Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ljudi u udruženjima biciklista koje cenim su protiv obaveznih kaciga za bicikliste. Ja imam dvojicu drugara koji su imali teške povrede glave a jedan je bio i u komi jer nije imao kacigu. Jedan je pao sam na šine kod gospodarove mehane a drugom je spao lanac na Adi pa je glavom po sred stubića. Da je bila veća brzina i saobraćajka od udarca autom verovatno bi poginuli.
 
P.S.

Jel razmišljao iko o teretnom trotinetu?

U... U... Smislio sam nešto još bolje - Đubretarski trotinet! :p:D
Realno, razmislite - on bi mogao da pristupi ne samo na ona mesta gde kamion (tro-osovinac ili onaj minijaturni) ne može, nego bi mogao da skreće oko uglova i u krivinama koje su previše oštre i tesne za teretni bicikl.

Da, definitivno, trebalo bi razmotriti i ideju teretnog trotineta.
Đubretarski trotinet već postoji. Jedino što sad u ove kasne sate ne mogu da provalim da li se šališ i ne znaš za njihovo postojanje ili ne :)
djubretari trotinetasi.jpg
 
Od prošle godine vidjam ih oko Zemunske pijace
Ti trotineti, ispod kante za odlaganje smeća imaju i rezervar sa vodom sa mlaznicom za pranje (kao za pranje kola) Te od tada nema umazanog pločnika ni na pijaci ni oko nje.
 
Đubretarski trotinet već postoji. Jedino što sad u ove kasne sate ne mogu da provalim da li se šališ i ne znaš za njihovo postojanje ili ne :)
Sprdao sam se, mislio sam đubretarski trotinet kao zamena za ovo:
022caee553bab1d0571b3401e007bab8_4256086593.jpg

Jer svakom razumnom je jasno da je za sakupljanje smeća po pešačkim zonama ovo sasvim dovoljno a funkcionalno. I za razliku od kretenskog đubretarskog ili teretnog bicikla, ovakav kamiončić ne samo da može da radi u 95% uslova u Beogradu (sem po najjačim vejavicama i ledarama), nego za razliku od bicikla i trotineta pruža komfor i zaštitu onom ko ga vozi. I naravno, ima mnogo veći kapacitet i funkcionalnost. Pa sam se zezao na račun ovih što bi da kombinuju sve sa svačim, pa reko hajde da izbacimo i ove kamionete XY kubika i zamenimo ih đubretarima na trotinetima za odnošenje smeća kapaciteta 0,5 kubika.

A što se tiče tih đubretarskih trotineta, nisam ih nijednom video u akciji. Verovatno su završili kao one mašine za sakupljanje psećeg izmeta - nabavljeni radi publiciteta, prošli par slikanja, odradili par dana i onda - u garažu. NE bi bio ni prvi ni poslednji takav slučaj.
Sretna svima ,,nova,, sa željom da malo više koristimo očigledno bolje i jednostavnije stvari i rešenja , baš kao što je bicikla
Može, ali javni prevoz je mama.

Da se poboljša javni prevoz, da se više ljudi natera da ga koristi... i onda nam ne bi ni trebali teretni bicikli, teretni trotineti, dronovi... jer ne bi bilo zakrčenja i potrebe za alternativama. :) Stvar je vrlo prosta, kad se pogledaju uzroci i koreni problema, lako se nađu rešenja. Al mislim na ona racionalna i funkcionalna.
90% rešenja koja se smišljaju u moderno doba su nastala kao rezultat 90% problema koje ljudi (kao kolektiv) sami sebi prave bez razloga.
Kad se čovek vrati na suštinu i koren problema, shvati da za mnogo toga već imamo rešenje i ne trebaju nam inovacije i papazjanije, samo malo mozga i volje. Ali za mnoge je i to previše, pa se izmišlja topla voda i neko vrti pare na tome. Vazda bilo i biće.
 
Poslednja izmena:
Ja сам виђао чистаче на тротинетима по НБГ, као и раднике зеленила на истима. Иначе мали офф, да обрадујем Бендера, Чистоћа за пешачку зону има електричне камионе :D Oви Пијађи са твоје слике се користе по улицама за пражњење мањих ђубријера.


qFuk9kqTURBXy82MzY1NTNjMzY5NWQyYTViYjlhYjRkZDVhMTUzYzI4ZS5qcGVnkZMCzQLkAIGhMAU
 
Znam te električne, pa nema ništa loše u tome. Jer je opet mašina, vozilo sa sopstvenim pogonom, malecko ali velikog kapaciteta naspram bicikla ili kolica.

