Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Pošto mi Igor briše postove, samo ću ti reći da se meni javiš za dalju diskusiju kad prerasteš ta izvrtanja reči i teranja tuđih izjava u krajnost.
 
:lol: :lol: :lol:

PS Igore kad ce neki biciklisticki smajli za ovu temu ....
 
To je i moj utisak. Svi koji redovno prolaze ovuda biciklom znaju da cene sve ivičnjake oborene na nulu i odvojenu stazu od pešaka i autobuskog stajališta.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Zar zaista vredi trošiti reči na "stazu" tj. patrljak po kome vožnja traje par desetina sekundi?
 
Vredi, jer je to prva staza koja je urađena kako treba i to tek posle primedbi biciklista. Ne zaboravimo da su i ivičnjake stavili pa uklonili.
Ova staza je mali korak za bicikliste, ali veliki za Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776293#p776293:1kjtl35k je napisao(la):
astrodule » Нед Сеп 20, 2020 1:41 am[/url]":1kjtl35k]Vredi, jer je to prva staza koja je urađena kako treba i to tek posle primedbi biciklista. Ne zaboravimo da su i ivičnjake stavili pa uklonili.
Ova staza je mali korak za bicikliste, ali veliki za Beograd.
А кад већ постоје примедбе бициклиста, због чега је то малтене једини део на Новом Београду где је та примедба прихваћена, јел постоји неки план да у некој ближој/даљој будућности то ураде свуда с обзиром на позитивне реакције (и сам сам пролазио туда и заиста је сјајан осећај прећи улицу без те ,,непријатности’’ ивичњака...), знаш ли можда?
 
Na tom delu od Hajata do Brankovog mosta sve što je trebalo je da urade deo oko stanice, resto je bilo nepotrebno asfaltiranje. Bolje bi bilo da su se pozabavili sa jezivim asfaltom na prilazu mostu do stepenica...

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775241#p775241:r0zgqfjh je napisao(la):
astrodule » Uto Sep 15, 2020 9:49 pm[/url]":r0zgqfjh]Tamo gde nema staze ili trake smeš.
Da dopunim, moras, ne samo da smes.

Inace, sto se tice staze uz Nemanjinu, na mestima se staza prekida. Po propisima, to znaci da bi trebalo biciklista da sidje sa bicikla, izadje na kolovoz, tuda vozi do nastavka staze, ponovo sidje i odgura do staze i nastavi da vozi stazom. Naravno, to nece niko raditi, ali u slucaju da se sa nekim sudarite, pored krivice, platicete i kaznu za voznju trotoarom.
Druga stvar, niz Nemanjinu se vozilo lepo ili bar ja nisam nikad imao problema. Kad se vozi brzinom blizom kretanja automobila, retko ko obilazi, sem ako nije guzva, pa prosto promeni traku i prodje. Sad su ti kocke, po kojima se gume dosta teze kotrljaju, Ruke su mi kao da sam primio anesteziju posle voznje po takvim kockama. Srecom trotoar pored Nemanjine jos uvek nije pun pesaka, ali i to malo sto prolazi, ne verujem da uopste primecuju stazu, za razliku od staza pored BW ka 25. Maju, Uscu itd. gde su se pesaci nekako navikli na staze. Najgore je kod hotela Jugoslavija, jer je staza gotovo obrisana, guzva vecna, a ja ako prolazim uzivanja radi, guram bajs, a ako sam u zurbi, vozim pored bulevara.
Staza kod Autokomande je izgubila smisao, jer je parkirano puno kola. Novi rekord koji sam prebrojao u proslu subotu vece je 21 parkiran auto na stazu i trotoar, na deonici od 70-80m. Besmisleno je pokusavati proci trotoarom, jer ako naidje pesak, ne mozete da se mimoidjete, tako da ja vozim sinama, a vidim da to radi i vecina biciklista koji prodju tuda.
 
Pričali smo o trotoaru. Sa obzirom da piše da je trotoar prvenstveno namenjen za kretanje pešaka - sledi da može da se vozi bicikl po istom.

Kao što rekoh - zakoni se moraju dati matematičarima i programerima na proveru da bi se izbegle nedoumice tipa trotoara i gde smemo da vozimo kada postoji žuta traka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774109#p774109:5hkwnfse je napisao(la):
astrodule » Sub Sep 12, 2020 1:51 pm[/url]":5hkwnfse]Fun fact - ovo kod Dejtonke je jedna od retkih staza koju je ova vlast napravila, a da nije samo iscrtala linije na asfaltu. Pada mi na pamet onaj deo na razdelnom ostrvu kod Autokomande i par metara na Slaviji
Napravili su i 10m ispod Brankovog mosta, nije je bilo ranije :)
A sto se tice zute trake, nigde u zakonu i propisima ne pise da je zabranjeno, ali ni dozvoljeno. Ono sto je jedan od vecih problema je, sto je biciklista obavezan da se krece 1m od ivice kolovoza i to se ne menja ukoliko postoji prepreka, poput parkiranog auta koji je izasao na ulicu ili rupe. Naravno, to biciklisti ne postuju, jer je nemoguce ispostovati.
A zutom trakom vozim gotovo redovno i upravo sam juce prosao pored saobracajne policije kod hotela Moskva i naravno, nisu ni pogledali u mene. Zamisli kako bi izgledalo da se krecem trakom za ostala vozila i da me obilaze autobusi sa jedne, a ostala kola sa druge strane. Umro bih od straha i da me niko ne udari.
 
Goran Vesić: Tražili smo da se rad električnih trotineta reguliše zakonom

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je da je Grad Beograd predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta.

On je za Studio B istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.

– Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju. Imali smo slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život. Kada su u pitanju bicikli, kao Grad Beograd tražili smo izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice. To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno – rekao je Vesić.

On je naglasio da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

– Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze. Povezali smo Slaviju, Savski trg i Ušće prema Brankovom mostu. U ovom trenutku radimo oko deset kilometara biciklističih staza a u naredne dve godine imaćemo skoro 60 kilometara urađenih biciklističkih staza – zaključio je Vesić.

izvor: beograd.rs
 
Promocija novih biciklističkih staza i bicikla kao načina prevoza

U okviru Evropske nedelje mobilnosti, koja se obeležava od 16. do 22. septembra, Grad Beograd je kao jednu od aktivnosti organizovao biciklisitčki doručak pa su sugrađani koji voze bicikle ili trotinete danas dobili besplatno posluženje, kafu i kroasane.

Ova manifestacija je održana danas od 7 do 11 sati na lokacijama novoizgrađenih biciklističkih staza u Bulevaru Vudroa Vilsona kod Beograda na vodi, u Nemanjinoj i Bulevaru Mihajla Pupina.

Načelnik Odeljenja za unapređenje urbane mobilnosti Ognjen Todorović rekao je da Grad Beograd ovom akcijom promoviše novoizgrađene biciklističke staze i bicikliranje kao jedan od načina kretanja.

– Beograd trenutno ima oko 100 kilometara biciklističke infrastrukture a u narednom periodu nastavljamo sa širenjem biciklističke mreže. Udeo biciklističkog saobraćaja u vidovnoj raspodeli kretanja u Beogradu je trenutno 0,8 odsto, a jedan od ciljeva definisanih Planom održive urbane mobilnosti jeste podizanje udela na četiri odsto u narednih deset godina. Apelujem na sve naše sugrađane da promene svoje navike i počnu sa korišćenjem bicikla za svakodnevna kretanja, a ne samo za rekreaciju. Prvenstveno zbog nas samih, jer je bicikl, pored pešačenja, jedini vid kretanja koji pozitivno utiče na naše zdravlje, ali i na očuvanje životne sredine – kazao je Todorović.

izvor: beograd.rs
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776527#p776527:10ljrcm0 je napisao(la):
nikolino » 21 Sep 2020 12:31 am[/url]":10ljrcm0]
A sto se tice zute trake, nigde u zakonu i propisima ne pise da je zabranjeno, ali ni dozvoljeno.
Ne znam kako je sada, ali nekada davno je pisalo da je u žutoj traci zabranjeno za sva motorna vozila osim za gsp i taxi, posledično bajsevima je bilo dozvoljeno.
 
Član 7
18) saobraćajna traka za vozila javnog prevoza putnika je saobraćajna traka namenjena isključivo za kretanje vozila javnog
prevoza putnika
i koja može biti izgrađena tako da se po njoj mogu kretati tramvaji,

Član 39
Tramvajskom bašticom, odnosno saobraćajnom trakom namenjenom za kretanje vozila za javni prevoz putnika, dozvoljen je
saobraćaj vozila sa prvenstvom prolaza i vozila pod pratnjom, kao i saobraćaj vozila kojima se vrši održavanje puta ili radovi
na putu, za vreme vršenja tih radova.
 
I šta ćemo onda sa žutom trakom i pravilom da biciklista mora da vozi do 1m od ivice kolovoza?

Kažem ja, matematičari i programeri (inžinjeri) moraju da imaju udela u pravljenju zakona, a ne samo pravnici kojima ovakve stvari ne smetaju.
 
Sidjes s bajsa, popnes se na trotoar, guras dok ne prestane zuta traka pa nazad na kolovoz :).

A za ovo drugo se slazem, zakoni su nam konfuzni i nedoreceni, ostavljaju previse prostora za slobodno tumacenje sto predstavlja nesto sto bi zakon u osnovi trebao da resi i da do toga ne dolazi. Ne mogu da se otmem utisku da se tako prave namerno, apsolutno je nemoguce da neko ne primeti ovakve propuste pre nego sto se zakon posalje u skupstinu.
 
А ако скрећем лево нпр. из Светозара Радојчића у Војислава Илића, не смем да се престројим у другу траку или морам да попнем бајс на тротоар па на пешачки и онда се укључим?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Levo skretanje u ulici koja ima jednu traku za levo i jednu za pravo se mora odraditi kako si naveo. Plus što na pešačkom moraš da guraš bicikl. Čak i crveni biciklistički prelaz ne postoji u zakonu i tu isto moraš da guraš bajs.

wexy":1hu7owvm je napisao(la):
Sidjes s bajsa, popnes se na trotoar, guras dok ne prestane zuta traka pa nazad na kolovoz :).

A za ovo drugo se slazem, zakoni su nam konfuzni i nedoreceni, ostavljaju previse prostora za slobodno tumacenje sto predstavlja nesto sto bi zakon u osnovi trebao da resi i da do toga ne dolazi. Ne mogu da se otmem utisku da se tako prave namerno, apsolutno je nemoguce da neko ne primeti ovakve propuste pre nego sto se zakon posalje u skupstinu.
To je zato što biciklizam je samo na papiru nešto što vlast podržava.

Ali ima propusta i kod drugih stvari. SAT često ističe takve nebuloze da je strašno (poslednje nešto oko registracije). Bukvalno se ne konsultuju pravi ljudi kada se donose zakoni. Sujeta je neverovatna kod donosioca zakona.
 
Овде код мене у крају возим као и кола, престројим се у скроз леву и онда скренем. Не бих ризиковао на овим прометним раскрсницама. Значи, морам да гурам бајс до пешачког.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Бајс, пешачки, па онда улица, то ми је пракса. Да ли смем Ибарском бајсом?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Vrh