Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Što se tiče BUS stajališta i biciklističkih staza - nije toliki problem. Konfliktne situacije su retke, a i većina se može izbeći uz malo tolerancije, jer 10 sekundi koliko bi se potrošilo kada bi se usporilo je ništa, plus, što uz ranije sagledavanje situacije i tih 10 sekundi može da se smanji na 3 sekunde.

Biciklisti moraju da znaju šta je mrtav ugao i da ne obilaze autobus koji upravo kreće sa stanice (a bus će ga ionako preteći u narednih 100m).

Ako će Vasina i Uzun Mirkova biti test poligon za naše saobraćajne inžinjere i reper za buduće staze po centru, onda mogu i da progutam ovaj besmisao farbanja, asfaltiranja i ponovnog farbanja, ali i dalje bih želeo da vidim ko je sve to osmislio i ko to stavlja znakove na trotoar od pola metra i pravi ove čudne putanje, ne predviđa mesta za istovar i slične stvari koje se moraju predvideti na ovakvim mestima.
 
Ok, ova staza je besmislenija od one u Ruzveltovoj jer su na njoj konstantno parkirani automobili koji uglavnom rade dostavu. Da je gradu stalo do funkcionisanja stavio bi saobraćajne i komunalne policajce da kontrolišu parkiranje na stazi.

Ali šta ja pričam u Ruzveltovoj imamo na stazi kontejnere, šahtove, hidrante pa i deo staze koji je upao u zemlju i nikom ništa.
 
evo i video iz Vasine https://twitter.com/i/status/1182196205771608064

a izgleda da ima i komunalne (sa istog linka)

EGctizxW4AAv1Ut
 
Znam da nije baš moguće selektivno kažnjavati, ali ako bih nekoga poštedeo to su dostavna vozila.

edit (naravno da jeste moguće selektivno kažnjavati, ali ali to bi trebalo da bude neko prećutno pravilo)
 
Za dostavna vozila je potrebno obezbediti tacno odredjen prostor za zaustavljanje. Kao sto je uradjeno npr u pesackoj zoni oko Toplicinog venca. S tim da je bruka da parking servis to posebno naplacuje.
 
Ja sam lepo predlagao da Vasina bude sa dve trake u pravcu Kalemegdana i jednom u pravcu Trga, a da prostor koji bi se time oslobodio bude iskorišćen za par parking mesta za dostavna vozila ispred Pošte. A u ostatku ulice da se taj prostor iskoristi za drvorede koji bi je dodatno oplemenili. Ali kao i uvek, pobedilo je mutant rešenje koje je svima donelo samo još više nevolja.

P.S.
Drndati vozača BEXa što je stao tu da obavi posao je kao kad bi drndali vozača GSPa što ne može da potera autobus brže od 15 km/h (kao što mi se desilo nedavno). U takvim slučajevima, individua samo radi šta joj je rečeno iz firme. Ima prost izbor - da obavi svoj posao za što kraće vreme, ili da traži drugi. UZB bolje da se malo obrati Vesiću i pita ga ŠKK je bila zamisao sa ovim stazama i nit-je-ulica-nit-je-pešačka-zona izmotavanjima.
 
Žalosno je što nadležni ne rade svoj posao. Tu spada i kažnjavanje, ali o osmišljavanje dostave.

Opet moram da ponovim da se problemi ne rešavaju kantom farbe, nego ozbiljnijim planiranjem za koje sne treba ići mnogo daleko, imamo Beč koji bismo mogli da kopiramo po mnogim stvarima jer imamo prilično sličan dobar deo centra.
 
Primetno je da je sva dostava sa te strane ka Knezu dok je skoro nema uopšte sa druge strane gde je i KFC gde čekaju dostavljači hrane biciklima za one digitalne platforme. Najbolje rešenje, da su stavili stazu sa desne strane ulice sa oba smera jedno pored drugog gledano iz pravca Narodnog Pozorišta.
 
Бициклистичка стаза није уопште морала да иде улицом са саобраћајем када постоје сада улице без моторног саобраћаја.

