Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Тесно је то ипак. Ја ћу опет поновити да сам лично пре за мрежу бициклистичких стаза по мање оптерећеним споредним улицама без јавног превоза.
 
Inace kroz Kralja Milana dnevno prodefiluje 1000 trotineta dnevno tako da ne vidim problem da se iscrta deo za njih i bicikliste pa da svako zna kuda da ide.
Pesacki deo Kralja Milana je povrsina kroz koju prodefiluje najveci broj el trotineta to potpisujem.
 
I Vračar je deo grada gde se na kolovozima parkira najveći broj Milogorštine i ostalih iz ''regiona'', pa to ne znači da ti kolovozi treba da budu pretvarani u parking samo da bi se ugodilo tim kreaturama. :lol:

Inače samo ti ređaj prijave, ja sve uredno beležim i čuvam u folder. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662516#p662516:39jb719o je napisao(la):
astrodule » 21 Sep 2019 12:56 pm[/url]":39jb719o]I evo nove staze u Vasinoj. Još jedna staza od nigde ka nigde :bash:

b8c3d223b2d9a847eb7a00d4e9f199ba.jpg

184c85304ea6deb2a7ead645a6639ee2.jpg

a2e5f76347599f3792bc6b8fa1ee801a.jpg

0bbf9398c009e6b9ff20a358bf491f5d.jpg

d5e8bd751b253268eff51f09d5ce3095.jpg


Slike su sa druge teme od @Tikvica -e
Prošao sam danas tuda i mogu reći da je u pitanju sramna budževina bez smisla.
 
Na svu srecu nisi nikad bio u Londonu, verovatno bi i on bio "sraman".
 
Sad stvarno braniš neodbranjivo. Pa i sam si rekao da su staze u Londonu deo jedne celine, a imaš moju sliku gore staza u centru koje vode on nigde ka nigde.

I ne postoji nikakav plan da se te staze u centru povežu. NE POSTOJI!

Ova staza je Vesićeva improvizacija smišljena na putu od predsedništva do Trga koju ni pas sa maslom ne bi pojeo.

Pričaš o bici stazi na trotoaru kroz Kralja Milana kao da nikada tamo nisi prošao. Pa nismo ti mi SNS gledalište sa Pinka i Happy-ja pa da nam prodaješ te priče.
 
A jel to staze padaju sa neba pa za jedan dan imas mrezu bici staza u gradu? Londonu to palo sa marsa, ne nego su pravili godinama. Ne znam sta je tvoj problem? Sutra mogu da naprave isto ovako u Pariskoj i povezu Trg sa Savom i eto imas stazu mozes da stignes do Ade ciganlije sa Trga.
Sam si klepetao ovde deset puta da se staze iz nicega u nista prave da prilikom sledece rekonstrukcije se nadoveze na neku sledecu stazu.
Iza svega stoji sledece, pucas od muke sto staze za bicikl na koji pe***** pravi ova vlast a ne onaj u kojeg si zaljubljen sto ti je ispred zgrade prao cisterom dva puta mesecno inace do juce 10% vlasnik pinka...
 
astrodule":2be52o4h je napisao(la):
Sad stvarno braniš neodbranjivo. Pa i sam si rekao da su staze u Londonu deo jedne celine, a imaš moju sliku gore staza u centru koje vode on nigde ka nigde.

I ne postoji nikakav plan da se te staze u centru povežu. NE POSTOJI!

Ova staza je Vesićeva improvizacija smišljena na putu od predsedništva do Trga koju ni pas sa maslom ne bi pojeo.

