Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Problem sa Stravom i drugim aplikacijama je što je najviše koriste vrlo aktivni rekreativci. Za biciklističke staze je potreban bolji uzorak, a to su obični ljudi koji ne uključuju aplikaciju svaki dan kada idu na posao.

Realno, šta saznajemo iz ove mape?
 
Mada i ovi podaci mogu biti merodavni u određenom slučaju jer pokazuju da se ljudi najviše kreću velikim ulicama što je i logično jer je njihova putanja spajanja krajnjih tačaka najekonomičnija i jer je prolazak takvim ulicama brži. I ljudi koji idu na posao pre koriste velike i prave ulice nego da idu kojekakvim krivudavim ulicama.
 

Da se vratimo na trenutak na "farba inzenjering" gradske vlasti.
Goce Delčeva na deonici od zemunskog keja do ovog Pravnog fakulteta (Luja Adamiča )ima najkomforniju, najuslovniju, najprivlačniju bici stazu u gradu, koju su samo trebali da nastave u istom profilu izmedju ovih drvoreda sve do Pariske komune, ali nee...."farba inzenjering" je morao da pobedi...
Na fotki se odlicno vidi zasto se ne " crta" bici staza na pešačkoj površini. Kladim se da ova Mama uopste nije bila svesna da je na bici stazi!
 
Tako je.

Ovo farbanje je samo dokaz da se rade najjeftinija rešenja.

Uvek sam se pitao zašto od Dunava do Pariske komune nije celom dužinom dupli trotoar. Čak je i ostavljen prostor između drvoreda od Otona Župančića do Pariske komune. Tu u startu je bila neka muljačina (60-ih godina kada se ovaj deo verovatno gradio).

A bila je prilika baš skoro jer su kroz drvored celom dužinom menjali neke cevi. Tada sam se i ponadao da će tu raditi stazu, ali džaba.
 
EEE, kakva staza-biciklistički Autoput!!
ima samo jednu manu--ima je svega 200m :(

Ali je dokaz da se može ako se hoće-ovaj profil je odličan primer kako treba raditi bici staze-da je i najzakoreliji automobilista poželi koristiti ;)





 
rl=https://postimages.org/]
IMG_20171119_130616.jpg
[/url]



Početak poprilično konforne staze u Bulevaru Oslobodjenja.Svidja mis e rešenje-pešacima ploče bicklistima asfalt-samo fali nek markacija da bi pešaci bili svesni kada kroče na stazu...


Odavde počinje , ili završava staza koja vodi dalje duž Bulevara Oslobodjenja: ove divlje bašte (izvesno nelegalne) opasno smetaju bici saobraćaju.
 
Ruzveltova je primer nasilnog ubacivanja bici staze, verovatno da se kaže kako je ima, ali suštinski ovoj je primer kako ne treba raditi. Ozbiljni biciklisti neće koristiti ovu stazu jer je uska, u konstantnom su konfliktu sa pešacima. Bicklisti ne igraju školice da bi se bacakali levo desno sa jedne na drugu stranu ulice. Ako već suštinski nisu hteli da smanje broj traka za vozila i dodele ih biciklističom saobraćaju nisu trebali ni ovo da rade-ostavili bi makar komforan trotora pešacima. Ovako su dve najugroženije kategorije pešaci i biciklisti jedini oštećeni. U ozbiljnim gradovima sa visokom samosvešću prioriteti idu ovako tako da se izgradnjom infrastrukture pomaže pešacima, biciklistima, javnom prevozu pa tek onda automobilskom saobraćaju. :grand:

url=https://postimages.org/]
IMG_20171119_134526.jpg
[/url]






STop Farba inženjeringu!! :notok:
 
Svako ko je pročitao bar 20 mojih postova na ovom forumu zna da poslednja stvar koju bih uradio u životu je da branim političare, a posebno ove sadašnje. Tako da se nadam da ovo neće biti shvaćeno kao politički motivisan post, nego kao uvid i u drugu perspektivu, u drugu stranu priče.

Kolko sam ja primetio čitajući između redova i analizirajući, logika iza uvođenja tih staza na uštrb postojećih trotoara nije (samo) da se posao smandrlja i da se biciklisti skinu s grbače, nego i da se na trotoarima koji još uvek nemaju mogućnosti za širenje a frekventni su, pešaci obaveste i naviknu da na tim deonicama treba da daju prostora biciklistima. Znači da ne bude onih situacija ''a šta ćeš ovde!? A gde da idem?! Pa idi na kolovoz!'' Pa onda na kolovozu opet isto ''A šta ćeš ovde!?'' i sve ispočetka. Nego ovako iscrtaju se staze i ljudima se da do znanja da je plan da tu deonicu i taj trotoar treba (masovnije) da koriste i biciklisti.

