Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Naprotiv, ulica uopšte nema potrebe za stazom, zato što je malo biciklista koristi, a i ovako kako je, funkcionisala je sasvim ok. Jedna traka nije i neće biti dovoljna da primi i vozila iz Rajićeve, i vozila ''u tranzitu'', i turističke autobuse i jednog dana vozila koja izlaze iz garaže ispod Studentskog trga.

Takođe, ne znam nijednog biciklistu koji bi sa Slavije da ide do keja i staze uz reku preko - Kalemegdana???!!! Onaj ko se nalazi sa južne strane ''brda'', on će se priključiti na stazu uz reku i do Ade tamo kod Beograda na vodi. Ko se nalazi na severnoj strani, on će da se priključuje kod 25. maja. Nikome ne treba Kalemegdan za to. Niti je moguće preko Kalemegdana.

Kao što rekoh pre, bici staza kroz Vasinu i Uzun Mirkovu ima smisla koliko i autobuska linija kroz Karnegijevu.
 
S obzirom da vozim aktivno bajs vec nekih 25 godina, mogao bih ponesto i da napisem o biciklistickom saobracaju u prestonici a i sirom nam zemlje...
Sto se tice konkretno ovih staza oko Kalisa i u sirem centru grada, one nisu ni osmisljene (mislim da bi rec projektovane ovde bila pretenciozna) za bicikliste koji zive u Beogradu i koji bi imali stvarne koristi od istih. One su osmisljene samo zarad turista (citaj profita, protiv kojeg nemam nista ako se bar deo istog ulozi u putnu infrastrukturu) koji ce iznajmljivati elektro bicikle i trotinete i tako obilaziti centar.
Ne postoji nikakav plan sto se staza tice, ovo crtanje je samo pro forme i to je svakom ko je seo na bajs i pokusao da prodje tim stazama jasno (da ne pricam o uticaju masne farbe na mokrom asfaltu).
Prave biciklisticke staze su u gradu (o zemlji da ne govorim) retke i zapustene toliko da je po njima opasno voziti iole ozbiljnijim brzinama (pod tim podrazumevam da se od kuce do posla stigne u razumnom roku, ne pricam o joy ride-u sa citavom familijom nedeljom popodne).
Lepo je sto postoji volja da se bar sa par kilograma farbe nesto promeni ali to nije dovoljno.
Niko ne ukljucuje bicikliste u projektovanje staza, sto je najveca greska jer se za iste projektuju...
Drugi problem je nedostatak kulture, opste i vozacke...skoro sam boravio u Italiji, jezero Garda, gde je max brzina kretanja vozila 50 km/h upravo zbog velikog biciklistickog saobracaja i svi je postuju. Niko, ali niko nije prekoracio speed limit i biciklisti se osecaju bezbedno zato sto niko pored njih ne prolazi sa 80, 100 km/h ( pre neki dan sam pedalao do ostruznice nasipom i niko nije vozio ispod 80 km/h, bahato, bezobrazno, kao da pesaci i biciklisti ne postoje. Pritom je tuda zabranjeno voziti bez spec dozvole ali to je vec druga tema...). Na nekim delovima jezera su staze odvojene od kolovoza, negde su obelezene i vozi se pored kolovoza a negde ih uopste nema ali to ne znaci da je zabranjeno voziti bicikl vec se postupa po opstim pravilima saobracaja ali nema ugrozavanja bezbednosti...
Kod nas kada vide bajs na kolovozu, krece negodovanje kao da biciklisti nisu ravnopravni ucesnici u saobracaju...
Problem je i vozacka neobrazovanost samih biciklista...vozi kako ko i gde stigne, mada bi toga bilo znatno manje da postoje normalno projektovane staze...
Stice se utisak da nadlezne ne interesuje stvarno resenje problema jer nisu u stanju da odrzavaju ni postojecu infrastrukturu a kamoli smisleno projektuju novu, pa tako imamo milion primera gde staze vode ni iz cega u nista. Prica da ce se to jednog lepog dana povezati u celinu ne pije vodu zato sto je ovo opasno i po bicikliste a i po ostale ucesnike u saobracaju (posebno pesake, narocito decu) jer se staze naprasno prekidaju i manje iskusni biciklisti panice u takvim situacijama (mnogo puta sam bio svedok gde se biciklisti sudaraju prilikom voznje u koloni kada prvi ne zna kuda dalje da vozi jer se staza odjednom prekida). Logicnije bi bilo napraviti jednu stazu od pocetka do kraja pa onda preci na sledecu ali izgleda da je to samo biciklistima logicno, ne i gradskim projektantima staza...
I tako mi vec decenijama cekamo Godoa da nam napravi staze, ginemo zbog lose/nepostojece signalizacije, infrastukture i nikog zapravo nije briga...
Da ne bude da samo kritikujem, mislim da bi gradski oci trebalo da sazovu neku javnu raspravu ili otvore web stranicu gde svi mozemo da damo sugestije sto se biciklisticke infrastrukture tice i da se stvarno konstruktivno pristupi resavanju problema. Ne moraju da izmisljaju toplu vodu, Holandija je blizu, posalju par sposobnih ljudi da vide kako su to tamo resili i samo prekopiraju sistem, nista vise...


Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 
Svaka čast na postu. Sve je tačno, a naročito toga postanemo svesni kada se vratimo sa "trulog" Zapada.

Gradska vlast je samo na papiru na strani biciklista, ali bukvalno sa svakim novim projektom, pa čak i sa novom stazom kao da teraju inat jer nijednom nisu konsultovali nijedno bici udruženje. A postoje ta udruženja, čak im i dopise šalju. Čak imaju i neki pravilnik o oborenim ivičnjacima "na nulu" koji ne poštuju.

Evo npr, Bulevar heroja sa Košara. Urađena je staza od Tošinog bunaa do Omladinskih brigada, ali nije dalje. Kada su neki čelnici grada bili na otvaranju (ili nečem sličnom) iz udruženja su ih pitali zašto staza ne ide dalje i zašto ivičnjaci nisu oboreni. Gradski arhitekta se čudio zašto je tako urađeno, čak je i sam konstatovao da je mogla staza da se uradi, pa čak i da se proširi trotoar.

Da ne spominjem "4 bulevara". Pa kakav im je to projekat kada prvo planiraju i onda shvate da ne može?

Onda oko Slavije. Traženo je da se pokaže to neko istraživanje po kojem su staze nacrtali kako su nacrtali (i pomerili pešačke prelaze). Nikada takav dokument nije izašao u javnost (verovatno zato što ne postoji).

Sve se improvizije, bez ikakvog plana i istraživanja. Da li postoji neka studija o tome kuda idu biciklisti, tj, koje su im najčešće rute? Naravno da ne postoji.
 
Udruženjima ne nedostaje sugestija i ideja, već proaktivni ljudi koji će nešto uraditi da se sugestije i ideje oko kojih postoji konsenzus na kraju i implementiraju... Događaji, lobiranje u medijima, pisanje vlastima, učestvovanje u javnim raspravama, pojavljivanje na otvaranjima ulica, gerilske akcije, gomile toga je rađeno kroz ta udruženja i jedino je imalo smisla i efekta kada ima veliku podršku građana, neke su imale efekta, nažalost uglavnom su to pobede na mikro planu i rešenja nekih lokalnih problema (zakrpi jednu od 96.580 rupa, spusti jedan od 300.052 ivičnjaka), dok se o biciklističkom saobraćaju još uvek razmišlja stihijski pa, evo, uvodimo sistem javnih bicikala bez ozbiljne infrastrukture kojom će se bilo kakvi bicikli voziti. Treba li da napomenem da je sistem javnih bicikala bio jedna od ideja i zahteva biciklističkih udruženja? Da, ali kao dela promišljene strategije koja bi podrazumevala opsežnu transformaciju grada u saobraćajnom smislu ka zelenim vidovima prevoza, i to se ne radi tako što vamo turi šipku da mogu da vežu bajs sajlom da im ga ukradu, onde crtni stazu na trotoaru da se sklone s kolovoza da nam ne smetaju (Ruzveltova????!?!?), a onda ubaci javne bicikle koji se u takvom razlupanom saobraćajnom sistemu verovatno neće koristiti, nego će amortizacija biti viša nego što će biti prihod od naknada za upotrebu i sponzorstava...

