Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Hvala. Ne pratim temu o Savskom trgu pa mi je promaklo. Znači traka sa obe strane. Lepo lepo. Nema dovoljno širine do Slavije da se produži?

Pogledaću temu da vidim da li ima staza i na renoviranom trgu
 
Размишљам да купим бицикл али кад видим ову мапу - видим да ћу да одустанем...ми звездарци као да смо шугави...источно од Вуковог споменика не постоји нити једна стаза!

Права је штета што није некако провучена стаза кроз Булевар када је реконструисан :(
 
Pa ovo je još kraće od one nebuloze u Takovskoj.
Vidim, zameniku se baš svidelo da crta ove barum_barum staze od niodkud do nigde.. :mrgreen:
 
Staze na NBGD-u, Ada i staza Ada-Dorcol su jedine istinske staze u gradu, a ne neko puko crtanje linija po ulici i pravljenje laznih staza koje ne vode nikuda i odjednom se prekidaju i nestaju.

Tako da, za sest godina vlasti, uspeli su da uniste stazu Ada-Dorcol i isrctaju par linija po ulicama. Cestitamo!
 
Pohvalio bih jedino još trake od Autokomande i Ruda ka Banjici. To je model koji bi se morao primenjivati po celom gradu, naročito duž bulevara.
 
Samo da prijavim da sam se pošteno juče omlatio kod opštine Zvezdara kada sam vozeći tramvajskom bašticom proklizao i prosuo se u obe trake.
Izbušio sam gumu i spao je lanac što je super kako sam mogao proći. Za nauk sam nabacio Schwalbe road cruiser gume u nadi da će bolje reagovati u sličnoj situaciji.

@Milano ja svaki dan koristim bicikl. Milana Rakića je super za bicikl jer nema previše vozila i solidne je širine za po jednu traku. Bulevarom je ok ići trotoarom mada je previše ljudi, spust niz Bulevar je ok ali uz je po meni problem jer trube kao nenormalni vozači jer se guraju i pretiču. Dimitrija Tucovića ista ako ne i gora situacija jer idu kamioni a svetog Nikole je kao bob staza nizbrdo, ideš i preko 20 km/h ali trebaš biti svestan da ako neko otvori vrata na parkiranom automobilu ili izleti iz groblja tebe će samo preko ograde da ubace na groblje :D

GUP predviđa bici stazu duž Milana Rakića mada je besmisleno jer opet nema veze do Ruzveltove i 27. marta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735674#p735674:ykwdsft7 je napisao(la):
milanobelgrade » Сре Мај 06, 2020 12:48 pm[/url]":ykwdsft7]Дуле хвала за мапу.
У делу од Савског трга до Сарајевске.
Да, то мало парче би ускоро требало да буде у употреби.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735671#p735671:ykwdsft7 je napisao(la):
astrodule » Сре Мај 06, 2020 12:37 pm[/url]":ykwdsft7]Gde u Nemanjinoj da dodam na moju mapu staza http://umap.openstreetmap.fr/en/map/bic ... 55/20.4054
Видим да немаш уцртану бици стазу у Бул. В. Вилсона у потезу од зграде "Парквју" до мало пре излазне капије долазних перона станице БАС. Мислим да је она, ако не 100 посто, онда 95 посто у употреби. Мислим да треба да се асфалтира неки мали канал или шахт што су раскопали накнадно, али, у суштини, функционална стаза. Редовно возим од кад су укинули ГСП, а буде и гужва на кеју.
 
Zoran Bukvić, predsednik udruženja Ulice za bicikliste, jutros je gostovao u Jutarnjem programu RTS-a i evo šta je rekao o trenutnoj situaciji, kada je biciklanje u gradskim sredinama u pitanju
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=blB0L_YntpE[/youtube]
 
U jednoj veoma ozbiljno metodološki pripremnjenoj analizi došlo se do zaključka da postoje IV tipa biciklista.
Lično spadam u ovu manjinu od 6%, ali mi smo manjina. Meni ni ne trebaju staze, vozim po kolovozu već 30 godina.

