Evo jedne sjajne ilustracije stanja stvari u ovom gradu. Od kad UZB postoji, ovo je jedan od glavnih zahteva, da se minimalno urede postojeće staze i da se nove grade onako kako treba. I nikad.
Podeliću jednu anegdotu na istu ovu temu o ivičnjacima. Mislim da je Bojan Bovan bio na čelu Sekretarijata za saobraćaj kada je dao nalog (u koji sam imao uvid) Beograd putu da spuste sve ivičnjake u Bulevaru Zorana Đinđića. Verovatno smatrajući te ivičnjake već spuštenim, Beograd put su iste samo povadili i vratili nove, Identične. Zamislite taj osećaj sada, kada ste pomislili da se rešenje problema konačno nazire, oni naprave takvu nebulozu da poželiš da sebi razlupaš glavu o onaj beli granit...
Nakon toga su u Sekretarijatu kao nacrtali neki projekat koji su poslali Beograd putu i Direkciji za građevinsko zemljište da ubuduće tako rade staze, ovi su nakon toga sijaset ulica obnovili i izgradili sve po starom.
I tu dolazimo do problema izostanka saradnje i komunikacije gradskih službi koje su rasparčane i razbacane svugde po gradu i tu svako radi za sebe, što govori u prilog izostanka bilo kakve vizije i o visokom nivou birokratizacije delova gradske vlasti koji bi trebalo manje da se dobacuju papirima koje međusobno ne razumeju (tj. da prestanu da se igraju gluvih telefona i među sobom i sa građanima ), a više vremena da provode na ulicama posmatrajući odvijanje saobraćaja, tražeći načine da unaprede one vidove koji su u gradu poželjni, a posebno da potrče da takav nadzor obave onda kada dobiju prijavu problema koji se može rešiti jeftino, kroz sredstva redovnog održavanja.
Avaj, srpska inertnost i "nije moj posao" vrsta mentaliteta, okruženje koje je takvo da uništava svaku inicijativu, te rigidne institucije na čijim vrhovima su zadrigli, matori partijski poslušnici koje zanima samo finansijski izveštaj, okruženja u kojima niko mlad nikada ne bi poželeo da radi baš zbog toga što bi svaka inicijativa naišla na otpor, to su i takve su ove institucije, koje ovakve probleme neće rešavati. Te institucije treba da imaju kapacitet da sutra apliciraju projektima kod evropskih fondova i da na osnovu kvalitetnih projekata ulivaju pare u sopstvene kase, a zatim i praktično unapređuju život građana, da parama stranih zelenih fondova grade Beogradu staze i sisteme javnih bicikala i kupuju elektrobuse, grade metro, te institucije koje su toliko ostarele i disfunkcionalne da ne mogu osnovno održavanje koje jedan grad zahteva da sprovode, a kamoli da mogu da opravdaju novac kod evropskih ili nekih drugih donora. Njima neko da pokuca na vrata sa predlogom?
Idi probaj da podneses prijavu nekog problema Sekretarijatu za saobraćaj. Zbog toga što smo masovno prijavljivali probleme koji se tiču biciklista nisu rešili desetak problema, ali zato danas za prijavu Sekretarijatu za saobraćaj mora da se plati administrativna taksa. Jednu pobedu smo izvojevali za njih, sad im je lakše.