Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Lepo deluje. Ovo bi mogao da postane standard u svakoj novoj (rekonstruisanoj) ulici. Parking mesta ostaju problem, ali tu biciklisti moraju da paze, jer ih niko neće sačuvati osim njih samih.

Možda bi trebalo razmisliti o nekim "budžicama" na punoj liniji, da vozači automobila postanu još svesniji ako nagaze liniju.
 
Greota sto Nemanjina kada je radjena nije radjena sa bici stazom, imali bi povezan Savski amfiteatar sa Slavijom...
 
Савски трг није баш благонаклона средина за бициклизам. А није ни Славија. Боље направити стазу неком паралелном улицом, нпр. Бирчаниновом-Рисанском.
 
Imamo bar dve struje.

Jedna struja zagovara da prometne ulice treba da imaju biciklističke staze jer je to način da biciklisti popstanu vidljivije, da vozači motornih vozila postanu svesni da nisu sami i da kada stoej u gužvi, a lep je dan, shvate da bi brže tuda prošli da su krenuli biciklom, a parkirali negde drugde.

Druga struja zagovara nemešanje bicikala i automobila i izmeštanje u sporedne ulice. Ali te soredne ulice mogu biti mnogo opasnije jer su često nepregledne, pa su biciklisti nevidljivi prilikom skretanja motornih vozila.

Da bi se našlo pravo rešenje za Beograd, potrebno je da STRUČNI i iskusni ljudi sve sagledaju i nađu najbolje rešenje. Ali to može samo sa nekim planom koji uključuje i gradski prevoz i Parking servis i mnoge druge aktere.

Šta god da se radi, farbanje kolovoza ili trotoara je neko polurešenje, ali nije ni blizu dobrog rešenja.

Što se tiče Nemanjine i mnogih drugih ulica koje imaju trotoare dovoljnih širina - ružno zvuči, ali problem su drvoredi koji se nalaze uglavnom na idealnom mestu za bici stazu / traku. Da su metar dva dalje/bliže kolovozu, svašta bi moglo da se uradi. I ono što mora da se radi u tim slučajevima - ivičnjaci moraju da se izmeste, jer bici staza/traka zahteva kompletnu rekonstrukciju i izmeštanje granica kolovoza i trotoara.

Ovo sve pišem kao aktivni biciklista sa logičkim razmišljanjem. Ne treba završiti Saobraćajni fakultet da bi se dobila početna ideja, ali treba da bi se sve sagledalo i našlo najbolje rešenje.
 
Šta ste rekli? Ne sviđa vam se biciklistička staza u Vasinoj?E pa ima da je nema!
ČEKAJTE BRE LJUDI!!!!Jel ima iko više normalan u toj gradskoj upravi!? Pre 5 dana su iscrtavali stazu a sada skidaju asfalt,pa nije valjda da niko nije znao da će za par dana rekonstruisati ulicu?
6604b25a421db15b165f72828427ec12.jpg
b6ecbaecc1f4e9fe2bbfda9a3645b835.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Sve je to po planu razvoja biciklističke infrastrukture.
Ko radi taj i greši.
Sve vam smeta.
Oni se bar trude.
A šta su žuti uradili?
...

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664934#p664934:3e3nbw60 je napisao(la):
astrodule » Ned Sep 29, 2019 4:34 pm[/url]":3e3nbw60]A šta su žuti uradili?
...
Išarali NBG sa bici stazama. :)
 
Verovatno će na ovom delu sada da naprave stazu odvojenu od kolovoza
 
Gradi se najduža biciklistička staza u Srbiji: Biće dvosmerna i imaće vaj-faj stanice

Novi Sad -- Izgradnja biciklističke staze Novi Sad - Beograd duž državnog puta 100 trebalo bi da počne naredne godine.

Za "Dnevnik" ovu informaciju je potvrdio pokrajinski sekretar za privredu i turizam Ivan Đoković.

Kako je naveo, ovo je najveći projekat u oblasti izrade projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju bicklističke infrastrukture koji Sekretarijat za privredu i turizam radi zajedno sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, navodi "Dnevnik".
Mislim da će već u februaru ili martu moći da se raspiše tender za gradnju i da počne izvođenje građevinskih radova.

To će biti dvosmerna staza punog profila, sa vertikalnom i horizontalnom signalizacijom. Namera nam je da je digitalizujemo sa vaj-faj stanicama, punktovima za elektro bicikle i slične stvari, postavićemo razne vrste senzora i mislim da ćemo napraviti nešto zaista za ponos. To će ne samo dovesti do nove turističke tražnje, nego će povezati lokalne samouprave i omogućiti svakodnevnu komunikaciju i cirkulaciju ljudi i naravno dovesti do povećanja njihove bezbednosti, naglasio je Đoković.

Po njegovim rečima, izgradnja biciklističke staze nalazi se u nacrtu republičkog buyeta za narednu godinu, jer će izgradnju finansirati država.

