Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Sramotno je što se nigde javno i glasno ne čuje odgovor na ovu smejuriju i zamazivanje (ulice i očiju).
 
Pa šta da se čuje ?

ja na predhodnoj strani glasno i jasno napisao istinu i stanje
a naša Ameba rece Boco preteruješ...
gde onda dalje da se čuje
kad se ovdi sve utišava... :mrgreen:

Ne trebaju nam staze,
dajte nam plave trake za biciklove

:sesir:
 
Tako je, trake a ne staze.
Prosto je prirodno da se bicikli voze po kolovozu a ne po trotoaru, i zbog brzine i zbog namene i zbog vičnosti vozača.
Automobili kao i bicikli drže svoju traku za razliku od pešaka na trotoaru koji idu u cik-cak i ne očekuju da će im iza leđa naići nešto što je pet puta brže i samim tim veoma opasno po njih. Trotoari ne služe za prevoz, već za hodanje, šetnju, priču sa poznanicima... Ne treba veštački spajati nespojivo. Pa i u samom zakonu je predviđeno da se bicikli po defaultu voze po kolovozu, a ovi sada hoće da ih naguraju na pešačke površine.

A tema bi možda mogla da se preimenuje, da se dodaju trake, da se ljudi edukuju da osim staza postoji još nešto :D
 
Jedino mi nije najjasnije kako bi mogla da se reši situacija, kao što je u Bulevaru Oslobođenja, gde bici staza ide tik do stajališta, pa prekid za dužinu stajališta, pa se posle opet nastavlja. Plus što sam par puta video konfliktne situacije između biciklista i vozača autobusa, a sve zbog ove pomenute organizacije. Na svu sreću, nijednom nije bilo povređenih.
 
Sole
Ako saobracaj nije gust zaobidjem bus
ako je gust uredno iza sacekam da bus
napusti stajalište. I nema konflikta
jeste malko smorno gledati u bus štopaljku ali mozes gledati i zadnja izl. vrata dal ce da sevne neki dobar batak :)


Vozaci busa su super, :kk:
u širokom luku me obilaze, možda pri tome malko gundjaju... al sta da im radim
navikli su da zaobilaze
kontejnere i loše parkirana vozila koja vire na kolovoz
i smetaju ne samo biciklistima nego svima... pa i njima

Često žalim a verovatno i oni
sto ne može ,, motorkom ,, ( el. testera) da se lepo sve poravna :wink:
Pa djubretari bi i tekako i ne savesni vozači poceli da gledaju kako i gde ih meču :sesir:
 
Bulevar oslobođenja je najbolja lokacija za bici stazu zbog toga što se malim nagibom savladava poprilična visinska razlika. Produženje do Avale bi bilo odlično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775560#p775560:2fhvynek je napisao(la):
solecar » 16 Сеп 2020 11:32 pm[/url]":2fhvynek]Jedino mi nije najjasnije kako bi mogla da se reši situacija, kao što je u Bulevaru Oslobođenja, gde bici staza ide tik do stajališta, pa prekid za dužinu stajališta, pa se posle opet nastavlja. Plus što sam par puta video konfliktne situacije između biciklista i vozača autobusa, a sve zbog ove pomenute organizacije. Na svu sreću, nijednom nije bilo povređenih.
Просто.

Уради се обилазница око самог стајалишта, као што је то урађено за аутомобиле у рецимо Кнеза Александра Карађорђевића или Јованке Радаковић

Пример:
obilaznica-stajalista-za-bicikle.jpg
 
Ovo je po meni najopasnija varijanta. Naravno, najlakša je za izvođenje jer ne zahteva nikakve radove i materijal osim kantice farbe.

