Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Samo za Bandera i ostale koj su uljuljkani u blagostanje i konfor. Evo u unutrašnjosti narod i po snegu tera bajs uveliko Namerno sam uslikao i ,,slabiji,, pol. Tako da ona recenica ,, - bajs po snegu je... - ,, NE stoji

:)
IMG_15012022_123446_(300_x_400_pixel).jpg
IMG_15012022_123503_(300_x_400_pixel).jpg
 
Poslednja izmena od urednika:
Samo za Bucu i ostale koji misle da to sto nesto moze da se radi znaci da i treba da se radi :)


P.S.
Na slikama su svi prostori ravni, prostrani i ocisceni. Pametnom dosta.

P.P.S.
Nisam ja uljuljkan u blagostanje i komfor, na bajsu sam do sada sa svojih 31 godinu prosao verovatno vise nego sto ces ti za ceo zivot. A inace ceo zivot - pores bajsa - putujem svuda javnim prevozom. A javni prevoz u Beogradu je daleko od komfora. Tako da te kvarne price o komforu i blagostanju deli sa ukucanima a od mene odskoci.;)
 
Poslednja izmena:
Fala, na mojim sličicama su starije žene koje moraju po hleb, mleko.... pa da i gvirnu na tablu sa umrlicama

Naša prava relnost ne kako treba i dal se može kao na tvom snimku vec kako mora. Bicikla veran drug i leti i zimi , za osnovni i samostalni život u bilo koje doba čoveka
:sesir:
 
Moram i ja stosta i svakog dana trpim sve i svasta pa nemam svoje Buce da me slikaju i promovisu po internetima.

Manimo se patetike i dramoseravanja.

Svako ko zna bilo sta o urbanizmu i saobracaju zna da je javni prevoz i kicma i lek za svaki veci (uspesni) grad.
 
,,... Mani mo se patetike i dramoseravanja.
Svako ko zna bilo sta o urbanizmu i saobracaju zna da je javni prevoz i kicma i lek za svaki veci (uspesni) grad.... ,,

:(


Zar nemamo temu o javnom prevozu ?
Zar nemamo teme o svakoj vrsti javnih vozila ?

Na tim temama se piše o realnosti i buducem boljitaku.
Zar je potrebno onda ovde na ovoj temi isticati superiornost 4 i više točka u odnosu na 2 ( i 3 ) ?
A da nije možda neko pozivao da se javni prevoz skroz zameni sa dvotočkašima ?
Ne, nije .
Da li postoje prednosti za pojedince koj koriste bajs u odredjenim situacijama a ne javni prevoz ? Postoje.
Da li je biciklizam lokalna ili i globalna tema. Naravno da je raširen na globalnom nivou.
Te besmisleno je pristupiti ovoj temi sa idejom lobiranja javnog prevoza gde niko javni prevoz ne ugrožava da bi ovde bio branjen.

Zapravo što se tiče Beogradskog saobracaja , naj veca žrtva jeste bicikl tj biciklistička infrastruktura.
od strane nasilničkog imperativa četvorotočkaša i nj. konfora bez obzira dali se krecu ili miruju.

Ima li pomoći toj žrtvi ili cemo je još više ugrožavati
Eto možda pogrešno razumeh da ima takvih koj bi još malo dodali patnje Bg biciklizmu.
 
Poslednja izmena:
Retki prizori bicikliste koji pokušava da na biciklu sa dva točka preveze šporet ili frižider su bukvalno predmet sprdnje i memeova na internetu.

Bicikli sa tri točka su već druga priča, i znamo da mogu da funkcionišu po tome što smo svi nekad videli Romove kako ih vozaju po gradu sa papirima u korpama.
Ali ovo... Ovo je teška glupost i smejurija

Ride-Cargo-Bikes-Nighthawk-1024x683.jpg


Naravno, ne sumnjam ja da ima ljudi i gradova koji i to koriste. Kad ima ljudi koji kupuju virtuelne nekretnine i nepostojeće pare, što ne bi bilo i ovoga, kad je makar materijalno vredno i ima neku trunčicu upotrebne vrednosti. Još kad se sve to natopi pričama o ekologiji i zelenosti i kako rešava saobraćajne gužve i leči od side... ma ne sumnjam da se odma javi 30ak evropskih ''avangardnih'' gradova koji će da pohitaju da isprobaju i utroše pare.

Ali kažem, sama ideja je... otprilike u rangu ovoga:
039.jpg



Живео сам неко време у Холандији, и ти бицикли су најнормалнија ствар која тамо може да се види и коју људи свакодневно користе. Возе тако децу у школу, возе кућне љубимце, превозе неки мањи терет, итд. Деловало ми је чудно у почетку, после сам се навикао. Не кажем да бих и сам користио такав бицикл али тамо је то јако популарно и јако заступљено и кад видим на који начин они све користе такве бицикле, уопште ми не делује сулудо. При том то тамо уопште није нова ствар и нека тренутна мода, него постоји одавно.


Тако да људи који користе такве бицикле се уопште не би сложили да има само "трунчицу употребне вредности".
 