Infrastruktura se pravi da bude podobna ovoj ogromnoj većini od 60%, jer je to populacija koju želimo da naviknemo na bicikl i da povećamo njenu masu. Zato je bitno da se ozbiljno pristupi poštovanju Pravilnika u max mogućoj meri a ne kao do sada ad hoc, pupilizma radi...sa puno grešaka (otimanja trotoara, iscrtvanja traka koje se ne održavaju....ima toga boga oca...)
Iskreno od ove gradske vlasti ne očekujem nikakav napredak jer oni jednostavno nemaju kapacitet.
 

Prilozi

  • tipovi biciklista.jpg
    tipovi biciklista.jpg
    159,2 KB · Pregleda: 1.649
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735852#p735852:2m841sr3 je napisao(la):
Mikie » Today, 20:14[/url]":2m841sr3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735674#p735674:2m841sr3 je napisao(la):
milanobelgrade » Сре Мај 06, 2020 12:48 pm[/url]":2m841sr3]Дуле хвала за мапу.
У делу од Савског трга до Сарајевске.
Да, то мало парче би ускоро требало да буде у употреби.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735671#p735671:2m841sr3 je napisao(la):
astrodule » Сре Мај 06, 2020 12:37 pm[/url]":2m841sr3]Gde u Nemanjinoj da dodam na moju mapu staza http://umap.openstreetmap.fr/en/map/bic ... 55/20.4054
Видим да немаш уцртану бици стазу у Бул. В. Вилсона у потезу од зграде "Парквју" до мало пре излазне капије долазних перона станице БАС. Мислим да је она, ако не 100 посто, онда 95 посто у употреби. Мислим да треба да се асфалтира неки мали канал или шахт што су раскопали накнадно, али, у суштини, функционална стаза. Редовно возим од кад су укинули ГСП, а буде и гужва на кеју.

Hvala. Tenutno imam malo glup problem, a to je da ne mogu da provalim kako da editujem tu mapu ;)

Definitivno mi fale i te u BnV i ucrtaću ih, samo da uđem nekako u editor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735686#p735686:2tjms848 je napisao(la):
milanobelgrade » 06 May 2020 12:29 pm[/url]":2tjms848]Размишљам да купим бицикл али кад видим ову мапу - видим да ћу да одустанем...ми звездарци као да смо шугави...источно од Вуковог споменика не постоји нити једна стаза!

Права је штета што није некако провучена стаза кроз Булевар када је реконструисан :(

Gde živiš? I koje bi ti bile okvirno destinacije za prevoz bajsem? Možda mogu da ti pomognem savetom o mogućim trasama. Sporedne, neopterećene ulice su često spasonosne kada mi se ne biva u gužvi i buci, a vidim da na bulevaru mnogi kombinuju trotoare i tramvajske bastice više nego što se koristi kolovoz, posebno uzbrdo, pa sam i ja počeo da koristim bastice. Ne znam kako se nisam ranije setio, jer ih uvek koristim u Bulevaru vojvode Mišića npr. i čak mimoilaženje sa tramvajima nije neki problem (retko me i stignu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735697#p735697:1bwugoh3 je napisao(la):
astrodule » 06 May 2020 01:05 pm[/url]":1bwugoh3]Pohvalio bih jedino još trake od Autokomande i Ruda ka Banjici. To je model koji bi se morao primenjivati po celom gradu, naročito duž bulevara.

Ja sam presrećan bio i još uvek sam trakama u Bulevaru oslobođenja, funkcionišu sjajno, čak i kad ima nepropisnoo zaustavljenog vozila u istim. Pregledno je i protočno.

Toliko sam bio oduševljen kad su ih iscrtali da sam ih hvalio sve u 16... http://beociklizacija.weebly.com/blog/p ... u-beogradu

Smeta mi par stvari koje tad nisam hteo da spominjem, a sad ima i jedna nova. Krenuću od nove: kad su obnovili asfalt u Bulevaru nisu vratili crvene oznake koje su obeležavale mesta potencijalnih konflikta, a bilo ih je u raskrsnicama i oko stajališta. Not a big deal though.

