Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781700#p781700:1e8fgjq1 je napisao(la):
boca-ica » 07 Oct 2020 08:09 pm[/url]":1e8fgjq1]Ukinuti parkimg sa jedne strane ulice ?
:shock: :shock: :shock:
pa pre ceš uspeti da dozvole ubijanje svetih kraava u Indiji nego da ukinu parking mesto u Bgdu
:lool: :lool: :lool:

Ne samo to vec je nemoguce parking okrenuti uzduz kako bi jadni pešaci dobili komad trotoara vec se vijugamo kroz komadice oreostalog ,, propalog carstva pešaka,,
Ovdi parking servis je duboka Bg uprava ,,
a ona ,,duboka drzava,, je mala maca za njih.
:sesir:

:D :D :D
2.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781696#p781696:jjksxi0a je napisao(la):
dcerovic » 07 Oct 2020 07:59 pm[/url]":jjksxi0a]I još nešto - možda staza nije ni trebala da bude u Nemanjinoj? Možda je trebala da bude u paralelnoj Birčaninovoj, gde bi se lako dobio prostor ukidanjem parking mesta sa jedne strane, i nadovezala bi se na već započetu stazu u bul. oslobođenja bez potrebe da se biciklisti vrte oko kružnog toka i otimaju pešacima prostor na trotoraru. Hm?

Svaki put se pokrene ova tema.

Glavni gradski koridori su to što jesu kako za one u automobilima, tako i za bicikliste. Te putanje su očigledan izbor svakome, a pošto su takve ulice prometne, baš takve ulice bi prvo trebalo da dobiju propisne biciklističke staze. Manje ulice unutar blokova mogu da dobiju biciklističke staze takođe, ili čak neko drugo jeftinije rešenje poput traka ili simbola bicikla na kolovozu tamo gde je obim saobraćaja manji... Ali suština je u tome da glavne gradske džade moraju da budu prilagođene biciklistima, a ne da se biciklisti guraju možda mimo svoje volje u neke sporedne ulice.

Ja takođe zastupam ideju vožnje mirnijim ulicama, sam i koristim Dalmatinsku i Skender Begovu i još neke male ulice ispod Bulevara... Ali sam taj afinitet razvio tek posle nekoliko godina bicikliranja i upoznavanja grada i to kao taktiku izbegavanja buke i gužve, a ne zato što mi ruta više odgovora, a do tad su mi primarne bile one trase na koje je svako od nas navikao, koje su često i kraće. Danas ću ići na Topličin venac, nekad sam išao uz Brankovu. E baš te ulice koje biciklisti izbegavaju treba da se prilagode biciklistima na najbolji mogući način. A ne da se biciklisti sklanjaju ne daj bože na trotoare u ulicama kojima godinama bez problema prolaze kolovozom...

Zamislite da u Skender Begovoj označe jednosmernu biciklistički stazu na trotoaru. Pa pakao! Meni je onemogućeno da vozim kolovozom u Nemanjinoj! Rešenje nije da me sklone u Birčaninovu. Zapravo me nova staza u Nemanjinoj sama po sebi odvraća od toga da koristim Nemanjinu. Plašim se da su naši planeri baš to i hteli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782093#p782093:2gdiuvv4 je napisao(la):
jlaki » 09 Oct 2020 02:50 am[/url]":2gdiuvv4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781696#p781696:2gdiuvv4 je napisao(la):
dcerovic » 07 Oct 2020 07:59 pm[/url]":2gdiuvv4]I još nešto - možda staza nije ni trebala da bude u Nemanjinoj? Možda je trebala da bude u paralelnoj Birčaninovoj, gde bi se lako dobio prostor ukidanjem parking mesta sa jedne strane, i nadovezala bi se na već započetu stazu u bul. oslobođenja bez potrebe da se biciklisti vrte oko kružnog toka i otimaju pešacima prostor na trotoraru. Hm?

Glavni gradski koridori su to što jesu kako za one u automobilima, tako i za bicikliste. Te putanje su očigledan izbor svakome, a pošto su takve ulice prometne, baš takve ulice bi prvo trebalo da dobiju propisne biciklističke staze. Manje ulice unutar blokova mogu da dobiju biciklističke staze takođe, ili čak neko drugo jeftinije rešenje poput traka ili simbola bicikla na kolovozu tamo gde je obim saobraćaja manji... Ali suština je u tome da glavne gradske džade moraju da budu prilagođene biciklistima, a ne da se biciklisti guraju možda mimo svoje volje u neke sporedne ulice.