Ja govorim o besmislu teretnog bicikla na dva točka ili đubretarskog trotineta i tako tih babe-i-žabe New age Avangarde Green ProLife kombinacija. :D
Električni kamiončić solidnog kapaciteta (shodno svojoj nameri) je sprava sasvim na mestu, ima svoj smisao i funkciju, zna se zašto je napravljen i sa kojom namenom.


I opet kažem - više ljudi u javni prevoz => manje gužvi na ulicama => lakše funkcionisanje teretnog i službenog saobraćaja (čitaj - dostavni kombi može lako da se kreće i lakše da nađe mesto za stajanje i istovar) => nema potrebe da skidamo terete sa toplih, jakih, sposobnih kombija i kamiona i prebacujemo ih na teretne bicikle koji im ni u čemu nisu ni do kolena. Problem rešen. Ali avaj... U ljudskoj je prirodi da sve sebi ukomplikuje i mistifikuje, pa tako i s ovim. Hipnotisanost drvetom pa se ne vidi čitava šuma iza njega.

A i kažem, uvek tu ima neko da zaradi. Sve te trotinetčiće, skuterčiće, teretne bicikliće... sve to neko proizvodi i plasira. I mlati lepe pare na njima. A onda nestane.
 
Poslednja izmena:
Теретни бицикл-двоточкаш јесте глупост, ту се слажем. А генерално сва возила на било какав моторни погон морају бити регулисана, рачунајући ту и електричне тротинете и електричне бицикле. Ја бих то ставио под А категорију и обавезао да се креће бициклистичким стазама и тракама. А град нека размисли о развијању правих корисних бициклистичких стаза ослобађањем споредних улица од паркинг места изградњом гаража.
 
Kargo bajs na dva točka nije glupost, vozite ga pa ćete se uveriti. Normalno da ima manji kapacitet od bajsa na 4 točka ali je zato upravljiviji, lakši i manje mesta zauzima prilikom provlačenja kroz saobraćaj. Iako deluje nestabilno ponaša se isto kao obična bicikla.
 
Ima još mnogo primera, mogu se napraviti i u garaži od par starih bajseva.
 

Prilozi

  • download.jpg
    download.jpg
    11,2 KB · Pregleda: 127
To što nešto MOŽE da se napravi, ne znači da i TREBA.

Prvi primer koji mi pade na pamet: I Elon Musk, inovator i fuzija Ajnštajna i Isusa 21. veka je hteo da ispod Las Vegasa pravi podzemnu mrežu...

...

... tunela za privatne automobile. :ROFLMAO::rolleyes:

I kao što ima struja i masa koje se vataju za sve što on izbaci iz svoje šenute tikve, tako isto ima struja i masa koje se vataju za sve što ima Green / ProLife / Eco / New age / Gentrification / Superzone / šta god etiketu i promociju, pa tako i teretni bicikli na dva točka.

Tebra, uzmeš faking mali kamionet, bilo na dizel bilo električni, i njime raznoziš svu robu po manjim i tesnijim delovima grada.
Ako pak imaš grad koji ti je toliko uzan, toliko tesan, toliko zbijen... ili pak toliko paralisan gužvama da ni jedan manji kombi / kamionet veličine plakara (karikiram malo) ne može u njemu normalno da funkcioniše... pa onda tvoj problem nije samo u kretanju dobara, nego ti je celokupan grad i društvo promašaj. I treba ti kompletno novo rešenje od nule, pa makar značilo radikalne promene, radove i (re)izgradnju. A ne neke štap-i-kanap papazjanije i improvizacije.

Drugim rečima, grad koji se oslanja na teretne bicikle jer je toliko 1) paralisan gužvama ili 2) toliko tesno i loše planiran, samo gura pod tepih svoje probleme i sve odgovorne ljude i faktore koji su ga doveli do te tačke da postane toliko disfunkcionalan da mu trebaju teretni bicikli da bi nastavio da živi. I ništa ne rešava. Samo se problem kamiončeta / kombija koji stoji na kolovozu pun tereta jer ne može da prođe od mora automobilčina.. prebacuje na trotoare i pešačke zone. Tako da će na svaki 1 kombi na kolovozu da se pojavi 20 teretnih bicikala na trotoarima.

Ja tu ne vidim rešavanje bilo čega. Samo distribuciju jednog problema u desetine manjih. A srž problema i glavne kočnice u svemu i dalje ostaju.


Javni prevoz, gospodo. Javni prevoz je stub i pojas za spasavanje saobraćaja i uopšte kretanja svega (pa i dobara) u svakom gradu. I dobro urbano planiranje.
Dobro urbano planiranje -> dobar javni prevoz -> manje potrebe za automobilčinama (a ako se nastavi, pa pritisneš ih dok ne olade msm dosta više...) -> manje gužvi -> više prostora i slobode za sve druge vidove saobraćaja i kretanja - službena vozila, komunalna, teretna, dostava...
 
