Smes bajsom Ibarskom, sto se zakona tice. Svakako obuci nesto sareno i sa jakim bojama, bez obzira sto je dan, ako planiras da vozis tuda. Generalno, vecina ce te obici siroko, ako nema nikoga u susret i usko, ako ide neko u susret. Za razliku od gradskih ulica i puteva nizeg prioriteta, gde mi, biciklisti, mozemo malo na mufte da se pozicioniramo na sredinu trake, da sprecimo usko preticanje, to na magistrali nije preporucljivo, jer se magistralom vozi i preko 120 na sat (zavisi od pojedinca) i u krivine se ulazi na nevidjeno, u fazonu "poznajem put", a u krivini si bas ti i prema njegovoj brzini kao da stojis i ako te kasno ugleda, a zauzeo si mu traku i neko ide u susret, vrlo tesko ce da se zaustavi.
Sto se prestrojavanja za levo tice, kao sto @astrodule rece, propisno je prestrojavanje kao auto. Biciklista je duzan da se krece 1m od desne ivice krajnjom desnom trakom namenjenom za pravac kretanja kojim se krece. To znaci da, ukoliko imaju 4 trake, 2 za desno i 2 za levo, ti bi za levo morao da izaberes desnu od te 2 za levo i da se kreces do metar od linije. Na takvoj raskrsnici, ukoliko si prvi i nije problem, ali ukoliko ima par kola ispred, vrlo je zeznuto, jer do same raskrsnice moras da vozis u "sendvicu".
Puno je nedoreceno u propisima sto se biciklista tice, ali ako nam je za utehu, ovih sa trotineta nema nigde
Npr. zuta traka je nedorecena i vec su razna udruzenja slala zahteve za izmenu i dopunu. Pre 2-3 godine sam cuo u Jutarnjem programu ili Beogradskoj hronici, nekog predstavnika udruzenja, koji je pricao da ce zahtevati izmenu zakona po kom je biciklista duzan da se krece 1m od desne ivice i onda objasnio sta je problem. Dotad nisam znao da ne smem da obidjem parkiran auto, rupu itd, a citao sam propise. Ne znam dokle je stiglo sa izmenom tog dela. Isto vazi i za biciklisticke trake. Ja imam problema kada idem niz Bulevar Oslobodjenja, jer je puno kola parkirano pola na trotoar, a pola na bici traku. Po propisu ja nemam pravo da izadjem na kolovoz i da obidjem. Jasno je da mi policija ne bi pisala kaznu, ali u slucaju da me neko zakaci i da padnem, ja bih bio kriv, sam pao, sam se ubio.
Sad videh post:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769377#p769377:y8tzsr7x je napisao(la):
LudaAmeba » Sre Avg 26, 2020 3:50 pm[/url]":y8tzsr7x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768623#p768623:y8tzsr7x je napisao(la):
nikolino » Pon Avg 24, 2020 1:52 am[/url]":y8tzsr7x]U nasim propisima o bezbednosti saobracaja ne postoji jednosmerna biciklisticka staza, pa je strelica koja je iscrtana na stazi ustvari preporuceni smer kretanja.
Jel ovo sigurno? Nisam znao za to.
Da, sigurno je, nema u propisima jednosmerne bici staze. Nema znaka kako se obelezava itd. Postoje znakovi koje znamo od ranije, za obavestenje, upozorenje, zabranu... Jasno je da tako nesto ne moze ni biti primenjivo. Sto se tice biciklisticke trake, tu je druga prica i tu je obavezan smer kretanja koji se primenjuje u ulici. Prakticno, bici traka je isto sto i bez te trake, odnosno sve obaveze su iste, jedino sto umesto 1m od ivice, imas pravo na sirinu koja je iscrtana, nekad je sira, a nekad uza. Ono sto sa druge strane puno znaci biciklistima je, sto vozaci kola jako postuju tu traku i tu nema uskog preticanja, kao bez trake. Problem je ono sto sam pisao iznad, parkirana kola na takvu stazu.