Značajnije se smorim na dva mesta: prvo kad vozim uzbrdo i traka se debilno prekine, umesto da su je nastavili do raskrsnice. Mogli su i pred raskrsnicu na vrhu da naprave pilot bike box, a I Samo da su rešili raskrsnicu sa biciklističkim prelazima značilo bi biciklistima iz svih pravaca ka toj raskrsnici. Mogli su i sharrows da iscrtaju duž celog puta do Avale, kao i ka 5 solitera. Drugo kad vozim nizbrdo, traka se završava tako što se na čudan način bajsem mora penjati na trotoar, neku zabunu su tu napravili koju ne mogu baš rečima da objasnim, ali ko je video znaće o čemu pričam.

Sve u svemu, nakon mučenja do, oko i kroz Autokomandu, kada posle kružnog toka zapičim trakom uzbrdo samo se mislim kako nigde nema protočnije i udobnije biciklističke infrastrukture u gradu - čak i one staze uz reku koje su po mnogo toga sjajne smatram rekreativnim, sporim stazama. Sviđa mi se kombinacija traka i staza u Beogradu na vodi, jer su ostavljene biciklistima na svakodnevni izbor. Voleo bih da tako raznovrsnu, pak dobrim raskrsnicama tečno povezanu biciklističku infrastrukturu vidim u svim delovima grada u budućnosti.

Mada ne mislim da je moguće da se dogodi bilo kakav pomak na tom planu dok se u vlast ne uključi neko ko bi baš bio naklonjen biciklistima i sa uticajem da pogura ceo sistem. Ovakav kakav je razvodnjen i razbacan na sto strana, nema kapaciteta da se bilo šta ozbiljno menja na bolje. U Budimpešti je ozbiljan razvoj krenuo kada su integrisali mnoštvo srodnih institucija. Nešto slično tome kod nas bilo bi kada bi se spojili Sekretarijat za saobraćaj, Sekretarijat za javni prevoz, deo Direkcije za građevinsko zemljište zadužen za niskogradnju, deo Sekretarijata za urbanizam zadužen za puteve i Urbanistički zavod (jer zašto grad plaća izradu planova zavodu koji je osnovan od strane grada? Ili još gore privatnicima), u nešto što bi moglo da se zove Centar za beogradski saobraćaj, da bi zajedno i efikasno mogli da se bave upravljanjem javnim prostorima na jedan integrisan i sveobuhvatan način. Ovako se ne zna ko pije ko plaća i svaka institucija pojedinačno nema dovoljnu moć da donosi prava sistemska rešenja koja se tiču saobraćaja i javnih prostora uopšte.
 
Staviću ovo ovde (izvinjavam se za trodupli post sitni su ovo sati za mene)


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735388#p735388:2vs7197w je napisao(la):
Mikie » 05 May 2020 06:01 pm[/url]":2vs7197w]Од данас. Има новости. :)

Биће бици стаза, једна аутобуска станица са десне стране улице. Остаје питање где ће стајати аутобуси из смера ка Савском тргу.
Лева страна улице.
AtXOCqp.jpg

YmlqjDq.jpg


Десна страна улице
GTIAduu.jpg

NGlpn7G.jpg

4TdFm00.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735893#p735893:2zmzsidi je napisao(la):
PIGLET » 06 May 2020 08:27 pm[/url]":2zmzsidi]U jednoj veoma ozbiljno metodološki pripremnjenoj analizi došlo se do zaključka da postoje IV tipa biciklista.
Lično spadam u ovu manjinu od 6%, ali mi smo manjina. Meni ni ne trebaju staze, vozim po kolovozu već 30 godina.

Infrastruktura se pravi da bude podobna ovoj ogromnoj većini od 60%, jer je to populacija koju želimo da naviknemo na bicikl i da povećamo njenu masu. Zato je bitno da se ozbiljno pristupi poštovanju Pravilnika u max mogućoj meri a ne kao do sada ad hoc, pupilizma radi...sa puno grešaka (otimanja trotoara, iscrtvanja traka koje se ne održavaju....ima toga boga oca...)
Iskreno od ove gradske vlasti ne očekujem nikakav napredak jer oni jednostavno nemaju kapacitet.
file.php
Ovde spadam u 5.grupu 'what the hell is a bike lane, does that exist'?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735960#p735960:3956pp7u je napisao(la):
solecar » Today, 00:02[/url]":3956pp7u]Možda ti ovo pomogne: https://learnosm.org/en/beginner/id-editor/

Hvala.

