Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736102#p736102:j1511oo6 je napisao(la):
astrodule » 07 May 2020 12:36 pm[/url]":j1511oo6]http://umap.openstreetmap.fr/en/map/biciklisticke-staze-u-beogradu_454626

Ovo je novi link za staze. Treba da unesem još Bulevar Vudro Vilsona (verovatno ću se tamo danas provozati), a dodao sam nešto što mu može biti i mala trivia. Naime, Na Brankovom mostu mi zvanično nemamo biciklističku stazu, pa sam promenio boju tog mosta na mapi.

Staza i postoji jedino u Bulevaru koji se završava par metara pre Gazele, i odatle se sada ide prašnjavim i nedovršenim kolovozom do reke. Postoje i trake u ulicama koje okružuju izgrađeni blok oko prvih zgrada.



 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736267#p736267:3r901czv je napisao(la):
jlaki » 07 Мај 2020 07:31 pm[/url]":3r901czv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736049#p736049:3r901czv je napisao(la):
milanobelgrade » 07 May 2020 10:20 am[/url]":3r901czv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735989#p735989:3r901czv je napisao(la):
jlaki » 07 Мај 2020 05:06 am[/url]":3r901czv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735686#p735686:3r901czv je napisao(la):
milanobelgrade » 06 May 2020 12:29 pm[/url]":3r901czv]Размишљам да купим бицикл али кад видим ову мапу - видим да ћу да одустанем...ми звездарци као да смо шугави...источно од Вуковог споменика не постоји нити једна стаза!

Права је штета што није некако провучена стаза кроз Булевар када је реконструисан :(

Gde živiš? I koje bi ti bile okvirno destinacije za prevoz bajsem? Možda mogu da ti pomognem savetom o mogućim trasama. Sporedne, neopterećene ulice su često spasonosne kada mi se ne biva u gužvi i buci, a vidim da na bulevaru mnogi kombinuju trotoare i tramvajske bastice više nego što se koristi kolovoz, posebno uzbrdo, pa sam i ja počeo da koristim bastice. Ne znam kako se nisam ranije setio, jer ih uvek koristim u Bulevaru vojvode Mišića npr. i čak mimoilaženje sa tramvajima nije neki problem (retko me i stignu).

Лаки, ја сам на Лиону, на Булевару баш...

неко је горе окачио неке проценте...ја дефинитивно спадам у ових 60% . Генерално осим вожње BMX -а пре 20 и кусур година немам искуства поготово не у вожњи улицама. Отац мог пријатеља је управо на Булевару на жалост погинуо на бициклу тако да генерално немам баш неко мишљење о сигурности вожње бицикла на београдским улицама, видим да се то помера на боље али још увек је по мени прилично опасно...
Радим на НБГ , волео бих када бих могао да барем неким данима одем на посао бициклом али кажем...Звездара-НБГ...мени то делује дугачка и опасна рута за неког ко је почетник у вожњи улицама..


Promislio sam danas rutu do sa Liona do Brankovog mosta iz perspektive početnika, i evo nekih saveta koje sam smislio:

1. Bulevar kralja Aleksandra celom dužinom je super za bajs, tramvajske bastice konkretno, posebno sada kada nema tramvaja odlična je prilika da se upoznaš sa površinama. Preporučujem vožnju središnjim delom bliže banderama - omogućava veću distancu od auta i veći subjektivni osećaj bezbednosti, te lakše mimoilaženje. Semafori - pratiš one standardne ili tamo gde ima tramvajsku signalizaciju. Znam da raskrsnica kod Vukovog spomenika može biti zastrašujuća, ali se prolazi bez problema ako se isprati taj signal, kao i svugde drugo, ali bez obzira na signal uvek osmotri šta se događa u raskrsnici, nekad za auta postoji uslovno skretanje, a treba u svakoj situaciji, posebno u raskrsnicama da se ponašaš kao da te vozači ne vide i da tražiš da ostvsrujes kontakt očima sa njima, jer samo tako možeš biti siguran da si konstatovan. U odnosu na automobile, treba da se paziš svakog mogućeg skretanja i da anticipiraš ponašanje vozača automobila. Tramvajski signal često daje par sekundi prednosti u odnosu na semafor za auta, ali ipak gde god da vidiš da je predviđeno da preko tramvajske bastice može da pređe auto, a ti obavezno uspori i pogled preko ramena. Ono na šta još više treba da obratiš pažnju: ukrštanja sina i pesak u baštici. Šine uvek gledaš da prelaziš sporije i pravcem normalno u odnosu na šinu u što većoj meri, izbegavaj da ih sečeš koso. Ja vozim drumski bicikl sa tankim gumama, pa je za mene ovo veoma važno. U svako doba imaj u vidu da se većina nezgoda u kojima učestvuju biciklisti desi njima samima, dakle bez učešća drugog učesnika u saobraćaju (najčešće na nizbrdicama). U tramvajskoj baštici je za nijansu lošiji asfalt i postaje tesno posle Pravnog fakulteta jer se pojavljuju ograde na sredini bastice, ali ovaj deo je relativno kratak, samo zahteva malo dodatnog opreza. Između trotoara i bastice, celom ovom dužinom bih uvek izabrao basticu.

