Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Biciklisti su vozači, nisu vozila.

31) vozilo je sredstvo koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za kretanje po putu,

32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove,
 
Bicikl nema motor. I ne može da se kreće svim putevima.
Ma koliko pojedinci pokušavali da urade to već decenijama, bicikl se ne može kompletno svrstati u vozila. Već je nešto između sprave i vozila.

Uostalom, kakve veze ima šta je? Ne razumem, ako bismo pretpostavili da je vozilo, i da su biciklisti isto što i vozači vozila sa SUS, to onda znači da biciklisti treba da nose kacige? Zašto? Kakve veze to ima jedno s drugim?
 
Ne, naglašavam da se ne može praviti paralela između biciklista i pešaka (po pitanju potrebe da se nosi zaštitna oprema).
 
Sve u svemu - kaciga treba da bude izbor samog bicikliste, a ne obaveza za svakog ko stavi nogu na pedalu.
Kako doći do toga da kacige nose oni kojima je to najpotrebnije? Edukacijom.
 
Može jer se govori o bezbednosti i jednih i drugih. Znači ako postoji rizik da biciklista padne i povredi glavu, neko hoće da nametne obavezu nošenja kaciga.

Za pešake postoji rizik da ih udari auto, da udare u banderu, da se sapletu o stubić, upadnu u rupu pa se ne teraju da nose zaštitnu opremu. Jedino se apeluje na povećanju opreznost, tj. na zdrav razum.

To želim i za bicilkiste. Apelujem da paze i da ako misle da ako treba, da nose kacigu.
 
Kao i na drugim temama, uvek pametuju oni koje diskutovana tema ne dotiče (ne imenujem nikog odmah da se ogradim).

Isto tako je bilo kad je bila anketa za vraćanje vojne obaveze. Mladi nisu za (koje to direktno dotiče), dok stariji preko 60-ak godina su za.

PS: Ja se slažem sa astroduletovim/Benderovim stavom, jer je logičan i ova tema je u Evropi prežvakana više puta i zlatna sredina nađena (samo treba copy>paste). Sad što mi kasnimo svuda i tražimo da budemo "originalni i jedinstveni" sa raznim idejama, da bi se reklo da se nešto radi... jbga.
 
Ta "originalnost" se najviše ogleda u ogradama i neoborenim ivičnjacima.

Ako nemaš iskustva u nečemu ili kopiraj od boljih ili (bolje) zaposli stručnjaka sa iskustvom.
 
Ne mora biciklista da sam padne, mzoe da se sudari sa drugim biciklistom, ili da mu istrci dete, lopta, rupa na putu, nedostatak sahta............... sad ja licno smatram da pri pbrzine od 6-15km/h biciklom pad i direktan udarac lobanje u neku tvrdu podlogu ce itekako nanaeti ne tako laku povredu glave. Pitanje je zasto uopste prihvatati rizik, ako postoje vec mehanizmi zastite?
 
Niko to ne spori. Sporim nametanje obaveze.

Zašto ljudi sedaju u automobile ako postoji rizik gubitka života?

Postoje načini zaštite i neki su definisani zakonom. Ko hoće više - to i plati.
 
Evo nasao sam na internetu zanimljivu mapu i vecina zemalja izgleda da tome uopste ne dodaje znacaj, ali postoje i zemlje sa obaveznim nosenjem. Sad kako bi se utvrdilo sta je dobro a sta ne je da se uporede povrede biciklista u zemljama gde to nije obavezno i u zemljama gde postoje zakoni koji to obavezuju.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_h ... lation.svg
 
Što reče Dule, negde se mora podvući crta. Ne može cela stvarnost da se uređuje nekakvim i nečijim pravilima. Pravila moraju da postoje, ali ako će sve u životu da se radi po pravilima, onda hajde da postanemo svi roboti.

Pravila ne mogu biti sama sebi smisao, već zaista doprineti kvalitetnijem životu zajednice. Ne moraju baš svuda da nam se trpaju razni organi i advokati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470241#p470241:3hn3pdn0 je napisao(la):
lukarts » 13 minutes ago[/url]":3hn3pdn0]Evo nasao sam na internetu zanimljivu mapu i vecina zemalja izgleda da tome uopste ne dodaje znacaj, ali postoje i zemlje sa obaveznim nosenjem. Sad kako bi se utvrdilo sta je dobro a sta ne je da se uporede povrede biciklista u zemljama gde to nije obavezno i u zemljama gde postoje zakoni koji to obavezuju.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_h ... lation.svg

Pa urađeno je to. Ne pričam napamet. Ne postoji korelacija između broja povreda / poginulih koja govori u korist obaveze nošenja kacige.

Google je pun takvih tekstova kada se odradi pretraga.

Ovakve inicijative su najlakši način da se stekne privid kod većine da se nešto radi na bezbednosti (obavezni prsluci i kacige). Takve inicijative nikada ne dolaze iz udruženja biciklista.