Problem je bio što mapu nisam pravio na OSM sajtu, nego na http://umap.openstreetmap.fr/en/ i izgubio sam EDIT link jer sam pravio mapu bez naloga na sajtu.

Elem, uspeo sam da prikačim tu mapu nalogu pa sam ucrtao i ovaj patrljak u Nemanjinoj.

Što se tiče staza u okviru BnV, moraću da prođem tamo ovih dana pa da vidim tačno kuda se sada ide.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735989#p735989:1suucdbr je napisao(la):
jlaki » 07 Мај 2020 05:06 am[/url]":1suucdbr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735686#p735686:1suucdbr je napisao(la):
milanobelgrade » 06 May 2020 12:29 pm[/url]":1suucdbr]Размишљам да купим бицикл али кад видим ову мапу - видим да ћу да одустанем...ми звездарци као да смо шугави...источно од Вуковог споменика не постоји нити једна стаза!

Права је штета што није некако провучена стаза кроз Булевар када је реконструисан :(

Gde živiš? I koje bi ti bile okvirno destinacije za prevoz bajsem? Možda mogu da ti pomognem savetom o mogućim trasama. Sporedne, neopterećene ulice su često spasonosne kada mi se ne biva u gužvi i buci, a vidim da na bulevaru mnogi kombinuju trotoare i tramvajske bastice više nego što se koristi kolovoz, posebno uzbrdo, pa sam i ja počeo da koristim bastice. Ne znam kako se nisam ranije setio, jer ih uvek koristim u Bulevaru vojvode Mišića npr. i čak mimoilaženje sa tramvajima nije neki problem (retko me i stignu).

Лаки, ја сам на Лиону, на Булевару баш...

неко је горе окачио неке проценте...ја дефинитивно спадам у ових 60% . Генерално осим вожње BMX -а пре 20 и кусур година немам искуства поготово не у вожњи улицама. Отац мог пријатеља је управо на Булевару на жалост погинуо на бициклу тако да генерално немам баш неко мишљење о сигурности вожње бицикла на београдским улицама, видим да се то помера на боље али још увек је по мени прилично опасно...
Радим на НБГ , волео бих када бих могао да барем неким данима одем на посао бициклом али кажем...Звездара-НБГ...мени то делује дугачка и опасна рута за неког ко је почетник у вожњи улицама..
 
Нажалост на Звездари је сав потенцијал за икакву бициклистичку инфраструктуру угушен лошим планирањем саобраћајница.
 
Појма немам како су то решили у свету али капирам да када би стварно било воље да се овај вид транспорта популизује могле би се жртвовати неке споредне улице у смислу да постану једносмерне за аутомобиле а да другу половину улице препустимо бициклистима.

Само је важно да имамо неке смислене "магистрале" из свих делова града...не морам да имам стазу до улаза у зграду али једна стаза до Звездаре, једна до Карабурме, Једна до Вождовца...и провући то кроз центар до НБГ који већ има инфраструктуру...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736049#p736049:26pzpa14 je napisao(la):
milanobelgrade » 07 May 2020 10:20 am[/url]":26pzpa14]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735989#p735989:26pzpa14 je napisao(la):
jlaki » 07 Мај 2020 05:06 am[/url]":26pzpa14]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735686#p735686:26pzpa14 je napisao(la):
milanobelgrade » 06 May 2020 12:29 pm[/url]":26pzpa14]Размишљам да купим бицикл али кад видим ову мапу - видим да ћу да одустанем...ми звездарци као да смо шугави...источно од Вуковог споменика не постоји нити једна стаза!