Pričaš o bici stazi na trotoaru kroz Kralja Milana kao da nikada tamo nisi prošao. Pa nismo ti mi SNS gledalište sa Pinka i Happy-ja pa da nam prodaješ te priče.
Slobodno tu možeš i da ubaciš i Prvu i Studio B. Jeste da nisu 24/7 reality , ali ne zaostaju puno. :)
Od kako se počelo sa iscrtavanjem bici staza , sve van NBG je "žali bože utošene farbe". Da je kao u Londonu , pa ni po jada , nego sve nešto na preskok , od ćoška do ćoška tu i tamo. Jeste da ih ima i na dužim pravcima , ali opet bez nekog reda i preteranog smisla. Koji će mi onaj patrljak u Takovskoj i sad ovo u Vasinoj i Uzun Mirkovoj. O stazi koje malo ima , a više nema , zbog neadekvatne farbe , koja je pritom sva u prekidima , u Ruzveltovoj i Mije Kovačevića , i stazi koja fizički više ne postoji na Slaviji , da i ne govorim. Zamisao sa pravcem Mostar - Trošarina - Bul. Oslobođenja - Autokomanda , je OK , ali nedovršena i loše realizovana , jer je dosta u sukobu sa gradskim prevozom (lično video nekoliko puta gde je autobus imao problem prilikom izlaska iz stanice a biciklista mu prilazi sa leđa ili zaobilaženje bicikliste koji je ispred autobusa). Produženje poslednje pomenute staze / trake , je trebalo odraditi da bude bezbednije , jer prostora za tako nešto svakako ima , i nadograditi je.
Jedino smisleno je urađeno na NBG , jer te staza zaista vodi od nekle do nekle i mnogo su bezbednije nego ove u starom delu grada. A uz to i postoji čitava mala mreža (mikro celina) , gledano u odnosu na čitav grad.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662703#p662703:2be52o4h je napisao(la):
Vračarac » Ned Sep 22, 2019 12:39 am[/url]":2be52o4h]A jel to staze padaju sa neba pa za jedan dan imas mrezu bici staza u gradu? Londonu to palo sa marsa, ne nego su pravili godinama. Ne znam sta je tvoj problem? Sutra mogu da naprave isto ovako u Pariskoj i povezu Trg sa Savom i eto imas stazu mozes da stignes do Ade ciganlije sa Trga.
Ad hok iscrtavanje bici staza / traka , koje će se kroz XY godina spojiti u jednu funkcionalnu celinu , ne vodi ničemu.
 
И она стаза на путу од Франша до Трга ослобођење је сачувај Боже, посебно где је сузила тротоар за пешаке на две трећине једне траке за бицикле.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662703#p662703:1r11jikp je napisao(la):
Vračarac » 21 Sep 2019 11:39 pm[/url]":1r11jikp]Londonu to palo sa marsa, ne nego su pravili godinama.
Istina, pravili su godinama, i to planski. Pridev planski je inače izveden iz imenice plan.
 
Sole, zasto mislis da je neplanski ako se napravi staza u Ruzveltovoj? Zar nije logicno da se iz Ruzveltove/Mije Kovacevic nastavi jedan krak dole ka Visnjickoj pa da ide do Karaburme, Mirijeva, Visnjice a drugi krak da ide Severnim bulevarom gore ka Bulbuderu i Zvezdarskoj sumi?
Iz Vasine tj sa Trga napraviti dve staze, jedna da ide u Tadeusa Koscuska ka Dunavu tj 25. maju a druga kroz Parisku ka Savi tj Savskom amfiteatru.
 
Ruzveltova jeste planirana, ali planirano je da se malo skrene u Bulevar, pa kroz Kneginje Zorke do Bulevara oslobođenja. Ali, onda je rađena Kneginje Zorke (presvlačili asfalt) i nisu napravili tu vezu. Dovoljno je bilo "samo" da uklone iscrtanu zonu sa jedne strane ulice.

Planirana je bila staza kroz "4 bulevara" i uklonili su je iz plana, a alternativu nisu ponudili.

O patrljku u Takovskoj - ne znam šta da kažem.

Gde će ići ova najnovija Vesićeva staza? Ne postoji način da se ta staza / traka nastavi ni na jednu stranu.

Prestani da braniš neodbranjivo. Da hoće da naprave staze / trake, uklonili bi iscrtane zone iz par ulica i prostor bi se pojavio.

Kroz Kralja Milana ima malo mesto izmeđ drvoreda i kolovoza, ali to nije dovoljno za bezbednu vožnju (mada mi iskusni možemo i tuda).

Moguće je napraviti mesta za bici stazu / traku na potezu Slavija - Trg, ali smeta drvored, a kolovozne trake su uske da bi se još sužavale.

Ponavljam još jednom da ne postoji nikakav plan za bici staze / trake u centru grada.

Postoji prilika da se napravi nešto smisleno duž cele ulice Kneza Miloša i ako to uprskaju, onda zaista nema nade za neki normalan razvoj biciklističke infrastrukture u centru grada.