Трг Републике - Обилићев венац - Грачаничка - Париска - Калемегдан - ЗОО врт - Душанова.

Трг Републике - Обилићев венац - ул. Топличин венац - Поп Лукина - Београдски мост.
 
Tako je. Ali potrebno je promeniti postojeći ZoBS i dozvoliti bicikle u pešačkim zonama, tj, uvesti pešačko-biciklisitičku zonu gde je brzina bicikla ograničena na 10km/h
 
Nemamo mi kulturu za pešačko-biciklisitičku zonu ili bilo kakve druge mikseve. Pogeldajte samo trim stazu u Košutnjaku. Tamo ne može da se živi od "pešaka" gde im i nije mesto. Vidim koliko pešaka poštuje ove naopako nažvrljane bici staze, uključujući i stazu na Adi. A o biciklistima da i ne govorim, jednog, u Bulevaru Patrijarha Pavla, samo što nisam oborio, falilo je par santimetara, jer za njega ne važi crveno svetlo?!?
 
Baš mislim da je potrebna jedna takva zona, ali da komunalci redovno tu ordiniraju i upozoravaju bicikliste da voze laganije.

Isto tako bi trebalo da postoji što više bici traka na kolovozima da vozači postanu svesniji biciklista u saobraćaju i naravno da se kažnjava opasna vožnja kako automobila, tako i biciklista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670410#p670410:maouk00c je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 16 Oct 2019 01:43 pm[/url]":maouk00c]Бициклистичка стаза није уопште морала да иде улицом са саобраћајем када постоје сада улице без моторног саобраћаја.

Трг Републике - Обилићев венац - Грачаничка - Париска - Калемегдан - ЗОО врт - Душанова.

Трг Републике - Обилићев венац - ул. Топличин венац - Поп Лукина - Београдски мост.
Baš naprotiv, potrebno je što više brzih bici staza, sa brzinama od 25km/h, što je nemoguće u ulicama sa puno pešačkog saobraćaja.

Naravno, potrebno je edukovati i pešake i bicikliste/trotinetiste i o ZOBS-u, ali i o opštoj kulturi i vaspitanju.
 
Takva brza staza je urađena duž Bulevar Nikole Tesle. Naravno, ništa od nje ne bi bilo da nekada davno nisu pravili široke trotoare uz ulice, pa čak i tamo gde uopšte nema pešaka.

Brze staze su nemoguće na trotoarima gde ima mnogo pešaka i zato treba da se prave trake koje su deo kolovoza po centru grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670410#p670410:l5snynpk je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 16 Oct 2019 01:43 pm[/url]":l5snynpk]Бициклистичка стаза није уопште морала да иде улицом са саобраћајем када постоје сада улице без моторног саобраћаја.

Трг Републике - Обилићев венац - Грачаничка - Париска - Калемегдан - ЗОО врт - Душанова.

Трг Републике - Обилићев венац - ул. Топличин венац - Поп Лукина - Београдски мост.

Svaka ulica je pogodna za neku vrstu biciklističke infrastrukture, makar se ona odnosila samo na vertikalna upozorenja o njihovom prisustvu. To nije ili/ili pitanje.

Ja isto tako mogu da mislim da prolaz za automobile Ulicom kralja Milana nije potreban, jer paralelno postoji Bulevar kralja Aleksandra. Ovo je bukvalno ista logika kao mišljenje da biciklistima ne treba prolaz preko Studentskog trga, jer već mogu proći nekim sasvim drugim ulicama.

Istina je da, iako su ove ulice relativno blizu, one pokrivaju različite destinacije i pravce. Npr. Obilićev i Topličin venac koristim kada se krećem ka Novom Beogradu ili Savskom vencu. Studentski trg koristim kada se krećem ka Malom Kalamegdanu i ostatku tvrđave i ka Dorćolu.
 
Улице Обилићев и Топличин в. су толико широке да су могуће потпуно раздвојене стазе, чак и травнатим површинама, које већ постоје на неким местима. Ко је склон ризику нека ризикује, али сваком савесном човеку треба да буде прва дужност да заштити на сваки начин сваког другог човека. Али ми тонемо извесно - у супротно.

