Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Igor":1kdjct34 je napisao(la):
Bulevar oslobođenja.

Probili su budzet za ovu godinu.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Svi grešite. Nisu oni uklonili stazu iz bilo kog normalnog razloga. Uklonjena je da bi mogla ponovo da se nacrta i da mediji ponovo lažu kako je Beograd dobio još xyz kilometara staza...
 
Ta staza nije staza. to je deo trotoara koji je ukraden pešacima. Biciklistička staza je nešto drugo. Nemoguće je da neko vozi svaki dan takvim stazama jer bi poludeo/la od prepreka i sporosti. Biciklistička staza treba da bude biciklistički auto-put kao što je u nekim zemljama gde bi biciklista/kinja mogao/la da postigne neku brzinu kojom bi parirao/la klasičnim transportima. Ove ovakve staze nisu vozne osim za početnike/ce i za amatersku vožnju, ali sa ovakvim stazama nema ni govora o povećanju procenata ljudi koji redovno koriste bajs.
 
Pošto tu nema gde da se provuče staza ili traka gde nam niko neće smetati, ovo je najoptimalnije rešenje. Ne treba tražiti nemoguće.
 
Ovo je postalo bezobrazno. Sve više blata je na ovom delu kod Gazele, a ne pada im na pamet da operu...
9696d907bb95255bb793da2bb264de2f.jpg


Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910860#p910860:1qhsq7en je napisao(la):
Biciklistkinja » 23 Dec 2021 08:46 pm[/url]":1qhsq7en]Ta staza nije staza. to je deo trotoara koji je ukraden pešacima. Biciklistička staza je nešto drugo. Nemoguće je da neko vozi svaki dan takvim stazama jer bi poludeo/la od prepreka i sporosti. Biciklistička staza treba da bude biciklistički auto-put kao što je u nekim zemljama gde bi biciklista/kinja mogao/la da postigne neku brzinu kojom bi parirao/la klasičnim transportima. Ove ovakve staze nisu vozne osim za početnike/ce i za amatersku vožnju, ali sa ovakvim stazama nema ni govora o povećanju procenata ljudi koji redovno koriste bajs.
To su kao oni piši-briši Cd-ovi i dvd-ovi :D
 
E ovo nam fali :)

.... Viđaju se po nemačkim ulicama, imaju veliku korpu napred ili pozadi, često drvenu. Prirodni materijal se ceni, ali mu je i cena odgovarajuće visoka. Takozvani teretni bicikli, u koje može da stane i dete i ruksak i pokoja vreća sa namirnicama ili gajba piva, postali su pravi hit među urbanim stanovništvom....

Izvor i ce teks DW
 
Da li ti znaš da je po trenutnom zakonu zabranjeno prevoziti osobu u prikolici?
Istovremeno se takve prikolice iznajmljuju i puna ih Ada.
Kod nas je biciklizam prisutan samo u izjavama, a na terenu i u zakonu se ništa nije promenilo u odnosu na 20. vek.
 
Evo, ućutali su i oko trotinetaša. Inače SAT je imao fin prilog pre 3 meseca gde je upoređivao bezbednost i kočenje elektro bicikla u odnosu na električni moped. Ispada da za ebicikl koji može i 60 na sat da ide da ne treba dozvola. Bojim se da će sve biti tako dok neki ebiciklista ili trotinetaš ne pogine.
 
Pa već smo imali onaj incident u 27. marta sa trotinetistom koji je razbio glavu prilikom pada sa istog, jer je vozio tramvajskom bašticom.
 
Bandere al zašto ?
Ovo je gotovo jedina tema na kojoj nema u pozadini ni profiterskih , ni politickih postova, stavova...
Sve sama nasušna potreba.
Mozda tebi ne treba cargo bajs, što ne znači da to nikom nije ni potrebno.
Bilo kako, od toga nema šteta , vec ima samo koristii pri manjem trasportovanju koje čega.
te ne vidim zašto takva negativna reakcija ?
Eto na primer za vikendicu ja sam vec sakupio razne potrebne delove bajsa da pravim (čim otopli) triciklu sa korpom . Električnih ima po oglasima al za mene ne opravdan visok izdatak da bih je periodicno koristio , pa je racionalnije da sam izvarim šta treba .
 
Auu, da te pitam na to
NE na kom si vec U kom si kanalu , da te drugarski vadimo odatle
a i neka bicikla bi se našla i za tebe ( mislim da si pisao kako si i ti rekreativni biciklista)

Di mi se sad zagubiše oni smajlovi što se smeju ?
 
Ma to on mene tako zove, namerno i svesno naravno. :) Isto kao i laki72. Razvili su tu naviku kad smo se kačili, pa im bilo lakše da prozivaju za nick. :D
Ali Boca je bar umeren, Laki je to bio podigao na sledeći nivo, pa me nedavno nazivao ''Banderaš'' na temi o tele-operaterima. Onda sam ga podsetio i bukvalno mu nacrtao ko mu vodi: 1) državu 2) kompaniju u kojoj radi i 3) političke favorite, pa se od tada udaljo podvijenog repa i više mi se ni ne obraća. :LOL:


Inače, od teretnih vozila se očekuje da rade bilo kad, i u svim vremenskim uslovima. Što znači da takozvani teretni bicikl postaje neupotrebljiv kad god je jači pljusak bilo kad u toku godine i tokom cele zime. Mislim... naravno, moguće je voziti ga i u tim uslovima, eno, oni nesrećni Hindukuši i Kizilkumi što je doveo Glovo vrte pedale i sad po ovim vejavicama... Samo što im je efikasnost (kao službi) debelo narušena. A o uslovima rada tog koji treba to da pedalira da ne pričam, to je tek užas za sebe. Zadnjih par dana ih nisam ni viđao, prosto verovatno je 90% ljudi dalo otkaz ili bar odbija da radi sad po ovim uslovima. Jer bicikl i kiša/sneg ne idu zajedno. Vazda bilo i biće.