Ne treba mnogo razmišljati, dovoljno je kopirati primere iz drugih zemalja gde se mnogo vozi bicikl. Evo kako je to urađeno u Kopenhagenu. Bukvalno sam ušao u Street view na nekoj random raskrsnici i tu je bila stanica

https://www.google.com/maps/@55.677792, ... 384!8i8192

Znači, staza/traka ide IZMEĐU stajališta i kolovoza. Naravno, podrazumeva se da biciklista stane kada je autobus na stanici, a da čekači autobusa čekaju na stanici, a ne na stazi (traci)

U našim uslovima, sasvim je OK rešenje gde se staza prekida u zoni stanice, a biciklista ako nije siguran u svoj pregled situacije će uvek sačekati autobus i neće ga obilazati (ako je pametan)
 
Ja ne vidim šta je u mom primeru toliko opasno?
 
Vozim bajs 25 godina, od toga jedno 10ak po kolovozima manje prometnih ulica. Nikad u zivotu nisam pomislio da zaobilazim autobuse dok stoje na stajalistima niti sam imao potrebe za takvim imbecilnim i nepotrebnim rizicima.

Mozda zato sto, za razliku od vecine biciklista a pogotovu clanova ovog foruma, shvatam da preticanjem autobusa nista necu dobiti (osim mozda karte za Urgentni) jer ce me taj isti autobus sustici vec posle 100 metara i zeleti da me zaobidje i pretekne. Ili je mozda bolje da ne razmisljam o tome? Nego da vozim svojim tempom i zadrzavam autobus koji sam pretekao, sa sve 100 ljudi u njemu? Mislim cisto da pitam, posto vidim da na forumu u zadnje vreme sve vise provejavaju takvi stavovi i politika. Da biciklisti treba da budu neprikosnoveni i da im se j... za sve druge ucesnike u saobracaju, koji em placaju za svaki metar koji predju, em su mnogo vise podlozni regulisanju i kaznama. Jer boze moj, "bicikli ne zagadjuju, pa samim tim treba da imaju sva prava a nikakve obaveze". Ko onaj bolid sto izadje na autoput sa trotinetom i bole ga uvo. Ko sljivi vozace a i putnike.

Sto se tice slike ulice koju sam kacio, samo cu reci da zivim na 100 metara odatle. I da bar na toj deonici od Kalemegdana do Trga ne vidim nikakvu potrebu za barijerama samo zato sto nekolicina nerazumnih biciklista ocekuju cistu i savrsenu pistu pred sobom gde god krenu kroz grad. Vozio sam kolovozom kroz Vasinu i Uzun Mirkovu jos dok je Vesic bio javnosti nepoznata podguzna muva, i dok su bici staze i dalje bila retkost. I nista mi nije falilo. Nikad nijedan incident u saobracaju nisam imao. Ni tu, ni bilo gde drugde.

Al dobro, sta ja znam... Kao sto rekoh, niti zivim tu, niti vozim bajs. :kafa: Beobilderi sve znaju najbolje.
 
Na Studentskom, u Vasinoj, trole cesto znaju da voze po "crvenom" delu, tik uz belu liniju. A imaju dovoljno prostora da ne moraju.

PS Vozim bajs, zivim tu.

PPS Nevezano za stubice, ali vezano za nepostovanje biciklistickih traka, na samoj okretnici, 31 po pravilu smota ka Kapetan Misinom zdanju i parkira se tako da blokira traku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775644#p775644:1qa8xnr1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Sep 2020 10:30 am[/url]":1qa8xnr1]Sto se tice slike ulice koju sam kacio, samo cu reci da zivim na 100 metara odatle. I da bar na toj deonici od Kalemegdana do Trga ne vidim nikakvu potrebu za barijerama samo zato sto nekolicina nerazumnih biciklista ocekuju cistu i savrsenu pistu pred sobom gde god krenu kroz grad. Vozio sam kolovozom kroz Vasinu i Uzun Mirkovu jos dok je Vesic bio javnosti nepoznata podguzna muva, i dok su bici staze i dalje bila retkost. I nista mi nije falilo. Nikad nijedan incident u saobracaju nisam imao. Ni tu, ni bilo gde drugde.

Al dobro, sta ja znam... Kao sto rekoh, niti zivim tu, niti vozim bajs. :kafa: Beobilderi sve znaju najbolje.