Kao neko ko se par godina bavio lobiranjem za bicikliste, mogu da ti kažem da sugestije možeš da obesiš mačku o rep, jer iste sugestije koje bi važile pre nekoliko desetaka godina stoje kao sugestije i danas. Zašto? Zato što će svaki inženjer sa malo mozga napustiti državu, a ovde će ostati bezidejni poslušnici i apartćici čiji će jedini posao biti da održavaju status kvo i da saniraju posledice sopstvene kratkovidosti u planiranju i organizovanju saobraćaja, kao da su slepi na jedno oko i ne vide da sopstvenom politikom dovode do problema koje rešavaju tako da se stvara još novih problema, umesto da se ta bolest izostanka bilo kakve vizije razvoja zaustavi. Drugim rečima, Sekretarijat za saobraćaj ponaša se isključivo kao deo birokrstskog aparata čija je funkcija samo da ućutka i ubije svaki inicijativu iz naroda, a ne da izađu na ulice i rade malo svoj posao, na kraju da i sami organizuju događaje poput Kritične mase, koji će popularizovsti bicikliranje i slično. Ne, mi se jednom godišnje šegačimo da obeležavamo Evropsku nedelju mobilnosti i te nedelje smo eeeeextra šta sve umemo da napišemo koliko stotina kilometara biciklističkih staza imamo. Zatvorimo jednu ulicu na par sati i cap, Beograd postade zelena prestonica Evrope! Ili bar tako to izgleda u rezimskim medijima, a na ulicama automobilsko besnilo i svi ostali skrajnuti. Dolazio UNDP i kudekoji, radili neke projekte, dali gomilu love, evo još nisu završili taj neki SMARTPLAN, tj. Plan održive urbane mobilnosti ili kako god da ga zovu sad, a već su isplanirali i metro i sistem javnih bicikala i gondolu i obnovili silne ulice da ništa nisu promenili i sad ce kao taj neki plan da im kaže gde su pogrešili pa će oni kao to da poprave. Malo morgen.

Aktivni članovi UZB su svojevremeno pratili ovaj forum i učestvovali u diskusijama. Možda ti se neko i javi, osim mene koji ne mogu da se oduprem defetizmu kada je ova tema u pitanju. Zapravo bilo koja tema koja se tiče pravca razvoja ovog grada i države.
 
Evo jedne sjajne ilustracije stanja stvari u ovom gradu. Od kad UZB postoji, ovo je jedan od glavnih zahteva, da se minimalno urede postojeće staze i da se nove grade onako kako treba. I nikad.

Bole-nas-ivi%C4%8Dnjaci-najava-101-vo%C5%BEnje-kriti%C4%8Dna-masa-e1566667857931.jpg


Podeliću jednu anegdotu na istu ovu temu o ivičnjacima. Mislim da je Bojan Bovan bio na čelu Sekretarijata za saobraćaj kada je dao nalog (u koji sam imao uvid) Beograd putu da spuste sve ivičnjake u Bulevaru Zorana Đinđića. Verovatno smatrajući te ivičnjake već spuštenim, Beograd put su iste samo povadili i vratili nove, Identične. Zamislite taj osećaj sada, kada ste pomislili da se rešenje problema konačno nazire, oni naprave takvu nebulozu da poželiš da sebi razlupaš glavu o onaj beli granit...

Nakon toga su u Sekretarijatu kao nacrtali neki projekat koji su poslali Beograd putu i Direkciji za građevinsko zemljište da ubuduće tako rade staze, ovi su nakon toga sijaset ulica obnovili i izgradili sve po starom.

I tu dolazimo do problema izostanka saradnje i komunikacije gradskih službi koje su rasparčane i razbacane svugde po gradu i tu svako radi za sebe, što govori u prilog izostanka bilo kakve vizije i o visokom nivou birokratizacije delova gradske vlasti koji bi trebalo manje da se dobacuju papirima koje međusobno ne razumeju (tj. da prestanu da se igraju gluvih telefona i među sobom i sa građanima ), a više vremena da provode na ulicama posmatrajući odvijanje saobraćaja, tražeći načine da unaprede one vidove koji su u gradu poželjni, a posebno da potrče da takav nadzor obave onda kada dobiju prijavu problema koji se može rešiti jeftino, kroz sredstva redovnog održavanja.

