Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897485#p897485:1l3eykvv je napisao(la):
TheOnlyLuka » 09 Nov 2021 23:52[/url]":1l3eykvv]Pre bih rekao da su prvo ofarbali bez ikakvih prostora za bicikliste, a potom se setili da treba i to da urade.
Na koju od dve pomenute situacije misliš?
 
Ја мислим да је фора да је ова код Аде двосмерна а она друга једносмерна, али нисам сигуран.
 
Biciklistička staza kod Paviljona Cvijete Zuzorić. Ovde se lepo vidi da je nova traka na pešačkom širine oba snmera.







 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897493#p897493:2a79nbxe je napisao(la):
solecar » Sre Nov 10, 2021 12:25 am[/url]":2a79nbxe]Na koju od dve pomenute situacije misliš?

Na ovo kod Ade. Vidiš kako je crvena boja bukvalno "navučena" na pešački prelaz, koji je bio iscrtan.
 
I da je staza dvosmerna i da nije, ne vidim smisao nepostojanja belih polja na obe strane.

Ima nešto što može da objasni ovo, a to je što mi nemamo mašinu za skidanje farbe sa puta koja ne oštećuje kolovoz, pa se čeka da se ona nabavi da bi se izbrisao deo zebre uz crveni pojas, pa onda da se iscrtaju bela polja.

linije koje blede.jpg
 
Vidim da je planiranom rekonstrukcijom zemunskog keja na delu od Karamatine do Njegoseve predvidjena bici staza u duzini od 190m, Nije mi jasno da li ce to opet biti neko slepo crevce ili planiraju da to povezu sa stazom do hotela Jugoslavija ?
 
...rekonstrukcijom zemunskog keja na delu od Karamatine do Njegoseve ....

To je bednih 10-tak metara tek tolko da se malko uredi ulaz u novo pristanište
ili ti šminka sa mikro radovima koje ce da tegle u nedogled ...


Od ,,Yuge,, do kafane Venecije, ne smetano vozi se bajs...
e onda idu zapreke :

- Divlji parking kafane Venecija
- Stara kapetanija sa uzurpiranim
trotoarom baštenskim astalima
- Ubudjen parking servis kod novog
Zemunskog pristaništa
- Na dalje po 5 i 10 puta vece
kafanske bašte koje kakvih mini kvazi
restorana
- i tako sve redom isto do Radeckog....

a bajs..... na ledja.... kao i svuda u gradu...
po Vesicevom pronalasku :
- TUFNASTA- biciklisticka infrastruktura
toliko o opredeljenosti nadležnih i nj. radu
:(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898280#p898280:wqpkoofy je napisao(la):
Babyaardvark » Today, 08:11[/url]":wqpkoofy]Vidim da je planiranom rekonstrukcijom zemunskog keja na delu od Karamatine do Njegoseve predvidjena bici staza u duzini od 190m, Nije mi jasno da li ce to opet biti neko slepo crevce ili planiraju da to povezu sa stazom do hotela Jugoslavija ?

Ta staza već postoji (od parkinga do Šarana)

munze-kej.jpg


Koliko vidim, apsolutno se ništa tu neće menjati. Spajanje sa Jugom je nemoguće jer su parking mesta važnija. Postoji uvek nada da će izgradnjom garaže negde u zoni okretnice sva ta parking mesta postati suvišna, ali to je ipak sci-fi.
 
Stavio sam komentar na Marinu Dorćol ali mislim da je važno da stavim i ovde. Naime postojeća bicikilistička staza na Dunavskom Keju na Dorćolu postoji decenijama i završava se pre prostora Marine, crvena linija na slici sa Gugla:

BiciDorcolKej.JPG


Projekat Marina Dorćol je objavio nove rendere po kojima se ta staza ovde brutalno završava a počinju stolovi kafića :notok: , uokvireno žutom:

MarinaDorcolBicikilStaza.JPG


Što je najgore kažu na sajtu Marine Dorćol: Kej ima dva nivoa, čime prati rešenja beogradske vodne regulacije na obalama velikih reka. Donji nivo planiramo da iskoristimo za postavljanje infrastrukture za vodene i druge sportove, kao što su biciklizam, vožnja rolera, skejtbordova, svega što pruža savremeni urbani život.

Svako ko je bio na Dunavskom Keju zna da je donji nivo neupotrebljiv za trčanje i bicikle zbog neravne površine a uvek je pod vodom kod visokog vodostaja. Zato već postoje posebne staze za pešake i za bicikle na najvišem nivou koje samo treba produžiti. Samo da vas obavestim pre nego što bude kasno.
 