И сада бициклисти возе где хоће и ван стазе и у пешачким улицама и по стазама за пешаке у насељима, сад имамо и тротинетисте. Зато је битно да се свуда јасно раздвоје сви видови превоза од пешачког простора. Наши стручњаци чак допуштају и тзв. вишенаменске саобраћајнице којима могу да иду и кола и пешаци. А то у стварности значи да пешак, ако уопште чује и примети кола иза, мора да се склони и сачека да он прође и затим да идући даље лепо скупља то што остаје иза кола.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670434#p670434:x3w8okar je napisao(la):
GOJE » Сре Окт 16, 2019 3:33 pm[/url]":x3w8okar]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670410#p670410:x3w8okar je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 16 Oct 2019 01:43 pm[/url]":x3w8okar]Бициклистичка стаза није уопште морала да иде улицом са саобраћајем када постоје сада улице без моторног саобраћаја.

Трг Републике - Обилићев венац - Грачаничка - Париска - Калемегдан - ЗОО врт - Душанова.

Трг Републике - Обилићев венац - ул. Топличин венац - Поп Лукина - Београдски мост.
Baš naprotiv, potrebno je što više brzih bici staza, sa brzinama od 25km/h, što je nemoguće u ulicama sa puno pešačkog saobraćaja.

Naravno, potrebno je edukovati i pešake i bicikliste/trotinetiste i o ZOBS-u, ali i o opštoj kulturi i vaspitanju.


Зашто би неко морао да брзо вози у пешачким улицама на раздаљинама мањим од хиљаду метара ?!
Штавише у пешачким четвртима бициклиста лепо може и да сјаше и настави пешице. Брза вожња било чега никада није довољно безбедна.
 
Pešačke zone moraju da budu carstvo pešaka, taman posla da se tamo voze bicikli i trotineti. Broj dnevno aktivnih pešaka u Beogradu, kao i broj registrovanih motornih vozila meri se stotinama hiljada. Sadašnje projektovanje saobraćajnica je kako tako uspevalo da zadovolji razdvajanje ova dva vida saobraćaja. Međutim, baš ove godine imamo eksploziju vozila koja nisu ni pešaci ni motorna vozila, i kreću se brzinama od 25km/h i moraju se razdvojiti i od pešaka i od biciklista. Broj takvih vozila u saobraćaju do ove godine se merio stotinama, a sada se meri hiljadama. Za par godina će ih biti preko 10,000, i to je dobro (iako lično ne mogu da podnesem trotinete). Mora im se obezbediti poseban i efikasan koridor. Pešačke zone ne dolaze u obzir.
 
Epa ne dolaze u obzir ni kolovozi, jer i oni već dovoljno ispaštaju zbog raznih ''inovacija'' i sankcija protiv vozača iii samim tim - javnog prevoza.
 
Улице без моторног саобраћаја не морају да буду без икаквог саобраћаја, али је заиста битно да било која средства превоза буду раздвојена од пешака. У пешачким улицама немамо стазе за бицикле и тротинете, али имамо и једне и друге, који иду свуда и тако врло угрожавају пешаке, као и она нечујна електро возила за разне намене.
 
Ma mnogo se mi svi nesto ugrožavamo međusobno. Kad bismo samo naučili da živimo zajedno bez obzira šta nas razlikuje, bilo bi super
 
Bilo bi super i kada bi se sistem tako uredio da možemo svi međusobno da funkcionišemo , bez da jedni drugima smetamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670456#p670456:e97ga1go je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Oct 2019 03:35 pm[/url]":e97ga1go]Epa ne dolaze u obzir ni kolovozi, jer i oni već dovoljno ispaštaju zbog raznih ''inovacija'' i sankcija protiv vozača iii samim tim - javnog prevoza.
Govorimo o ulici koja baš ima i previše kolovoza. Čitave 2 trake su realno višak na potezu od Trga do Rajićeve. Evo i jutrošnje reportažice sa hipster-trotinetistom u glavnoj ulozi, a parkiranim vozilima u bici stazi u sporednim ulogama:

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
 
Vrh