Pa da, ali baš zato što se prave sa kantom farbe, uzaludno je očekivati da će to funkcionisati i da će se striktno poštovati.
Prvo, zato što se neke od deonica tih staza ne crtaju sa idejom ''ovde ne sme da kroči niko sem bicikliste''. Već sa idejom ''ovo služi da skrene pažnju pešacima na bicikliste i da im da do znanja da ako imaju sa strane svoj deo trotoara - da se drže njega. Dakle, ideja i poruka je ''dajte ovde prednost biciklistima ako možete''. Ne ''pešaci, nemoj da vas vidim da ste se samo zanjihali na crveni deo trotoara!'' Verujem da kada bi ti sada pisao Vesiću na Twitteru i pitao ga za to, da bi isto rekao i potvrdio (makar indirektno). Dakle, to je poruka ''ovde misli i na druge''. Ne ''ne smeš da staneš ovde''.
A drugo, kada imamo situaciju da zakon / propis/ signalizacija kaže jedno, a u praksi se iznova, i iznova, i iznova radi drugačije, onda je to signal da nešto mora da se promeni. Znači, neko je u nekom momentu bio zamislio da tuda prolazi bici staza, a da nije mislio o tome koliko se to stajalište puni i navire od 7 ujutru do 17h popodne (što samo pokazuje da ovde grad vode i projektuju oni koji imaju najmanje dodira sa istim). I omanuo je. Stoga, može de jure da piše i označava šta god. Ali ako svake sekunde tu stoji 30 ljudi, a svakog minuta prolazi 500, pa onda važi ono što je de facto, a ne što je de jure. Pa sve i da se dovede 50 saobraćajaca koji bi opominjali ili pisali kazne svakome ko ne poštuje tu signalizaciju, ne bi uspeli ništa promene.
Dakle, ne treba uvek slepo i striktno slediti šta kaže zakon / propis / obeležje, nego i šta kažu razum i korektnost prema drugima. Uostalom, da su svi razumni i korektni jedni prema drugima, ne bismo ni imali potrebe za zakonima. Samo kažem.