Od ,,Yuge,, do kafane Venecije, ne smetano vozi se bajs...
e onda idu zapreke :

Pa i na tom potezu nema odvojene staze i mora da se probijas kroz pesake, a prostora za stazu ima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898431#p898431:336iojrh je napisao(la):
peper.mint » Sat Nov 13, 2021 11:26 pm[/url]":336iojrh]Stavio sam komentar na Marinu Dorćol ali mislim da je važno da stavim i ovde. Naime postojeća bicikilistička staza na Dunavskom Keju na Dorćolu postoji decenijama i završava se pre prostora Marine, crvena linija na slici sa Gugla:

Pogledajte prilog 1

Projekat Marina Dorćol je objavio nove rendere po kojima se ta staza ovde brutalno završava a počinju stolovi kafića :notok: , uokvireno žutom:



Što je najgore kažu na sajtu Marine Dorćol: Kej ima dva nivoa, čime prati rešenja beogradske vodne regulacije na obalama velikih reka. Donji nivo planiramo da iskoristimo za postavljanje infrastrukture za vodene i druge sportove, kao što su biciklizam, vožnja rolera, skejtbordova, svega što pruža savremeni urbani život.

Svako ko je bio na Dunavskom Keju zna da je donji nivo neupotrebljiv za trčanje i bicikle zbog neravne površine a uvek je pod vodom kod visokog vodostaja. Zato već postoje posebne staze za pešake i za bicikle na najvišem nivou koje samo treba produžiti. Samo da vas obavestim pre nego što bude kasno.

Proveri projekat linijskog parka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898491#p898491:33ad5try je napisao(la):
Babyaardvark » Ned Nov 14, 2021 4:16 am[/url]":33ad5try]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898431#p898431:33ad5try je napisao(la):
peper.mint » Sat Nov 13, 2021 11:26 pm[/url]":33ad5try]Stavio sam komentar na Marinu Dorćol ali mislim da je važno da stavim i ovde. Naime postojeća bicikilistička staza na Dunavskom Keju na Dorćolu postoji decenijama i završava se pre prostora Marine, crvena linija na slici sa Gugla:

Pogledajte prilog 1

Projekat Marina Dorćol je objavio nove rendere po kojima se ta staza ovde brutalno završava a počinju stolovi kafića :notok: , uokvireno žutom:



Što je najgore kažu na sajtu Marine Dorćol: Kej ima dva nivoa, čime prati rešenja beogradske vodne regulacije na obalama velikih reka. Donji nivo planiramo da iskoristimo za postavljanje infrastrukture za vodene i druge sportove, kao što su biciklizam, vožnja rolera, skejtbordova, svega što pruža savremeni urbani život.

Svako ko je bio na Dunavskom Keju zna da je donji nivo neupotrebljiv za trčanje i bicikle zbog neravne površine a uvek je pod vodom kod visokog vodostaja. Zato već postoje posebne staze za pešake i za bicikle na najvišem nivou koje samo treba produžiti. Samo da vas obavestim pre nego što bude kasno.

Proveri projekat linijskog parka
Proverio. Nisam siguran šta hoćeš da kažeš?
 
pa cini mi se da se biciklisticka staza na tom delu od marine ka mostu planom nije predvidjena uz reku nego trasom linijskog parka ili prosirenom Dunsvskom koja ce imati odvojenu bici stazu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898474#p898474:3iayrwgq je napisao(la):
Babyaardvark » Today, 02:47[/url]":3iayrwgq]
Od ,,Yuge,, do kafane Venecije, ne smetano vozi se bajs...
e onda idu zapreke :

Pa i na tom potezu nema odvojene staze i mora da se probijas kroz pesake, a prostora za stazu ima

Od Juge do solitera (stena za penjanje) je dovoljno da iscrtaju linije uz popločanu borduru sa strane i imamo dve jednosmerne staze. (druga varijanta je da se donji kej podeli na pola / pola pešaci, pola bicikl).

Dalje ka Veneciji bi staza (po mom mišljenju) trebalo da ide kolovozom, ali nam smetaju parking mesta. Naravno, to je varijanta da se ne radi ništa na zelenim površinama.

Najlepši deo keja (od Stevana Markovića) do Venecije je dovoljno širok, ali ne bih tu crtao stazu (zato sam rekao da bih tu stazu terao kolovozom). Ipak, i sada ceo taj potez funkciniše bez problema i sa šetačima i sa biciklistima
 
Od novog Zemunskog pristaništa tj od Stare kapetanije, teško je pešacima a kamoli biciklistima da se ,,probiju,, do završetka keja tj. marine Radecki .
Jedina mogucnost za bezbrižnu
šetnji kao i za vožnju bajsa , spuštanje na niži nivo keja....
Jednostavno kafedjije u svojoj otimačini javne površine - trotora su ne dodirljivi i ne umoljivi zgrabili sve

Zašto nj. restoranske bašte
ne bi bile na tom nižem nivou keja
a javni trotoar uz ulični kolvoz slobodan ?