"Čekamo da republička skupština usvoji buyet, ali mi idemo u korak s tim kao Pokrajina. Urađeno je 90 odsto projektno-tehničke dokumentacije zajedno sa Zavodom za urbanizam Vojvodine, radi se i plan područja posebne namene, tako da ćemo biti spremni kada Republika krene u gradnju", kaže Ivan Đoković.

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam ističe da sekretarijat "svakodnevno radi na unapređenju bicklističke infrastrukture".

"Upravo smo završili postavljanje i repariranje signalizacije na bicklističkom putu Eurovelo 6, koji vodi od Španije do Crnog mora. Takođe, Sekretarijat je završio projekat trasiranja i postavljanja signalizacije na putevima Eurovelo 11 i 13, koji vode sa severa Evrope do Crnog mora", navodi Đoković.

IZVOR: https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1597412
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664847#p664847:a3jq53am je napisao(la):
Vračarac » 29 Sep 2019 09:36 am[/url]":a3jq53am]Novi metri bici staza u Beogradu.
(preuzeto od Milosa.tro)

Pogledajte prilog 1
file.php

file.php

Ovo je idealno rešenje, zapravo najidealnije bi bilo da parkiranja nema ili da je ukoso, ali moze i ovako i sasvim je u redu to zato što su napravili bafer sa obe strane trake tačnije ostavili su dovoljno prostora biciklistima za manevrisanje
 
Ова стаза ће бити корисна колико и она преко моста Земун-Борча, због непостојања икакве стазе, мада и тортоара генерално у Савској са десне стране од трга ка Мостару.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664902#p664902:s3tmqfaa je napisao(la):
astrodule » 29 Sep 2019 01:18 pm[/url]":s3tmqfaa]Imamo bar dve struje.

Jedna struja zagovara da prometne ulice treba da imaju biciklističke staze jer je to način da biciklisti popstanu vidljivije, da vozači motornih vozila postanu svesni da nisu sami i da kada stoej u gužvi, a lep je dan, shvate da bi brže tuda prošli da su krenuli biciklom, a parkirali negde drugde.

Druga struja zagovara nemešanje bicikala i automobila i izmeštanje u sporedne ulice. Ali te soredne ulice mogu biti mnogo opasnije jer su često nepregledne, pa su biciklisti nevidljivi prilikom skretanja motornih vozila.

Da bi se našlo pravo rešenje za Beograd, potrebno je da STRUČNI i iskusni ljudi sve sagledaju i nađu najbolje rešenje. Ali to može samo sa nekim planom koji uključuje i gradski prevoz i Parking servis i mnoge druge aktere.

Šta god da se radi, farbanje kolovoza ili trotoara je neko polurešenje, ali nije ni blizu dobrog rešenja.

Što se tiče Nemanjine i mnogih drugih ulica koje imaju trotoare dovoljnih širina - ružno zvuči, ali problem su drvoredi koji se nalaze uglavnom na idealnom mestu za bici stazu / traku. Da su metar dva dalje/bliže kolovozu, svašta bi moglo da se uradi. I ono što mora da se radi u tim slučajevima - ivičnjaci moraju da se izmeste, jer bici staza/traka zahteva kompletnu rekonstrukciju i izmeštanje granica kolovoza i trotoara.

Ovo sve pišem kao aktivni biciklista sa logičkim razmišljanjem. Ne treba završiti Saobraćajni fakultet da bi se dobila početna ideja, ali treba da bi se sve sagledalo i našlo najbolje rešenje.


Moje je mišljenje da ovo nije ili-ili tema, već da ulice prvog reda treba treba da imaju razdvojene biciklističke staze, a sporedne ulice 'mekše' vrste infrastrukture gde se biciklisti mešaju sa autima i gde je saobraćaj usporeniji.
 
Нажалост имамо неке улице првог реда где нема ни поштеног тротоара, попут Димитрија Туцовића нпр.
 