Zašto su glavni i zašto bi bili glavni? Automobilima su glavni zato što imaju veliki broj traka i omogućavaju skretanje levo i desno na skoro svakoj raskrsnici, i zato što su povezani sa drugim koridorima koji imaju veliki broj traka. Ništa od toga ne važi za bicikliste, isti pa i veći kapacitet možeš da ostvariš u manjoj ulici pod usluvom da imaš rezervisanu stazu.

Mislim da si sam sebi odgovorio u vezi crtanja traka na trotoraru. Naravno da bi bilo besmisleno to raditi u maloj ulici, ali besmisleno je i u velikoj. Pitanje nije gde ćemo da crtamo na trotoaru, nego da li možemo da izbegnemo crtanje u trotoaru time što ćemo napraviti pravu, stubićima odvojenu, stazu u prvoj paralelnoj ulici.

Govoriš o navikama da se koriste glavni koridori, ali te navike se vrlo lako menjaju kada napraviš mnogo bolju alternativu. Ništa se ne gubi vremenski odlaskom u paralelnu ulicu, i takva postoji skoro na svakoj opštini. Samo treba da se izgrade prave staze u njima i da se međusobno povežu u mrežu. Grad bi prodisao
 
A propos parkiranja, dodao bih da mi se čini da u mnogim ulicama nije čak ni potrebno ukidati parking, dovoljno je da se sa jedne strane dijagonalna parking mesta zamene paralelnim i dobija se prostor za pravu dvosmernu stazu, što je ogromna korist uz relativno mali broj ukinutih parking mesta.

Provlačenjem staze IZMEĐU trotoara i parkinga dobija se potpuno razdvajanje tri vida saobraćaja, rešava opasan problem automobila koji seku stazu vožnjom u rikverc (koji se javlja kada se obeleži bici traka umesto staze). Provlačenjem staza kroz sporedne ulice se sprečava se i problem stajališta javnog prevoza, tako da pešaci ne moraju da seku stazu da bi ušli u bus. Dobija se profil ulice kao na slici, što je idealno.
unnamed.jpg
 
Moram da ponovim ono što sam rekao za drveće. Drveće na tim glavnim ulicama je na najgorem mogućem mestu i to onemogućava drugačiji raspored staza i traka i trotoara.

Smanjivanje broja saobraćajnih traka je utopija.

Jedno rešenje bi bilo dozvoljavanje da biciklisti koriste žute trake od Trga Republike do Slavije jer tu saobraćaj i nije toliko brz. Opet, potrebno je još mnogo raditi na edukaciji i vozača i biciklista i planera.

@dcerovic Dosta toga se dobija uklanjanjem parking mesta ili dozvoljavanjem samo paralelnog parkiranja. To može samo u sporednim ulicama jer paralelni parking ne može da se izvede bezbedno na prometnim ulicama.

Ponoviću primer ulice Branka Krsmanovića od Bulevara ka BDP. Tuda se trčao BGD maraton i kada sam prvi put tuda išao kolima shvatio sam koliko je ta ulica u stvari široka, tj. uska. Široka za vreme maratona jer se sva parkirana kola uklone, a uska kada nije maraton jer je parking sa obe strane

https://www.google.com/maps/@44.7989737 ... 312!8i6656

I opet se vrtimo u krug jer ukidanje parking mesta na ulici je nemoguće bez izgradnje novih garaža, a grad neće da gradi garaže jer se one isplate tek posle 5-10 godina, a oni hoće pare odmah, a interes građana ih ne zanima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782145#p782145:ygekn8g9 je napisao(la):
astrodule » 09 Oct 2020 09:49 am[/url]":ygekn8g9]
I opet se vrtimo u krug jer ukidanje parking mesta na ulici je nemoguće bez izgradnje novih garaža, a grad neće da gradi garaže jer se one isplate tek posle 5-10 godina, a oni hoće pare odmah, a interes građana ih ne zanima.

Zašto bi bilo nemoguće? Vesiću kad dune može da ukine kompletan saobraćaj u centralnoj zoni, skraćuje linije prevoza bez da ponudi alternativu itd.