Jednostavno
pešaci i biciklisti ne daju
korupciju i mito a kafejije kad plate
platili su sve, ko da im je trotoar dedovina

Banditizam ili po novom
trgovina uticajem, je vrlo unosan posao
godinama to svi vide i ništa ... tajac
kao kod pravila i teritorija Koza nostre
ah da kako beše Konze Munze
:sesir:
 
Ne mogu bašte da budu dole jer je daleko onda lokal, ali taj gornji deo je dovoljno širok da npr, bašte budu uz kućice, a desni deo da bude za pešake i bicikliste, tj. da se kolovoz translira bliže bedemu.

Naravno, naše vlasti znaju da rade samo u okviru postojećih linija. Da promene malo linije trotoara i kolovoza je za njih intelektualno nemoguće jer tu mora i katastar da radi, pa da se menjaju planovi, a to sve treba sinhronizovati, a vidimo da ne umeju da sinhronizuju ni običnu rekonstrukciju ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898579#p898579:2q1qm1rs je napisao(la):
astrodule » Sun Nov 14, 2021 2:37 pm[/url]":2q1qm1rs]Ne mogu bašte da budu dole jer je daleko onda lokal, ali taj gornji deo je dovoljno širok da npr, bašte budu uz kućice, a desni deo da bude za pešake i bicikliste, tj. da se kolovoz translira bliže bedemu.

Naravno, naše vlasti znaju da rade samo u okviru postojećih linija. Da promene malo linije trotoara i kolovoza je za njih intelektualno nemoguće jer tu mora i katastar da radi, pa da se menjaju planovi, a to sve treba sinhronizovati, a vidimo da ne umeju da sinhronizuju ni običnu rekonstrukciju ulice.

Katstar Zemun je verovatno jedan od najgorih u drzavi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898496#p898496:m0zmb617 je napisao(la):
Babyaardvark » Ned Nov 14, 2021 7:48 am[/url]":m0zmb617]pa cini mi se da se biciklisticka staza na tom delu od marine ka mostu planom nije predvidjena uz reku nego trasom linijskog parka ili prosirenom Dunsvskom koja ce imati odvojenu bici stazu
Čak se ni bahati Beograd na Vodi nije drznuo da ukine dugu tradiciju biciklističkih staza po samim ivicama reka u Beogradu, kad najzad budu završeni radovi oko Kule. Biciklističke staze uz obalu su decenijama pružale direktan pogled na Savu ili Dunav tokom vožnje čak i kada to nije odgovaralo jakim komercijalnim i političkim uticajima poput Beton Hale ili BnV, pa sigurno neće uspeti nekakvom novom bahatom projektu.

Konkretno baš taj render iz ranije poruke čak nema deo gde biciklistička staza prelazi na donji nivo mada se nešto nazire na drugim renderima unutar same Marine. Na delu BnV oko Galerije biciklistički deo staze se spušta na niži nivo ali se na na renderima za Marinu taj donji deo staze prekida kod stare crpne stanice pa je očigledno da češkosrpska ekipa nema ni nameru da napravi neprekidnu biciklističku stazu uz vodu.

Linijski park je dobra ideja i još jedna biciklistička staza "u unutrašnjosti" Beograda je uvek dobrodošla ali ne po cenu kabadahijskog ukidanja tradicije biciklističkih staza uz samo priobalje, a u cilju širenja kafića na tom prostoru. Kad nije uspelo Galeriji nema teoretske šanse da prođe ovima.
 
Ne mogu bašte da budu dole jer je daleko onda lokal...

Aha ...
dok konobar nosi na tacni razno piće i klopu, prelazi ulicu van pešačkog prelaza po kojoj se odvija saobrcaj onda bašta nije daleko i to može
al zato spojen prelaz izmedju
gornjeg i donjeg dela keja koj je i zakonski fizički rezervisan za kretanje pešaka,
to ne može i daleko je :lol:

Da li je ikada TU i jednom kofedjiji izrečena kazna za prelazak ulice van pešačkog ? :shock:
Naravno , NE :dil:
Očigledno , kafedjije su iznad zakona
ili ovde ima neko bar malo školovan da objasni taj fenomen
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898650#p898650:2vqui0jt je napisao(la):
peper.mint » Sun Nov 14, 2021 6:53 pm[/url]":2vqui0jt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898496#p898496:2vqui0jt je napisao(la):
Babyaardvark » Ned Nov 14, 2021 7:48 am[/url]":2vqui0jt]pa cini mi se da se biciklisticka staza na tom delu od marine ka mostu planom nije predvidjena uz reku nego trasom linijskog parka ili prosirenom Dunsvskom koja ce imati odvojenu bici stazu
Čak se ni bahati Beograd na Vodi nije drznuo da ukine dugu tradiciju biciklističkih staza po samim ivicama reka u Beogradu, kad najzad budu završeni radovi oko Kule. Biciklističke staze uz obalu su decenijama pružale direktan pogled na Savu ili Dunav tokom vožnje čak i kada to nije odgovaralo jakim komercijalnim i političkim uticajima poput Beton Hale ili BnV, pa sigurno neće uspeti nekakvom novom bahatom projektu.

Konkretno baš taj render iz ranije poruke čak nema deo gde biciklistička staza prelazi na donji nivo mada se nešto nazire na drugim renderima unutar same Marine. Na delu BnV oko Galerije biciklistički deo staze se spušta na niži nivo ali se na na renderima za Marinu taj donji deo staze prekida kod stare crpne stanice pa je očigledno da češkosrpska ekipa nema ni nameru da napravi neprekidnu biciklističku stazu uz vodu.

Linijski park je dobra ideja i još jedna biciklistička staza "u unutrašnjosti" Beograda je uvek dobrodošla ali ne po cenu kabadahijskog ukidanja tradicije biciklističkih staza uz samo priobalje, a u cilju širenja kafića na tom prostoru. Kad nije uspelo Galeriji nema teoretske šanse da prođe ovima.

Ako ikad izmeste Luku, a na mestu sadasnje pocnu da grade, mozda i bude nesto od staze. Obzirom ma sadasnje stanje od marine do mosta i izgradnju linijskog parka sumnjam da ce krenuti u takvu investicju.
 
Nije pitanje da li će se izmestiti Luka nego kada će. Čak i da to baš potraje, to nije opravdanje za gašenje bici staze kod Marine Dorćol. Neka se napravi bici staza uz obalu sve do kraja projekta Marine Dorćol a onda neka čeka dalje, kao što je postojeća staza čekala godinama da krene Engel Marina ili sad Marina Dorćol. Nema odustajanja od tradicije bici staze uz obalu.

Kad sumnjaš da će krenuti u investiciju za asfaltiranje i farbanje 3m široke staze oko Marine, koliko bi ta cifra mogla da bude? Da li može da bude više od jednog promila od ukupne cene projekta Marine Dorćol? Ne verujem. Bahato zar ne?
 
Ja jesam za to da bude što više staza za bicikliste i radujem se svakoj novoj, iako sam zadnjih godina mnogo više preko nego u Bgd. Ipak pokušavam da budem realan. Da bi staza od marine do mosta išla uz reku trebalo bi premostiti dve vodene prepreke u ukupnoj dužini od preko 200 m (sa rampama) ,a mozda i vise , obzirom da ce u obe marine verovatno biti i jedrilica sa visokim jarbolima. To je za naše poimanje vrednoti i prioriteta velika investicija i teško za očekivati. Realnije ocekivati da se linijiski park poveze sa stazom na Pancevcu jednog dana , na ovaj pataljak rampe, mada ne znam za sudbinu mosta ...
 

Prilozi

  • bici.jpg
    bici.jpg
    130,4 KB · Pregleda: 542
Nismo se razumeli. Marini Dorćol ne treba most. Ako si ikad bio tamo, to je minijaturna marina bez prostora za velike jahte. Samo je potrebna staza koja se nastavlja od sadašnjeg kraja na istom nivou oko marine i onda nastavlja dalje uz obalu. Niko ne zagovara most. Samo da se nastavi jednostavna i jeftina staza oko marine, pa zar treba da crtam?

Rešenje za Luku Beograd u ovom trenutku mora da sačeka. Pančevački most je zasebna tema. Sve što je potrebno je vizija da će jednog dana, za 5 ili 50 godina, Beograd imati šetačku i biciklističku stazu od Ada Huje do Ada Ciganlije koja neće biti prekidana zbog komercijalnog projekta Marine Dorćol ili bilo kog drugog.
 
У суштини, због луке, боље да бициклистичка стаза пре марине скрене ка линијском парку у туда заобиђе и луку и марину макар до Панчевца. А у будућности да се уведе цивилизација и низводно од Панчевца.
 
Može biciklistička staza da ide unutrašnjom obalom Luke Beograd kad jednog dalekog dana Luka dobije novu funkciju.
 
Vrh