2. Bastice se prekidaju kod Crkve sv. Marka, pa tu zaštićen kod bandere pred raskrsnicu možeš sačekati da se zatvori semafor za automobile i (uz pažnju na tramvaje kada jednom krenu) uključiti se na kolovoz. Dok su automobili zaustavljeni imaš dovoljno vremena da dođeš skoro praznom ulicom kad nije gužva do raskrsnice pred Kneza Miloša, ili ako si nesiguran na ovom malom delu koristi trotoar na koji svakako možeš stupiti sa lakoćom dok je za auta crveni signal.

3. Na raskrsnicama ja obično biram dalju putanju u odnosu na to koji me semafor brže propusti :) u Kneza Miloša do Kralja Milana u tom delu imaš uglavnom slobodan i širok trotoar, ili možeš proći kroz Pionirski park - Andrićev venac, uz dodatni oprez zbog granitnih površina koje umeju da budu klizave. Dalje možeš kroz Kralja Milana trotoarima, što ume da bude dosadno zbog pešaka i truckave popločane površine (udobnost će ti opet zavisiti od tipa bajsa i guma, ja imam drumaš pa baš osetim razlike površina) i tako trotoarima nastavljaš do Kolarčeve, gde skrećeš u Knez Mihailovu ako ti izostanak saobraćaja dozvoli ili nastaviš do Trga republike pa se tamo uključiš u pešačku zonu.

4. Pešačka zona je odmor za bicikliste od saobraćajnog haosa, tako da je i prijatno osim što je učtivo ovaj deo proći polako i sa davanjem velikog prostora pešacima jer su jako plašljivi :) Tu možeš birati pitanju po sopstvenom nahođenju, ja obično idem kroz Obilićev venac (kafići umeju da smaraju, ali to je kratko, kao i onaj novi deo koji ima grubu kaldrmu normalnu na putanju, ali takođe veoma kratko). Dalje možeš proći kroz Park vojvode Vuka i Ulicom Topličin venac do Pop Lukine. Osim potencijalno klizavih površina i pažnje na pešake, ovde zaista nema brige i taj deo tvoje putanje je pravi blessing i biser.

5. U Pop Lukinoj ponovo stupaš u buku saobraćaja, a trotoar na koji stupaš iz pešačke zone bez prelaza kolovoza dovoljno je širok da omogući zaobilaženje, nekad ima više pešaka, ali strpljenje na ovim delovima je kompromis koji pravimo zbog bezbednosti. Kod Poreske uprave treba pripaziti na jedan deo gde je stepenište, ali ima i lepi spust sa desne strane.

6. Brankov most želiš da pređeš sa manje opterećene, nove strane. Dakle, prelaziš Brankovu ulicu, provlačiš se lagano kroz stajalište javnog prevoza (što će često biti annoying kad prevoz krene, ali šta je tu je) do samog mosta koji se odatle prelazi bez problema jer je staza dovoljno široka za sve koji se tu nađu.