Avaj, srpska inertnost i "nije moj posao" vrsta mentaliteta, okruženje koje je takvo da uništava svaku inicijativu, te rigidne institucije na čijim vrhovima su zadrigli, matori partijski poslušnici koje zanima samo finansijski izveštaj, okruženja u kojima niko mlad nikada ne bi poželeo da radi baš zbog toga što bi svaka inicijativa naišla na otpor, to su i takve su ove institucije, koje ovakve probleme neće rešavati. Te institucije treba da imaju kapacitet da sutra apliciraju projektima kod evropskih fondova i da na osnovu kvalitetnih projekata ulivaju pare u sopstvene kase, a zatim i praktično unapređuju život građana, da parama stranih zelenih fondova grade Beogradu staze i sisteme javnih bicikala i kupuju elektrobuse, grade metro, te institucije koje su toliko ostarele i disfunkcionalne da ne mogu osnovno održavanje koje jedan grad zahteva da sprovode, a kamoli da mogu da opravdaju novac kod evropskih ili nekih drugih donora. Njima neko da pokuca na vrata sa predlogom?

Idi probaj da podneses prijavu nekog problema Sekretarijatu za saobraćaj. Zbog toga što smo masovno prijavljivali probleme koji se tiču biciklista nisu rešili desetak problema, ali zato danas za prijavu Sekretarijatu za saobraćaj mora da se plati administrativna taksa. Jednu pobedu smo izvojevali za njih, sad im je lakše.
 
Samo samoubica može da pokuša da vozi bicikl ovom „biciklističkom stazom” u smeru ka Studenstkom trgu. Da li je neko razmišljao o bezbednosti učesnika u saobraćaju?

 
Pod 1. Bukira vidis da su iscrtali taj deo za koji si se cudio pre par dana zasto ga nema.
A pod 2. koja je razlika za vozace bicikla koji svakodnevno voze ulicom i sada kada koliko toliko ima iscrtana staza ne razumem? Jel lakse da voze ulicom bez iscrtane linije?
Veci problem su vozaci automobila nego biciklisti posto ce bahato da sviraju ako se slucajno neko nadje na putanji ali to je do mentaliteta i kulture.
 
Jel lakše da se vozi ulicom gde ima iscrtana traka , a suštinski ništa nije promenjeno? Naravno da nije. Primer kako to ne treba da se radi je Bulevar oslobođenja , a primer kako to treba da se radi je NBG.
 
Treba napraviti nove znakove da se pored bicikla ubace i elektricni trotineti i da se napravi zakon da se izjednace sa bajsevima a ne da se glupiraju levo desno po trotoaru. Ne znam koja im je to fora da trotinetom kroz Kralja Milana voze trotoarom levo desno od ivice do ivice, masa njih to radi.
 
Izrada biciklističkih traka nije samo povoljna po bezbednost njenih korisnika, već ima povoljan uticaj na bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Obeležavanjem biciklističkih traka podstiče se veća vidljivost biciklista u okviru kolovoza, u odnosu na prethodno stanje kada traka nije bilo, a biciklisti su svejedno koristili taj kolovoz. Iako svako ima svoju traku, postoje interakcije između vozača motornih vozila i vozača bicikala u raskrsnicama, što je bolje u poređenju sa situacijom na Novom Beogradu, gde su zbog uslovnog zelenog za auta sto puta košeni biciklisti u raskrsnicama, koji su takođe imali zeleno i zapravo prednost. Rešenje grada je bilo da stavi blinkere sa simbolom pešaka uz uslovne strelice, da podseti vozače u autima šta znači uslovno zeleno.

Trake utiču na to da su učesnici u saobraćaju svesniji su prisustva jedni drugih, a biciklisti bezbedniji zbog jeftine signalizacije koja neprestano sugeriše na prisustvo biciklista.

Izgradnja biciklističkih staza na Novom Beogradu ništa nije promenila, osim što je površina za vožnju postala crvena. Raskrsnice nisu promišljeno redizajnirane i u njima još uvek postoje isti problemi za sve, koji su postojali pre njihove izgradnje.

