[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780672#p780672:1cmm7u29 je napisao(la):
boca-ica » Ned Okt 04, 2020 4:46 pm[/url]":1cmm7u29]
...nekad su pravili kvalitnije bajseve nego danas...
Ne, nego se danas kupuju oni jeftiniji i losiji, a kvalitetnijih i te kako ima, samo mora vise da se plati.
Sto se tice tipa bicikla, trebalo bi odabrati bicikl prema nameni ili najvecem procentu namene. Doskoro su najuniverzalniji bili mountain bike i oni su se pravili u najjeftinijim izvedbama za siroke narodne mase i najjeftiniji su. Dobri su za decu, jer oni ne paze puno, pa im odgovaraju siroke gume, moze da se vozi i po ulici i po dvoristu itd. U poslednje vreme su sve popularniji treking, koji su kompromis izmedju druma i terena i to je malo sportskija verzija city bicikla. Za trening se moze koristiti bilo koji, ali ako ti je bitna brzina, onda samo drumski. Downhill je samo za spustanje teskim terenima. Zanimljivo je da, sto je bicikl skuplji, ne znaci da pokriva vise namena, nego obrnuto, da je specijalizovaniji za svoju namenu. Recimo, skuplji downhill ne znaci da mozes da vozis i po drumu (mozes, ali jako tesko) ili skuplji drumski ne znaci da je sposobniji da ga poteras po terenu itd. Tako da uz odnos cena-kvalitet postoji i bitan faktor, a to je namena
Drugi bitan faktor je velicina, pa ako ne rastes vise, odberes bicikl prema svojoj visini.
Treci bitan faktor kad kupis bicikl dobre namene, dobre velicine i pristojnog kvaliteta je, da ga podesis prema sebi, a tu je na prvom mestu visina sedista.
Pravilna visina sedista nema veliki raspon, vec je to u 1 cm, a ne kako cesto roditelji postave deci na visinu izmedju manjeg i veceg deteta, pa se jedno proteze, a drugo vozi stalno savijenih nogu. Sediste se postavlja tako, da se pri okretanju pedala noga ne ispravlja bas poptuno, ali malo nize od tog polozaja. To uglavnom znaci (zavisi od modela) da biciklista sedeci na sedistu moze da stane na prste obe noge (ne kao balerina, nego savijenih prstiju).
Sto se bezbednosti tice, apsolutno je netacno da je nize sediste bezbednije. Pri padanju na stranu, svega par stepeni nagiba bicikla nadomesti tu visinu. Pri padu ka napred, opet visina sedista nema ulogu, vec velicina bicikla, odnosno, bitno je da biciklista moze da stane na obe noge, a da ne uzjase sipku. Ukoliko je sediste previse nisko, to daje sigurnost biciklisti pocetniku (deci) da moze da se zaustavi u svakom momentu na obe noge, ali je zapravo nebezbednije pri brzoj voznji i proklizavanju, jer je noga puno jaca kada je isrpavljena, nego kada se biciklista doceka na polusavijenu ili savijenu nogu. Pri ozbiljnijem udesu, gde se odleti sa bicikla, svejedno je koja je visina.
Ono sto je velika razlika izmedju spustenog i sedista normalne visine je snaga koju daje noga i puno rasterecenije koleno. Voznja sa normalnom visinom je zdrava za kolena (meni su svi doktori preporucili zbog sportske povrede kolena), dok je voznja sa spustenim nezdrava i za nepovredjena kolena.
Ne znam da li se vec pisalo o ovim temama, ali se nadam da nije visak.