Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Motaj i nizbrdo, ako ne ides suvise brzo i ako ne stedis energiju za duge distance. Sto se kolena tice, nije bitno da motas. Ono sto je dobro je, da ti jedna noga bude opruzena i da je oslonac na njoj, pa povremeno promenis (ukoliko ne motas), a savijena noga se odmara, tj. opustena je. To je bolje nego da dugo vozis sa obe savijene i da na obe imas opterecenje (pricam zbog kolena), ali to zavisi i od tipa bajsa i nacina sedenja. Kod sedenja pod 90% nije ni to puno bitno, jer je oslonac najvise na sedistu. Ja recimo niz Bulevar Oslobodjenja motam, jer smem da se spustim malo brze, a time odrzavam temperaturu kad je hladnije, a cesto imam potrebu da po ravnom ne motam, ukoliko uskoro kocim, pa da ne trosim kocnice bez potrebe (kao kod auta).

Sto se tice kadence, kao sto rece @astrodule, jako je bitno da bude za pocenike sto brza. Pocetnici tesko izguraju preko 70, a da ne krenu da cimaju bajs i gube balans, zato bi trebalo postepeno uvezbavati do te granice i brzo ce se napredovati do 70+. Ja vozim na oko 90 jer koristim SPD, ali je bez SPD-ja preko 70 dobro, a sa 80 odlicno. Ljudi cesto misle da ce bolje da zapnu ako okrecu sporije i to je tacno, bolje ce da zapnu, ali sporije da idu i skrsice kolena. Kad nogama ne mogu vise da zapnu, onda pocnu da gibaju celim telom na stranu na koju guraju. Ukoliko je casica kolena ostecena, kao i kosti, takvom voznjom se kosti priblizavaju do trenja i time unistavaju (smirglaju) hrskavicu (ja imam takva ostecenja jednog kolena zbog sportske povrede). Drugo, tako se gubi puno vise energije, jer misici puno vise zapinju i noga koja gura ostaje u blagom grcu, pa kad preuzme druga, pored guranja bicikla, gura i drugu nogu na gore. Brza kadenca nesvesno smanjuje guranje nogom, noga brze reaguje na opustanje i prebacivanje na drugu nogu i povecava se pokret ka napred -> dole -> nazad a uz SPD i gore, umesto samo guranja dole.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780661#p780661:fiom657a je napisao(la):
Пуковник » 04 Oct 2020 03:22 pm[/url]":fiom657a]Par slika iz Nemanjine u prolazu.

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 4
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

Odvratno, estetski neprihvatljivo (bela farba preko ovih ploča), nefuncionalno. (drndanje po pločama)...nijedan malo ozbiljniji cyclista neće voziti ovuda, nebezbedno (generiše konflikt izmedju pešaka i cyclista), otimanje trotoara od pešaka....

Trebalo je da obeleže traku na kolovozu (kao dole) i ništa više...ali avaj....mozgovi....

A ovo farabanje...p""azi ovo pazi ono....pa na pešačkom pešak ima prednost---što ne bi i cyclista ako je iskrena namera populizacija i podizanje komfora korisnicima...ali za to treba malo mozga...
 
Још једна стаза која је ту само да би рекли како има стаза.
 
Ali će u nekom izveštaju da piše da smo ove godine izgradile nove kilometre staza u centru grada i to nekom ko nema uvid zvuči sjajno.
 
Da su napravili bici stazu prilikom najbolje rekonstrukcije na svetu sada ne bi pricali o ovome ali naravno nisu.
 
Видим да је постоји Одељење за убану мобилност и оквиру Секретаријата за саобраћај
http://bgsaobracaj.rs/sekretarijat/sekt ... mobilnosti

На страници постоји упутство за слање предлога за унапређење бициклистичког саобраћаја.

Мислим да је ок и такса од 315 дин.

Али у време интернета и пандемије невероватно је да се очекује да се предлози доносе у писаној форми на писарницу. Још ако траже печат на уплатници треба ићи на два шалтера... :notok:

 
Ovu stazu u Nemanjinoj neka koristi Vesić ako mu je lepa. Staza je potpuni promašan ja svim nivoima. Trebala bi biciklistička udruženja da reaguju i da je se javno odreknu jer nam ne treba tašna-mašna nefunkcionalna staza. U ovoj priči su najviše stradali pešaci koji će imati metar trotoara prosečno.
 