2 bambija za tebe sto zivis tu i neunistiv si na bajsu. Predlog za barijere sam dao kao vozac, a ne kao biciklista. Svakodnevno sam svedok uzasnog nemara i bahatosti u saobracaju i iskreno me prolazi jeza kada vidim koliko su biciklisti u konstantnoj opasnosti.

Ukoliko si vozac i pridrzavas se saobracajnih pravila fizicke barijere za bicikliste ti nece smetati. Ukoliko si biciklista, osecaces se bezbednije i bices bezbedniji ucesnik u saobracaju.

Apropo ulaganja, gumeni stubici nisu od zlata, a i ti biciklisti su nasi sugradjani koji placaju porez u ovom gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775639#p775639:2wz99iny je napisao(la):
stf » 55 minutes ago[/url]":2wz99iny]Ja ne vidim šta je u mom primeru toliko opasno?

To što naši vozači motornih vozila ne očekuju da vide bicikliste na sred ulice. Plus što će neki neiskusni biciklista da obiđe stanicu i kada nema autobusa (bez gledanja preko ramena), a vozač motornog vozila neće očekivati biciklistu koji "iz čista mira" skreće ka sredini ulice.

Kao što Bender kaže - nema svrhe obilaziti biciklom autobus na stanici osim ako nisi profi ili vrlo aktivan biciklista, a takvi sigurno neće da ugrožavaju saobraćaj.

Naravno, u idealnom svetu gde svi poštuju pravila ovo obilaženje nije problem, ali primer iz Kopenhagena je mnogoooo bolji i bezbedniji.
 
Zato što je vozačima i putnicima JGPa, pa čak i taksistima, nametnuto rešenje koje ih ometa u radu. Zato što je previše aktivnosti i ''haotičnosti'' tu da bi se još povrh svega provlačili i biciklisti. Mislim, biciklisti sa prvenstvom prolaza i neprikosnovenošću na prostoru. Ne oni poput mene, koji su prethodnih 10 godina vozili tuda bez ikakvih problema i incidenata i koji ne očekuju čistu savršenu pistu od mesta stanovanja do svake lokacije u gradu.

Ta deonica nije uopšte trebalo da dobije bicilističku stazu dok se cela ne rekonstruiše i ne promeni režim saobraćaja i ulični profili. Idiotizam sa Studentskom trgom je počeo 2004. kada je okretnica trolejbusa iseljena iz Rajićeve a potez Uzun Mirkove od Kralja Petra do Studentskog postao jednosmeran, sa sklepanim parkingom na kraku ka Trgu Repiblike. Studentski trg je postao pretesan za toliko linija i na njemu su počela da se gomilaju vozila JGPa - argument koji će 15ak godina kasnije SM(A)RT planeri i nekadašnji pobornici trolejbuskog saobraćaja i stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta (na čelu sa famoznim doktorom Ticom) iskoristiti da osakate tri linije i (pokušaju da) ukinu jednu.

Idiotizam je dalje produbljen krajem 2000ih, kada je potez između Kralja Petra i Studentskog definitivno i trajno pretvoren u jednosmeran, i na mestu traka ka Trgu Republike postavljen parking sa trotoarom i ivičnjacima okolo. To je dovelo do toga da sva ona vozila koja su do tada išla ka Trgu vozeći preko običnih iscrtanih linija na asfaltu u nišama za parkiranje (pogotovu noću, kad je parking prazan)... sada moraju da voze jednosmernom ulicom u kontra smeru. Vozila hitnih službi, komunalaca, taksisti, pa čak i turistički autobusi. Što je i razumljivo, jer je besmisleno da idu 5 blokova dalje i kruže oko pola centra da bi prešli put od 50 metara.

U međuvremenu, Studentski trg je postajao sve aktivniji i zauzetiji. Pored pretrpane okretnice, na njemu se povećao i broj taksi vozila, kao i broj turističkih autobusa. Posledica toga su vozila koja htela ne htela moraju da se parkiraju uz ''ostrva'' Studentkog trga, 31 koji povremeno biva primoran da okrene ispred Etnografskog muzeja (ako je solo autobus, šihtaš), trolejbusi koji se petljaju jedni drugima u trase žica (postoje dve trase, jedna za 28 i 41 i jedna za ove ka Slaviji) i povrh svega toga brojni taksisti, dostavljači i komunalne i hitne službe koje takođe moraju tuda da prođu.