Ali eto, danas je moderno to tako, uzmeš nasumičan Izum A, uzmeš nasumičan izum B, spojiš ih i... Mind blown. Čudo neviđeno.
Još samo kad bi tehnika i praksa tako funkcionisale kako zamišljaju svi ti moderni ''inovatori'' i ''avangardisti''...
 
Poslednja izmena:
Naravno da može da se živi bez kola i sa biciklom. Od para koje bi se potrošile na kupovinu kola, gorivo, registraciju može da se dosta vozi taksijem kada je vreme ružno. Ali tada taksija često nema, autobus nije baš pouzdan i šta ćeš ako negde moraš hitno ili da preneseš nešto kabasto ili odvezeš stare roditelje u bolnicu na drugi kraj grada?

Ko ima para, apsolutno se ne postavlja pitanje imanja kola i apsolutno sam uveren da bi mnogi mogli da idu biciklom na posao barem 8 meseci godišnje.
 
Pa već smo imali onaj incident u 27. marta sa trotinetistom koji je razbio glavu prilikom pada sa istog, jer je vozio tramvajskom bašticom.
To jeste, ali na sreću nije poginuo. Bilo je još takvih teških povreda uglavnom jer trotinetaši ne nose kacige. Elem, kao što je i oko radnih prava dostavljača bicikala slučaj svugde u Evropi kao i oko trotinetaša to da tek kada neki nesretnik izgubi glavu će to postati tema u javnosti i medijima pa će to biti regulisano. Bilo je najava pre godinu pa i dve da će biti izmenjen ZOBS zbog trotineta pa je to pojela maca. I to je tako.
 
Sto se tice cargo bajseva, imaju zescu primenu a evo primera.
Trebalo je da dodje SBB serviser da popravi ruter skoro i za intervenciju od 10 minuta on je u kraju trazio parking jos toliko ako ne i vise.
Koliko on vremena potrosi svaki dan na kruzenje, trazenje parkinga, semafore i ostale gluposti? Koliko vise radnika treba firmi zbog toga i koliko ih vise kosta auto nego cargo bicikl?

I nije to neki novi izum nego bicikl s kutijom sto je postojalo i pre 100 godina.

Kad smo vec kod ovakvih stvari vidjao sam u gradu DHL kurire kako voze Segway.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Kargo bajsevi su odlična stvar, može se lako transpotrovati frižider ili šporet a uopšte nije teže voziti nego običan bajs jer bicikle imaju brzine pa se namesti odgovarajuća brzina a pogotovo sada sa baterijama i el motorima može da ih vozi i baba što se kaže. Mogle bi i zgrade da ih nabavljaju pa da ih drže u ulazu i svako da se služi po potrebi. Za male biznise kojima treba par džakova brašna ili tako nešto su isto odlična stvar.
 
Retki prizori bicikliste koji pokušava da na biciklu sa dva točka preveze šporet ili frižider su bukvalno predmet sprdnje i memeova na internetu.

Bicikli sa tri točka su već druga priča, i znamo da mogu da funkcionišu po tome što smo svi nekad videli Romove kako ih vozaju po gradu sa papirima u korpama.
Ali ovo... Ovo je teška glupost i smejurija

Ride-Cargo-Bikes-Nighthawk-1024x683.jpg


Naravno, ne sumnjam ja da ima ljudi i gradova koji i to koriste. Kad ima ljudi koji kupuju virtuelne nekretnine i nepostojeće pare, što ne bi bilo i ovoga, kad je makar materijalno vredno i ima neku trunčicu upotrebne vrednosti. Još kad se sve to natopi pričama o ekologiji i zelenosti i kako rešava saobraćajne gužve i leči od side... ma ne sumnjam da se odma javi 30ak evropskih ''avangardnih'' gradova koji će da pohitaju da isprobaju i utroše pare.

Ali kažem, sama ideja je... otprilike u rangu ovoga:
039.jpg
 
Poslednja izmena:
P.S.

Jel razmišljao iko o teretnom trotinetu?

U... U... Smislio sam nešto još bolje - Đubretarski trotinet! :p:D
Realno, razmislite - on bi mogao da pristupi ne samo na ona mesta gde kamion (tro-osovinac ili onaj minijaturni) ne može, nego bi mogao da skreće oko uglova i u krivinama koje su previše oštre i tesne za teretni bicikl.

Da, definitivno, trebalo bi razmotriti i ideju teretnog trotineta.
 
To jeste, ali na sreću nije poginuo. Bilo je još takvih teških povreda uglavnom jer trotinetaši ne nose kacige. Elem, kao što je i oko radnih prava dostavljača bicikala slučaj svugde u Evropi kao i oko trotinetaša to da tek kada neki nesretnik izgubi glavu će to postati tema u javnosti i medijima pa će to biti regulisano. Bilo je najava pre godinu pa i dve da će biti izmenjen ZOBS zbog trotineta pa je to pojela maca. I to je tako.
Ja nosim kacigu, rukavice i nešto reflektujuće na sebi od kada sam kupio trotinet. Ima nas sa sadržinom među ušima mada moram priznati ne previše...
 
Vrh