7. Novi Beograd je prilično straightforward i tu možeš po sopstvenom nahođenju izabrati ako ne najkraću putanju, onda onu koja ti se najviše sviđa. Na Novom Beogradu prestaje ovo lavirint snalaženje karakteristično za centar i nekako prodišeš što si dalje od mosta :)

Zavisno od kondicije, pogledaj gde na poslu možeš ostaviti bicikl, jer će ti lakše pasti odluka da odeš na posao njime ako znaš da možeš da ga ostaviš preko noći na bezbednom mestu za slučaj da se umoriš u jednom pravcu. Optimalna distanca za gradsko bicikliranje je 5 do max 7km i za to se kondicija i navika stiče veoma lako. Takođe ne treba se plašiti upale mišića, to je samo znak da si aktivirao neke delove muskulature koje pre bajsa nisi mnogo koristio. Odeća - takva da možeš da je skineš ako osetiš da ti je toplo i to je veoma važno da uradiš pre nego što se oznojis, posebno kad su svežiji dani. Računaj da ti je na bajsu subjektivni osećaj temperature za 5 stepeni više, dakle ako prognoza kaže 15, tebi je 20 stepeni.

Nadam se da su saveti bili od pomoći i ne previše dosadni. Bio sam detaljan kao da nikad nisi seo na bicikl, a verovatno jesi, pa tim i bolje za tebe :) Samo hrabro u sticanje novih zdravih navika i zapamti - statistički, zdravstveni benefit od bicikliranja za tebe višestruko prevazilazi rizike, koje sopstvenim ponašanjem možemo da svedemo na minimum. :)

Лаки хвала пуно за детаљан план пута, морам да признам да си ми променио мишљење, сада када сам прочитао ово све чини ми се да ипак није толико страшно. :sesir:
Свакако верујем да ће овај план послужити и другима на форуму који се можда премишљају да пређу на 2 точка - да преломе . :kk:
 
Oduvek zastupam stav da se čoveku promeni perspektiva grada kada sedne na bicikl, ako se navikneš videćeš kako će grad da ti se smanji, a onda osvestiš koliko zaglav u saobraćaju doprinosi percepciji veličine grada. :)

Suština je u radoznalosti i spremnosti da se grad iznova upozna. Primera radi, ljudi su navikli na spuštanje Sremskom ulicom do Zelenog venca koja je za bicikliste nemoguća zbog stepeništa. Prelaskom na Bajs, prostom linijom manjeg otpora smo navedeni na otkrivanje sopstvenog grada iznova. O ovome može dalje da se teoretiše, nekada davno je baš lepo pisano na temu iskustva života u gradovima, evo jedne priče:

The dérive (French: [de.ʁiv], "drift") is a revolutionary strategy originally put forward in the "Theory of the Dérive" (1956) by Guy Debord, a member at the time of the Letterist International. Debord defines the dérive as "a mode of experimental behavior linked to the conditions of urban society: a technique of rapid passage through varied ambiances." It is an unplanned journey through a landscape, usually urban, in which participants drop their everyday relations and "let themselves be drawn by the attractions of the terrain and the encounters they find there".

The dérive was a critical tool for understanding and developing the theory of psychogeography, defined as the "specific effects of the geographical environment (whether consciously organized or not) on the emotions and behavior of individuals."

Dérives are necessary, according to Situationist theory, because of the increasingly predictable and monotonous experience of everyday life in advanced capitalism.

Ovde se radi o tehnici istraživanja gradova, naravno naše svakodnevno iskustvo grada nema za cilj donošenje grandioznih zaključaka o njemu. Ali derive mi je zanimljiv kao tehnika kada se integriše u svakodnevicu baš zbog te nove objektivne perspektive gde sa neke distancirane pozicije "lutanja" bajsem posmatraš i pasivno analiziraš (a dok se istovremeno aktivno krećeš ka cilju) aktivan život u gradu. To posle u toku dana ostaje sa tobom kao neki dobar osećaj, posebno kad ljudi izmile prolećem, kad su ulice pune vedrih ljudi i mnoštva društvenih situacija, kada naiđeš na neočekivani flash mob ili protest ili kad ti promoterka uvali besplatnu limenku Fante odvratnog ukusa koja ne valja ničemu osim da ulepiš prste i korman, ali nekako si zahvalan za iskustvo :) Tog suštinski društvenog iskustva u busu, a posebno u autu nema.