Жао ми је кад морам да објашњавам очигледне ствари али ајде - нисам причао о примени оваквих бицикала код нас, причао сам уопште о употреби таквих бицикала, да то није њу ејџ мода, да се може користити за све и свашта и да само по себи уопште није сулуда идеја.
 
Ok, imaju veću upotrebnu vrednost nego što sam mislio i veću popularnost. Ipak, Beograd je u mnogo toga različit od Holandije.
 
Naravno da kargo bicikl nije suluda ideja.

Sve zavisi od infrastrukture koja je u Beogradu trenutno takva da ti je neophodan bicikl sa amortizerima i debelim gumama da bi udobno i opusteno stigao od tacke A do tacke B.
 
Ne samo to nego je i brdovit a i sama mreža ulica mu je u većem delu nenormalno rešena.

Cela moja skeptična i denfanzivna reakcija na ovoj i susednoj temi o pešačkim zonama ne proizilazi iz toga što smatram da Beograd treba (ponovo) da izgleda ovako. Nego što u moru mogućih rešenja, ali i u moru kriterijuma koji se moraju uzeti u obzir kada se projektuje ili menja neki aspekt saobraćaja u Beogradu, deo ljudi na forumu kao da ima fetiš prema svemu ''egzotičnom'' pa uvek radije bira sve tako neke pikanterije umesto rešenja i tehnologija koje već imamo, ili koje bismo mogli lako da primenimo.

Na temi o pešačkim zonama mi kače neke ideje kako treba pola starog dela grada da bude odsečeno od saobraćaja a ignorišu da tamo živi, radi, studira i posećuje desetine hiljada ljudi dnevno. Onda mi kažu i okače slike nekih DHL pčelica na teretnim bajsevima pa kažu ''evo može ovako, dostava kombijem / kamionom do Terazija, pa onda na dalje ovi na šklopocijama preuzimaju pa raznose do vrata''. Ne, ne može. Jer to što takav sistem postoji negde i obavlja neku funkciju u nekim uslovima, ne znači da bi bilo isto tako i u Beogradu.

A u kontekstu samih biciklističkih traka i biciklizma kao sredstva kretanja po gradu, stalno se nameću neki stavovi i nastupi koji se u suštini svode na: ''mi zahtevamo biciklističke staze u svakoj ulici grada''. Super. I ja zahtevam da svaka ulica u gradu ima trotoar minimalne širine 2 metra i da ne moram da se osećam kao buba u roju kad god izađem iz kuće, ali eto. Neće da može. A kad se postavi pitanje ''a zašto ne bismo više koristili javni prevoz'' onda idu neke leve priče kako je to prevaziđeno i kako neće oni to, nego hoće baš stazu od svoje kuće pa do svake tačke u gradu.

S druge strane, izuzev možda jednog, nisam primetio da članovi koji su glavni gurači ideja o bici stazi u svakoj ulici, o teretnim biciklima, o isterivanju (svakakvog) saobraćaja i sličnome... na drugim temama ili u svom okruženju apeluju na bolje rešavanje glavnog saobraćajng problema Beograda u vidu prenatrpanosti automobilima i odsustva mere kod mnogih u njegovom korišćenju. Isto tako nisam video da se iko od njih (mislim dakle na te koji su baš militantni u svojim biciklističkim stavovima) nešto angažuje i tangira oko npr stanja trotoara u Beogradu. Da slikaju rupčage, da slikaju bašturine koje ometaju pešake, automobilčine kojima se dopušta svašta... Jok. Nego oni samo gledaju svoj biciklistički svet. Pa dobro, mislim svako ima pravo na to, ali neka se onda ne čudi ako ne naiđe na razumevanje drugih ljudi sa drugim potrebama i željama koje takođe doprinose poboljšanju grada, ali njih (iz bici sveta) prosto ne zanimaju.
 
Brdovitost nije toliki problem. Izuzev Teodora Drajzera i Košutnjaka, nema nesavladivih uzbrdica za većinu bicikala.

Veći je problem što mnogi ne znaju da menjaju brzine, ali garantujem da bi svako uz par pravih saveta mogao sve ostale uzbrdice u Beogradu da ispenje bez većih problema.

I samo da ponovim - kondicija se stiče vremenom i to veoma brzo, samo treba biti uporan i pametan.
 
Ma gde nije problem, pa vozim bajs od 5. godine i imam noge ko debla a do skora sam bio i u kondiciji, bar za bicikliranje. Ali dzaba i mehanizam sa 30 brzina i svo umece kad ti se smuci i slosi vec posle 100 metara da pedaliras ko manijak uzbrdo.

I to sa obicnim, normalnim bajsem. A kamoli teretnim ili sa tri tocka.

Secam se kako i u periodima kad sam bio u najboljoj kondiciji ni nakon celog leta "izivljavanja" na bajsu i izgradjene kondicije, ne bih imao snage i mazohizma da vozim uzbrdo Pop Lukinom od Brankove do Obilicevog venca. Istina, meni bi to uvek bio kraj voznje, kad sam vec premoren, a uz to je SNS sahranio "Djilasovski lift" zadnjih godina pa se dodatno premorim na stepenicama. Ali ipak... cak i tada u naletima energije i volje, samo par puta sam pedalirao od Brankove do Obilicevog. Presedne prosto. A zamisli da neko treba da tera teretni bajs uz Balkansku ili Teodora Drajzera. Ne ide.
 