Avaj, kao što sam rekao ranije, različiti delovi grada zahtevaju različite vrste biciklističke infrastrukture. Novi Beograd je automobilski raj, pa tamo i nema logike stavljati bicikliste na kolovoz jer se planiraju i dzovoljavaju velike brzine kretanja motornih vozila, i zbog dostupnosti prostora na Novom Beogradu je smisleno vršiti segregaciju i graditi odvojene biciklističke staze, posebno zbog toga što se radi o manje vise perifernom delu grada.

U istorijskom centru grada, biciklističke staze retko imaju smisla, s obzirom na to da su ulice uske i da bi suženje kolovoza radi izgradnje staze u većini slučajeva podrazumevalo rešenje veoma blisko potpunom zatvaranju te ulice za auta ili ukidanje parkinga i ostale poteze koji su u Beogradu blizu nemogući i nezamislivi sa trenutnim mentalitetom i vrstom saobraćajne paradigme.

Biciklističke trake i deljene automobilski-biciklističke trake, pa i žute trake koje mogu da koriste i biciklisti su pre svega jeftinije, a onda i prihvatljivije rešenje u centru gde manjka prostora, a gde je zbog velikog prometa ljudi zapravo svima u interesu da saobraćaj bude mirniji, usporeniji, civilizovaniji, da za brzi tranzitni saobraćaj postoje obilaznice, a da centralne ulice budu pogodne za lokalni saobraćaj malih distanci.

Na kraju, argumenti protiv bilo kakve biciklističke infrastrukture su nebulozni. Ove trake je toliko jeftino nacrtati da je sasvim ok i da se ispostavi to kao lose rešenje koje treba unaprediti, barem smo sa nečim krenuli.

Na kraju krajeva, označavanje biciklističke trake ne podrazumeva da se bicikl ne može voziti trotoarom na istom mestu - zapravooze s obzirom da isti nije označen znakom koji bi obavestio da je to isključivo pešačka staza. Tako manje sigurni mogu da koriste trotoar, a za nas koji se inače voz bajs kolovozom, traka je veliko unapređenje.

Uporediću traku na kolovozu kao pozitivno rešenje za bicikliste sa onim hororom koji su napravili u Ruzveltovoj. Pre rekonstrukcije sam se u Ruzveltovoj kretao kolovozom baš zbog toga što su trotoari i raskrsnice nemogući za prolaz. Nakon rekonstrukcije, trotoari sa stanicama i prelazima, a sada i klizavim i već razlupanim pločama još su gori za bicikliranje nego pre rekonstrukcije, ali sada MORAM da budem na tom trotoaru - tako mi zakon kaže.

Zato, po mom mišljenju i mišljenju mnogih biciklista, ne daj bože da crtaju još traka po trotoarima, jer trake pripadaju na kolovozu.

Ako se bilo gde planira segregaciju biciklista, te staze se moraju projektovati sa velikom pažnjom u odnosu na ergonomiju te staze, znači da nema nivelacionih problema, da nema prepreka u blizini, da bude pametno odvojeno od pešaka, da bude onemogućeno parkiranje auta, da ukrštanja sa drugim saobraćajem budu rešena prihvatljivo za sve, itd. Projektovanje takvih staza treba da bude utoliko pedantnije jer je izgradnja staze najskuplja i trajna vrsta biciklističke infrastrukture. Ovi do sad nisu isprojektovalo dobru stazu, videćemo kako će izgledati one u okviru Beograda na vodi, ali sumnjam da će biti iste kao novobeogradske, samo sa lepšim ivičnjacima.
 
U Bulevaru oslobođenja sam u nekoliko navrata prisustvovao situacijama koje umalo da se završe loše po biciklistu , jer interakcija sa stajalištima nije nikako OK i ne pomaže da biciklisti budu vidljiviji , jer se dešava da autobus krene da zaobilazi biciklistu , ili se autobus isključuje sa stajališta , a biciklista u mrtvom uglu i sl.
Što se tiče kretanja , mi stalno nešto krećemo , ne vezano isključivo za bicikliste , donekle odradimo , i onda ostavimo tako poludovršeno sledećima koji dođu , a ti sledeći krenu nešto svoje da započinju , i tako na kraju vrlo malo stvari imamo da su odrađene od početka do kraja , i da to još pritom bude funkcionalno.
 