Pomalo dosadna postavka za nekoga koga teorija ne zanima, želeo sam da dam kontekst za ovo poslednje citirano, jer je moj utisak da Bajs baš doprinosi makar malo ukidanju te predvidljivosti i monotonije svakodnevice. Bajs mi pomaže da istrajem na poslu, pored ostalog.

The sudden change of ambiance in a street within the space of a few meters; the evident division of a city into zones of distinct psychic atmospheres; the path of least resistance that is automatically followed in aimless strolls (and which has no relation to the physical contour of the terrain); the appealing or repelling character of certain places—these phenomena all seem to be neglected. In any case they are never envisaged as depending on causes that can be uncovered by careful analysis and turned to account.
— Guy Debord, Introduction to a Critique of Urban Geography

Ova tehnika istraživanja grada podrazumeva da ne postoji cilj kretanja na taj da kažem svestan način, koji je igrom slučaja baš svojstven biciklu, već da se mora raditi o besciljnom lutanju. Ali pošto nas ne zanima psihogeografija, već svesni svakodnevni doživljaj sopstvenog grada, onda ovu teoriju možemo uzeti kao pouku kako grad i ljude oko sebe treba da doživljavamo kada se krećemo od tačke a do tačke b. To iskustvo umnogome oplemenjuje moju svakodnevicu, a verujem i mnogih drugih biciklista koji možda nisu ovako skloni teoretisanju i analiziranju svojih doživljaja. :laugh:

Inspiriše me da inspirišem :gobb:
 
IMG-630e5ec04607bbab10105640af42e639-V.jpg


Svjeze baj bg put imace ovi nosaci su bili zaljepljeni preko puta univerzitetske biblioteke ....
 
Ala su ih zamazali čoveče, kao da je delo na brzinu neke gerile, a ne zvanične gradske institucije, užas.
 
Beton je trebo biti ispod nivoa ploca ali to je za nih visa matematika estetika
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736626#p736626:3u3bqxsw je napisao(la):
direktor » 08 May 2020 10:05 pm[/url]":3u3bqxsw]Beton je trebo biti ispod nivoa ploca ali to je za nih visa matematika estetika
dakle, ovo je samo da se bajs prisloni dok si u njegovoj blizini, nikako da se zaključa.
pretpostavljam da je dovoljno da se samo nasloniš na tu šipku i ona će se odvaliti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736602#p736602:3k5rhnk8 je napisao(la):
direktor » 08 May 2020 08:33 pm[/url]":3k5rhnk8]
IMG-630e5ec04607bbab10105640af42e639-V.jpg


Svjeze baj bg put imace ovi nosaci su bili zaljepljeni preko puta univerzitetske biblioteke ....
Glupe li lokacije, trebali su da ih stave kod Vuka gde su stanice tramvaja i BG Voz jer su to glavna presedačka mesta ukoliko neko ide deo puta bajsom kao recimo ja. Nosači se trebaju stavljati kod mesta atrakcije što su institucije, velike prordavnice i slično. Na ovom mestu nema ni parking mesta za automobile što ukazuje da ovde nema mesta atrakcije.
 
Etf je prekoputa kod vuka imas 12 sipk stavljenih
Vidjecemo koliko ce biti cvrsto kad stegne beton
Treba stavljati ih na jos mjesta po gradu
 
Bravo Astrodule! Evo aktulenog GUP-a da se podsetimo gde su sve planirane biciklističke staze. Nažalost nemam posebnu mapu već ovako sa ostlaim saobraćajem. Isprekidane crne linije predstavljaju planirane trase biciklističkih staza.

4.Generalna_resenja_saobracaja.jpg
 
Dobra im je ova staza uz Dunav ka Grockoj. Biće izgrađena NIKAD.

Zanimljivo je da je Savski nasip zabeležen kao biciklistička staza, a zvanično nije tako.
 