Ono što ljude odbija od vožnje bicikla po gradu su loša infrastruktura i bahatost u saobraćaju. Bahatost se čak da lakše rešiti, a najskuplje je prilagoditi infrastrukturu biciklistima i pešacima, pa se zato to retko radi.

Postoji još jedan problem koji se ne ističe toliko, a trenutno je to meni glavni razlog zašto na nekim mestima ne koristim bici staz nego trotoar (ako nema pešaka) ili kolovoz - NERAVNINE NA BICI STAZI.

Većina jednosmernih staza je neravna i to se ne može videti golim okom Da li koristi neki uži valjak, ili ne može da se lepo izravna zbog ugrađenih onih belih ivičnjaka između staze i trotoara (btw ti razdelni ivičnjaci su najveće bacanje para u izgradnji bici infrastrukture u Beogradu) nije ni bitno. Oseti se pod točkovima.

Sledeća stvar koja se pojavljuje na dvosmernoj bici stazi u Jurija Gagarina, tj. glavnom pravcu ka Adi sa NBGD (i na još nekim deonicama (Otona Župančića, Bulevar Milutina Milankovića) su neravnine na pravilnim razmacima, verovatno tamo gde se pravio prekid u izlivanju asfalta, u vidu kao ležećih policajaca. Takođe svaki radovi koji preseku stazu se završe nabacivanjem asfalta lopatom, pa tu vremenom nastanu neravnine.

Postoji još mnogo stvari, ali te stvari znaju samo redovni biciklisti.

A evo i jedne lepe vesti. Višegodišnja neravnina uz šaht u Goce Delčeva kod poslednjih kafića je ovih dana napokon izravnana. Pitanje ostaje zašto to nije urađeno do sad i pored samo mojih par prijava.

Loša vest je da se stara rupa kod Juge sve više širi jer kada su je popravili prvi put (opet posle višegodišnjih prijava) očigledno nisu rešili problem, a problem je (moje laičko mišljenje) u očiglednom spiranju podloge do koje dolazi posle svake kiše ili neka cev pušta u blizini.
 
Rešenje za Brankov most. Biciklista umesto zvonca koristi svoj glas i peva "... bike lane..."

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ehh8ZdIMMj4[/youtube]
 
Automobilisti dobili podršku protiv biciklista :lol:
....U subotu, dok sam vozio bicikl između naselja Crvenka i Pupinovog mosta napala me je divlja svinja, koja je izašla iz kukuruznog polja PKB. Vrteo sam pedale kao lud, jer me je jurila pedesetak metara, a potom stala - požalio se drugi prolaznik, Dejan.....
Izvor http://www.blic.rs/vesti/beograd/divlje ... je/smg8bw8
 
Слично генијално решење имамо и на новој стази ка Прокопу.
 
"Zašto je slobodna površina desno od trotoara mogla da bude iskorišćena za besmisleni saobraćajni znak, a ne i za proširenje biciklističke staze kako ne bi bilo potrebe za takvim znakom?
Napomena: ovaj znak znači prestanak obaveze korišćenja biciklističke staze, ali ne i zabranu bicikliranja ovako označenim putem
"
izvor.UG ulice za bicikliste
 
Зато што се све ради и на врат- на ност (Фолић се ето сетио да стајалишта треба поплочати јер му се тако више свиђају), и зато што је овај ивичњак иза отприлике граница радова и то се мора поштовати по сваку цену, а около може да буде најгори распад не сме се ни такнути.
 
Juče sam vozio Bulevarom oslobođenja od Banjice do Autokomande.

MILINA.

Nizbrdo, asfalt savršen, slivnici uvučeni. Par šahtova, ali i dalje u nivelaciji sa afaltom. Bilo je 15-ak vozila parkiranih na stazi, ali nisu mi toliko smetali.

Zatim preko Autokomande kolovozom između automobila koji stoje i čekaju da skrenu u Južni bulevar (Ustaniču, auto-put) do širokog trotoara ka Slaviji.

I dalje ne znam koji je plan za premoštavanje Autokomande i Franša biciklom. Iskusniji mogu kolovozom, ali zaista nije za preporuku manje iskusnim/veštim biciklistima.
 
Neiskusni mogu pesackom stazom i pasarelom iznad autoputa koja ide paralelno sa tramvajskom prugom. :)
To mi je kao tinejdzeru bio glavni pravac sa Dedinja ka centru grada.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da, potpuno sam zaboravio da postoji i taj deo. To je onda očigledno jedino mesto gde će se moći proterati bici staza jer bilo koje ukrštanje sa kolovozom u toj zoni nije bezbedno za bicikliste.

Možda je čak najlakše za bicikliste da idu kuda ide tramvaj, ali to isto ne bih preporučivao neiskusnim zbog velike šanse padanja, tj, uletanja točka u šine.
 
Vrh