Саобраћај просто у Београду није погодан за безбедан бициклизам, нажалост, изузев где постоје издвојене бициклистичке стазе. По ширим саобраћајницама без независне бициклистичке стазе возачи моторноих возила возе брзо, а по ужим улицама је ризик још већи плус ту је и опасност од отварања врата паркираних аутомобила.
 
Саобраћај није безбедан јер су улице такве да је небезбедан. Безбедније улице -> више људи вози бицикл -> мање кола на улици -> још безбедније улице -> још више људи иде бициклом. То је повратна спрега која вуче или на једну или на другу страну а ту град треба да започне позитивну промену и људи ће следити. Париз је био потпуно закрчен колима а сада има бицикала као Амстердам јер су омогућили људима да се безбедно возе. Стазе су буквално импровизоване - пар стубића и канта фарбе, а кад улица додђе на ред за реконтструкцију постану сталне.

Бендер је у праву за јавни превоз и он треба да буде кичма града али морају да постоје опције. Ко не жели или не може у превоз може да бира - бицикл, тротинет, пешака... а последња опција треба да му буду кола. Да ли би људи скупљали паре или дизали кредите да купе неки крш за 5, 10 хиљада евра, да плаћа регистрације, гориво, сервисе и шта све не и да сваки дан седи у гужви сат или два или би куповали бицикл за 100 или електрични за 1000 евра и исту раздаљину прелазили за 20-30 минута.
Често се бициклом брже стигне него превозом у граду.

Није поента да сви возе фрижидере и шпорете бициклом али реално не смета да постоји опција и то је одговор на "Ок је бицикл али шта ако треба нешто велико да превезем?"
Неће сад да иду бициклима да скупљају смеће и чисте улице и слажем се да су они мали камиони много бољи за такве ствари, али као што сам већ рекао постоји гомила сервисера, електричара, водоинсталатера, достава и сличних занимања који ти долазе на стан а опрема им се своди на кутију алата и пар стандардних резервних делова. Зар није боље и лакше да имају бицикл који само вежу за бандеру испред твоје зграде него да и ти и он губите време док нађе паркинг?
Ови бицикли на сликама изнад су само једна врста и можда ти изгледају глупо, а да ли би ти било глупо да је то обичан бицикл са рецимо 2 кутије позади и напред?
Ако су поштари ишли бициклима и мопедима мислиш да би се бунили да сада иду таквим електричним биицклом?
 
Значи главни проблем је у инфраструктури, тј. што нема физички места за безбедне бициклистичке стазе дуж улица са мањим интензитетом моторног саобраћаја мањих брзина због преплављености улица паркираним колима. Шта је решење? Да се прави више гаража и да се укидају паркинг места а на њиховом месту исцртају бициклистичке траке.
 
Значи главни проблем је у инфраструктури, тј. што нема физички места за безбедне бициклистичке стазе дуж улица са мањим интензитетом моторног саобраћаја мањих брзина због преплављености улица паркираним колима. Шта је решење? Да се прави више гаража и да се укидају паркинг места а на њиховом месту исцртају бициклистичке траке.
Управо то. Ако се не укину места на улици након изградње гараже не постиже се ништа позитивно. У улицама попут Цвијићеве може се окренути паркинг да буде паралелан са улицом а на ослобођеном простору да се уради стаза. У Булевару деспота Стефана је слична ситуација. То би била промена која не кошта ништа а има огроман позитиван ефекат на саобраћај и уопште квалитет живота.

Заборавио сам да споменем тротинете. Јесу далеко небезбеднији од бицикла по корисника али када би ишли стазама ситуација по остале би била много безбеднија, а што је најбитније њих користе људи којима није био проблем да истресу 300 евра на нову играчку, али шта мислите како су они пре ишли на посао? Па колима.
 
Замислимо тек Дорћол и Врачар да се пар уздужних улица очисте од паркирања и туда спроведе бициклистички коридор. Нпр. да се Краља Петра очисти од паркинга целом дужином, као и Дубровачка, и на Врачару Крунска и Милешевска уз Кнегиње Зорке.
 
Mogla bi udruženja biciklista da stisnu da se ulica Kneginje Zorke odradi za bicikliste i da sklone taj parking za automobile jer je to knjiški primer koliko parking zauzima prostora na ulici.
 
И тако да навуку на себе гнев грађана који би остали без паркинг места. Предуслов за било какве интервенције на бициклистичкој инфраструктури са десне стране Саве јесте планска изградња јавних гаража.
 
Samo pozovu gradsku vlast na svoja obećanja jer su to obećavali pa batalili bez objašnjenja i valjanog razloga.
 
Vrh