Ovo sa Ostruznicom ne treba priznavati kao stazu kao sto Kosovo ne treba priznavati kao drzavu :) Dok se ne isteraju kriminalci i ne istera sve sve na cistac, nista ne priznavati i ne potpisivati :)

Ali ozbiljno, ne vidim sto bi se to racunalo kao staza kada nema nijedan element za to. To je samo jedna manje prometna ulica, ima takvih svuda pa se ne racunaju kao bici staze. Ipak, na svaka dva, tri minuta, pored vas ce proleteti neki buzdovan u besnim kolima.

A sve sto treba je da spuste rampu...

Inace, svaka cast na mapi.
 
Hvala. Realno mi je bilo potrebno pola sata.
Toliko o raznim bici udruženjima i ko ima najažurniju mapu.
Inače, da imam više vremena, bez problema bih mapirao i detaljnije, tj. posebno bih iscrtao i dvosmerne staze i posebno jednosmerne.

Inače, mislim da mogu da se pohvalim da sam vozio bicikl bukvalno svakom označenom stazom/trakom u Beogradu osim patrljaka Takovske i Nemanjine (koje doduše jesam vozio, ali dok nisu bile označene)
 
Dobar dan,
Moze li neko da mi da predlog kako najlakse da stignem sa Miljakovca do Tasa ili 27.marta? Znam da nema biciklisticke staze, ali me zanima kuda bi bilo najzgodnije zbog saobracaja, posto nemam iskustva u voznji po gradu, a i odavno nisam vozila.
Hvala,
Pozdrav :)
 
Kako bih ja išao: Bahtijara Vagabazde - Crnotravska - Bulevar oslobođenja - Autokomandom preko pešačkog nadvožnjaka - dalje niz Bul Osl - Slavija - Beogradska (ili neka od paralelnih uličica) - Taš.

Jeste agonija popeti se uz Crnotravsku al zato posle u Bul Osl imaš stazu sve preko Autokomande pa do Slavije.
 
Ne moraš se uopšte penjati uz Crnotravsku. Možeš pored Tehnogasa, TC Banjica i dalje trasom tramvaja...Usponi su toliko lagani da malo verziraniji vozač može i sa jednobrzinskim biciklom pređe sve to.
 
Bahtjara Vagabzade, a ne Crnotravska. Crnotravska je sva po razvnom, i nadovezuje se na pomenutu ulicu.
 
A kroz Topčider, Bulevarom patrijarha Pavla, pa na stazu kod Sajma ili tramvajskim šinama do Gazele, pa u Kneza Miloša...nema uspona do KM, a i tu su dva mala
 
Da ali Mostar je noćna mora zato što bi tamo morala da vozi po kolovozu ili da silazi u podzemni prolaz kod BIPa, prelazi na ''trotoar'' i onda opet isto kod MUPa.
 
Ne mora! Tramvajskim šinama do Gazele, pa se popne kroz parkić prema onoj novoj zgradi u KM što se gradi. I na prvom semaforu pređe na desnu stranu KM jer je lakše voziti...jedino je problematičan put od Vareške do Topčiderskog parka, ali i tu ima alternativa do železničkog nadvožnjaka, tako da je problematično nekih 500 metara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736969#p736969:110w4r7i je napisao(la):
Beki » 09 May 2020 11:40 pm[/url]":110w4r7i]Ovo sa Ostruznicom ne treba priznavati kao stazu kao sto Kosovo ne treba priznavati kao drzavu :) Dok se ne isteraju kriminalci i ne istera sve sve na cistac, nista ne priznavati i ne potpisivati :)

Ali ozbiljno, ne vidim sto bi se to racunalo kao staza kada nema nijedan element za to. To je samo jedna manje prometna ulica, ima takvih svuda pa se ne racunaju kao bici staze. Ipak, na svaka dva, tri minuta, pored vas ce proleteti neki buzdovan u besnim kolima.

A sve sto treba je da spuste rampu...

Inace, svaka cast na mapi.
A Ako naleti taj buzdovan na karbonskom Specializedu sa SRAM Red mehanikom?
 
Da li se može bezbedno (sa detetom u sedištu) doći od Ade do Topčiderskog parka. Kad kažem bezbedno mislim da se izbegnu ukrštanja sa gustim saobraćajem?
 
Vrh