Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Smeš, nije motoput, a ni autoput. Samo gledaj da ibarskom voziš samo deonice, kada moraš da pređeš po par kilometara između dva druma. Naprimer hoćeš iz Barajeva da pređeš do Sremčice i tako te fore. Opterećena je strašno, plus nepropisna preticanja, nepregledna preticanja, itd. Jedno od najgorih/najnesigurnijih mesta u Beogradu gde možeš da voziš bicikl.
 
Smeš. Ako nema znak da je to za saobraćaj motornih vozila (plavi kvadrat sa automobilom) na svakoj raskrsnici onda može bicikl.

edit: preteče me Džoni
 
Мислим на део од ОМВ пумпе до Лав аута. Тај део заобилазим много је ризично. У Кнежевцу код Капитола аутобус је прошао пола метра поред мене ни ту не смем да возим.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Весић: Београд планира велико проширење бициклистичких стаза (beograd.rs)

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је гостујући у јутарњем програму Радио-телевизије Србије да у Београду тренутно има око 100 километара бициклистичких стаза.

– Од 2016. године до данас реализовано је проширење мреже бициклистичких стаза за око 17 километара. Ове године урадили смо бициклистичке стазе дужине око 2,5 километара и то у Булевару Вудроа Вилсона, Булевару Михајла Пупина, од Милентија Поповића до Бранковог моста (код пумпе Дејтон), и од Савског трга до Славије преко Немањине улице – рекао је Весић.

Он је рекао да је Град Београд усвојио План одрживе урбане мобилности којим је планирано да се до 2031. године изгради 492 километра нових бициклистичких стаза.
 
Ako će da ih rade kao kroz Nemanjinu/Ruzveltovu/itd, bolje ne. Rade "da imaju na papiru" sistemom. Šteta.
 
Kad budu pravili trake onda ce biti u redu, cim cujem rec staza znam da to podrazumeva samo sminku i oduzimanje prostora pesacima.
 
Red je da se tema preimenuje u bici trake/staze
 
Smes bajsom Ibarskom, sto se zakona tice. Svakako obuci nesto sareno i sa jakim bojama, bez obzira sto je dan, ako planiras da vozis tuda. Generalno, vecina ce te obici siroko, ako nema nikoga u susret i usko, ako ide neko u susret. Za razliku od gradskih ulica i puteva nizeg prioriteta, gde mi, biciklisti, mozemo malo na mufte da se pozicioniramo na sredinu trake, da sprecimo usko preticanje, to na magistrali nije preporucljivo, jer se magistralom vozi i preko 120 na sat (zavisi od pojedinca) i u krivine se ulazi na nevidjeno, u fazonu "poznajem put", a u krivini si bas ti i prema njegovoj brzini kao da stojis i ako te kasno ugleda, a zauzeo si mu traku i neko ide u susret, vrlo tesko ce da se zaustavi.

Sto se prestrojavanja za levo tice, kao sto @astrodule rece, propisno je prestrojavanje kao auto. Biciklista je duzan da se krece 1m od desne ivice krajnjom desnom trakom namenjenom za pravac kretanja kojim se krece. To znaci da, ukoliko imaju 4 trake, 2 za desno i 2 za levo, ti bi za levo morao da izaberes desnu od te 2 za levo i da se kreces do metar od linije. Na takvoj raskrsnici, ukoliko si prvi i nije problem, ali ukoliko ima par kola ispred, vrlo je zeznuto, jer do same raskrsnice moras da vozis u "sendvicu".
Puno je nedoreceno u propisima sto se biciklista tice, ali ako nam je za utehu, ovih sa trotineta nema nigde :)
Npr. zuta traka je nedorecena i vec su razna udruzenja slala zahteve za izmenu i dopunu. Pre 2-3 godine sam cuo u Jutarnjem programu ili Beogradskoj hronici, nekog predstavnika udruzenja, koji je pricao da ce zahtevati izmenu zakona po kom je biciklista duzan da se krece 1m od desne ivice i onda objasnio sta je problem. Dotad nisam znao da ne smem da obidjem parkiran auto, rupu itd, a citao sam propise. Ne znam dokle je stiglo sa izmenom tog dela. Isto vazi i za biciklisticke trake. Ja imam problema kada idem niz Bulevar Oslobodjenja, jer je puno kola parkirano pola na trotoar, a pola na bici traku. Po propisu ja nemam pravo da izadjem na kolovoz i da obidjem. Jasno je da mi policija ne bi pisala kaznu, ali u slucaju da me neko zakaci i da padnem, ja bih bio kriv, sam pao, sam se ubio.

