kada je taj znak na trotoaru, to znaci da biciklisti moraju na kolovoz. Kada je na kolovozu, to znaci da dalje nema trake za bicikliste. Na ovom mestu ako nije biciklisticka staza i nije ulica, onda je pesacka staza, sto znaci da biciklisti ne bi smeli da voze. Nisam bas siguran...

 
Sad nesto sto je pocelo jako da mi smeta. Ne ugrozava me, ali mi je krivo sto je tako. To je unistavanje pesacke i biciklisticke infrastrukture

Po ovakvom vremenu se vidi koliko se voze kola i kamioni po biciklistickim stazama i pesacko biciklistickim zonama. Postoje i dileje koje driftuju po travnjaku kod Kule Nebojsa. I dalje se voze kola stazom pored Karadjordjeve. Vec se i formirao parking kod beton hale, ploce su razvaljene. Na Noletovim teniskim terenima je danas bila parkirana cisterna Knez petrola, koja je verovatno istakala mazut za grejanje. Dosla je skroz od parkinga 25. Maja pa malo pesackom, malo bici stazom. Kod Kule Nebojsa svakog proleca zavare stub, da ne moze da se prodje kolima, a taj stub bude osecen u roku od 5 dana. U Nemackoj bi se islo na giljotinu za ovakvo unistavanje parkova i javnih povrsina.
















Ovo su slike od prekljuce. Pretpostavljam da je Gradsko zelenilo izvadilo stablo na Dorcolu, tako sto je masinama uslo preko travnjaka i bici staze i ostavilo kratere u travnjaku i gomilu blata po stazi. Oni su svoj deo posla zavrsili, ali izgleda da nije niciji posao da ocisti haos. Tuzno izgleda travnjak i staza kod teniskih terena i Kule Nebojsa. Ne znam kad cemo se popraviti kao narod i prestati da iz obesti unistavamo sve pred sobom.





















 
Prelepo snežne slike.
Ovo blato je druga krajnost.

Imam sreću da živim uz biciklističku stazu koja se čisti sve do Dunava, pa sam pre neki dan išao bajsom nekim poslom. Zimske vožnje mi nisu strane i ako nema vetra i ništa ne pada, apsolutno skoro da nema razlike u laganoj vožnji i šetnji. Jedino treba imati malo bolje rukavice.

Baš sam juče bio u Staroj Pazovi i iznenadio se prijatno koliko je biciklista (starijih) bilo iako je temperatura bila u minusu.

Mislim da većina ljudi u Beogradu na bicikl gleda samo kao na sredstvo za rekreaciju, ali to je greška i to građani vojvođanskih gradića vrlo dobro znaju. Oni voze bukvalno krševe i to bez većih problema.
 
Pre 8 dana sam uz blagi sneg odvozao turu Karaburma-Marina Dorćol-Ada Ciganlija sa strane ka NBG i dalje uz Savu sve do Makiša Obrenovačkim putem do gradilišta depoa za metro u Makišu pa onda pored ranžizne stanice pa na Bele vode i dalje Žarkovo- BB do ada mala gde sam ostavio bicikl. U toku te ture sam sreo jednog biciklistu kod Sajma i jednog dostavljača i to je to. Izgledalo mi je da sam sam jedini biciklista na svetu. Sutradan sam vozio od Ada Mala pa tuda ispod petlje Ada i dalje do raskrpetlje pa na Senjak i dalje Topčiderskom zvezdom pa do Autokomande i dalje do Zvezdare.
 
Prelepo snežne slike.
Ovo blato je druga krajnost.

Imam sreću da živim uz biciklističku stazu koja se čisti sve do Dunava, pa sam pre neki dan išao bajsom nekim poslom. Zimske vožnje mi nisu strane i ako nema vetra i ništa ne pada, apsolutno skoro da nema razlike u laganoj vožnji i šetnji. Jedino treba imati malo bolje rukavice.

Baš sam juče bio u Staroj Pazovi i iznenadio se prijatno koliko je biciklista (starijih) bilo iako je temperatura bila u minusu.

Mislim da većina ljudi u Beogradu na bicikl gleda samo kao na sredstvo za rekreaciju, ali to je greška i to građani vojvođanskih gradića vrlo dobro znaju. Oni voze bukvalno krševe i to bez većih problema.
Бицикл је озбиљно превозно средство са којим доста тога може да се постигне и надам се да ће бити неког помака и у Београду у том правцу. Са постојећом инфраструктуром, није ни чудо да већина људи у граду везује бицикле искључиво за рекреацију.

