jlaki » 07 Мај 2020 07:31 pm[/url]":3r901czv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736049#p736049:3r901czv je napisao(la):
milanobelgrade » 07 May 2020 10:20 am[/url]":3r901czv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735989#p735989:3r901czv je napisao(la):
jlaki » 07 Мај 2020 05:06 am[/url]":3r901czv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735686#p735686:3r901czv je napisao(la):
milanobelgrade » 06 May 2020 12:29 pm[/url]":3r901czv]Размишљам да купим бицикл али кад видим ову мапу - видим да ћу да одустанем...ми звездарци као да смо шугави...источно од Вуковог споменика не постоји нити једна стаза!
Права је штета што није некако провучена стаза кроз Булевар када је реконструисан
Gde živiš? I koje bi ti bile okvirno destinacije za prevoz bajsem? Možda mogu da ti pomognem savetom o mogućim trasama. Sporedne, neopterećene ulice su često spasonosne kada mi se ne biva u gužvi i buci, a vidim da na bulevaru mnogi kombinuju trotoare i tramvajske bastice više nego što se koristi kolovoz, posebno uzbrdo, pa sam i ja počeo da koristim bastice. Ne znam kako se nisam ranije setio, jer ih uvek koristim u Bulevaru vojvode Mišića npr. i čak mimoilaženje sa tramvajima nije neki problem (retko me i stignu).
Лаки, ја сам на Лиону, на Булевару баш...
неко је горе окачио неке проценте...ја дефинитивно спадам у ових 60% . Генерално осим вожње BMX -а пре 20 и кусур година немам искуства поготово не у вожњи улицама. Отац мог пријатеља је управо на Булевару на жалост погинуо на бициклу тако да генерално немам баш неко мишљење о сигурности вожње бицикла на београдским улицама, видим да се то помера на боље али још увек је по мени прилично опасно...
Радим на НБГ , волео бих када бих могао да барем неким данима одем на посао бициклом али кажем...Звездара-НБГ...мени то делује дугачка и опасна рута за неког ко је почетник у вожњи улицама..
Promislio sam danas rutu do sa Liona do Brankovog mosta iz perspektive početnika, i evo nekih saveta koje sam smislio:
1. Bulevar kralja Aleksandra celom dužinom je super za bajs, tramvajske bastice konkretno, posebno sada kada nema tramvaja odlična je prilika da se upoznaš sa površinama. Preporučujem vožnju središnjim delom bliže banderama - omogućava veću distancu od auta i veći subjektivni osećaj bezbednosti, te lakše mimoilaženje. Semafori - pratiš one standardne ili tamo gde ima tramvajsku signalizaciju. Znam da raskrsnica kod Vukovog spomenika može biti zastrašujuća, ali se prolazi bez problema ako se isprati taj signal, kao i svugde drugo, ali bez obzira na signal uvek osmotri šta se događa u raskrsnici, nekad za auta postoji uslovno skretanje, a treba u svakoj situaciji, posebno u raskrsnicama da se ponašaš kao da te vozači ne vide i da tražiš da ostvsrujes kontakt očima sa njima, jer samo tako možeš biti siguran da si konstatovan. U odnosu na automobile, treba da se paziš svakog mogućeg skretanja i da anticipiraš ponašanje vozača automobila. Tramvajski signal često daje par sekundi prednosti u odnosu na semafor za auta, ali ipak gde god da vidiš da je predviđeno da preko tramvajske bastice može da pređe auto, a ti obavezno uspori i pogled preko ramena. Ono na šta još više treba da obratiš pažnju: ukrštanja sina i pesak u baštici. Šine uvek gledaš da prelaziš sporije i pravcem normalno u odnosu na šinu u što većoj meri, izbegavaj da ih sečeš koso. Ja vozim drumski bicikl sa tankim gumama, pa je za mene ovo veoma važno. U svako doba imaj u vidu da se većina nezgoda u kojima učestvuju biciklisti desi njima samima, dakle bez učešća drugog učesnika u saobraćaju (najčešće na nizbrdicama). U tramvajskoj baštici je za nijansu lošiji asfalt i postaje tesno posle Pravnog fakulteta jer se pojavljuju ograde na sredini bastice, ali ovaj deo je relativno kratak, samo zahteva malo dodatnog opreza. Između trotoara i bastice, celom ovom dužinom bih uvek izabrao basticu.