Ovde bi bio mnogo manji negativan efekat, a dugoročno bi izuzetno pozitivno uticalo na mobilnost u gradu, što bi trebalo da bude glavni kriterijum kod svake saobraćajne intervencije.

Sa stanovišta javnog interesa neodbranjiva je teza da ne možemo da ponudimo daleko efikasniji, jeftiniji, zdraviji i masovniji (mereno gustinom po m2 zauzetog prostora) prevoz zbog nekoliko desetina parkiranih limenki. Da, neki bi se protivili ali to je slučaj kod svake promene i ona je opravdana ukoliko broj ljudi koji od nje ima koristi premašuje broj onih koji su na gubitku. O direktnim i inidirektnim ekonomskim efektima ćemo drugi put, a ogromni su.

Moramo da budemo mnogo ambiciozniji, uostalom ovo je forum a ne skupština :)
 
Mislim da je Parking servis zlatna koka svakog režima i odnos uloženog / dobijenog za parking mesta na ulici je ogroman (u korist dobijenog).

Neće se Grad tako lako odreći tog konstantnog priliva jer je gradska kasa prazna (bez obzira što oni govore da posluju nikad bolje)

Kada bi barem imali sluha pa napravili javno-privatno partnerstvo pa da privatnici grade garaže, ali uslovi su verovatno nepovoljni za poštene investitore, a investitori bliski režimu žele brz novac, a to ne postoji kod garaža.
 
Све да се сада одмах створи 10 гаража у граду то неће решити проблем паркирања с обзиром да Београд сад има 650.000 аутомобила, а зграде по центру, што старе, што нове, немају ни за себе адекватан број паркинг места.
Једино што може да помогне је метро или неке насилне мере типа забрана саобраћаја и принудне бициклизације, што чисто сумњам да ће да се деси пошто се свака таква промена злоупотреби за политичке протесте.
 
Kako neće rešiti? Koliko mesta u garaži, toliko mesta ukineš na ulici (malo manje).
Naravno, okolni stanari i firme dobiju dobar mesečni/godišnji popust.
 
Ствар је што ти мислиш да смо ми сада у еквилибријуму, а нисмо. По свакој згради у центру сада, у овом тренутку, недостаје више од 20 паркинг места. И да се створе све те гараже које ти дају, ето например 3000 паркинг места, то ће само да се попуни и опет ће да фали, а они којима си узео ће опет да буду бесни као рисеви. Не кажем да не треба градити гараже, свакако треба, али толико се кола сваке године купи да то не може да се компензује без неког другог фактора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782252#p782252:roffq4q2 je napisao(la):
Плусквамперфекат » 09 Oct 2020 01:41 pm[/url]":roffq4q2]Ствар је што ти мислиш да смо ми сада у еквилибријуму, а нисмо. По свакој згради у центру сада, у овом тренутку, недостаје више од 20 паркинг места. И да се створе све те гараже које ти дају, ето например 3000 паркинг места, то ће само да се попуни и опет ће да фали, а они којима си узео ће опет да буду бесни као рисеви. Не кажем да не треба градити гараже, свакако треба, али толико се кола сваке године купи да то не може да се компензује без неког другог фактора.

Upravo tako. Količina automobila će se uvek prilagoditi postojećem prostoru za vožnju i parkiranje. Zato i mislim da nije katastrofa smanjiti broj mesta na po jednoj - dve ulice u svakoj opštini. Neko će se preseliti, neko prodati kola. Nije funkcija grada da održava broj mesta konstantnim nego da unapredi ukupnu mobilnost i time doprinese kvalitetu života i lakoći privređivanja.

A što se tiče prihoda, on je na uličnim parking mestima zanemarljiv u odnosu na poreski efekat koji bi se stvorio povećanjem mobilnosti.
 
A gde sada parkiraju tih 20-a kola više? Naravno da i njih treba uračunati.

Strogom kaznenom politikom će se stanari i gosti naučiti da parkiraju u garaži. Naravno, stroga kaznena politika samo u oblasti koju pokriva garaža.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782365#p782365:1xc6i6h0 je napisao(la):
astrodule » 09 Okt 2020 18:06[/url]":1xc6i6h0]A gde sada parkiraju tih 20-a kola više? Naravno da i njih treba uračunati.
Strogom kaznenom politikom će se stanari i gosti naučiti.....