Više put sam pisao na ovu temu al evo ponovo ste me isprovocirali.
Podžavam formiranje traka na kolovozu iz dva razloga: prvo svaki iole ozbiljniji ciklista vozi na kolovozu jer mu on pruža komfor i brzinu (ako usporimo bici saobraćaj raznim ivičnjacima, bus stajalištima, parkiranim automobilima, pešacima-on gubi na popularnosti jer više nije brz i efikasan već konfliktan); drugo jer vozači postaju svesniji da saobraćajna površina ne pripada samo njima.
Da bi se koristila bici infrastruktura ona mora biti privlačna korisniima: a kako se ona projektuje, stvar je vrlo jednostavna: formirati tim od 4-5 projektanata i pravac Slovenija na obuku, u više navrata po par dana i pustiti ljude da rade. Poželjno je da i sami budu biciklisti.
Ova "naša" (pod navodnicima jer moja nije) vlast nema iskrene namere, već samo populističke, čuo Vesić da je trendy da se prave bici staze pa dao nalag da malo potroše crvene farbe....
Smešno i žalosno. O sekretarijatu za Saobraćaj sve najgore: ne znam ima li tamo da je ostao neko obrazovan i normalan?!, čist birokratizam i prepucavanje papirima od čega samo oni imaju svrhu da opravdaju svoje formalno postojanje. Mi kao gradjani nemamo nikakvu korist jer nas ignorišu.
Jedini ali jedini svetli deo priče je bici staza u bulevaru Vudruao Wilsona koju su biseri brže bolje prekopali da nismo mogli ni tih 600m da koristimo.
Smehoteka od javne uprave!
Ovo na Novom Beogradu nije najbolji primer, staze su uske, na raskrsnicima postoje one crno žuti gelederi koji služe samo da se nabiješ na njih, profil se neodržava pa se dešava da krošnje drveća onemogućavaju saobraćaj, korenje drvća podiglo stazu na više mesta....samo dokazi da tu niko , nikad o nadležnih nije ni prošetao, a kamoli mislio na tu temu bar 5 minuta.
 
Znam da ću biti napadnut zbog ovoga , ali jednostavno se samo nadovezalo. U nedelju je kod Olje Bećković gostovao čovek koji je rekao da održavanje ne postoji u službama grada , jer ono nije isplativo za razliku od novogradnje i rekonstrukcija. E u tom grmu leži zec i zašto nam korenje izdiže bici staze , između ostalog.
 
Što je najgore od svega, tek na održavanju bi mogli da se omaste debelo, jer i ono košta, pa još ako bi se održavalo svaki dan. Al očito to niko ne shvata u našim preduzećima.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Nema druge, moram da nacrtam ovo jer mi se čini da neki nisu razumeli ovo dvosmerno parče „biciklističke staze” u Uzun Mirkovoj:


Da li moguće da postoji neko kome se dopada ovo rešenje gde biciklisti treba da voze trakom u smeru žute strelice? Kakav „stručnjak” može da nacrta ovo i da li bi on imao hrabrosti da se danas provoza biciklom tuda? Ovo je direktno ugrožavanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
 
