V
Išarali NBG sa bici stazama.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664934#p664934:3e3nbw60 je napisao(la):astrodule » Ned Sep 29, 2019 4:34 pm[/url]":3e3nbw60]A šta su žuti uradili?
...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664847#p664847:a3jq53am je napisao(la):Vračarac » 29 Sep 2019 09:36 am[/url]":a3jq53am]Novi metri bici staza u Beogradu.
(preuzeto od Milosa.tro)
Pogledajte prilog 1
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664902#p664902:s3tmqfaa je napisao(la):astrodule » 29 Sep 2019 01:18 pm[/url]":s3tmqfaa]Imamo bar dve struje.
Jedna struja zagovara da prometne ulice treba da imaju biciklističke staze jer je to način da biciklisti popstanu vidljivije, da vozači motornih vozila postanu svesni da nisu sami i da kada stoej u gužvi, a lep je dan, shvate da bi brže tuda prošli da su krenuli biciklom, a parkirali negde drugde.
Druga struja zagovara nemešanje bicikala i automobila i izmeštanje u sporedne ulice. Ali te soredne ulice mogu biti mnogo opasnije jer su često nepregledne, pa su biciklisti nevidljivi prilikom skretanja motornih vozila.
Da bi se našlo pravo rešenje za Beograd, potrebno je da STRUČNI i iskusni ljudi sve sagledaju i nađu najbolje rešenje. Ali to može samo sa nekim planom koji uključuje i gradski prevoz i Parking servis i mnoge druge aktere.
Šta god da se radi, farbanje kolovoza ili trotoara je neko polurešenje, ali nije ni blizu dobrog rešenja.
Što se tiče Nemanjine i mnogih drugih ulica koje imaju trotoare dovoljnih širina - ružno zvuči, ali problem su drvoredi koji se nalaze uglavnom na idealnom mestu za bici stazu / traku. Da su metar dva dalje/bliže kolovozu, svašta bi moglo da se uradi. I ono što mora da se radi u tim slučajevima - ivičnjaci moraju da se izmeste, jer bici staza/traka zahteva kompletnu rekonstrukciju i izmeštanje granica kolovoza i trotoara.
Ovo sve pišem kao aktivni biciklista sa logičkim razmišljanjem. Ne treba završiti Saobraćajni fakultet da bi se dobila početna ideja, ali treba da bi se sve sagledalo i našlo najbolje rešenje.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665964#p665964:1n3k2drf je napisao(la):Дошљак » Čet Okt 03, 2019 9:12 am[/url]":1n3k2drf]Првенствени проблем јесте што су у Београду неке улице које би требало да су по својим карактеристикама локалне уствари магистрални правци. А на ширењу тих улица нема никаквог помака, а град би продисао са 5-6 ширења што у централним деловима што по перифернијим. Други проблем јесте ширина, 60% улица једва има икакав тротоар, и то парченце које има је често претворено у паркинг. Тако је широм Врачара, Вождовца и Звездаре. Трећи проблем јесте то што у граду генерално фале гараже и што нема адекватне стратегије за замену уличних паркинга јавним гаражама. Без та три решена проблема је тешко размишљати о озбиљнијем развоју бициклистичких стаза у централним и густим зонама. Зато би требало фокусирати се на бициклистичке правце ка периферији, за које сматрам да су много већи безбедносни изазов, а ту често постоји много већа концентрација бициклистичког кретања.