Mrzi me da tražim svoj post od pre par god. jer je malo Of, ali kad vec vezujete parkiralista-garaze sa bic. trakama
ajd od prilike da ga opricam :

U stambenim BG (parking) dvoristima obicno baškare se 20-tak kola i po koja zatvorena garaza sumljivog statusa :dil:
pazi sad:
Zasto grad - parking servis ne bi pravio mini parkinge na 2-3 nivoa po takvim ,, dvorištima ? :idea:
Stanarima bi ostao isti broj parkinga, plus
sto bi bilo jos 40 tak po dr.etažama :D
Smanjen pritusak na trotoarski parking,
a pride renovirana i uredjenijja ,,parking dvorists,,za šta stanari i nemaju para da uloze ni za fasade a kamoli u takve parking dvorista.
Od toga bio bi povecan ,, garažni,, prihod i grada a neki promil od tog prihoda bi dobile i same zgrade od kojeg bi njihovo održavanje bilo drasticno bolje. :!:
Jednim potezom tako više problema resenih a i rešen problem zauzeca mesta za bic.staze traka. :!: :idea: :!:

Eto opricah stari post koj i danas moze da pomogne
ako se popravio sluh...
E sad jeste ili nije , to je dr. pitanje.

A to sa jos strožijom harackom parking politikom , samo jad i čemer čini večim
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775468#p775468:3g2hj58t je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Sep 2020 02:53 pm[/url]":3g2hj58t]Nema nikakve potrebe za barijerama na kolovozu jer na bici staze retko ko i gazi od vozaca.

Sad, ako neko ocekuje idealne uslove non stop... ne znnam sta da mu kazem.
file.php

Prolazio sam pre neki dan, ovo je u razmaku od sat vremena. Non stop se vozi biciklistickom stazom te i dalje ponavljam da su gumeni stubici neophodni.

IMG-4936.jpg


IMG-4943.jpg
 
Na kojem i kojoj količini piva je bio ovaj što je iscrtavao liniju, da mi je znati.
 
Verovatno je šah nakon iscrtavanja linija otvaran a poklopac pogrešno vraćen.
 
Kao sto rekoh:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775468#p775468:e09pypwo je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 16, 2020 3:53 pm[/url]":e09pypwo]Nema nikakve potrebe za barijerama na kolovozu jer na bici staze retko ko i gazi od vozaca.
Sad, ako neko ocekuje idealne uslove non stop... ne znnam sta da mu kazem.
 
Evo sveze slike od 18:18 danas, pre 10 minuta
Uleteo mi ovaj batica u kadar kad je poceo da prelazi ulicu pa sam primetio tek posle kad sam odsetao dalje. Ali vidi se dovoljno.
IMG_20201010_181806~2.jpg


IMG_20201010_184440229.jpg

_IMG_000000_000000.jpg
 
Svejedno bi stavio kameru da kažnjava one koji voze bici stazom...
 
Zato što, kao i ostali na temi, ne poznaješ tu ulicu i saobraćaj koji njome teče. Tu na svakih 10 minuta dođe neko vozilo koje se kreće u suprotnom smeru (ka Trgu republike) i primora vozila u smeru ka Kalemegdanu da se sklanjaju u stranu i zgaze na bici stazu. Đubretarski kamioni (u tom delu grada se kontejneri prazne 350 puta dnevno, jer su proređeni posle izgradnje Rajićeve a pune se brzo od hrpe kafića okolo), mašine Gradskog zelenila, taksisti, policija, Hitna pomoć...

Kao što rekoh, ljudi ovde na forumu vole da komentarišu i donose sudove za stvari o kojima ne znaju dovoljno u praksi već samo iz teorije.
 
Taj deo treba rešiti tako što se ukinu parking mesta sa suprotne strane, omogući se dvosmerni saobraćaj, jedan pravac biciklističke trake se prebaci na normalnu stranu i biciklistička staza se obezbedi elastičnim stibićima ili drugom preprekom za slučaj vozača koji ne znaju ili namerno voze njome.
 
Ne da Bender elasticne stubice. On jedini tamo zivi i prolazi, a mi znamo ulicu samo u teoriji, videli je na mapi. :D
 
Vrh