I jednostavno, vremenom je postalo tesno. Ne tesno u smislu da nema gde Jugo da stane, ali tesno u smislu da često dolazi do kraćih zastoja, zaključavanja, prepirki pa i opasnih situacija.

Trpati bicikliste u ceo taj haos, prosipanjem farbe po kolovozu, koja će čas da ide paralelno sa saobraćajem, čas kontra, čas po trotoaru, čas po kolovozu, čas se prekida, čas ima prioritet... dovodi do još većeg haosa i rizika.

Naravno, udruženja ''biciklista'' i njihove istomišljenike na forumu to ne interesuje. Jer oni misle da to što voze bicikl im daje sva prava a nikakve obaveze. Njih ne zanima kako se takvim rešenjem i ponašanjem ometa rad javnog prevoza, taksija i gradskih službi. Ali ko ume da gleda širu sliku i zna stanje na terenu, zna i zašto je to jedna sklepotina od rešenja koja samo Vesiću može da padne na pamet. I zašto će haos trajati sve dok se deonica od Trga Republike do Kalemegdana ne rekonstruiše i ne preuredi ''od nule''. Naravno uz obavezu da ostane neki vid kolovoza za motorna vozila, makar za gradske i hitne službe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775660#p775660:3601q67p je napisao(la):
kopte3 » Čet Sep 17, 2020 12:12 pm[/url]":3601q67p]
2 bambija za tebe sto zivis tu i neunistiv si na bajsu. Predlog za barijere sam dao kao vozac, a ne kao biciklista.
Hvala batice, da znaš da mi to jako znači.
Ukoliko si vozac i pridrzavas se saobracajnih pravila fizicke barijere za bicikliste ti nece smetati.
Reci to svim ljudima koji svakog dana moraju da prođu kroz Studentski trg u nekom vozilu. I ne, pritom uopšte ne mislim na vozače automobila.
Ukoliko si biciklista, osecaces se bezbednije i bices bezbedniji ucesnik u saobracaju.
Ko poznaje saobraćaj i nije bahata umišljena dalabu, njemu ne trebaju barijere da bi se osećao bezbedno i da bi bio bezbedniji učesnik u saobraćaju.
Apropo ulaganja, gumeni stubici nisu od zlata, a i ti biciklisti su nasi sugradjani koji placaju porez u ovom gradu.
Stubići ometaju i ograničavaju druge u saobraćaju. A što se poreza tiče, korisnici automobila, kao i korisnici javnog prevoza, plaćaju mnogo više nego korisnici bicikla. Samim tim, besmisleno je stavljati ih u podređeni položaj. U ravnopravan može, ali u podređeni ne.
 
Uvek. :)

Delimo misljenje da postoji prostor da se mnogo bolje isprojektuju biciklisticke staze u gradu. Sa druge strane ne delimo misljenje da stubici smetaju i ogranicavaju druge ucesnike u saobracaju jer im prosto nije mesto na biciklistickoj stazi.

Po cemu su to biciklisti u Beogradu u podredjenom polozaju? Ja bih rekao suprotno, biciklisticka mreza je najmanje razvijena i dobar deo staza nije medjusobno povezan. Javni prevoz, pesaci i biciklisti treba da imaju prioritet u odnosu na automobile.

Sto se tice raspodele novca presmesno je da poredis ulaganja u automobilsku i biciklisticku infrastukturu, uostalom ja kao vlasnik automobila podrzavam da se sredstva vise ulazu razvoj biciklisticke mreze. Gumeni stubici se inace izuzetno veliki trosak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775677#p775677:2rdui8el je napisao(la):
kopte3 » Čet Sep 17, 2020 12:54 pm[/url]":2rdui8el]
Po cemu su to biciklisti u Beogradu u podredjenom polozaju? Ja bih rekao suprotno, biciklisticka mreza je najmanje razvijena i dobar deo staza nije medjusobno povezan. Javni prevoz, pesaci i biciklisti treba da imaju prioritet u odnosu na automobile.
Pretpostavljam da si hteo da kažeš ''po čemu su biciklsiti u povlašćenom položaju'' ?