Иначе, невероватно је какве кршеве од бицикала сам виђао да људи возе по Холандији и Шведској, и то свакодневно, до посла, факултета, школе. Само је битно да се котрља. Кад сам се доселио у зграду, испред улазних врата је стајала једна олупина од бицикла, из вероватно 70-тих, и био сам убеђен да је у питању напуштени бицикл који стоји ту ко зна од кад, док један дан нисам видео комшиницу студенткињу како у бундици седа на њега и одлази негде. Исто тако и у фирми у којој сам радио, било је доста колега које су возиле тешке кршеве на посао, иако нико ту није био социјално угрожен него баш супротно.
 
U gradovima gde se većina kretanja obavlja biciklom normalno je da u toku jednog dana više puta moraš da ostaviš bicikl negde, pa samim tim raste šansa da ti ga neko ukrade. Upravo zato se ne biraju skupi bicikli, već "krševi" koji ne mogu lako da se preprodaju.

Pa evo, u Pazovi, ljudi voze ponike i one "seljačke" bajseve sa onom kočnicom koja direktno pritiska gumu. Takve bajseve nema potreba zaključavati ispred prodavnice.
 
Upozorenje! Post sadrži pogoleme spojlere za neke!

Reljef u Vojvodini:
put-putevi.jpg

Reljef u Šumadiji:
46144665.jpg

Reljef cele Srbije:
reljef-srbije-by-djusa-4-638.jpg


Reljef i konfiguracija 1/3 Okruga Beograd:
1.jpg

Reljef i konfiguracija 2/3 ostatka Okruga Beograd:
beogradski-glas-brda.jpg

s0ik9kpTURBXy82ZDJlMWI5NDgwOTI1Y2Q5N2QxM2U3YmQxOWRkNTgwOS5qcGeRkwLNAkIAgaEwBQ


Nastavite sad slobodno, ja ovo sve kačim zbog drugih ljudi koji posećuju temu i forum.
Inače sam savršeno svestan da niko ili gotovo niko od biciklista na ovoj temi neće zarezivati sve ovo ni 5% i samo će i dalje da tera svoje priče i vizije...
 
Sve o stoji, ali zaista ne vidim problem da neko sa NBG dolazi u centar grada biciklom skoro svaki dan.

U vecem delu Zemuna i NBG se skoro sve moze obaviti biciklom.

Najvise je ovo usmereno ka onim likovima koji pale kola da bi na NBG dosli do posla, a zive na NBG.
 
Sve o stoji, ali zaista ne vidim problem da neko sa NBG dolazi u centar grada biciklom skoro svaki dan.

U vecem delu Zemuna i NBG se skoro sve moze obaviti biciklom.

Najvise je ovo usmereno ka onim likovima koji pale kola da bi na NBG dosli do posla, a zive na NBG.
U tome što si napisao, u tom konkretnom postu, i u tom njegovom sadržaju, nema ničeg spornog.

Ali na temi imamo izlaženja iz tih okvira i širenje istih ideja na onaj ostatak Beograda i Srbije koje sam pokazao na slikama i mapama a koji nisu nimalo nalik Zemunu i NBG.
A da je Beograd i dalje prepun ljudi koji su počeli da pale kola čak i na putu do obližnjeg Maksija, a kamoli do posla, pa makar bio na istoj opštini... Tu si takođe potpuno u pravu.
 
Poslednja izmena:
Evo ja se sa Zvezdare silim biciklom jer mi je to zamena za fizičku neaktivnost i neodlazak u teretanu. Električni bicikl bi nazvao equilazerom po srpski to jest sa elektro biciklom se kompezuje to što Stari deo Beograd ima loš reljef za bicikliste.
Ne treba ići u krajnost ali ne bi ništa škodilo da grad ispoštuje obećanja kao recimo ono da će biti biciklistička staza u Kneginje Zorke. Recimo, na Zvezdari ne postoje biciklističke staze osim na delu Ruzveltova koja je verovatno najnefunkcionalnija biciklistička staza u Beogradu. Jasno je da u Bulevaru nema mesta za biciklističku stazu ali je moguće izgraditi je na drugim pravcima.
 
I to stoji, slažem se da masovna pojava i sve veća priuštivost električnih bicikala počinju da menjaju stvari, i samim tim i mogućnosti.
 
Сва прича о побољшавању услова како за бициклисте тако и за пешаке пада у воду пред непланским решавањем проблема паркинга. Град мора да се окрене инвестирању у десетине јавних гаража широм града (посебно по брдовитим крајевима) и да по њиховој изградњи укида паркинг места по наизглед уским улицама и тротоарима и да ослобођен простор уступи бициклистичким стазама/тракама и ширим тротоарима за пешаке.
 
Vrh