Zato što se ovde trotoar ne tretira kao saobraćajna površina, nego kao oivičenje za kolovoz i prostor gde se gurne sve što ne može biti na kolovozu, od nasumice postavljanog mobilijara, stubova, reklama, frižidera, kioska, parkinga, kanti, kontejnera, tezgi, gajbica, prodajnih štandova manje i više improvizovanih... To je problem koji treba da se rešava zajedno sa biciklističkom infrastrukturom. Sad se lagano već vidi problem gde biciklista ima sve više, a gužve na kolovozu su još veće pa se bicikli voze trotoarom jer su i sa brdom pešaka tada prohodniji od kolovoza, posebno kritičan deo Bulevara od Vuka do centra u špicu. Sada treba razmišljati o tome koja vrsta saobraćaja treba da ima prioritet, da li je to statički pa da imamo ukoso parkiranje auta koje toliko mesta zauzima, ili treba da nam postane bitniji dinamički saobraćaj i odgovor na pitanje koliko ljudi može da prođe jednom ulicom u datom vremenskom periodu. Parkirani automobili definitivno ne pomažu u tome. Pomaže prohodan tramvajski koridor, prohodne kolovozne trake, striktno prohodna žuta traka, prohodan trotoar, prohodan novi prostor za bicikliste. Sada nam već fali i plato poput onog ispred Tehničkih fakulteta kod Univerzitetske biblioteke, jer mnogo studenata tu provodi vreme na delu trotoara koji bi trebalo da bude prohodan. O takvim stvarima ovde niko ne razmišlja i to je nadovezivanje na priču o onome da bi Sekretarijat za saobraćaj trebalo manje da igra birokratsku instituciju, a više vremena da provode na ulicama posmatrajući odvijanje svih vrsta saobraćaja (i pešački i biciklistički), anketirajući ljude o tome šta ims treba, zatim rešavajući realne probleme saobraćajne svakodnevice i to da bude aktivnost koja se odvija non-stop. Nažalost, ovo sto zvuči kao nešto što bi trebalo da se sasvim normalno očekuje od jedne institucije, u Beogradu zvuči kao utopija.
 
Првенствени проблем јесте што су у Београду неке улице које би требало да су по својим карактеристикама локалне уствари магистрални правци. А на ширењу тих улица нема никаквог помака, а град би продисао са 5-6 ширења што у централним деловима што по перифернијим. Други проблем јесте ширина, 60% улица једва има икакав тротоар, и то парченце које има је често претворено у паркинг. Тако је широм Врачара, Вождовца и Звездаре. Трећи проблем јесте то што у граду генерално фале гараже и што нема адекватне стратегије за замену уличних паркинга јавним гаражама. Без та три решена проблема је тешко размишљати о озбиљнијем развоју бициклистичких стаза у централним и густим зонама. Зато би требало фокусирати се на бициклистичке правце ка периферији, за које сматрам да су много већи безбедносни изазов, а ту често постоји много већа концентрација бициклистичког кретања.
 
Grad bi prodisao kada bi se samo ulice koje su bile dvosmerne , a danas su jednosmerne sa parking mestima , vratile u pređašnje stanje.
 
Upravo tako. Ljudi nisu svesni koliko su neke ulice kroz koje prolaze svaki dan u stvari široke, ali ih parking mesta čine preuskim.

Meni je jedan od većih šokova bio kada sam kolima išao kroz Branka Krsmanovića, a pre toga sam trčao Beogradski maraton kroz tu ulicu (sklone se sva kola sa trase)

A isto tako je i na skoro celom Vračaru gde su kola parkirana sa obe strane kolovoza (i na trotoarima), i samim tim su te ulice sužene za skoro 2, tj 4m. Biciklistička staza je široka 1m, odnosna 2m za oba smera, pa vi vidite ko ima prioritet u našem gradu čiji gradski oci stalno ističu da rade na poboljšanju bici infrastrukture.
 
Сећам се када је долазио Путин па су рашчистили паркирана кола по околини храма Светог Саве, улице су изгледале невероватно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665964#p665964:1n3k2drf je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 03, 2019 9:12 am[/url]":1n3k2drf]Првенствени проблем јесте што су у Београду неке улице које би требало да су по својим карактеристикама локалне уствари магистрални правци. А на ширењу тих улица нема никаквог помака, а град би продисао са 5-6 ширења што у централним деловима што по перифернијим. Други проблем јесте ширина, 60% улица једва има икакав тротоар, и то парченце које има је често претворено у паркинг. Тако је широм Врачара, Вождовца и Звездаре. Трећи проблем јесте то што у граду генерално фале гараже и што нема адекватне стратегије за замену уличних паркинга јавним гаражама. Без та три решена проблема је тешко размишљати о озбиљнијем развоју бициклистичких стаза у централним и густим зонама. Зато би требало фокусирати се на бициклистичке правце ка периферији, за које сматрам да су много већи безбедносни изазов, а ту често постоји много већа концентрација бициклистичког кретања.

Definitivno! Ko nije vozio od Rakovice ka Sajmu, kroz Topčider, nema predstavu koliko je opasno. A sve je ravno, idealno za biciklistički saobraćaj. I ako sada, kada budu radili bulevar ka Topčideru, zaborave na biciklistički stazu, mislim da je se propustiti najveća prilika koja je bila zato. U startu su pominjali izgradnju staze i trotoara, ali poslednjih godinu dana u izjavama to niko od zvaničnika vise ne govori...Bio bih zahvalan ako neko zna definitivno da se odustalo od staze da nam napise. U tom slučaju mislim da gradjani Rakovice moraju da se organizuju!
 
Мислим да ће бити стаза, али ће у духу динамике свих досадашњих радова прво направити коловоз са ивичњацима, па пустити у саобраћај па након месец дана кренути тротоаре и стазу.
 
Vrh