Ako gledamo na nivou celog grada, nisu u povlašćenom položaju. Ali ako gledamo na nivou onih ulica gde su sprovedene biciklističke staze, onda tu itekako jesu povlašćeni. Zato što deo biciklista misli i ponaša se tako da im bici staza daje svo prvenstvo i pravo na svetu. Kada su bici staze na trotoarima, misle da im njeno postojanje daje pravo da teraju pešake s nje. Kada su bici staze na kolovozu, misle da im ona daje pravo da proleću kroz raskrsnice i da treba da im stoji čista i prava pista tako sve do kraja putovanja.

Šta je prošle godine okinulo udruženja ''biciklista'' da protestuju u Vasinoj? To što je Groxy prosuo farbu po kolovozu, oni počeli da voze njome i onda, zamisli čuda i bezobrazluka, kod Pošte i pekare Taze naiđu na zle dostavljače i kombije koji su im stali na put. IJU! :shock: :o Zamisli čuda i bezobrazluka! A šta biciklisti misle, gde ovi da stanu? Kako? Na trotoar? Na kolovoz, da ometaju javni prevoz? Na krov zgrade? GDE???

I tako par politikanata i karijerista koji kobajagi predstavljaju bicikliste napraviše frku zato što na deonici od 700 metara, od Kalemegdana do Trga, su morali da zaobiđu zaustavljeno vozilo čak 3 puta! Vau! I onda se digne buka oko toga i ispadne da gde god prolazi bici staza, treba svi da se sklanjamo da biciklisti oslobodimo put? Epa neće baš biti.

Postojanje bici staze, kao i njeno označavanje, znači da se ostalim učesnicima u saobraćaju skreće pažnja da je na tom mestu predviđeno pojačano kretanje biciklista. Na trotoaru, obeležena bici staza služi da pešacima kaže: ''ovde je namenjeno da prolaze i biciklisti u većem broju, budite ljudi pa hodajte tako da im ostavite prostora kad god možete''. Na kolovozu, obeležena bici staza služi da vozačima kaže: ''ovde je nemanjeno da prolaze i biciklisti u većem broju, budite ljudi pa vozite tako da im date prostora i budite posebno pažljivi zbog njih''.

E tome služe biciklističke staze. A ne da poručuju ''ovo je prostor za bicikl! SKLANJAJTE SE!'' Kako pojedinci s foruma i udruženja ''biciklista'' vole da tumače i tvrde. I otud odgovor zašto neke deonice i delovi grada NISU za obeležene bici staze. Jer, primera radi, u jednoj Brankovoj ulici nemaš mesto gde možeš da kažeš, bilo vozačima, bilo pešacima ''SKLANJAJTE SE! Ovo je prostor za bicikliste!'' Prosto nema. Ne postoji. Nego neko tu mora da pristane na kompromis i manji komfor. A nekad to moraju da budu i biciklisti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775662#p775662:3mvwdqo2 je napisao(la):
astrodule » 17 Сеп 2020 11:19 am[/url]":3mvwdqo2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775639#p775639:3mvwdqo2 je napisao(la):
stf » 55 minutes ago[/url]":3mvwdqo2]Ja ne vidim šta je u mom primeru toliko opasno?

To što naši vozači motornih vozila ne očekuju da vide bicikliste na sred ulice. Plus što će neki neiskusni biciklista da obiđe stanicu i kada nema autobusa (bez gledanja preko ramena), a vozač motornog vozila neće očekivati biciklistu koji "iz čista mira" skreće ka sredini ulice.

Kao što Bender kaže - nema svrhe obilaziti biciklom autobus na stanici osim ako nisi profi ili vrlo aktivan biciklista, a takvi sigurno neće da ugrožavaju saobraćaj.