Dalje, iako meni nije drago što nemamo više deonica gde su bici staze odvojene, i od nule napravljene van trotoara, u odg. širini i sa odg. propratnim elementima... ovo je ipak jedan korak napred. Jjer se ljudi, javnost, vozači... privikavaju na to će u budućnosti biti više biciklista i bici staza po gradu, i da treba svi da imaju malo više obzira jedni prema drugima. Ako ništa drugo, na pešake se apeluje da se drže jedne strane trotoara, a biciklisti druge, ne bi li olakšali jedni drugima putovanje. I drugo, ovime se udaraju temelji za neke buduće poduhvate i planove, kada će se te skarabudžene staze pretvoriti u prave, odvojene i obezbeđene deonice. Npr kad se jednog dana bude širila neka ulica povlačenjem reg. linija, činjenica da tu već postoji improvizovana staza uticaće na to da se u sklopu novog trotoara ostavi jedan pojas i za pravu pravcatu stazu. Sad, istina, to ne ide dovoljno brzo i dovoljno efikasno koliko bi trebalo. Ali ipak se ide ka tome.

Tako da sve u svemu, iako ima nekih deonica gde je ovo vrlo loše rešeno, meni je drago što se ipak razmišlja u tom smeru, i što se pravi i pravni, i sociološko-društveni okvir da tako kažem, koji će jednog dana olakšati i omogućiti uvođenje još staza duž glavnih pravaca.
Treba ipak posmatrati problem iz oba ugla. Uvek može bolje, ali i mali pomak je bolji neko nikakav. Ja ovo posmatram kao neki među-korak, kao tranziciju ka nečemu što će vremenom postati bolje.
 
Samo što oni u startu prave grešku, a to je da dele trotoar s biciklistima, a biciklisti treba da budu deo kolovoza. Može na trotoaru, ali da postoji potpuno odvojena baštica (kao na Bežanijskoj kosi, ili na par postova gore u BnV)

Ako se neka ulica rekonstruiše CELOM širinom, tj i kolovoz i trotoar, onda bici staza mora da bude deo kolovoza i tako će se vozači polako navikavati na bicikliste u saobraćaju i to tako što će da stoje na semaforu jedni uz druge, pa će ovi u kolima da vide kako biciklisti brže prolaze pored njih, pa će i sami da razmisle o prelasku na bajs.

Najveći argument za bici trake na kolovozu su skretanja automobila. Naime, bicikl je brži od pešaka, i ako je bici staza na trotoaru, vrlo lako može da se biciklista pokosi. Da je bicikl na traci na kolovozu, vozač automobila bi video biciklistu (jer vozač ne očekuje bicikl na trotoaru.

No dobro. Daleko od toga da ne podržavam ovakve staze. Trenutno su veći problemi prepreke na stazi u vidu onih stubića (rukohvata) i neoboreni ivičnjaci.
 
Problem ovakvih resenja je sto suzava trotar, sto postaje nezgodno kad se naidje na neko prirodno suzenje. Primer se vidi na ovoj poslednjoj slici gde jedva jedna osoba moze da prodje, a sta je npr. sa ljudima koji vode jedno ili dvoje male dece? Po NBGu su cesta mesta gde je suzenje toliko da ne moze ni da se prodje, a da se bar ramenom ne zahvati dobar deo bici staze, sto znaci da mora da se stane, pogleda, cesto i saceka... Prakticno "pesacki" u sred trotoara.

Zatim, pesacki prelazi se izvode tako da (bar deluje) da biciklisti imaju prednost nad pesacima.

