Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

До тад, а верујем да неће још макад 5-10 година рушити луку, боље да скрене ка линијском парку, да не буде слеп завршетак.
 
Slažem se da obalska staza i linijski park treba da budu povezani na više mesta.

Čini mi se da opšte zadovoljstvo zbog linijskog parka može poslužiti investitrorima ili Vesiću da se odustane od produženja obalske staze. Još gore, linijski park može da se na kraju pretvori u bici stazu na Dunavskoj ulici pa ćemo biti na 2 metra od dizel kamiona, što ne može biti zamena za stazu uz obalu reke.
 
Teшко, ако буде новоградње, онда ће бити уз Дунавску, значи између линијског парка и Дунавске улице би биле зграде. Мада и даље није јасно да ли ће и колико ће ширити саму Дунавску улицу, и да ли ће је исправити на делу од Жоржа Клемансоа до Кнежепољске, што би било пожљено, али би и пресекло Линијски парк. Мада су опша непознаница планови за Вилине воде и луку.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899155#p899155:ra5as68l je napisao(la):
peper.mint » Tue Nov 16, 2021 4:20 pm[/url]":ra5as68l]Nismo se razumeli. Marini Dorćol ne treba most. Ako si ikad bio tamo, to je minijaturna marina bez prostora za velike jahte. Samo je potrebna staza koja se nastavlja od sadašnjeg kraja na istom nivou oko marine i onda nastavlja dalje uz obalu. Niko ne zagovara most. Samo da se nastavi jednostavna i jeftina staza oko marine, pa zar treba da crtam?

Rešenje za Luku Beograd u ovom trenutku mora da sačeka. Pančevački most je zasebna tema. Sve što je potrebno je vizija da će jednog dana, za 5 ili 50 godina, Beograd imati šetačku i biciklističku stazu od Ada Huje do Ada Ciganlije koja neće biti prekidana zbog komercijalnog projekta Marine Dorćol ili bilo kog drugog.

Ziveo sam na Dorcolu najduzi deo zivota i primetio sam da cesto ima manjih jedrenjaka, ali i kod njih su jedra visine od 4+ metra i pri visokom vodostaju bi bila nophodna kosnstrukcija koja bi premostila ulaz u Marinu. U slucaju da govoris o stazi oko Marine treba proveriti kako su isparcelisali taj prostor i da li tu ima mesta za stazu. Protiv sam privatizaovanja obale, ali pokusavam da budem realan
 
Ima dovoljno mesta za stazu oko Marine. Kad je za tu istu stazu bilo dovoljno mesta ispred Novakovih terena, Beton Hale i Savanove, ima 100% mesta i oko Marine. Kad čeljad nisu besna ni kuća nije tesna. E sad da li su Vesić, investitori i arhitekte besni to ne znam. Ali znam da ima dosta otpora bici stazi uz obalu i dosta pokušaja izvrdavanja ili zamene teza sa linijskim parkom.
 
0 dinara :twisted:
Kolovozi puni rupa
promenišs otpali točak na kolima i vozi dalje :lol:
Trotoari još puniji rupa, blata vodurine
promenis mokre i izubijane cipele pantalone po potrebi i gace pa pešaci dalje.
Al bre kako da promenim biciklu pa to mi je mezimac :)
i 0 dinara za bic.staze i trake, a oce rasterecenje saobracaja i oce ekologiju
sve oce al sa nula dinara
E stvarno nisu normalni :twisted:
 
Bulevar oslobođenja.

bicistaza-2021-12-20-16-00-30-754.jpg
 
Tako izgleda.

Verovatno je ovde skinuta signalizacija zato što ima mnogo sivonja koji umeju da se zaleću niz oba kraja Bulevara oslobođenja (od vrha kod Hrama nizbrdo na sever ili jug). Nekoliko puta sam bio u situacijama da se zalete kroz stajalište prekoputa Hrama pa misle da to što je tu staza znači da će 50 ljudi na večito prepunom stajalištu da se baca u stranu da bi oni prošli bez kočenja. Teško im da uspore 20 metara na 5 sekundi...

Pa kapiram da su ''poništili'' zvaničnu stazu ovde da ne bi bilo tih situacija ''što nalećete? - Što vi stojite na stazi? - Ne stojimo na stazi nego na stajalištu...''
 
Koliko god ima sivonja koji se zaleću, isto toliko ako ne i više ima onih koji stoje po sred crvene staze (i kad nije gužva) i boli ih uvo za druge.
 
Tako je.

Jedno rešenje je da se nerviraš, a drugo je da usporiš i zaobiđeš ih. Posle te stanice nema problema do autokomande i onda opuštencija do Banjice.
 
Vala, na stajalištu prekoputa Hrama, i ja stojim na površini crvene staze i ima da stojim dokle god se stajalište ne reformiše i ne reorganizuje. I ne makne kiosk kojih ionako ima još 2 komada u krugu od 50 metara a ovaj samo stoji tu i sužava prostor. Jer prosto nema gde drugde da se stoji, pogotovu u špicevima.

Iako verujem da svi znamo kako izgleda taj prostor, slikaću ovih dana i okačiću da ne bude posle sporova i nesigurnosti. I jasno će se videti da tu nema prostora za biciklističku stazu. To jest, insistiranje ''crvena površina = to sve pripada meni'' prosto ne stoji. I nikad neće stajati. Jer će tu uvek biti kretanja čitavih masa ljudi, i čitavih masa ljudi koji se oslanjaju ili sede na ogradi obližnjeg Mikrobiološkog instituta.