Hej, oni prave biciklističke stanice bez ikakve infrastrukture. Pa to je u rangu predizborne kampanje sa metro kartama.
 
Ja znam da tebi nije dobro kada vidis ko je napravio stazu od Banjice do Autokomande niz Bul. Oslobodjenja, ja znam da ti nije dobro kad vidis stazu od Ruda do wma i razumem ja da ti ne mozes da podneses sto je to napravila ova vlast. I bici staza u Ruzveltovoj i nova asfaltirana staza od Brankovog mosta pored siva do Zemuna sve je meni jasno samo mi nije jasno zasto imas potrebu da prosipas toliko kofu govana po svemu zato sto ne podnosis ovu vlast. A i sam se deklarises kao zakleti vozac bicikla. Nije mi jasno da imas toliku mrznju u sebi da si spreman da pljunes na sve samo da bi eto bio kontra. Umesto das neki predlog za Vasinu kuda bi moglo, ne ti udri samo negativno a onda kmecis kako Beograd nema bici staze.
Evo daj predlog neki osim da nije da se ruse zgrade i ukidaju parkiniz molim te posto to moze i mali Milojica, da poravnamo Beograd i provucemo staze.
 
Стаза у рузвелтовој да је била осмишљена, направили би је асфалтну и тамо где је тротоар поплочан.
 
I ne bi imala hidrante i šahtove na trasi što jasno govori da je budževina, ali jeste donekle funkcionalna.

Inače, mislim da treba pritisnuti grad da produži ovu budž stazu duž Kolarčeve i Kralja Milana do Slavije. Onda bi mogli da pričamo o tome da je nešto urađeno. Verujem da im neće biti teško jer i onako planiraju da pretvore celu trasu ili dobar deo iste u pešačku zonu.
 
Pa to sam ja juce pricao, napraviti stazu u Kralja Milana sa strane starog dvora, 1.5m iscrtati stazu za el. trotinete i bajseve. Iovako tuda i dan danas prolaze i trotineti i biciklisti ne znam sta ljudi glume ovde kao ne moze kroz Kralja Milana staza, pa svaki dan prolazim tuda od Beogradjanke do Terazija vidim bar 20 trotineta i 10 bajseva koji prolete pored mene.
 
"Iscrtati 1.5 m staze'' gde? Na trotoarima širine 2 metra?

I drugo, šta tačno misliš da postigneš tim iscrtavanjem? Šta trenutno sprečava bicikliste da voze kroz Kralja Milana, Kolarčevu i Vasinu pa da im je neophodna posebna nakazna staza na kolovozu ili trotoaru?
 
@Vračarac ne pričaj koješta. Sto puta sam rekao da sam za trake na kolovozu i da mi je Bulevar oslobođenja od Autokomande do Banjice odlična traka, kao i Crnotravska, ali biciklistička infrastruktura se ne pravi po sa kantom farbe po trotoaru tamo gde nema mesta jer su pešaci većina na tom potezu.

Ti skočiš ko oparen kada neko spomene Đilasa i to govori mnogo više o tebi nego o meni koji sam na par mesta lepo objasnio šta mi je smetalo kod njega, ali on je za ovu vlast nenadmašan nivo (po kvalitetu radova i upravljanju).

Potpuno si zaslepljen željom da braniš sadašnju vlast i da pljuneš po svim drugima da si logički potpuno zastranio.

To što sam biciklista mi upravo daje za pravo da komentarišem loše staze / trake po gradu i mi biciklisti najbolje znamo koje se staze besmislene i mi znamo zašto ivičnjaci koji izgledaju oboreno to u stvari nisu i vrlo dobro znamo šta je denivelisan prelaz i vrlo dobro znamo kakva je staza u Ruzveltovoj, a znamo i da je u Mije Kovačevića sasvim OK jer tamo nema toliko pešaka.

Znamo i koliko je besmislena traka na kružnom toku na Topčiderskoj zvezdi koja ne može da se nastavi ni na jednom kraku osim da se vrati dole do Rudog (Ruda)

ps: Biciklistička staza mora biti široka bar 1m, a dvosmerna bar 2m, imaš Priručnik za projektovanje puteva, pa pogledaj koje su minimalne širine za pešake i staze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662849#p662849:ozt53xi9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 3 minutes ago[/url]":ozt53xi9]Šta trenutno sprečava bicikliste da voze kroz Kralja Milana, Kolarčevu i Vasinu pa da im je neophodna posebna nakazna staza na kolovozu?