(uz sve ovo da dodam i kraci rant ka onim bicklistima sa blickajucim svetlom, imam drugara koji je epilepticar i 2 puta je dobio napad od toga, kada je naleto na bicklistu na ovom spojenom trotoaru... mada ne znam koliko bi bila razlika da je bickl bio na saobracajnim trakama, mozda bi bio malo dalje, pa bi ga manje zabljesnulo. Nije neki argument vezan za staze, vec off-topic namenjen biciklistima, ako vozite uvece na mestima gde ima puno pesaka, ako je moguce prebacite ta svetla da stalno svetle).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494407#p494407:tiak5avo je napisao(la):
roger34 » Uto Nov 21, 2017 2:26 am[/url]":tiak5avo]
(uz sve ovo da dodam i kraci rant ka onim bicklistima sa blickajucim svetlom, imam drugara koji je epilepticar i 2 puta je dobio napad od toga...
...ako vozite uvece na mestima gde ima puno pesaka, ako je moguce prebacite ta svetla da stalno svetle).
Hvala ti što si skrenuo pažnju na ovaj problem, zaista mi nije palo na pamet da pulsirajuća svetla na biciklu mogu nekome toliko da smetaju. Definitivno ću isključiti to i koristiti samo kontinualno svetlo.
 
Smetaju vrlo, naročito u mraku i uperena na gore, a naročito ako su jaka. Meni iskreno nije jasno zašto se jaka svetla koriste kao treptač?

Ako već trepću, uperite ih na dole.
 
Што се тиче бициклистичке стазе у Булевару ослобођења, плашим се да неће бити баш најпроходнија, поготову код аутобуског стајалишта Карађорђев парк. Следеће проблематичне локације биће сужење тротоара и кривина код Инфективне клинике и улаз у Ветеринарски факултет где има доста пешака који често иду и бици стазом. У даљем делу трасе који није одрађен, од Ветеринарског факултета до Трга ослобођења критична места су ресторан Франш, где поред гужве од људи који чекају трамваје имамо и проблематичан илегалан паркинг самог ресторана, до ког његове муштерије често долазе возећи тротоаром од улаза у паркинг код железничког стајалишта Карађорђев парк што је често ризично и за пешаке. Проблематичне су и жардињере код Франша које исто сужавају пролаз и пешацима када се паркирају око њих. Један детаљ који сам приметио на пешачкој пасарели која иде паралелно уз трамвајски мост преко ауто пута јесте да су повисили ограду, предпостављам због ширења бициклистичке стазе. Остаје на крају као мало ризичан део где су башке кафића и кафана на самом Тргу ослобођења пре кружног тока.
 
I posle toliko godina na ovoj temi i dalje pišemo o istim greškama...
 
Comrades biciklisti! :D Jel vozite vi rekreativno ovih dana, po ovom vremenu?

Pitam jer zadnji put kad sam probao da vozim po hladnom vremenu, krajem oktobra, bilo je baš mučenje, preselo mi. Vetar, suze oči, ruke ledene, i najgore of svega - ne mogu da se lepo zagrejem.
Al s druge strane, evo sad kad idem na džoging pored reke (koji je ok ali ipak smara u odnosu na bajs), i dalje vidim u proseku oko 10ak ljudi na bajsu kako voze.

Pa se malo dvoumim dal da ipak probam na bajs i po ovakvom vremenu, da vidim dal će mi lakše pasti nego džoging. I reko da vidim kakva je ovde situacija. Jel vozi još neko ovde (rekreativno) i jel ima neke savete ili trikove? :)
 
Prvenstveno dobre rukavice (windproof ključna reč).
Ja nosim helanke i sorc preko jer moram da zaštitim znaš već šta.

Gore mora nešto otporno na vetar. I naravno, bolje više tankih slojeva nego majica i perjana jakna.

Zavisi i koliko dugo planiraš da voziš.


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Vajzli spiking Dule! 8) A jel nosiš neke naočare, jel ti smeta hladnoća na očima ili bar prašina i suv vazduh kad opali vetar?

I koliko ti voziš, i gde? Jel i dalje ideš do Ade?
 
Trčanje po hladnom sam apsolvirao i tu se mogu obući savršeno

http://dusanpopovic.com/2016/01/kako-se ... o-trcanje/
http://dusanpopovic.com/2017/01/zimsko- ... garderobe/

Međutim kod bajsa i hladnoće je zeznuto što se dosta menja brzina vožnje. Uzbrdo se ide 10km/h, a na spustu i do 40km/h, a ta brzina vetra koja udara u tebe nije nimalo prijatna. Plus, što se na uzbrdici baš mnogo zagreješ, a na nizbrdici ti telo ne radi ništa pa se brzo hladi.

Gornji deo tela je tu u najnezgodnijoj poziciji jer se ništa ne pomera. Prilikom trčanja ti ruke rade non stop, pa i krv tu cirkuliše, a kod bajsa, skoro ništa.

Zato je neophodno da se gore obućeš slojevito i da imaš što više rajsfelšusa kojima možeš da doziraš hlađenje / grejanje.