Piglet, to je to. Što je najjače, Folić je bilo na konferenciji u Ljubljani gde sam ja u gradskoj skupštini prezentovao sijaset prijava koje sam slao gradskoj upravi, uporedo sa nekim rešenim problemima, ali sam isto pokazao kakve su baljezgarije pravili kad su gradili biciklističke staze na Novom Beogradu. Tamo sam ovacije dobijao za to. To je bilo kao da je Direkcija za građevinsko zemljište jedne godine imala viška para, govore za nekog lika što je tamo radio da je to izgurao i da je to bilo dobro za bicikliste, ali kakav su posao odradili to je budibogsnama. Tri firme su podelile posao da isprojektuju te staze. Ostvario sam uvid u sve te projekte nakon što sam se mesecima ganjao sa njima preko Poverenika, nisu hteli da mi dostave jer je obimna dokumentacija. Išao sam tamo i kopirao sve to satima sam. Odakle su te tri projektantske firme povukle ivičnjake i ograde, to niko ne zna. To je srpska izmišljotina. Da stvar bude još smešnija, posle su na isti taj način radili mnoge ulice, Vojvođansku npr koja je obnavljanja daleko nakon crtanja tog odvratnog projekta, ali nema veze sto je loš, pošto postoji njega ćemo da rokamo i u Vojvođanskoj. I to su da stvari budu još gore to u Vojvođanskoj isprojektovati tako da staza ima spuštanje i dizanje u kolske ulaze u kuće kojih ima na svakih 10 metara. Dakle to nije greška u izvođenju, sve je tako projektovano. A navodno su se po dizajnu ugledali na Karlsruhe?????!?!?!?!??!?

Posle Sekretarijat za saobraćaj godinama nije preuzimao te staze u sistem redovnog održavanja i nekadašnji novobeogradski trotoari koji su bili u njihovoj nadležnosti više nisu, jer to je drugi, novi objekat. Zatrpavao sam ih prijavama da bi Direkcija za puteve konačno preuzela staze u sistem redovnog održavanja. Ono što rade naredne godine, idu redom i seku stazu na svakih par metara, na svakoj mikroskopskoj pukotini koje ima na stazama iako ne smetaju točku bajsa, znači ne osete se, jer tobož to je problem sa podlogom i ona mora da se sanira da ne bi nastao još veći problem, a kako su to krpili, nakon tih "popravki" staza je postajala lošija. Pričao mi je o tome čovek koga sam navatao jer sam pokušao da dignem paniku oko te baljezgarije, a taj lik je tada radio kao nadzorni organ Instituta za puteve, a Institut za puteve je kao privatna firma koja dobija basnoslovne pare od Sekretarijata za saobraćaj tada, za te i takve poslove nadzora. Kao da im je posao da prave posao bez posla. Da se stvar zabiberi, i tada ignorišu mnoštvo stvarnih problema, poput tih delova dignutih korenjem i slično, ivičnjaci se još uvek ne diraju itd. Ali boze moj, pre uzeli su u sistem redovnog održavanja. Bolje da nisu!

Ne znam ko sada vrši poslove nadzora za Sekretarijat, ali tada je iz godine u godinu, to preduzeće jedino bilo na tenderima i, isto kao Keep Light, jedino dobijalo posao.

Staze na Novom Beogradu po tim projektima izgradio je Beograd put, a obračuni su im potpuno sumanuti, nalaze se u stotinama i stotinama dokumenata, jer su frekventni slali fakture Direkciji za građevinsko za naplatu i to samo Sveti Petar može znati šta su oni naplaćivali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664599#p664599:3an3yho2 je napisao(la):
Bukira » 28 Sep 2019 08:52 am[/url]":3an3yho2]Nema druge, moram da nacrtam ovo jer mi se čini da neki nisu razumeli ovo dvosmerno parče „biciklističke staze” u Uzun Mirkovoj:


Da li moguće da postoji neko kome se dopada ovo rešenje gde biciklisti treba da voze trakom u smeru žute strelice? Kakav „stručnjak” može da nacrta ovo i da li bi on imao hrabrosti da se danas provoza biciklom tuda? Ovo je direktno ugrožavanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
file.php

Ja zaista nisam primetio da je to ovako kako si naglasio, ali sad cu ti reci zašto su to uradili: mogli su uz drugu ivicu stazu u suprotnom smeru da stave, ali onda bi smetali parkinzi, mrzelo ih da precrtavaju ponovo sve. Treba da pomaknu parkinge i da traka u suprotnom smeru bude između parkinga i trotoara, i to mogu da urade izgradnjom ivičnjaka oko trake, ali da traka ostane u nivou kolovoza. Onda može prirodno da se nastavi kolovozom ka tvrđavi i ka Trgu republike, i u ostalim delovima možda i ne trebaju takvi ivičnjaci.

Svakako, odvojiti biciklističke trake ivičnjakom je sledeći logičan korak. Ovo ovako, ova pozicija trake u suprotnom smeru zaista ne valja.
 