Ја не шалтам кад возим бајс. Задњи мењач је у тројци а предњи у двојци. С тим што ми је бајс мало мали али ја бољи немам и челичан је тако да следеће године купујем трекинг.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Cek cek...
ne procitah ni jedan komentar da pocinje - ,, ja isprobo - vozio po toj novoj stazi te mi ne ogovara to i to ... ,, - :shock:
Utisak iz kola ili kao pešak nije ist
kao sa bajsa :grand:
Te je moguce da su takvi komentari malko pristrasni al nista novo ne bi bilo
i da su je stvarno tolko unakaradili
:sesir:
 
Zanimljiv online kurs jednog profe iz Amsterdama na ovu temu (a i šire o urbanoj mobilnosti), koga zanima: https://www.coursera.org/learn/unraveli ... me/welcome

A preporuka da ga zapratite i na LinkedIn (Marco te Brommelstroet), neki postovi stvarno otvaraju oči. Dosta priča o toj borbi za urbani prostor između biciklista pešaka i automobila, vrlo brzo postaje jasno zašto je crtanje staza preko trotoara pogrešan pristup
 
Је л може неки сиже за нас који тренутно нисмо у могућности да испратимо цео курс? :)
Како би се по стручњацима за то питање правилно решио овај део Немањине?
 
Плусквамперфекат wrote :,, Је л може неки сиже .... ,,

Veoma lako i to sa jednom reci
- Traka-
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781656#p781656:1czzh93i je napisao(la):
boca-ica » Сре Окт 07, 2020 7:18 pm[/url]":1czzh93i]
Veoma lako i to sa jednom reci
- Traka-
:sesir:
Мислите на сужење саобраћајних трака? И по вама је то реално? :) Или мислите на неку модификацију тротоара у смислу асфалтирања?
 
Ja želim 1 m od ivice trotoara kolovozne trake bez obzira na broj saobracajnih traka da je oznacen plavom isprekidanom linijom sto u odnosu na ,,žutu,, traku
ona je slobodna za korišcenje od strane svih ucesnika u saobracaju (nema kazne kao uplivom u žutu t. ) ako u neposrednoj blizini ( 5-10 m ) nema bicikliste da vozi po istoj.

Jednostavno traka od 1m sirine na kojoj imaju prednost dvotočkaši u odnosu na višetočkase a sa obavezom poštivanja sve druge saobracajne signalizacije.

Realno jeste :!: i uz to podiže opštu saobracajnu kulturu ( koja nam je niska)
jer nauci da jači vidi ,,slabijeg,, (dvotockaša) da i njemu omoguci bezbedan saživot na istom prostoru
Biciklista ne stoji, nije parkiran da je prepreka - smetnja na putu
vec jeste u pokretu
te nj. obicno preticanje kad se steknu uslovi nije ništa neobicno. u postojecem saobracaju :dil:

Saobracajna kultura se ne podiže samo saob. haračlijma (silom) kao što sad to čine :rant:
vec nacinom života -suzivota i postovanja prava drugih

:sesir:
 
Da bi se ozbiljno rešio problem, moraju se promeniti trenutne regulacione linije između totoara i kolovoza. Onda videti koliko mesta imamo za kola, traku i pešake i ozbiljno projektovati. Bez toga smo osuđeni na ova polu rešenja jer nemamo široke ulice kao Bulevar oslobođenja gde ima mesta na kolovozu za bici traku.
 
Па ја не знам где би се тај простор нашао а да аутобуси и уопште саобраћај могу да функционишу када се отвори Савски трг

fdlgy4o.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781654#p781654:mnzoo211 je napisao(la):
Плусквамперфекат » 07 Oct 2020 06:02 pm[/url]":mnzoo211]Је л може неки сиже за нас који тренутно нисмо у могућности да испратимо цео курс? :)
Како би се по стручњацима за то питање правилно решио овај део Немањине?

Ne moraš ispratiti ceo kurs, dovoljno je nekoliko video predavanja iz druge i treće nedelje. Recimo studija slučaja Amsterdama.

A što se sižea tiče - ako je pitanje kako "rešiti" jednu izolovanu ulicu onda smo već u formulisanju problema pogrešili... nikako ne možemo rešiti Nemanjinu bez integrisanog pristupa celom gradu i ispravljanja višedecenijskih grešaka u urbanom planiranju koji su saobraćaj učinili neodrživim i tek će sa daljim rastom kupovne moći. Neko je kroz to prošao 70ih i 80ih, neko će 2030ih i 40ih
 
ja ne znam zašto komplikovati analizama, izmenama regulacija, trošenjem našeg novca na nefunkcionalne staze itd. kada rešenje već odavno postoji - biciklistima je dozvoljeno kretanje kolovozom.

u potpunosti se slažem sa boca-icom, trake su mnogo bolje od staza (i po n-ti put apelujem da se ova tema preimenuje u bici trake/staze).
tamo gde postoji dovoljna širina iscrtati bici traku na kolovozu, tamo gde ne postoji, bicikli opet mogu da se kreću i to je to. the simpler is better.

i naravno raditi na obrazovanju, kulturnom uzdizanju i civilizovanju vozača motornih vozila.
 