Zato izbegavam duže vožnje zimi. A zavisi i koliko imam vremena na raspolaganju.

Najlakše mi je da vozim po ravnom sve vreme, zato je Ada i potez uz reke savršen (sve vreme ista brzina i isti utrošak energije, pa nema mnogo razlike u temperaturi tela).

Ako hoću da se dobro oznojim i proverim da li sam se dobro obukao, onda je tu Košutnjak i uzbrdice i nizbrdice. Tu je i Zvezdarska šuma, ali jednom sam se baš zeznuo jer sam se penjao gore pred zalazak sunca, pa je povratak nizbrdo, pa nizbrdo Bulevarom protekao u žešćem smrzavanju jer je sunce zašlo i temperatura se spustila par stepeni, a jedne rukavice mi nisu bile dovoljne.

Nosim kapu naravno, ali uvek ponesem i rezervnu (suvu kao preobuku). Vetar u oči mi ne smeta, ali ako vozim po danu, i ima sunca, onda su naočare obavezne. Da imam viška para, verovatno bih kupio one naočare sa izmenjivim staklima pa bih kada nema sunca nosio one obične providne. Imam tanke rukavice, pa preko njih stavim jedne veće i za prste više nema zime.

Inače, deo garderobe koji mi je najpraktčniji mi je marama (bandana) koja može da se nosi i kao šal i kao kapa i kao maska.

Zbog trčanja imam dosta specifične garderobe koja se može iskoristiti i za bajs, a tu bih najviše istakao, tanku, vrlo laganu jaknu koju uvek ponesem za svaki slučaj jer ne prpušta vetar.
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/39351 ... ing-mesta#
Бициклистичка будућност неких од ових улица још није извесна, али за једну се већ зна да је избрисана са списка бициклистичких оаза – Улица цара Душана.

Минулих месеци градоначелник је у више наврата за наредну годину најављивао велику обнову улица Краљице Марије, Џорџа Вашингтона и Цара Душана, али ниједном није споменуто да ли ће тамо бити стаза за бициклисте.

Лука Петровић, секретар за инвестиције, каже да се од бициклистичких стаза одустало зато што би за њих морала да се жртвују паркинг места или ширина саобраћајница што би изазвало саобраћајну катастрофу у центру града.

Zašto naši gradski oci uvek stavljaju parking na ulici kao nešto obavezno? Da ne ulazim u to da bi par garaža na tom potezu rešilo probleme sa parkiranjem.

Uvek ponavljam da kada bi se ukinulo bar pola parking mesta sa centralnih gradskih ulica, bilo bi mesta i za trotoare i za biciklističke staze i za kolovoze.

Ali dobro, ako oni kažu da nema rešenja, ko sam ja da bih im protivrečio. Ipak su to sve iskusni ljudi kojima je dobrobit građana na prvom mestu. :bash:
 
Da se radi bic staza kao sto je bilo u planu sa 550 mjstea sada spalo bi se na 350 sto je nekima neprhvatljivo
A niko nece da rijesi problem srusene garaze koja je vracena u rstituciji valjda
I jos par garaza i sredjuvanje unutrasnjih dvorista i eto dovoljno parkinga
 
Да и на овој подтеми поставим слику о небулозном постављању настрешнице аутобуског стајалишта број 798 "Аеродромски град" по сред бициклистичке стазе. Цитирам себе са подтеме о Стајалиштима:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499026#p499026:251e7xp3 je napisao(la):
Гага » 08 Дец 2017 02:51 am[/url]":251e7xp3]Којем је само дебилном мозгу из Дирекцја за јавни саобраћај пало на памет да овако постави настрешницу аутобуског стајалишта по сред бициклистичке стазе ! У питању је стајалиште број 798 "Аеродромски град", гледано у правцу општине Нови Београд. А ту је наравно још и бетонска жардињера да још мало зачини ствар.
Да су померили настрешницу за још пола метра према улици (Омладинских бригада), односно до саме ивице стазе, све би било у реду, овако....



Одох да поставим ову слику и у теми о бициклистичким стазама.
file.php
 
I to je neko potpisao, tj. odobrio.

Verovatno je previše komplikovano da se kontaktira Beograd put i zajedno dođe dobprihvatljivog rešenja (izmeštanje bici staze uz desnu ivicu trotoara).
Slično je i na stanici preko puta (kod Rode), ali tamo bar nema nadstrešnice na stazi

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Vrh