Права је штета што није некако провучена стаза кроз Булевар када је реконструисан :(

Gde živiš? I koje bi ti bile okvirno destinacije za prevoz bajsem? Možda mogu da ti pomognem savetom o mogućim trasama. Sporedne, neopterećene ulice su često spasonosne kada mi se ne biva u gužvi i buci, a vidim da na bulevaru mnogi kombinuju trotoare i tramvajske bastice više nego što se koristi kolovoz, posebno uzbrdo, pa sam i ja počeo da koristim bastice. Ne znam kako se nisam ranije setio, jer ih uvek koristim u Bulevaru vojvode Mišića npr. i čak mimoilaženje sa tramvajima nije neki problem (retko me i stignu).

Лаки, ја сам на Лиону, на Булевару баш...

неко је горе окачио неке проценте...ја дефинитивно спадам у ових 60% . Генерално осим вожње BMX -а пре 20 и кусур година немам искуства поготово не у вожњи улицама. Отац мог пријатеља је управо на Булевару на жалост погинуо на бициклу тако да генерално немам баш неко мишљење о сигурности вожње бицикла на београдским улицама, видим да се то помера на боље али још увек је по мени прилично опасно...
Радим на НБГ , волео бих када бих могао да барем неким данима одем на посао бициклом али кажем...Звездара-НБГ...мени то делује дугачка и опасна рута за неког ко је почетник у вожњи улицама..


Promislio sam danas rutu do sa Liona do Brankovog mosta iz perspektive početnika, i evo nekih saveta koje sam smislio:

1. Bulevar kralja Aleksandra celom dužinom je super za bajs, tramvajske bastice konkretno, posebno sada kada nema tramvaja odlična je prilika da se upoznaš sa površinama. Preporučujem vožnju središnjim delom bliže banderama - omogućava veću distancu od auta i veći subjektivni osećaj bezbednosti, te lakše mimoilaženje. Semafori - pratiš one standardne ili tamo gde ima tramvajsku signalizaciju. Znam da raskrsnica kod Vukovog spomenika može biti zastrašujuća, ali se prolazi bez problema ako se isprati taj signal, kao i svugde drugo, ali bez obzira na signal uvek osmotri šta se događa u raskrsnici, nekad za auta postoji uslovno skretanje, a treba u svakoj situaciji, posebno u raskrsnicama da se ponašaš kao da te vozači ne vide i da tražiš da ostvsrujes kontakt očima sa njima, jer samo tako možeš biti siguran da si konstatovan. U odnosu na automobile, treba da se paziš svakog mogućeg skretanja i da anticipiraš ponašanje vozača automobila. Tramvajski signal često daje par sekundi prednosti u odnosu na semafor za auta, ali ipak gde god da vidiš da je predviđeno da preko tramvajske bastice može da pređe auto, a ti obavezno uspori i pogled preko ramena. Ono na šta još više treba da obratiš pažnju: ukrštanja sina i pesak u baštici. Šine uvek gledaš da prelaziš sporije i pravcem normalno u odnosu na šinu u što većoj meri, izbegavaj da ih sečeš koso. Ja vozim drumski bicikl sa tankim gumama, pa je za mene ovo veoma važno. U svako doba imaj u vidu da se većina nezgoda u kojima učestvuju biciklisti desi njima samima, dakle bez učešća drugog učesnika u saobraćaju (najčešće na nizbrdicama). U tramvajskoj baštici je za nijansu lošiji asfalt i postaje tesno posle Pravnog fakulteta jer se pojavljuju ograde na sredini bastice, ali ovaj deo je relativno kratak, samo zahteva malo dodatnog opreza. Između trotoara i bastice, celom ovom dužinom bih uvek izabrao basticu.

2. Bastice se prekidaju kod Crkve sv. Marka, pa tu zaštićen kod bandere pred raskrsnicu možeš sačekati da se zatvori semafor za automobile i (uz pažnju na tramvaje kada jednom krenu) uključiti se na kolovoz. Dok su automobili zaustavljeni imaš dovoljno vremena da dođeš skoro praznom ulicom kad nije gužva do raskrsnice pred Kneza Miloša, ili ako si nesiguran na ovom malom delu koristi trotoar na koji svakako možeš stupiti sa lakoćom dok je za auta crveni signal.