Poslednja izmena:
Pa ne znam šta da ti kažem.
Ja kao primer uzimam moju ženu, koja nije sportista, i koja bez problema popne uzbrdicu kod 11. aprila kada prebaci u pravu brzinu.
Isto tako popne i Most na Adi (sa čukaričke strane).

Možda joj je problem prva sezonska vožnja, ali od kako je ukapirala koliko je lako voziti u prvoj brzini, penje se bez problema.
 
Posle nekog vremena dojadi to pedaliranje na velikim nagibima. Nije meni (bio) problem ni da isteram celu Višegradsku ako treba, ali izgubi se zadovoljstvo. Pogotovu u uslovima Beograda, gde npr u jednoj Višegradskoj ili Pop Lukinoj imaš da biraš hoćeš li da voziš po tesnim i haotičnim trotoarima ili tesnim i haotičnim kolovozima. Takođe, ono što mogu da radim u šortsu i majici u rekreaciji, sigurno nikad ne bih radio u bluzi, farmerkama i cipelama ili čistim patikama dok idem na posao. Pogotovu što se puno znojim i zaista mi nije do natapanja odeće znojem - a ni premaranja - a da još nisam ni stigao na radno mesto.

Desna obala Save i Dunava nije pogodna za bicikliranje. Mislim, nije u potpunosti. Dok leve obale jesu, potpuno i u svakom smislu.
 
Poslednja izmena:
,, ... A u kontekstu samih biciklističkih traka i biciklizma kao sredstva kretanja po gradu, stalno se nameću neki stavovi i nastupi koji se u suštini svode na: ''mi zahtevamo biciklističke staze u svakoj ulici grada''. Super. I ja zahtevam da svaka ulica u gradu ima trotoar minimalne širine 2 metra i da ne moram da se osećam kao buba u roju kad god izađem iz kuće, ali eto. Neće da može.... ,,

Ja jos ne vidoh biciklisticku traku u Beogradu , a verovatno nece je ni skorijih godina biti.
a što se tice bic. staza uglavnom su fragmentirane, ne retko pocinju negde i vode nigde,
U sustini ne postoji ni nukleus od neke bic. mreze, da bi ista mogla stvarno da se prosiruje

Sto se tice trotoara i tu ,,saku jada,, sto sad imamo , smanju do besvesti raznim ,,privremenim,, i sezonskim (naplativim ) stvaria

Vezano za ,, Ali eto , Nece da moze ,,
potseca me na borbu protiv bubasvaba sa identicnim svim aspektima razloga sigurnog ne uspeha.
:sesir:
 
San Francisko brdovitiji milion puta od Beograda, plus užasna Amerika gde su odvratni ka biciklistima, pa opet ljudi voze jer ima traka, i to puno. Nema to veze sa terenom nego sa infrastrukturom.
 
,, ... Kako je ne vide, ima jedna od autokomande duž bulevara oslobođenja, druga je onaj prcvoljak u Uzun Mirkovoj... ,,
Ah da, zaboravih .... :mad:
Retko idem u taj deo grada te i kad sam tamo (uglavnom kolima) ima mnoogo novo izgradjenih objekata koj zaokupe moju paznju
Elem, mimo bezbednosnog aspekta
Biciklisticke trake su jeftinije i brze ( isctavanjem) za pravljenje i umrezavanja biiklisticke infrastrukture Bgda u odnosu na skupe i dugo pravljene biciklisticke staze.
Naravno da biciklisticke trake nisu namenjene deci jer su na kolovozu. Za kretanje bilo cime na kolovozu treba imati 18 plus godina zivota
sto bezbednosni aspek onda cini sasvim OK.
Dali ce se bic.trakama voziti i mladji ?
Hoce al ne svi.
Isto kao sto i mladji od 18 g (al ne i svi) cesto upravljaju automobilima , gde je bezbednost i drugih ucesnika i tekako drasticno vise ugrozena.

Bic. trakama mozemo dobiti mnogo brze preko potrebnu bar jednostavnu ucelo biciklisticku Bgd mrezu
te treba istrajati u zahtevima za iscrtavanje kolovoza gde god saobracajni uslovi to dozvoljavaju.

:sesir:
 
Dvosmerna biciklistička traka sa ovog dela Uzun Mirkove je uklonjena.

Uzun_Mirkova_1.jpg
Uzun_Mirkova_2.jpg
 
Poslednja izmena:
Mislim da sam skoro pročitao da su u nekoj zemlji napravili znak, upravo za uvakve uske ulice sa biciklističkom trakom.

Znak zabranjuje preticanje biciklista. Na ovako kratkom potezu, gde i nema puno biciklista bi takav znak bio savršen. No da bi neko to uveo, mora da ima barem malo mozga i iskustva.
 
Vrh