Sad videh post:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769377#p769377:y8tzsr7x je napisao(la):
LudaAmeba » Sre Avg 26, 2020 3:50 pm[/url]":y8tzsr7x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768623#p768623:y8tzsr7x je napisao(la):
nikolino » Pon Avg 24, 2020 1:52 am[/url]":y8tzsr7x]U nasim propisima o bezbednosti saobracaja ne postoji jednosmerna biciklisticka staza, pa je strelica koja je iscrtana na stazi ustvari preporuceni smer kretanja.

Jel ovo sigurno? Nisam znao za to. :)
Da, sigurno je, nema u propisima jednosmerne bici staze. Nema znaka kako se obelezava itd. Postoje znakovi koje znamo od ranije, za obavestenje, upozorenje, zabranu... Jasno je da tako nesto ne moze ni biti primenjivo. Sto se tice biciklisticke trake, tu je druga prica i tu je obavezan smer kretanja koji se primenjuje u ulici. Prakticno, bici traka je isto sto i bez te trake, odnosno sve obaveze su iste, jedino sto umesto 1m od ivice, imas pravo na sirinu koja je iscrtana, nekad je sira, a nekad uza. Ono sto sa druge strane puno znaci biciklistima je, sto vozaci kola jako postuju tu traku i tu nema uskog preticanja, kao bez trake. Problem je ono sto sam pisao iznad, parkirana kola na takvu stazu.
 
Stalno se pominje da u zakonu nema trotineta. Ali po definicijama u zakonu, trotineti su motorna vozila, tacnije mopedi?

33) motorno vozilo je vozilo koje se pokreće snagom sopstvenog motora, koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za prevoz lica, odnosno stvari, za obavljanje radova, odnosno za vuču priključnog vozila, osim šinskih vozila,

34) moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,
 
Nisu moped je nesto drugo izostavljeni su iz zakona...
 
Možda ovog puta bude više sreće sa primećivanjem ovog posta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776529#p776529:2jgccwb7 je napisao(la):
solecar » 21 Sep 2020 01:43[/url]":2jgccwb7]Goran Vesić: Tražili smo da se rad električnih trotineta reguliše zakonom

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je da je Grad Beograd predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta.

On je za Studio B istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.

– Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju. Imali smo slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život. Kada su u pitanju bicikli, kao Grad Beograd tražili smo izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice. To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno – rekao je Vesić.

On je naglasio da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

– Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze. Povezali smo Slaviju, Savski trg i Ušće prema Brankovom mostu. U ovom trenutku radimo oko deset kilometara biciklističih staza a u naredne dve godine imaćemo skoro 60 kilometara urađenih biciklističkih staza – zaključio je Vesić.

izvor: beograd.rs
 
Јуче сам возио први пут Устаничком. Скоро целом сам возио улицом све док аутобус није могао да прође од мене. Један идиотвје упалио сва 4 и стао, наравно није ме видео тако да сам могао да се закуцам у њега.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ja ne znam zašto se on (vesić) petlja i komplikuje nešto što funkcioniše korektno. Ne znam zašto građani njemu ne propišu koliko puta u sekundi sme da udahne vazduh, na kojim lokacijama sme da nosi papuče a gde može patike, koliko gluposti po minutu može da izjavi, a o opranim parama i da ne pričam.
 
Усцртана трака у Немањиној са десне стране ми делује бескорисно, околиша око паркинга и прекида се због скела код генералштаба.
 
Mozda ce je ucrtati tu traku kad obnove generalstaba ...
 
Joj ljudi, što pravite toliku frku zbog toga što staza ne ide kroz skele. Pa gde da ide?

Bolje je praviti frku zbog Siminog platna kojim samo ponižava poginule i nestale na KiM.

Bolej praviti frku zbog toga što ta ruševina stoji tako već decenijama.
 
Заборавио сам и на то дегутантно платно. И оно пресеца стазу.
 
Бициклирај
Screenshot_20200923_130908.jpg

Screenshot_20200923_130844.jpg
 
Po svemu sudeći, pored Galerije (između Kule Beograd i Gazele) NEĆEMO IMATI BICIKLISTIČKU STAZU uz reku

Vidi se da je sve popločano, pa jedino ostaje mogućnost da naprave stazu na stubovima iznad vode.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oeLcnNg1qKA[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777224#p777224:vsis8ga9 je napisao(la):
Пуковник » 23 Sep 2020 12:22 pm[/url]":vsis8ga9]
file.php

file.php
Gde je fotkano, ako nije tajna? Složio bih se sa direktorom, nisam oduševljen - deluje malo nespretno / aljkavo izvedeno kada se posmatra iz perspektive pešaka.
 
super maska za ispucanu betnsku ploču
čini mi se da su slova i grb za 180 stepeni naopako okrenuta.... al ajd mozda tako treba..
 
Vrh