Danas sam bio u "inspekciji" novih staza.
Putanja je bila Bogoslovija, Bulevar, Slavija (kroz Molerovu, Kneginje Zorke i Makenzijevu), pa do Banjice, pa do Pinka i Topčiderske zvezde.
Pogledajte prilog 1
Mije Kovačevića - odlično
Ruzveltova - vrlo dobro. Prekidi oko bus stanica nisu strašni. Nisam silazio sa bajsa jer se može provući, a i generalno, duž cele Ruzveltove se izbegavaju pešaci.
Uz laganu vožnju i izbegavanje pešaka, do Bulevara Kralja Aleksandra mi je trebalo 7.5 minuta.
Od Bulevara do Slavije (ili Bulevara oslobođenja) sam išao Molerovom, pa Kneginje Zorke. Po planu, bici staza treba da ide kroz Kneginje Zorke, ali mislim da je bolje da ide kroz Molerovu jer kroz Bulevar Kralja Aleksandra nema šanse da se ukrštaju pešaci i biciklisti, a u Knjeginje Zorke može da se skrene iz Krunske ili Njegoševe. I Molerova i Kneginje Zorke imaju dovoljnu širinu da se ubaci biciklistička staza, "samo" je potrebno ukinuti parkiranje na jednoj strani ulice, a to je oko 110 parking mesta. Tu se vidi koliki je problem sa parkiranjem, jer tih 110 mesta može da pokrije samo nova garaža u tom delu negde. Nova garaža u Baba Višnjinoj ima 350 mesta (čisto radi nekog upoređivanja).
Elem, od Bogoslovije do Slavije mi je trebalo 12.5 minuta.
Staza od Slavije do Franša je OK, ali, veliki problem su pešaci preko puta Hrama. Tu nema šanse da svi stanemo bez problema, pa je potrebno ići baš lagano, a po potrebi i sići sa bajsa.
Od Franša do Autokomande je odlično, ima pešaka, ali nema neke gužve, pa se u laganom slalomu stiže do kružnog toka Autokomanda. Od Bogoslovije do Autkomande mi je trebalo 20 minuta.
Istakao bih da su svi prelazi rađeni "na nulu" i za to stvarno svaka čast. Kada sam prešao na Novi Beograd sam shvatio koliko mi je to značilo i koliko to vožnju čini prijatnijom bez obzira na slalom između pešaka.
Sledi poznati deo na kolovozu do Banjice to uzbrdo i meni kao utreniranom je trebalo 14 minuta od Autokomande do Banjice (Crnotravske).
ZNAČI OD AUTOKOMANDE DO BANJICE SE BICIKLOM STIŽE ZA 34 MINUTA (40-ak onim sporijima zbog uzbrdice)
Od Banjice sam išao nizbrdo pored VMA, Pinka i Kuće cveća. Uglavnom staza ide kolovozom. Šahtovi su tu, ali mogu da se obiđu i nema nikakvih problema tu. Ono parče staze ka Prokopu je vređanje inteligencije.
E sad, kod Ruda nam fali bezbedna veza sa Kneza Miloša ili Sarajevskom. Videćemo šta će uraditi kada budu rekonstruisali Kneza Miloša. Tu zaista nisam pametan šta i kako raditi.
Od Ruda ka Zvezdi staza ide trotoarom i tu zaista nema nikakvih problema.
Staza od Ade do Brankovog mosta je standardna, na nekim delovima neosvetljena (ispod Gazele).
Dobra vest je što je onih par stepenika od onog platoa uz Hercegovačku ka Branka Krsmanovića sklonjeno, pa se moža ta veza koristiti za bicikl. Taj plato je povezan sa šetalištem i stazom ka Adi, ali mora se izvršiti slalom uz onu ogradu oko pruge. To će značiti onima koji ne koriste lift na Brankovom mostu (koji inače i dalje ne radi).
E sad, Brankov most. Ja mislim da strana koja se trenutno ne radi i neće da se skoro renovira. Tako da će tu biti dosta truckanja uz slalom oko pešaka. Doduše, mene to ne kači previše, jer lift ne koristim, pa ću koristi stranu koja će biti završena do proleća.
Staza iza SIV-a je potpuno nova, glatka i bez pešaka i ona ide skroz do hotela Jugoslavija. Šteta je šzo nije spojena sa stazom u Goce Delčeva, ali trotoarom preko puta Juge se lako stiže do tamo i ima mesta da se tu iscrta staza.
I još jedna lepa vest je da su počeli potpuno na uklanjaju asfalt sa stare staze od Juge ka Ušću. Trenutno su sve raskopali do brod hotela, tako da će sigurno da rade novu stazu, a ne samo da presvuku asfalt.
Malo duži post, hvala svima koji su stigli do ovde.