2. Bastice se prekidaju kod Crkve sv. Marka, pa tu zaštićen kod bandere pred raskrsnicu možeš sačekati da se zatvori semafor za automobile i (uz pažnju na tramvaje kada jednom krenu) uključiti se na kolovoz. Dok su automobili zaustavljeni imaš dovoljno vremena da dođeš skoro praznom ulicom kad nije gužva do raskrsnice pred Kneza Miloša, ili ako si nesiguran na ovom malom delu koristi trotoar na koji svakako možeš stupiti sa lakoćom dok je za auta crveni signal.
3. Na raskrsnicama ja obično biram dalju putanju u odnosu na to koji me semafor brže propusti
u Kneza Miloša do Kralja Milana u tom delu imaš uglavnom slobodan i širok trotoar, ili možeš proći kroz Pionirski park - Andrićev venac, uz dodatni oprez zbog granitnih površina koje umeju da budu klizave. Dalje možeš kroz Kralja Milana trotoarima, što ume da bude dosadno zbog pešaka i truckave popločane površine (udobnost će ti opet zavisiti od tipa bajsa i guma, ja imam drumaš pa baš osetim razlike površina) i tako trotoarima nastavljaš do Kolarčeve, gde skrećeš u Knez Mihailovu ako ti izostanak saobraćaja dozvoli ili nastaviš do Trga republike pa se tamo uključiš u pešačku zonu.
4. Pešačka zona je odmor za bicikliste od saobraćajnog haosa, tako da je i prijatno osim što je učtivo ovaj deo proći polako i sa davanjem velikog prostora pešacima jer su jako plašljivi
Tu možeš birati pitanju po sopstvenom nahođenju, ja obično idem kroz Obilićev venac (kafići umeju da smaraju, ali to je kratko, kao i onaj novi deo koji ima grubu kaldrmu normalnu na putanju, ali takođe veoma kratko). Dalje možeš proći kroz Park vojvode Vuka i Ulicom Topličin venac do Pop Lukine. Osim potencijalno klizavih površina i pažnje na pešake, ovde zaista nema brige i taj deo tvoje putanje je pravi blessing i biser.
5. U Pop Lukinoj ponovo stupaš u buku saobraćaja, a trotoar na koji stupaš iz pešačke zone bez prelaza kolovoza dovoljno je širok da omogući zaobilaženje, nekad ima više pešaka, ali strpljenje na ovim delovima je kompromis koji pravimo zbog bezbednosti. Kod Poreske uprave treba pripaziti na jedan deo gde je stepenište, ali ima i lepi spust sa desne strane.
6. Brankov most želiš da pređeš sa manje opterećene, nove strane. Dakle, prelaziš Brankovu ulicu, provlačiš se lagano kroz stajalište javnog prevoza (što će često biti annoying kad prevoz krene, ali šta je tu je) do samog mosta koji se odatle prelazi bez problema jer je staza dovoljno široka za sve koji se tu nađu.
7. Novi Beograd je prilično straightforward i tu možeš po sopstvenom nahođenju izabrati ako ne najkraću putanju, onda onu koja ti se najviše sviđa. Na Novom Beogradu prestaje ovo lavirint snalaženje karakteristično za centar i nekako prodišeš što si dalje od mosta
Zavisno od kondicije, pogledaj gde na poslu možeš ostaviti bicikl, jer će ti lakše pasti odluka da odeš na posao njime ako znaš da možeš da ga ostaviš preko noći na bezbednom mestu za slučaj da se umoriš u jednom pravcu. Optimalna distanca za gradsko bicikliranje je 5 do max 7km i za to se kondicija i navika stiče veoma lako. Takođe ne treba se plašiti upale mišića, to je samo znak da si aktivirao neke delove muskulature koje pre bajsa nisi mnogo koristio. Odeća - takva da možeš da je skineš ako osetiš da ti je toplo i to je veoma važno da uradiš pre nego što se oznojis, posebno kad su svežiji dani. Računaj da ti je na bajsu subjektivni osećaj temperature za 5 stepeni više, dakle ako prognoza kaže 15, tebi je 20 stepeni.
Nadam se da su saveti bili od pomoći i ne previše dosadni. Bio sam detaljan kao da nikad nisi seo na bicikl, a verovatno jesi, pa tim i bolje za tebe
Samo hrabro u sticanje novih zdravih navika i zapamti - statistički, zdravstveni benefit od bicikliranja za tebe višestruko prevazilazi rizike, koje sopstvenim ponašanjem možemo da svedemo na minimum.