I još nešto - možda staza nije ni trebala da bude u Nemanjinoj? Možda je trebala da bude u paralelnoj Birčaninovoj, gde bi se lako dobio prostor ukidanjem parking mesta sa jedne strane, i nadovezala bi se na već započetu stazu u bul. oslobođenja bez potrebe da se biciklisti vrte oko kružnog toka i otimaju pešacima prostor na trotoraru. Hm?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781695#p781695:2jybapz1 je napisao(la):
operic » 07 Oct 2020 07:57 pm[/url]":2jybapz1]ja ne znam zašto komplikovati analizama, izmenama regulacija, trošenjem našeg novca na nefunkcionalne staze itd. kada rešenje već odavno postoji - biciklistima je dozvoljeno kretanje kolovozom.

u potpunosti se slažem sa boca-icom, trake su mnogo bolje od staza (i po n-ti put apelujem da se ova tema preimenuje u bici trake/staze).
tamo gde postoji dovoljna širina iscrtati bici traku na kolovozu, tamo gde ne postoji, bicikli opet mogu da se kreću i to je to. the simpler is better.

i naravno raditi na obrazovanju, kulturnom uzdizanju i civilizovanju vozača motornih vozila.

Time dugoročno ne rešavamo suštinski problem - kako da ponudimo dugoročnu alternativu automobilskom saobraćaju koji će uskoro postati potpuno neodrživ. Da bi to rešili potrebno je da se staze MASOVNO koriste, i od strane starijih i dece i sporih i nespretnih... a ne samo hardcore fanatika with a death wish. Razdvajanje sva 3 vida saobraćaja je očigledno rešenje, ali zahteva malo ozbiljnije planiranje na nivou celog grada od kantice farbe
 
Čak i da izmenimo regulaciju, problem je skoro pa nerešiv zbog drveća koje je na najgorem mogućem mestu ako želimo da dodamo biciklističku traku.
Slika gore sve govori.

I naravno da je potrebno problem rešavati sistemski, a ne ulicu po ulicu.

Npr, potpuo zaboraviti na veće ulice sa drvoredima (tipa Nemanjina, 4 bulevara, Bulevar Kralja Aleksandra, Srpskih vladara. Uvek postoji neka paralelna ulica gde postoje parking mesta na trotoaru i kolovozu - e te ulice su ključne - Birčaninova, Skender Begova, Dalmatinska... Tu izbacimo parkinge i ima mesta za biciklsitičke trake. Naravno, napraviti garaže da potrpamo ta kola koja su se tu parkirala i to je moja ideja ukratko.

edit: @dcerovic me preteče
 
Ukinuti parkimg sa jedne strane ulice ?
:shock: :shock: :shock:
pa pre ceš uspeti da dozvole ubijanje svetih kraava u Indiji nego da ukinu parking mesto u Bgdu
:lool: :lool: :lool:

Ne samo to vec je ne moguce parking okrenuti uzduz kako bi jadni pešaci dobili komad trotoara vec se vijugamo kroz komadice preostalog i ruiniranog
,, propalog carstva pešaka,,
Ovdi parking servis je duboka Bg uprava ,,
a ona ,,duboka drzava,, je mala maca za njih.
a ti bi da ukines čitavu stranu ulice ?
pu pu pu kakva jeres :D


:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781698#p781698:1aois0om je napisao(la):
astrodule » 07 Oct 2020 08:06 pm[/url]":1aois0om]Čak i da izmenimo regulaciju, problem je skoro pa nerešiv zbog drveća koje je na najgorem mogućem mestu ako želimo da dodamo biciklističku traku.
Slika gore sve govori.

I naravno da je potrebno problem rešavati sistemski, a ne ulicu po ulicu.

Npr, potpuo zaboraviti na veće ulice sa drvoredima (tipa Nemanjina, 4 bulevara, Bulevar Kralja Aleksandra, Srpskih vladara. Uvek postoji neka paralelna ulica gde postoje parking mesta na trotoaru i kolovozu - e te ulice su ključne - Birčaninova, Skender Begova, Dalmatinska... Tu izbacimo parkinge i ima mesta za biciklsitičke trake. Naravno, napraviti garaže da potrpamo ta kola koja su se tu parkirala i to je moja ideja ukratko.

edit: @dcerovic me preteče

Tako je! dovoljno bi bilo na svakoj opštini izdvojiti po dve ulice (npr pravac sever-jug i istok-zapad) i naravno povezati ih međusobno (npr birčaninova-kneginje zorke-karnegijeva) da bi dobili kredibilnu alternativu koju bi ljudi zapravo bezbedno koristili i to masovno kad bi shvatili da BRŽE stižu nego automobilom. Kombinacija nedostatka metroa (u dogledno vreme, da se ne lažemo), tehnoloških inovacija (e-trotineti i naročito e-bicikli, koji rešavaju problem brdovitosti grada za one sa slabijom kondicijom) i klimatskih promena (kraće i blaže zime) čini potrebu za ovakvim ili sličnim rešenjem očiglednom.
 
Vrh