Naravno, u idealnom svetu gde svi poštuju pravila ovo obilaženje nije problem, ali primer iz Kopenhagena je mnogoooo bolji i bezbedniji.

Ја сам генерално апсолутно против угуравања бици стаза на јаке саобраћајне коридоре, и то сам довољно пута образлагао, али кад већ мора, у домаћој саобраћајној некултури, ниједно решење није безбедно.

Ја стварно не могу да замислим бициклисту који стане иза аутобуса у станици док му у већ оптерећана плућа удувава дим из мотора аутобуса и на сваких 500 метара исто то нездраво чекање понавља. Наравно да ће и искусан и неискусан бициклиста обићи бус.
 
Čovek bi očekivao da osoba sa 10 godina pisanja na Beobuildu, koja za sebe kaže da se razume u sve, a pogotovu u urbanizam i grad... zna da sve više modela autobusa izduvnike smešta na levoj strani vozila ili na krovu zadnje strane. :kafa:






Inače, ne znam za druge bicikliste, ali ja sam uvek srećniji i mirniji kada je neko motorno vozilo ispred mene, umesto iza mene.
 
Bender, dobro si pretpostavio, slucajna greska.

Meni je nekako potpuno normalno da je trotoar za pesake, biciklisticka staza za bicikliste, a kolovoz za automobile. I da svako ima prednost na svom delu ukoliko to nije drugacije obelezeno (pesacki prelaz, semafor i sl.).

Biciklisti su mnogo cesce zapostavljeni u saobracaju, a pojedinci koji se ne pridrzavaju pravila su svakako za osudu.
Naravno da imaju pravo da teraju pesake i automobile sa biciklisticke staze, u tome i jeste poenta.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ[/youtube]
 
Biciklista ima pravo da tera pešake sa one staze koja je oduvek, od svog uvođenja, bila napravljena i smišljena za kretanje biciklista i samo biciklista.
Primera radi, biciklista ima puno pravo da tera pešake sa bici staze na jednoj Adi.

Ali nema nikakvo pravo da ih tera sa bici staze u Nemanjinoj ili npr na Slaviji, gde su nekada bili prostori za kretanje pešaka. I gde treba da se vozi polako i pažljivo. Uopšteno, biciklista nema pravo da se ponaša kao da je većina tamo gde je on zapravo manjina.

Ja kao biciklista zvono jedva da i koristim. Jer retko kad teram ikog sebi sa puta. Oteram ih tako u tim slučajevima kada neko svesno ide po stazi i boli ga uvo, ili kada se raskreče u grupi preko celog trotoara pa ne mogu da prođem. Ali nikad neću voziti tako da nekome sviram što posle XY decenija pešačenja, u Nemanjinoj ne obraća pažnju na sklepotinu od staze. To što je Groxy prosuo farbu tu, ne daje meni pravo da jurcam i očekujem da mi se svi sklanjaju. Niti ću proletati kroz raskrsnice ne obazirući se na ostale učesnike u saobraćaju s mentalitetom ''sam na drumu''. Kao što viđam mnoge bicikliste da rade.

U saobraćaju, sve se vrti oko opreznosti i obzira prema drugima. Bezobzirnost može da se javi u vidu vozača koji misli da je ceo kolovoz njegov. Ali isto tako bezobzirnost se javlja i u vidu biciklista koji misle da: na trotoaru imaju pravo da sviraju, a na bici stazi tek imaju pravo da jurcaju i divljaju do mile volje. To je podjednako bezobzirno, bahato i opasno koliko i vozač auta koji ne gleda oko sebe.

A o trotinet-kaubojima tek da ne pričam. 90% njih je operisano od bilo kakvog osećaja za prostor, a kamoli od obzira i poznavanja saobraćaja.
Arapi i Indusi su pojam obzira i opreznosti u saobraćaju u odnosu na njih.
 
Znaci ne trebaju nove staze ni bic trake jer to je prije imalo drugu namjenu pa pjesaci odnosno kola mogu da se tu malo baskare kad im zatreba ....grad baca pare na bilo kakavo unaoredjenje bic infra ....
 
Vrh