3. Na raskrsnicama ja obično biram dalju putanju u odnosu na to koji me semafor brže propusti :) u Kneza Miloša do Kralja Milana u tom delu imaš uglavnom slobodan i širok trotoar, ili možeš proći kroz Pionirski park - Andrićev venac, uz dodatni oprez zbog granitnih površina koje umeju da budu klizave. Dalje možeš kroz Kralja Milana trotoarima, što ume da bude dosadno zbog pešaka i truckave popločane površine (udobnost će ti opet zavisiti od tipa bajsa i guma, ja imam drumaš pa baš osetim razlike površina) i tako trotoarima nastavljaš do Kolarčeve, gde skrećeš u Knez Mihailovu ako ti izostanak saobraćaja dozvoli ili nastaviš do Trga republike pa se tamo uključiš u pešačku zonu.

4. Pešačka zona je odmor za bicikliste od saobraćajnog haosa, tako da je i prijatno osim što je učtivo ovaj deo proći polako i sa davanjem velikog prostora pešacima jer su jako plašljivi :) Tu možeš birati pitanju po sopstvenom nahođenju, ja obično idem kroz Obilićev venac (kafići umeju da smaraju, ali to je kratko, kao i onaj novi deo koji ima grubu kaldrmu normalnu na putanju, ali takođe veoma kratko). Dalje možeš proći kroz Park vojvode Vuka i Ulicom Topličin venac do Pop Lukine. Osim potencijalno klizavih površina i pažnje na pešake, ovde zaista nema brige i taj deo tvoje putanje je pravi blessing i biser.

5. U Pop Lukinoj ponovo stupaš u buku saobraćaja, a trotoar na koji stupaš iz pešačke zone bez prelaza kolovoza dovoljno je širok da omogući zaobilaženje, nekad ima više pešaka, ali strpljenje na ovim delovima je kompromis koji pravimo zbog bezbednosti. Kod Poreske uprave treba pripaziti na jedan deo gde je stepenište, ali ima i lepi spust sa desne strane.

6. Brankov most želiš da pređeš sa manje opterećene, nove strane. Dakle, prelaziš Brankovu ulicu, provlačiš se lagano kroz stajalište javnog prevoza (što će često biti annoying kad prevoz krene, ali šta je tu je) do samog mosta koji se odatle prelazi bez problema jer je staza dovoljno široka za sve koji se tu nađu.

7. Novi Beograd je prilično straightforward i tu možeš po sopstvenom nahođenju izabrati ako ne najkraću putanju, onda onu koja ti se najviše sviđa. Na Novom Beogradu prestaje ovo lavirint snalaženje karakteristično za centar i nekako prodišeš što si dalje od mosta :)

Zavisno od kondicije, pogledaj gde na poslu možeš ostaviti bicikl, jer će ti lakše pasti odluka da odeš na posao njime ako znaš da možeš da ga ostaviš preko noći na bezbednom mestu za slučaj da se umoriš u jednom pravcu. Optimalna distanca za gradsko bicikliranje je 5 do max 7km i za to se kondicija i navika stiče veoma lako. Takođe ne treba se plašiti upale mišića, to je samo znak da si aktivirao neke delove muskulature koje pre bajsa nisi mnogo koristio. Odeća - takva da možeš da je skineš ako osetiš da ti je toplo i to je veoma važno da uradiš pre nego što se oznojis, posebno kad su svežiji dani. Računaj da ti je na bajsu subjektivni osećaj temperature za 5 stepeni više, dakle ako prognoza kaže 15, tebi je 20 stepeni.

Nadam se da su saveti bili od pomoći i ne previše dosadni. Bio sam detaljan kao da nikad nisi seo na bicikl, a verovatno jesi, pa tim i bolje za tebe :) Samo hrabro u sticanje novih zdravih navika i zapamti - statistički, zdravstveni benefit od bicikliranja za tebe višestruko prevazilazi rizike, koje sopstvenim ponašanjem možemo da svedemo na minimum. :)
 
Vrh