Da, parking i naročito bašta restorana s desne strane su nedodirljivi. A bezbednost je očigledno poslednja na listi prioriteta.
 
Što se tiče NBG, imamo primere delova koje su nekih davnih godina ljudi pametno projektovali, gde su zgrade daleko od ulica, a postoje dva trotoara sa svake strane ulice. To je npr dobar deo Bežanijske kose, ili Goce Delčeva. Da li je još tada planirana bici staza, ne znam, ali tu su bici staze nezavisne i dobro su legle.

E onda smo imali sigurno preskup projekat kada su na trotoarima pravili crvene trake, ali ne samo sa farbom, već su sve raskopali i linije pravili od kamena, a staze su bile od crvenog asfalta. Tada je propuštena prilika da se to malo pametnije odradi, tj, da se malo "štrpne" od zelenih površina i napravi više mesta za pešake. Ali, te staze sasvim zadovoljavajuće funkcionišu osim na mestima gde ivičnjaci nisu spušteni na nulu, ili spušteni uopšte (kod Delta sitija)

O žutim gelenderima zaista nemam mnogo novo šta reći. U teoriji i nisu toliki loši jer usporavaju bicikliste na najopasnijim mestima gde automobili skreću, ali u praksi ih retko ko koristi jer se prolazi pored njih. Recimo pred semaforima bi bili korisni za pridržavanje, ali zaista nema neke koristi od tog, zaista jedinstvenog rešenja u svetu. Uopšte mi nije jasno zašto se kod nas eksperimentiše, kada je zaista dovoljno otići u Sloveniju, pa čak i u Zagreb (a Danskoj i Holandiji da ne pričam) i da se vidi kako se staze i trake ubacuju i u sam centar grada.

Ja zaista ne znam šta nekim smeta u Bulevaru oslobođenja (od Autokomande do Banjice). Jedini problem su automobili koji se ponekad parkiraju na traci, ali ulica je široka, automobilske trake takođe i čak to obilaženje parkiranih vozila se obavlja jednostavno uz pogled preko ramena koji je obavezan pri svakoj promeni pravca i treba ga što više vežbati jer je to osnova vožnje. Ne možeš da voziš bicikl ni na stazi, a naročito na traci ili kolovozu, bez osnovnih mera bezbednosti i nekog osnovnog znanja i umeća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664599#p664599:2pl53vxd je napisao(la):
Bukira » 28 Sep 2019 08:52 am[/url]":2pl53vxd]Nema druge, moram da nacrtam ovo jer mi se čini da neki nisu razumeli ovo dvosmerno parče „biciklističke staze” u Uzun Mirkovoj:


Da li moguće da postoji neko kome se dopada ovo rešenje gde biciklisti treba da voze trakom u smeru žute strelice? Kakav „stručnjak” može da nacrta ovo i da li bi on imao hrabrosti da se danas provoza biciklom tuda? Ovo je direktno ugrožavanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
file.php
Tako je Bukira. Kako se uopšte prilazi smeru žute linije da mi je znati? Pešačkim prelazom? Preko raskrsnice? Potpuno sumanuto. Staza bez početka i kraja, kao i u Takovskoj. Samo bacanje prašine u oči. Ponavljam nisam biciklista al ovo me brine kao vozača.
 
Ako se ovako budže staze, onda se mora pomerati linija između kolovoza i trotoara, tj, smanjiti se trotoar. To se ne radi jer je skuplje od dve kante farbe, moraju da se menjaju regulacione linije, da se izvrši preparcelizacija, da se napravi ljudski projekat i kada se shvati koliko tu STRUČNIH ljudi mora da bude uključeno, onda se prave ovakva rešenja i u nekom izveštaju će pisati da je napravljeno novih XY kilometara bici staza i onda će sa tim brojkama gradski oci da se hvale i botovi i neupućeni će to da hvale, a mi ćemo to da kudimo, pa će ovi prvi da nas proglašavaju za "žute" i nezahvalne...
 
Dvosmerna biciklisticka staza u jednosmernoj ulici bi morala biti na levoj strani kolovoza, nikako na desnoj.
 
Vrh