Zakon koji nam ne da da vozimo bicikl po žutoj traci.
 
Ali niko nikad neće dobiti kaznu zbog toga. A ja inače kad vozim kroz Kralja Milana, vozim po trotoaru. I nemam nikakvih problema na većem delu rute.
Da, nekad moram da zastanem da bih sačekao da me pešaci propuste, ali bože moj. Sve je to normalno u gradu. To što ima ljudi, poput Vračarca ili jLakija, koji misle da vožnja bicikla ili onih bangavih trotineta treba da bude bez ikakvih zaustavljanja i zaobilaženja, to je već drugi problem...

U zadnje vreme sve više promalja ta neka blesava ideja da sve što nema auspuh treba da ima pravo da se kreće po gradu ko helikopter. Ono, upališ/pokreneš, daš gas, pičiš istom brzinom celom rutom, stigneš na odredište, i tek onda se zaustavljaš. Ne, to ne funkcioniše tako. Ovo je grad. Zaustavljanja, obilaženja, prilagođavanja, improvizacije... sve je to sastavni element života u gradu.

Celo leto sam svakog drugog dana putovao bajsem od Studentskog trga do Hrama. I nigde, ali baš nigde mi nije bila neophodna staza. Vasinom po kolovozu bez problema, čak i kad su se vratili trolejbusi. Preko Trga republike do Albanije. Dok su bili radovi - na kolovoz Kralja Milana. Kad se vratio sav saobraćaj, onda na trotoar. Da, trotoar bude nekad krcat pešacima, ali bože moj. Ko ima iskustva, zna i kako da prođe a da nikog ne ugrozi. Nego avaj, ljudi misle da to što su prešli na bajs ili trotinet, da to znači da kad izađu iz stana treba da imaju pravolinijski koridor do njihovog odredišta rezervisan i uređen samo za njih. U gradu koji se urbanistički nije menjao još od Prvog svetskog rata. Epa teško...
 
Linije na kolovozu nisu biciklistička infrastruktura. Ovo je samo zadovoljavanje forme da se može reći kako je napravljena još jedna staza. Ono što izgleda niko od ljudi zaduženih za razvoj bici staza ne shvata je to da u ulicama sa odraničenjem brzine od 50+km/h bici staze moraju biti fizički odvojene od kolovoza. Jedino sa takvim stazama po celom gradu i promocijom biciklizma kao alternativnog prevoza može se nešto postići. Biciklizam ne treba da se doživljava kao sport za fizićki aktivne, već samo kao još jedan vid prevoza, tj. da se normalizuje kao normalan deo života građana, a to se ne postiže crtkanjem besmislenih linija. Ovakve staze takođe nisu ni bezbedne za sve učesnike (deca, osobe koje nisu u savršenoj fizičkoj formi..). Za kraj video koji ovo dosta dobro objašnjava: https://www.youtube.com/watch?v=5aNtsWvNYKE

P.S. Kod nas u NS je situacija dosta bolja, iako neke ulice u centru i dalje nemaju nikakvu bici infrastrukturu, a i održavanje postojećih staza je prilično loše.
 
Овај снимак доста објашњава. Поготову подела на четири типа саобраћајница. Ми нажалост ту имамо сасвим хаотичну ситуацију мешавине свега и свачега.
 
Ne vidim smisao ovako isprekidanih biciklističkih staza iscrtanih na kolovozu koje ne vode nigde. Ova poslednja ide od Trga do Studentskog parka, pa onda prekid do Kralja Petra, a zatim se volšebno pojavljuje u Uzun Mirkovoj do Pariske i tu opet nestaje.

Pogled iz Kralja Petra prema Sudentskom trgu, tu nema staze:
Pogledajte prilog 1
Pogled na produžetak Uzun Mirkove ka Kalemegdanu, to su iscrtali za vikend:
 
Polako , kud ti se žuri. Kroz jedno deceniju dve , biće to spojeno u jednu funkcionalnu i logičku celinu. :)
 
Vrh