Tako da nema šta tu mnogo da se pametuje i filozofira. Ili da se ceo taj trotoar reorganizuje (za šta su male šanse) ili da se shvati i prihvati da na biciklističkoj stazi na potezu od ugla Pasterove pa 100 metara nizbrdo ka AK biciklisti ne mogu da očekuju da imaju prednsot, jer se nalaze u zoni prometnog stajališta.

A o tom debilnom stajalištu sam pisao i ranije, mimo biciklista. Konkretno, koliko je natrpano, loše organizovano, nabijeno nadstrešnicama i opasano blatištima oko drveća jer nema rešetki u bašticama a kad naiđe autobus nastaju stampeda na uskom delu trotoara i svako gazi i hoda kako stigne.
 
Jasno je svakome ko je tu prošao (ili peške ili biciklom)

Opet se vraćamo na to da se staze kod nas prave samo sa kantom farbe i da se ni dinar ne odvaja da se nešto promeni u tim problematičnim zonama (a mislim da tu ima dosta mesta da se napravi "obilaznica".
 
Pa da, ali baš zato što se prave sa kantom farbe, uzaludno je očekivati da će to funkcionisati i da će se striktno poštovati.

Prvo, zato što se neke od deonica tih staza ne crtaju sa idejom ''ovde ne sme da kroči niko sem bicikliste''. Već sa idejom ''ovo služi da skrene pažnju pešacima na bicikliste i da im da do znanja da ako imaju sa strane svoj deo trotoara - da se drže njega. Dakle, ideja i poruka je ''dajte ovde prednost biciklistima ako možete''. Ne ''pešaci, nemoj da vas vidim da ste se samo zanjihali na crveni deo trotoara!'' Verujem da kada bi ti sada pisao Vesiću na Twitteru i pitao ga za to, da bi isto rekao i potvrdio (makar indirektno). Dakle, to je poruka ''ovde misli i na druge''. Ne ''ne smeš da staneš ovde''.

A drugo, kada imamo situaciju da zakon / propis/ signalizacija kaže jedno, a u praksi se iznova, i iznova, i iznova radi drugačije, onda je to signal da nešto mora da se promeni. Znači, neko je u nekom momentu bio zamislio da tuda prolazi bici staza, a da nije mislio o tome koliko se to stajalište puni i navire od 7 ujutru do 17h popodne (što samo pokazuje da ovde grad vode i projektuju oni koji imaju najmanje dodira sa istim). I omanuo je. Stoga, može de jure da piše i označava šta god. Ali ako svake sekunde tu stoji 30 ljudi, a svakog minuta prolazi 500, pa onda važi ono što je de facto, a ne što je de jure. Pa sve i da se dovede 50 saobraćajaca koji bi opominjali ili pisali kazne svakome ko ne poštuje tu signalizaciju, ne bi uspeli ništa promene.

Dakle, ne treba uvek slepo i striktno slediti šta kaže zakon / propis / obeležje, nego i šta kažu razum i korektnost prema drugima. Uostalom, da su svi razumni i korektni jedni prema drugima, ne bismo ni imali potrebe za zakonima. Samo kažem.
 
Грешка је што у булевару Ослобођења нису направили стајалиште у смеру ка Аутокоманди код Храма на месту где је било током радова преко пута стајалишта у смеру ка Славији. Ту су имали простор да одвоје бициклистичку стазу кроз парк Милутина Миланковића. А даље ка Славији боље да из парка скрене у Бирчанинову а из Бирчанинове у Краља Милутина.
 
Грешка је што у булевару Ослобођења нису направили стајалиште у смеру ка Аутокоманди код Храма на месту где је било током радова преко пута стајалишта у смеру ка Славији.
Jel možeš da označiš na koje tačno mesto misliš? Jel na ovo - https://goo.gl/maps/7M8zUDH552Czv3xb8 ?
 
Тачно то, током радова стајалиште је било измештено ту. Стајалиште на тој позицији би смањило број пешака који прелазе улицу на прелазу Пастерове улице пред раскрсницом са булеваром и олакшало би кретање људи ка храму и библиотеци за смањење једног од три семафора и једног од три пешачка прелаза.
 
7411037.gif


mmyeeeeeess... Dobar ti je predlog. Ne znam zašto nisu ostavili i prilagodili tako. Možda i ima neki razlog a da ga ne znamo i ne vidimo.
 
Moжда грешим, али ми се чини да је правило да стајалиште буде после раскрснице.
 
Ne gresis, to jeste nepisano pravilo kome se teži. Mada naravno postoje brojni izuzeci. Evo odma se setim stajališta u Višnjičkoj pre Lidla i PRE raskrsnice.
Možda je i ovde bilo do toga, a možda je bilo i nešto drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910184#p910184:hbpn0kpu je napisao(la):
astrodule » 21 Dec 2021 02:44 pm[/url]":hbpn0kpu]Posle te stanice nema problema do autokomande i onda opuštencija do Banjice.
Grešiš u jednome. Nije da nema problema. Pre AK ima puno bahatih kockara parkiranih na trotoaru (tj. bici stazi) pored pruge, pa čak nekad i po sred pruge.
 
Vrh